Odihna a avansat pe primul loc în topul aspectelor cu impact asupra calităţii vieţii românilor (studiu)
11 Iunie 2024 Agerpres
Întrebaţi despre factorii importanţi în viaţă, respondenţii studiului au menţionat familia pe primul loc, ca şi anul trecut, dar cu mai multe procente anul acesta (89%, faţă de 83%).
Percepţia românilor faţă de aspectele cu impact asupra calităţii vieţii lor a înregistrat o schimbare notabilă, majoritatea respondenţilor la un raport de cercetare, respectiv 54%, clasând pe primul loc somnul/odihna.
Echilibrul dintre viaţa personală şi cea profesională a urcat pe locul 2 (52%, faţă de 45% în 2023), iar alimentaţia completează top 3, în cădere de pe prima poziţie pe care o deţinea anul trecut (51% faţă de 67% în 2023). Pe locurile 4 şi 5 se află în continuare activitatea sportivă, cu o uşoară creştere faţă de perioada anterioară, şi răsfăţul cu moderaţie, situat pe ultimul loc ca importanţă şi anul acesta, însă cu o creştere semnificativă, de la 28% în 2023 la 34% în 2024, arată rezultatele cercetării realizate de de către Asociaţia CIPRA - Centrul de Informare, Prevenire Risc şi Analiză - alături de Reveal Marketing Research.
Echilibrul dintre viaţa personală şi cea profesională a urcat pe locul 2 (52%, faţă de 45% în 2023), iar alimentaţia completează top 3, în cădere de pe prima poziţie pe care o deţinea anul trecut (51% faţă de 67% în 2023). Pe locurile 4 şi 5 se află în continuare activitatea sportivă, cu o uşoară creştere faţă de perioada anterioară, şi răsfăţul cu moderaţie, situat pe ultimul loc ca importanţă şi anul acesta, însă cu o creştere semnificativă, de la 28% în 2023 la 34% în 2024, arată rezultatele cercetării realizate de de către Asociaţia CIPRA - Centrul de Informare, Prevenire Risc şi Analiză - alături de Reveal Marketing Research.
"Modul în care evoluează de la un an la altul percepţia românilor faţă de aspectele cu impact asupra calităţii vieţii este mereu surprinzător, tocmai de aceea avem nevoie de aceste studii detaliate de piaţă - ele ne menţin conectaţi cu schimbările şi ne ajută să ne adaptăm abordarea tendinţelor pe care le detectăm, pentru a rămâne o sursă de informare cât mai actuală şi utilă. Anul acesta, de exemplu, românii par să conştientizeze din ce în ce mai mult importanţa unui somn suficient cantitativ şi calitativ în vieţile lor, un aspect adesea neglijat, de care însă depinde cât suntem de performanţi la locul de muncă, cât suntem de prezenţi în mijlocul familiei sau câtă energie ne rămâne pentru hobby-uri şi alte activităţi importante. Iar măsurile pe care le luăm pentru a ne îmbunătăţi atât somnul, cât şi echilibrul personal, alimentaţia, activitatea fizică sau timpul pe care ni-l acordăm pentru momentele de răsfăţ pot contribui semnificativ la evitarea stărilor de insatisfacţie şi disconfort pe termen lung", a declarat Constantin Bratu, preşedinte CIPRA.
Pentru 1 din 6 români din categoria de vârstă 25-35 de ani somnul are o importanţă crescută (58% faţă de media de 54% la nivelul întregului eşantion), în timp ce alimentaţia este semnificativ mai importantă pentru categoria de vârstă 55-65 de ani (61% faţă de media de 51% la nivelul întregului eşantion).
Întrebaţi despre factorii importanţi în viaţă, respondenţii studiului au menţionat familia pe primul loc, ca şi anul trecut, dar cu mai multe procente anul acesta (89%, faţă de 83%). O schimbare semnificativă în această privinţă este legată de importanţa pe care oamenii o acordă stării de spirit, care a avansat şi se situează pe locul al doilea după familie, cu 84 de procente, fiind considerată prioritară comparativ cu starea fizică şi financiară, care au dobândit procente mai generoase anul trecut.
În privinţa gradului de satisfacţie faţă de diferite aspecte ale vieţii, 70% dintre respondenţi sunt mulţumiţi de casa în care locuiesc (faţă de 76% în 2023), 62% sunt mulţumiţi de alimentele pe care le consumă (faţă de 70% în 2023), 53% sunt mulţumiţi de timpul pe care îl petrec pentru relaxare (faţă de 58% în 2023) şi 34% petrec destul timp cu prietenii (comparativ cu 39% în 2023).
Principalii factori de stres au rămas neschimbaţi: creşterea preţurilor, contextul economic actual şi situaţia financiară. Aspectele băneşti sunt urmate de lipsa timpului, resimţită mai acut anul acesta (49% faţă de 44%) şi de responsabilităţile din familie, mai stringente şi ele (42% comparativ cu 33% în 2023).
În plus, anul acesta 40% dintre respondenţi se declară stresaţi de nevoia de a răspunde unor standarde impuse de societate. Activitatea profesională în sine (36%) şi relaţia cu partenerul de viaţă (35%) sunt şi ele stresante într-o pondere mai mare anul acesta.
