ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Peste 40 de ONG-uri şi mari capitale europene solicită Comisiei Europene introducerea rapidă a standardului de emisii Euro 7

08 August 2022   |   Agerpres

În viziunea experţilor, un standard Euro 7 ambiţios ar putea reduce emisiile totale de NOx din Uniunea Europeană (UE) cu 4,2 milioane de tone până în anul 2050 şi ar putea evita 35.000 de decese premature.

 
 
Un grup de peste 40 de organizaţii neguvernamentale şi câteva oraşe europene, precum Paris, Londra sau Bruxelles, au transmis, recent, o scrisoare Comisiei Europene (CE) prin care solicită introducerea rapidă a standardului Euro 7 pentru vehicule şi limitarea poluării din trafic, informează activiştii de mediu ai Asociaţiei 2Celsius, una dintre organizaţiile semnatare.
 
În viziunea experţilor, un standard Euro 7 ambiţios ar putea reduce emisiile totale de NOx din Uniunea Europeană (UE) cu 4,2 milioane de tone până în anul 2050 şi ar putea evita 35.000 de decese premature.
 
Conform sursei citate, una dintre solicitări se referă la stabilirea celei mai mici limite globale, pe baza celei mai bune tehnologii disponibile, ce ar trebui cel puţin aliniată cu cele mai ambiţioase scenarii de limită prezentate de Consorţiul pentru emisii ultra-scăzute ale vehiculelor (CLOVE), format în general din cercetători în disciplinele mobilităţii şi transporturilor). "Pe lângă aceasta, este nevoie urgentă de mai multă ambiţie pentru a reduce emisiile de pornire la rece, adică cele care apar atunci când motorul este pornit pentru prima dată, pentru toate vehiculele la cele mai scăzute niveluri fezabile din punct de vedere tehnic. Acest lucru este esenţial pentru a reduce emisiile totale ale călătoriei, în special pentru NOx în zonele urbane, unde majoritatea oamenilor sunt expuşi", notează organizaţia.
 
De asemenea, semnatarii scrisorii solicită Comisiei Europene să se asigure că propunerea sa reglementează toţi poluanţii relevanţi dăunători sănătăţii umane şi mediului, inclusiv particule ultrafine, amoniac, oxizi de azot, metan şi formaldehidă şi gaze organice non-metanice; că acoperă toate condiţiile de conducere care pot fi întâlnite în Europa, asigurându-se că limitele de emisii se aplică oriunde şi oricând este condusă o maşină; că asigură conformitatea cu emisiile pe durata de viaţă şi necesită durabilitate şi testare în funcţionare care acoperă întreaga durată de viaţă a vehiculelor în toate statele-membre.
 
"Consumatorii ar trebui, în sfârşit, să aibă încredere în eficacitatea standardelor de emisii atunci când merg la dealer. Dacă o maşină este proiectată pentru a fi condusă într-un anumit mod pe şosea, cum ar fi în călătoriile în oraş, atunci trebuie să respecte limitele de emisii atunci când maşina se conduce astfel. În plus, orice posibilitate de depăşire a limitelor aplicabile, aşa-numitele condiţii de conducere "extinse", ar trebui să se aplice numai condiţiilor de conducere foarte rare şi extreme (...) În următorul standard ar trebui incluse prevederi stricte privind cerinţele de durabilitate pentru a evita astfel de situaţie. Pentru ca Euro 7/VII să aibă succes, toate aspectele menţionate (...), precum şi cele propuse de CLOVE, trebuie să fie introduse împreună ca un pachet cuprinzător de măsuri până cel târziu în 2025. Orice altceva mai puţin ambiţios, cum ar fi o revizuire limitată a Euro 6, care, de exemplu, reduce doar limitele de emisii de poluanţi, fără a ţine cont de îmbunătăţirile durabilităţii sau a condiţiilor de testare, nu va ajuta prea mult pentru a îmbunătăţi performanţa reală a vehiculelor privind emisiile. De asemenea, va arăta că UE nu a reuşit să înveţe din scandalul Dieselgate şi să reducă Euro 7 la un exerciţiu de "greenwashing"", explic specialiştii 2Celsius.
 
Organizaţia europeană Transport&Environment (T&E) estimează că încă 95 de milioane de maşini cu combustie internă (MCI) vor fi vândute în Europa în perioada 2025 - 2035, când se preconizează că Euro 7 va intra în vigoare, în timp ce pătrunderea pe piaţă a camioanelor cu emisii zero va mai dura. În medie, aceste vehicule vor rămâne pe drumuri mai mult de un deceniu şi mult mai mult în Europa Centrală, de Est şi de Sud, adesea peste 15 ani, avertizează organizaţia de profil.
 
"Aceasta înseamnă că există cel puţin încă un sfert de secol de vehicule poluante pe drumurile UE. Un nou standard Euro 7/VII este ultima şansă a Europei de a reduce poluarea toxică de la motoare şi nu poate fi ratată (...) Reducerile extrem de importante ale poluării sunt fezabile atât din punct de vedere tehnic, cât şi economic. Propunerea Comisiei trebuie să fie o revizuire cuprinzătoare a standardului Euro 6/VI învechit, reducând poluarea la cele mai scăzute niveluri fezabile din punct de vedere tehnic şi înlăturarea tuturor lacunelor lăsate în urmă din era Dieselgate", susţin activiştii de mediu.
 
