
Munca la domiciliu, implementată de 98% dintre companiile care activează în industria din România
18 Martie 2020
AGERPRESÎn privinţa impactului pandemiei asupra afacerilor, peste jumătate dintre companii (51%) estimează că situaţia va avea un impact mediu asupra veniturilor realizate în acest an.
Aproape toate companiile care activează în industria din România (98%) au implementat, în această perioadă, ca principală măsură de combatere a epidemiei COVID-19, modul de lucru de acasă, arată rezultatele unui sondaj realizat de Asociaţia Business Service Leaders în România (ABSL), publicate miercuri.
Conform cercetării, în 43% dintre companiile industriei, între 90% şi 100% dintre angajaţi lucrează de acasă în această perioadă, în timp ce în 20% dintre cazuri s-a răspuns că în jur de 70 - 80% dintre angajaţii lor lucrează în sistem telemuncă. În acelaşi timp, 16% dintre organizaţiile chestionate au afirmat că procentul angajaţilor care lucrează la domiciliu se află cuprins în ecartul 50 - 60%.
Conform cercetării, în 43% dintre companiile industriei, între 90% şi 100% dintre angajaţi lucrează de acasă în această perioadă, în timp ce în 20% dintre cazuri s-a răspuns că în jur de 70 - 80% dintre angajaţii lor lucrează în sistem telemuncă. În acelaşi timp, 16% dintre organizaţiile chestionate au afirmat că procentul angajaţilor care lucrează la domiciliu se află cuprins în ecartul 50 - 60%.
Printre alte măsuri pe care le-au luat companiile din industrie se află: limitarea întâlnirilor interne, schimbarea programului pentru evitarea orelor aglomerate, dezinfectarea zilnică a birourilor, trimiterea la domiciliu a angajatului şi, în unele cazuri, achiziţionarea echipamentelor tehnice necesare derulării activităţii angajaţilor de acasă. De asemenea, multe companii participante la sondaj au luat măsuri stricte încă de la finalul lunii februarie, prin limitarea călătoriilor şi a participării la evenimente.
Sondajul ABSL evidenţiază faptul că munca la domiciliu a fost, în ultimii ani, unul dintre cele mai atractive beneficii acordate angajaţilor, înainte de pandemia COVID-19. Astfel, 71% dintre companii acordau ca beneficiu angajaţilor posibilitatea de a lucra de acasă, minimum o zi pe săptămână.
În privinţa impactului pandemiei asupra afacerilor, peste jumătate dintre companii (51%) estimează că situaţia va avea un impact mediu asupra veniturilor realizate în acest an.
"La finalul lui 2019 estimăm o creştere de 10% pentru anul curent. Probabil că acest obiectiv va fi greu de îndeplinit în contextul actual. Deşi ne-am adaptat cu uşurinţă la noua situaţie şi la modul de lucru de acasă, într-un procent atât de mare, clienţii noştri din Europa, USA şi Asia vor fi afectaţi, ceea ce va avea impact şi asupra industriei de business services din România. Probabil că nu vom mai avea un volum de proiecte atât de mare, fiind afectate mai ales companiile care au clienţi din zona producţiei, asigurărilor şi a creanţelor. Este clar că mediul de business are nevoie de măsuri coerente şi sprijin din partea administraţiei centrale. De exemplu, datoriile companiilor aferente acestor luni către stat, ar putea fi eşalonate pe o perioadă mai lungă (de până la 2 ani), fără dobânzi. Aceasta înseamnă o creştere de 2 - 5% la taxele lunare obişnuite, corespunzând unei perioade de activitate scăzută de 1 - 2 luni", este de părere Dragoş Ştefan, preşedintele ABSL.
Pe de altă parte, pentru angajaţii care nu pot lucra de acasă (în departamente, precum Resurse Umane, servicii clienţi, prelucrare documente fizice sau personal tehnic ce trebuie să asigure mentenanţa echipamentelor), companiile spun că s-au asigurat că nu vor folosi mijloacele de transport în comun, oferind în schimb servicii plătite de taxi sau ride sharing, combustibil sau maşină de la companie, locuri adiţionale de parcare.
