
Peste 47% dintre angajaţi sunt îngrijoraţi în ceea ce priveşte stabilitatea veniturilor (sondaj)
22 Octombrie 2025
AgerpresConform studiului, 45,5% se tem de eventuale măsuri ale companiei unde lucrează ca răspuns la contextul economic, iar 40,2% simt că nu-şi mai pot menţine un echilibru sănătos între job şi viaţa personală.
Angajaţii resimt tot mai puternic nesiguranţa legată de viitorul profesional şi financiar, pe fondul incertitudinilor economice care afectează companiile, peste 47% dintre angajaţi fiind îngrijoraţi în legătură cu stabilitatea veniturilor, relevă un sondaj realizat în octombrie 2025, pe un eşantion de 1.025 respondenţi la nivel naţional.
Conform studiului, 45,5% se tem de eventuale măsuri ale companiei unde lucrează ca răspuns la contextul economic, iar 40,2% simt că nu-şi mai pot menţine un echilibru sănătos între job şi viaţa personală.
"Lucrul la birou, interacţiunea cu managerii şi colegii şi pauzele în timpul programului sunt însă pentru mulţi angajaţi o sursă de stabilitate care contribuie la reducerea stresului, la creşterea motivaţiei şi la separarea mai bună între job şi timpul liber.", susţin autorii studiului realizat de Genesis Property.
Conform studiului, 45,5% se tem de eventuale măsuri ale companiei unde lucrează ca răspuns la contextul economic, iar 40,2% simt că nu-şi mai pot menţine un echilibru sănătos între job şi viaţa personală.
"Lucrul la birou, interacţiunea cu managerii şi colegii şi pauzele în timpul programului sunt însă pentru mulţi angajaţi o sursă de stabilitate care contribuie la reducerea stresului, la creşterea motivaţiei şi la separarea mai bună între job şi timpul liber.", susţin autorii studiului realizat de Genesis Property.
Cele mai mari surse de stres la locul de muncă pentru angajaţi sunt veniturile insuficiente în raport cu costul de trai tot mai mare (54,8%), volumul mare de muncă (41%), colegii cu atitudine negativă (29,4%), dar şi relaţia cu managerii şi leadershipul considerat deficitar în astfel de perioade de incertitudine (25,7%), menţionează sursa citată.
În acest context, lucrul la birou şi momentele de relaxare şi socializare la birou capătă un nou sens, aducând un plus de siguranţă şi stabilitate la job pentru mulţi dintre respondenţii la sondaj. Astfel, pentru 7 din 10 angajaţi, pauzele scurte pentru relaxare contribuie cel mai mult la echilibrul emoţional la job, urmate de socializarea cu colegii (50,9%) şi plimbările în spaţii din apropierea biroului (29,1%).
"Într-un climat marcat de nelinişte şi schimbare, biroul redevine un reper de echilibru şi siguranţă emoţională. Este mai mult decât un loc pentru desfăşurarea activităţii profesionale, este un spaţiu care le oferă oamenilor stabilitate, sens şi o formă de sprijin reciproc mai ales în momente în care incertitudinea legată de venituri, carieră sau contextul social sunt surse majore de stres. Biroul aduce ritm, relaţii autentice şi sentimentul că aparţii unui scop comun. Iar acest lucru are o valoare profundă, greu de cuantificat, dar esenţială pentru starea de bine şi pentru energia colectivă a unei organizaţii", a afirmat Elena Panait, Head of Leasing & ComYunitY la Genesis Property.
Potrivit sursei citate, biroul rămâne astfel un pilon de stabilitate pentru mulţi angajaţi.
"Pentru 35%, biroul este soluţia să separe mai bine viaţa personală de cea profesională, iar aproape 28% spun că socializarea cu colegii la birou îi ajută să reducă stresul legat de perspectivele profesionale. Aproximativ 27% se simt mai conectaţi la echipă şi la schimbările din companie atunci când lucrează la birou şi, în acelaşi timp, sunt mai motivaţi şi mai eficienţi în activitatea lor. Astfel, lucrul la birou ajută angajaţii să fie mai puţin stresaţi privind stabilitatea jobului, a relaţiilor cu echipa şi a perspectivelor de viitor", relevă studiul.