Pe de altă parte, în octombrie 2021, un document informativ al Grupului de campanii T&E, citat de site-ul organizaţiei de mediu 2Celsius, atrăgea atenţia asupra faptului că industria auto europeană încearcă să întoarcă publicul şi guvernele împotriva Euro 7, pe motiv că noile standarde dure vor paraliza vânzările şi vor ameninţa locurile de muncă.
 
Astfel, datele T&E relevă că, numai în 2020, Asociaţia Producătorilor de Automobile Europene (ACEA), Volkswagen, Daimler şi BMW au cheltuit aproape 9 milioane de euro pentru a face lobby la Bruxelles, iar la începutul anului trecut, ACEA a lansat o campanie publică împotriva Euro 7, "făcând afirmaţii nefondate că legislaţia ar însemna o interdicţie a motorului cu ardere internă".
 
2Celsius este o organizaţie neguvernamentală înfiinţată în anul 2010 cu scopul de a influenţa politicile privind schimbările climatice la nivel naţional şi european. Asociaţia este membră a organizaţiilor internaţionale European Environmental Bureau, Climate Action Network Europe şi Federaţiei Europene pentru Transport şi Mediu (T&E).
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 5924 / 16399
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Bulboacă & Asociații, alături de investitori în două tranzacții care concentrează la început de an forțe economice considerabile pentru sectoare de business strategice economic și social. Asistență în expansiunea Grupului LuxVet în România și la investiția BERD în R.Power Renewables
CMS a obținut o victorie strategică în față Curții de Apel Ploiești - Sesizare CCR privind legea de organizare și funcționare a DLAF. Echipa de drept penal a fost coordonată de Mihai Jiganie-Șerban (Partener)
Prof. univ. dr. Răzvan Dincă a primit un nou mandat la conducerea Facultății de Drept din cadrul Universității din București. Cu cine face echipă
Ce firme au ales studenții aflați în fruntea listelor de absolvenți ai Facultății de Drept și cum au fost primii pași în profesie | Azi, despre avocatura văzută „din interior”, alături de Alexandra Șipoteanu, una dintre premiantele anului 2021, care s-a alăturat echipei Stoica & Asociații: “Am pășit în carieră cu foarte mult entuziasm și cu o enormă dorință de a acumula cât mai multe cunoștințe teoretice și practice. Mediul colegial călduros și respectuos este în mod indubitabil un factor ce contribuie la dezvoltarea și creșterea profesională”
Cei mai buni avocaţi în domeniul mărcilor, remarcați de WTR 1000, ediția 2024 | Țuca Zbârcea & Asociații, Simion & Baciu, Răzvan Dincă & Asociaţii și Ratza & Ratza sunt lideri pe segmentele analizate, o bună expunere pentru Mușat, Schoenherr, ZRVP și NNDKP. Un jucător nou și extrem de puternic a intrat pe piața locală și se anunță drept un concurent serios pe acest segment
După un an bun, în care a fost solicitată să acorde consultanță în câteva dintre cele mai spectaculoase proiecte de pe piața locală, Bulboacă & Asociații vede un 2024 cu oportunități semnificative în mai multe domenii | ”Vom avea privilegiul să acționăm într-unul dintre cei mai interesanți ani din istoria recentă a țării, dar cu România în cea mai bună formă economică a sa. Provocări vor fi, important este să prindem vârful și acestui val”, spun avocații
Banking & Finance | Avocații NNDKP au asistat anul trecut finanțări locale de aproape un miliard de euro și s-au implicat în proiecte transfrontaliere de peste trei miliarde de euro. Echipa a continuat să lucreze pentru finanțatorii unor grupuri importante din industrie sau sectorul agricol, dar a stat alături și de clienții finanțați, companii fanion în domeniile în care operează. Valentin Voinescu (Partener): Mediul de business din România a demonstrat reziliență și numărul de proiecte nu s-a redus, ba chiar am asistat la o accelerare la sfârșitul anului trecut
Bondoc și Asociații, alături de cumpărător în tranzacția de 432 mil. lei prin care Fondul Proprietatea și-a vândut acțiunile deţinute la Engie România. Echipa, coordonată de Lucian Bondoc
Teodorescu Partners a asistat Autonom Protect în achiziția Nova Ria24
Stănescu Vasile & Asociaţii și Strelia CVBA apără România în procesul intentat de Pfizer la Bruxelles, cu pretenții de peste o jumătate de miliard de euro plus dobânzi. Cine sunt apărătorii României și ce îi recomandă
Chambers Global 2024 | RTPR, singura firmă de avocați listată pe prima poziție în ambele arii de practică analizate: Corporate ̸ M&A și Banking & Finance. Filip & Company și Schoenherr sunt în prima bandă în Corporate ̸ M&A. Firmele care au cei mai mulți avocați evidențiați sunt RTPR (8), Filip & Company (6), CMS (5) și Clifford Chance Badea (5)
Ce firme au ales studenții aflați în fruntea listelor de absolvenți ai Facultății de Drept și cum au fost primii pași în profesie | Azi, despre avocatura văzută „din interior”, alături de Monica Alexandra Popa, una dintre premiantele anului 2021: “Mi-am dorit să lucrez într-o echipă în care să simt că mi se oferă oportunități de creștere și sunt încurajată să cresc și să absorb cât mai multă informație, atât în primii ani de avocatură, cât și ulterior. Firma de avocatură cu care am simțit și simt că sunt compatibilă este Filip & Company”
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...