Studiul mai semnalează că, similar cu anul trecut, aproximativ jumătate dintre respondenţi îşi consideră calitatea vieţii ca fiind bună; cei care o evaluează ca fiind slabă sunt în special persoane cu vârste între 55 şi 65 de ani, cu venit scăzut.
Gradul de satisfacţie faţă de aspectele vieţii românilor este influenţat şi în 2024 de igiena/curăţenia din casă (81%), urmat de gradul de mulţumire faţă de casa în care stau (70%), de siguranţa personală (62%) şi de alimentele pe care le consumă (62%).
Realizat de Reveal Marketing Research în luna mai 2024 pe baza metodologiei CAWI (chestionare autoaplicate online), studiul CIPRA a vizat un eşantion reprezentativ la nivel naţional, format din 1.008 respondenţi, bărbaţi şi femei, utilizatori de internet, cu vârste între 18 şi 65 ani, din mediul urban sau rural.
Membrii fondatori au dezvoltat CIPRA cu misiunea de a contribui la îmbunătăţirea calităţii vieţii românilor prin informare corectă, validată de către experţi. Calitatea vieţii românilor este afectată de lipsa de informare, care poate conduce la alegeri greşite de consum. Astfel, CIPRA pune la dispoziţia consumatorilor o platformă informativă care să îi ajute în luarea unor decizii în privinţa obiceiurilor zilnice, astfel încât riscurile care ar putea avea un impact negativ asupra calităţii vieţii lor să fie diminuate. Pentru a se adapta permanent nevoilor curente de informare ale românilor, CIPRA va stabili un dialog permanent cu consumatori, companii şi autorităţi.
Reveal Marketing Research este o companie de cercetare de piaţă full-service, specializată în marketing research, studii sociologice, customer insight, business strategy, market development. Cu o expertiză în peste 20 de industrii, Reveal Marketing Research crede că cercetarea de piaţă reprezintă baza deciziilor corecte şi a poziţionării brandurilor. Soluţiile calitative şi cantitative ajută de 15 ani companii din România şi Europa.
| Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
| Articol 3658 / 20686 | Următorul articol |
| Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Victorie Mușat & Asociații pentru o companie membră a Grupului TIU: fapte de concurență neloială săvârșite ocult, sancționate de instanță | Hotărârea setează un reper jurisprudențial în materia concurenței neloiale
Bondoc & Asociații a asistat ENGIE în achiziția unuia dintre cele mai mari proiecte eoliene din România. De cealaltă parte, Schoenherr a stat alături de Greenvolt Power pe tot parcursul tranzacției, care a implicat o structură contractuală complexă și multiple considerente de reglementare. Echipele, coordonate de Monica Iancu și Monica Cojocaru
Cea mai mare fuziune din istoria avocaturii de business: Hogan Lovells și Cadwalader, Wickersham & Taft au anunțat intenția de a se combina într-o singură firmă
Apreciată constant de ghidurile juridice internaționale pentru mandatele sofisticate, practica de Capital Markets a CMS România a devenit, prin consistență și profunzime, unul dintre pilonii reputației firmei pe piața locală și un reper important în rețeaua sa regională | De vorbă cu Cristina Reichmann (Partener) despre disciplina pregătirii pentru bursă, finețea aplicării regulilor de piață și forța unei echipe care lucrează articulat, cu roluri clare și obiective aliniate
PNSA a asistat Grupul Société Générale în finalizarea vânzării BRD Pensii. Echipa, coordonată de Silviu Stoica (Avocat Asociat) și Florian Nițu (Avocat Asociat Coordonator)
NNDKP, parte din echipa juridică internațională care a asistat Metinvest în achiziția ArcelorMittal Iași
Mușat & Asociații obține o nouă victorie definitivă pentru NUROL într-un proiect strategic de infrastructură rutieră
Record de promovări la Țuca Zbârcea & Asociații: trei noi parteneri și alte 16 numiri interne | Florentin Țuca, Managing Partner: ”Această serie de promovări, una dintre cele mai extinse din istoria noastră, coincide cu aniversarea a 20 de ani de la fondarea firmei, un moment ce reconfirmă valoarea, profesionalismul și dăruirea întregii noastre echipe”
Filip & Company a organizat în parteneriat cu Asociația Studenților în Drept cea de-a zecea ediție a Concursului de negocieri simulate „Teodora Tudose”
MAXIM ̸ Asociații asistă EMSIL TECHTRANS în tranzacția imobiliară încheiată cu METSO pentru o proprietate industrială din Oradea
Mitel & Asociații dezvoltă o practică de litigii construită în jurul unui nucleu de avocați cu mare experiență, capabilă să ducă la capăt mandate complexe cu impact financiar și reputațional major, într-o piață în care disputele devin tot mai tehnice și mai dure | De vorbă cu Magda Dima (Partener) despre cum se construiește strategia, se evaluează riscurile și se formează generația nouă de litigatori
Echipa de Concurență a RTPR îmbină experiența cu precizia operațională, într-o formulă remarcată în Legal 500 și Chambers | De vorbă cu partenerii Valentin Berea și Roxana Ionescu despre modul de lucru care privilegiază consistența și rigoarea, cu rezultate ce confirmă profesionalismul și anvergura practicii
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...









RSS





