ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Peste 40 de ONG-uri şi mari capitale europene solicită Comisiei Europene introducerea rapidă a standardului de emisii Euro 7

08 August 2022   |   Agerpres

În viziunea experţilor, un standard Euro 7 ambiţios ar putea reduce emisiile totale de NOx din Uniunea Europeană (UE) cu 4,2 milioane de tone până în anul 2050 şi ar putea evita 35.000 de decese premature.

 
 
Un grup de peste 40 de organizaţii neguvernamentale şi câteva oraşe europene, precum Paris, Londra sau Bruxelles, au transmis, recent, o scrisoare Comisiei Europene (CE) prin care solicită introducerea rapidă a standardului Euro 7 pentru vehicule şi limitarea poluării din trafic, informează activiştii de mediu ai Asociaţiei 2Celsius, una dintre organizaţiile semnatare.
 
În viziunea experţilor, un standard Euro 7 ambiţios ar putea reduce emisiile totale de NOx din Uniunea Europeană (UE) cu 4,2 milioane de tone până în anul 2050 şi ar putea evita 35.000 de decese premature.
 
Conform sursei citate, una dintre solicitări se referă la stabilirea celei mai mici limite globale, pe baza celei mai bune tehnologii disponibile, ce ar trebui cel puţin aliniată cu cele mai ambiţioase scenarii de limită prezentate de Consorţiul pentru emisii ultra-scăzute ale vehiculelor (CLOVE), format în general din cercetători în disciplinele mobilităţii şi transporturilor). "Pe lângă aceasta, este nevoie urgentă de mai multă ambiţie pentru a reduce emisiile de pornire la rece, adică cele care apar atunci când motorul este pornit pentru prima dată, pentru toate vehiculele la cele mai scăzute niveluri fezabile din punct de vedere tehnic. Acest lucru este esenţial pentru a reduce emisiile totale ale călătoriei, în special pentru NOx în zonele urbane, unde majoritatea oamenilor sunt expuşi", notează organizaţia.
 
De asemenea, semnatarii scrisorii solicită Comisiei Europene să se asigure că propunerea sa reglementează toţi poluanţii relevanţi dăunători sănătăţii umane şi mediului, inclusiv particule ultrafine, amoniac, oxizi de azot, metan şi formaldehidă şi gaze organice non-metanice; că acoperă toate condiţiile de conducere care pot fi întâlnite în Europa, asigurându-se că limitele de emisii se aplică oriunde şi oricând este condusă o maşină; că asigură conformitatea cu emisiile pe durata de viaţă şi necesită durabilitate şi testare în funcţionare care acoperă întreaga durată de viaţă a vehiculelor în toate statele-membre.
 
"Consumatorii ar trebui, în sfârşit, să aibă încredere în eficacitatea standardelor de emisii atunci când merg la dealer. Dacă o maşină este proiectată pentru a fi condusă într-un anumit mod pe şosea, cum ar fi în călătoriile în oraş, atunci trebuie să respecte limitele de emisii atunci când maşina se conduce astfel. În plus, orice posibilitate de depăşire a limitelor aplicabile, aşa-numitele condiţii de conducere "extinse", ar trebui să se aplice numai condiţiilor de conducere foarte rare şi extreme (...) În următorul standard ar trebui incluse prevederi stricte privind cerinţele de durabilitate pentru a evita astfel de situaţie. Pentru ca Euro 7/VII să aibă succes, toate aspectele menţionate (...), precum şi cele propuse de CLOVE, trebuie să fie introduse împreună ca un pachet cuprinzător de măsuri până cel târziu în 2025. Orice altceva mai puţin ambiţios, cum ar fi o revizuire limitată a Euro 6, care, de exemplu, reduce doar limitele de emisii de poluanţi, fără a ţine cont de îmbunătăţirile durabilităţii sau a condiţiilor de testare, nu va ajuta prea mult pentru a îmbunătăţi performanţa reală a vehiculelor privind emisiile. De asemenea, va arăta că UE nu a reuşit să înveţe din scandalul Dieselgate şi să reducă Euro 7 la un exerciţiu de "greenwashing"", explic specialiştii 2Celsius.
 
Organizaţia europeană Transport&Environment (T&E) estimează că încă 95 de milioane de maşini cu combustie internă (MCI) vor fi vândute în Europa în perioada 2025 - 2035, când se preconizează că Euro 7 va intra în vigoare, în timp ce pătrunderea pe piaţă a camioanelor cu emisii zero va mai dura. În medie, aceste vehicule vor rămâne pe drumuri mai mult de un deceniu şi mult mai mult în Europa Centrală, de Est şi de Sud, adesea peste 15 ani, avertizează organizaţia de profil.
 
"Aceasta înseamnă că există cel puţin încă un sfert de secol de vehicule poluante pe drumurile UE. Un nou standard Euro 7/VII este ultima şansă a Europei de a reduce poluarea toxică de la motoare şi nu poate fi ratată (...) Reducerile extrem de importante ale poluării sunt fezabile atât din punct de vedere tehnic, cât şi economic. Propunerea Comisiei trebuie să fie o revizuire cuprinzătoare a standardului Euro 6/VI învechit, reducând poluarea la cele mai scăzute niveluri fezabile din punct de vedere tehnic şi înlăturarea tuturor lacunelor lăsate în urmă din era Dieselgate", susţin activiştii de mediu.
 
