ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Munca la domiciliu, implementată de 98% dintre companiile care activează în industria din România

18 Martie 2020   |   AGERPRES

În privinţa impactului pandemiei asupra afacerilor, peste jumătate dintre companii (51%) estimează că situaţia va avea un impact mediu asupra veniturilor realizate în acest an.

 
 
Aproape toate companiile care activează în industria din România (98%) au implementat, în această perioadă, ca principală măsură de combatere a epidemiei COVID-19, modul de lucru de acasă, arată rezultatele unui sondaj realizat de Asociaţia Business Service Leaders în România (ABSL), publicate miercuri.

Conform cercetării, în 43% dintre companiile industriei, între 90% şi 100% dintre angajaţi lucrează de acasă în această perioadă, în timp ce în 20% dintre cazuri s-a răspuns că în jur de 70 - 80% dintre angajaţii lor lucrează în sistem telemuncă. În acelaşi timp, 16% dintre organizaţiile chestionate au afirmat că procentul angajaţilor care lucrează la domiciliu se află cuprins în ecartul 50 - 60%.


Printre alte măsuri pe care le-au luat companiile din industrie se află: limitarea întâlnirilor interne, schimbarea programului pentru evitarea orelor aglomerate, dezinfectarea zilnică a birourilor, trimiterea la domiciliu a angajatului şi, în unele cazuri, achiziţionarea echipamentelor tehnice necesare derulării activităţii angajaţilor de acasă. De asemenea, multe companii participante la sondaj au luat măsuri stricte încă de la finalul lunii februarie, prin limitarea călătoriilor şi a participării la evenimente.

Sondajul ABSL evidenţiază faptul că munca la domiciliu a fost, în ultimii ani, unul dintre cele mai atractive beneficii acordate angajaţilor, înainte de pandemia COVID-19. Astfel, 71% dintre companii acordau ca beneficiu angajaţilor posibilitatea de a lucra de acasă, minimum o zi pe săptămână.

În privinţa impactului pandemiei asupra afacerilor, peste jumătate dintre companii (51%) estimează că situaţia va avea un impact mediu asupra veniturilor realizate în acest an.

"La finalul lui 2019 estimăm o creştere de 10% pentru anul curent. Probabil că acest obiectiv va fi greu de îndeplinit în contextul actual. Deşi ne-am adaptat cu uşurinţă la noua situaţie şi la modul de lucru de acasă, într-un procent atât de mare, clienţii noştri din Europa, USA şi Asia vor fi afectaţi, ceea ce va avea impact şi asupra industriei de business services din România. Probabil că nu vom mai avea un volum de proiecte atât de mare, fiind afectate mai ales companiile care au clienţi din zona producţiei, asigurărilor şi a creanţelor. Este clar că mediul de business are nevoie de măsuri coerente şi sprijin din partea administraţiei centrale. De exemplu, datoriile companiilor aferente acestor luni către stat, ar putea fi eşalonate pe o perioadă mai lungă (de până la 2 ani), fără dobânzi. Aceasta înseamnă o creştere de 2 - 5% la taxele lunare obişnuite, corespunzând unei perioade de activitate scăzută de 1 - 2 luni", este de părere Dragoş Ştefan, preşedintele ABSL.

Pe de altă parte, pentru angajaţii care nu pot lucra de acasă (în departamente, precum Resurse Umane, servicii clienţi, prelucrare documente fizice sau personal tehnic ce trebuie să asigure mentenanţa echipamentelor), companiile spun că s-au asigurat că nu vor folosi mijloacele de transport în comun, oferind în schimb servicii plătite de taxi sau ride sharing, combustibil sau maşină de la companie, locuri adiţionale de parcare.

Totodată, s-a recurs la rearanjarea spaţiului de lucru, asigurând o distanţă de doi metri între birouri, la flexibilitatea timpului de muncă pentru evitarea perioadelor aglomerate, dar şi măsuri de protecţie precum monitorizarea temperaturii angajaţilor, igienizarea spaţiului zilnic şi suplimentarea substanţelor dezinfectante.