Totodată, s-a recurs la rearanjarea spaţiului de lucru, asigurând o distanţă de doi metri între birouri, la flexibilitatea timpului de muncă pentru evitarea perioadelor aglomerate, dar şi măsuri de protecţie precum monitorizarea temperaturii angajaţilor, igienizarea spaţiului zilnic şi suplimentarea substanţelor dezinfectante.
La sondajul ABSL, realizat în perioada 12 - 16 martie, au participat 49 de companii, totalizând un număr de aproximativ 27.000 de angajaţi.
Asociaţia Business Service Leaders în România este cea mai importantă organizaţie care reprezintă sectorul de business services, adunând în componenţa sa cele mai importante companii din piaţă care îşi desfăşoară activitatea în domenii precum Shared Services Center (SSC), Business Process Outsourcing (BPO), Information Technology Outsourcing (ITO), Research and Development (R&D).
Industria serviciilor de business a generat anul trecut venituri în creştere de peste 4,5 miliarde euro, ajungând la peste 2% din PIB. Sectorul cuprinde 280 de companii şi peste 131.000 de angajaţi, adică 2,4% din totalul angajaţilor din economia românească.
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
Articol 17908 / 19740 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |

BREAKING NEWS
ESENTIAL
Filip & Company a asistat ING Bank și Raiffeisen Bank în acordarea unei finanțări de 70 milioane euro către grupul La Fântâna. Echipa a fost coordonată de Alexandra Manciulea (partener) și Rebecca Marina (counsel) | Tranzacția a fost complexă, multijurisdicțională și finalizată într-un termen scurt
Ce case de avocatură se bat pentru titlul de Law Firm of the Year în România la gala Benchmark Litigation Europe Awards 2025 | Sorina Olaru, Octavian Popescu, Dan Cristea și Cosmin Vasile, printre avocații aflați pe lista scurtă pentru titlul de titlul de Litigator of the Year. Emil Bivolaru (partener NNDKP), nominalizat și la categoria Central & Eastern Europe Litigator of the Year
Finanțele caută avocați pentru litigii arbitrale investiționale internaționale judecate potrivit regulilor de arbitraj UNCITRAL și ICSID | Acorduri-cadru de reprezentare juridică a României semnate, pentru 4 ani, cu cel mult 4 firme pentru fiecare lot
LegiTeam: Lawyer - Dispute Resolution and Employment | GNP Guia Naghi and Partners
ITR EMEA Tax Awards 2025 | Băncilă Diaconu și Asociații, Popescu & Asociații, CMS și Schoenherr concurează pentru titlul ”Firma anului în România în domeniul taxelor”. Popescu & Asociații are două nominalizări în jurisdicția locală și este, alături de NNDKP, pe lista scurtă pentru distincția ”Firma anului în dispute fiscale”. TZA, printre finaliste în competitia pentru ”Transfer Pricing Firm of the Year”
CMS | Join Our Team: Tax Consultant - Tax Department
Bondoc & Asociații acordă asistență pentru 5 proiecte eoliene și solare în cadrul celei de-a doua licitații CfD din România | Echipa a fost coordonată de Cosmin Stăvaru (Partener), susținut de Raluca Catargiu (Senior Associate)
Bulboacă & Asociatii caută un Avocat Colaborator pentru Echipa de Tranzacții de Elită (Corporate ̸ M&A)
CMS asistă Rezolv Energy în obținerea finanțării suplimentare de 331 milioane euro pentru parcul eolian VIFOR din România. Echipa, coordonată de Ana Radnev (Head of Banking and Finance) și Varinia Radu (Head of Energy and Projects) | Prin adoptarea în premieră a schemei de sprijin Contracte pentru Diferență, proiectul stabilește un precedent pentru viitoarele dezvoltări în domeniul energiei verzi din România
Bulboacă & Asociatii caută avocați apecializați în Drept Bancar & Finanțări | Practica Noastră de Referinţă
WTR Global Leaders 2025 | Ana-Maria Baciu (Baciu Partners), Sorina Olaru și Florina Firaru (NNDKP), Ciprian Dragomir (TZA) și Alina Tugearu (ZRVP), printre cei 17 români care au intrat în liga celor mai apreciați specialiști în domeniul mărcilor, la nivel global. Cine sunt aceștia, prin ce s-au remarcat și cum îi văd clienții
LegiTeam: Lawyer - Pharma & Regulatory and Public Procurement Team | GNP Guia Naghi and Partners
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...