Pe de altă parte, în octombrie 2021, un document informativ al Grupului de campanii T&E, citat de site-ul organizaţiei de mediu 2Celsius, atrăgea atenţia asupra faptului că industria auto europeană încearcă să întoarcă publicul şi guvernele împotriva Euro 7, pe motiv că noile standarde dure vor paraliza vânzările şi vor ameninţa locurile de muncă.
 
Astfel, datele T&E relevă că, numai în 2020, Asociaţia Producătorilor de Automobile Europene (ACEA), Volkswagen, Daimler şi BMW au cheltuit aproape 9 milioane de euro pentru a face lobby la Bruxelles, iar la începutul anului trecut, ACEA a lansat o campanie publică împotriva Euro 7, "făcând afirmaţii nefondate că legislaţia ar însemna o interdicţie a motorului cu ardere internă".
 
2Celsius este o organizaţie neguvernamentală înfiinţată în anul 2010 cu scopul de a influenţa politicile privind schimbările climatice la nivel naţional şi european. Asociaţia este membră a organizaţiilor internaţionale European Environmental Bureau, Climate Action Network Europe şi Federaţiei Europene pentru Transport şi Mediu (T&E).
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 9815 / 20290
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Filip & Company, consultant juridic în noua emisiune de obligațiuni prin care Agroserv Măriuța atrage 3 mil. €
LegiTeam: Zamfirescu Racoţi Vasile & Partners recrutează avocat definitiv Dreptul muncii | Consultanță
LegiTeam: Zamfirescu Racoţi Vasile & Partners recrutează avocat definitiv Real Estate | Consultanță
Cum lucrează una dintre cele mai performante echipe de Concurență de pe piața locală și care sunt particularitățile ce o diferențiază | O discuție cu Manuela Guia (Managing Partener GNP Guia Naghi & Partners) și Otilia Vîlcu (Partener), despre munca avocaților pe toată plaja serviciilor de concurență, standarde înalte și modul în care operează astfel încat să asigure clienților siguranță, claritate, robustețe probatorie și soluții care trec testul autorităților și al instanțelor
România solicită despăgubiri de 2 miliarde de euro la Curtea Internațională de Arbitraj din Londra pentru blocarea proiectului „Casa Radio” din București, dezvoltat de Plaza Centers NV | Statul și investitorii se înfruntă pe două planuri, comercial și investițional, cu seturi de remedii și probatoriu diferite, dar și cu potențiale efecte de interferență
Țuca Zbârcea & Asociații obține o soluție favorabilă într-un important litigiu de drept fiscal și vamal | Ionuț Șerban (Partener): „Este o victorie importantă pentru clientul nostru și un precedent valoros în disputele de drept vamal”
Avocații PNSA au stat alături de M Plus Croatia d.o.o, lider european în outsourcing-ul proceselor de afaceri și tehnologie, în tranzacția prin care a achiziționat Valoris Group - jucător local care deservește proiecte multilingve pentru clienți internaționali | Echipa pluridisciplinară a fost coordonată de partenerul Bogdan C. Stoica
Piața de Real Estate, radiografiată de NNDKP, firmă despre care ghidurile juridice internaționale spun că este “probabil cea mai bună din România” în această practică: industrial-logistic în viteză, office cu accent pe retenție și eficiență, rezidențial cu presiune pe preț | De vorbă cu Vlad Tănase (partener) despre dinamica pieței, apetitul investitorilor, tranzacționarea proiectelor și blocajele de pe acest segment
Biroul Kinstellar din București a fost alături de Repono AB în achiziția unui sistem de stocare pe bază de baterii în județul Argeș | Karim Nils Grueber (CEO Repono): ”Echipa Kinstellar a fost un partener excepțional pe parcursul acestei tranzacții. Expertiza lor în sectorul energetic, abordarea pragmatică și capacitatea de a răspunde rapid și eficient au fost esențiale pentru a ne ghida prin reglementările complexe ale României”
Bohâlțeanu și Asociații a asistat Microfruits SA în achiziționarea pachetului majoritar de acțiuni emise de Armătura SA, cu o echipă coordonată de Ionuț Bohâlțeanu (Managing Partner) | Proiectul a presupus o analiză juridică amplă și o coordonare atentă între toate părțile implicate
ITR World Tax 2026 | Brandurile din avocatura locală cu o activitate notabilă în domeniul taxelor urcă în top. NNDKP, CMS, PNSA, TZA, Schoenherr, Băncilă, Diaconu și Asociații, Mușat & Asociații sau Popescu & Asociații, printre cele mai bune firme locale evidențiate pe palierele de General corporate tax, Transfer pricing și Tax controversy
Baciu Partners și coordonatoarea sa au urcat pe primul loc pe podium la gala inaugurală Legal 500 - CEE Awards | Ana-Maria Baciu, după ce a primit distincția „Romania Lawyer of the Year”, iar BACIU PARTNERS a fost desemnată „CEE IP Firm of the Year”: ”Încrederea nu se câștigă printr-o conjunctură, ci prin consistență, prezență și prin convingerea că lucrurile pot fi mereu făcute altfel, în beneficiul direct al echipei și clienților. Standardul pe care îl impune este clar: să livrezi claritate și rigoare în permanență și să ai curajul să gândești diferit, înțelegând miza reală”
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...