La sondajul ABSL, realizat în perioada 12 - 16 martie, au participat 49 de companii, totalizând un număr de aproximativ 27.000 de angajaţi.

Asociaţia Business Service Leaders în România este cea mai importantă organizaţie care reprezintă sectorul de business services, adunând în componenţa sa cele mai importante companii din piaţă care îşi desfăşoară activitatea în domenii precum Shared Services Center (SSC), Business Process Outsourcing (BPO), Information Technology Outsourcing (ITO), Research and Development (R&D).

Industria serviciilor de business a generat anul trecut venituri în creştere de peste 4,5 miliarde euro, ajungând la peste 2% din PIB. Sectorul cuprinde 280 de companii şi peste 131.000 de angajaţi, adică 2,4% din totalul angajaţilor din economia românească.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 15074 / 16906
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Senior Lawyer Employment | Reff & Associates
BACIU PARTNERS: Rafinarea serviciilor juridice oferite într-o manieră integrată pentru o realitate în continuă schimbare | Ana-Maria Baciu, Managing Partner: “Am coordonat mereu echipe de avocați atipice, și acum am decis să creștem tempo-ul: suntem pregătiți să facem modul nostru de a gândi și de a pune în practică lucrurile să se reflecte clar, fără obstacole, în toate inițiativele în care suntem implicați”
Filip & Company a asistat grupul Digi la contractarea unui două împrumuturi în valoare peste 117 mil. € și, respectiv, de 50 mil. €
Proiectul parcului fotovoltaic de la Ovidiu face un pas înainte. MPR|Partners a fost alături de EnPower Energy pentru coordonarea procedurii de obținere a acordului de construire, cu o echipă de avocați coordonată de Gelu Maravela (partener fondator) și Dana Rădulescu (partener)
Finanțele au demarat procedura de selecție a firmelor de avocați pentru un proiect ce presupune asistență consistentă în baza dreptului englez. Contract pe 3 ani, tarife orare de cca. 1.900 lei
Cine sunt și cum gândesc profesioniștii evidențiați de Legal 500 în GC Powerlist Romania | De vorbă cu Alexandru Berea, General counsel la BCR: ”Prin colaborare putem genera schimbări semnificative nu doar în interiorul profesiei noastre, ci și în societate in general. Prin natura muncii noastre, nu numai că răspundem la nevoile imediate ale societății, dar suntem și arhitecți ai viitorului acesteia, contribuind la definirea și modelarea unui cadru normativ care să orienteze comportamentul și deciziile individuale și colective pe termen lung”
Rebecca Marina, counsel în cadrul firmei Filip & Company după ultima rundă de promovări: “Am găsit aici oameni care îmi împărtășesc principiile și valorile de viață și care mi-au devenit prieteni și mentori sau pentru care eu am devenit mentor mai târziu. Orice promovare vine cu responsabilități și noi roluri în echipă”
Patru case locale de avocați rămân în topul global al celor mai bune 100 de firme implicate în arbitraje internaționale | Cum sunt prezentate în GAR 100 (2024), ce mandate au avut și ce spun clienții despre avocați și prestațiile acestora. TZA, ZRVP, LDDP și SP asistă clienți în arbitraje cu pretenții de 15,7 miliarde de dolari
Kinstellar a asistat BIG Mega Renewable Energy cu privire la finanțarea de 92 mil. € cu BERD și OTP Bank pentru construcția și operarea Parcului Eolian Urleasca
Răzvan Gheorghiu-Testa, fondator al Țuca Zbârcea & Asociații, inclus în „Top 50 Cei Mai Influenți Oameni de pe Piața Imobiliară din România”
Wolf Theiss a asistat AIRSOL în legătură cu achiziția MedAir Oxygen Solution | Emanuele Lainati, Legal Affair Manager SOL Group: “Expertiza, dedicarea și abordarea proactivă a avocaţilor Wolf Theiss au fost esențiale pentru încheierea cu succes a tranzacției”
Filip & Company a asistat Centrokinetic, în parteneriat cu Agista, în achiziția pachetului majoritar de părți sociale ale clinicii Socrates din Timișoara
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...