De aceea, peste 75% dintre angajaţii care au participat la sondajul Genesis Property declară că preferă să lucreze cel puţin 2-3 zile pe săptămână de la birou.
"Flexibilitatea rămâne în continuare un element esenţial în această situaţie, programul de lucru flexibil şi adaptat nevoilor angajaţilor fiind menţionat de cei mai mulţi (63,6%) pe lista facilităţilor şi beneficiilor pe care angajaţii le-ar vrea la birou pentru a fi mai relaxaţi şi mai conectaţi alături de colegii lor", mai arată cercetarea.
Pe listă urmează pauzele scurte şi regulate pentru reîncărcare (38,7%), designul modern al biroului, cu lumină naturală, mobilier ergonomic şi spaţii adaptate nevoilor (36,42%), zone de socializare şi spaţii verzi pentru recreere în aer liber (30,2%) şi traininguri şi workshopuri pentru o dezvoltare atât profesională, cât şi personală (32,7%).
Totodată, printre activităţile de socializare preferate la birou, ieşirile la cafea sau în pauze cu colegii se numără printre favorite (38,7%), urmate de prânzuri sau mese tematice cu echipa (32,2%) şi sărbătorirea momentelor speciale cum ar fi realizări ale echipei sau zile de naştere (29,1%).
Sondajul, realizat de Genesis Property, a analizat modul în care se desfăşoară viaţa la birou în actualul context socio-economic şi cum este perceput rolul biroului de către angajaţi. Sondajul a fost desfăşurat în octombrie 2025, la nivel naţional, prin platforma iVox, pe un eşantion total de 1.025 utilizatori de internet din România. Aproape 47% dintre participanţi sunt de sex feminin, iar peste 53% au un venit net de cel puţin 5.000 de lei.
Genesis Property, cu o experienţă de peste 20 de ani în industria imobiliară românească, este unul dintre cei mai importanţi proprietari, dezvoltatori şi operatori de clădiri de birouri clasa A.
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
Articol 2 / 20211 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |

BREAKING NEWS
ESENTIAL
ONV LAW o cooptează în echipă pe Flavia Kenyon, avocat britanic, și lansează noi servicii de asistență legală dedicate companiilor din domeniul noilor tehnologii
Baciu Partners și coordonatoarea sa au urcat pe primul loc pe podium la gala inaugurală Legal 500 - CEE Awards | Ana-Maria Baciu, după ce a primit distincția „Romania Lawyer of the Year”, iar BACIU PARTNERS a fost desemnată „CEE IP Firm of the Year”: ”Încrederea nu se câștigă printr-o conjunctură, ci prin consistență, prezență și prin convingerea că lucrurile pot fi mereu făcute altfel, în beneficiul direct al echipei și clienților. Standardul pe care îl impune este clar: să livrezi claritate și rigoare în permanență și să ai curajul să gândești diferit, înțelegând miza reală”
Practica de Banking & Finance de la Bondoc & Asociații rămâne calibrată pe proiecte de mare anvergură, execuție la standarde internaționale și expunere transfrontalieră constantă | De vorbă cu partenerele Simona Petrișor și Diana Ispas despre tendințe, tipuri de finanțări, structuri inovatoare și provocările anului din acest sector. Portofoliul de proiecte îmbină ”verdele”, infrastructura și consolidarea bancară, repere clare ale unui an încărcat
Legal500 a desemnat Clifford Chance Badea drept Casa de Avocatură a Anului în România în 2025 | Daniel Badea, Managing Partner: Premiile primite încununează aproape 20 de ani de excelență profesională, de-a lungul cărora ne-am consolidat poziția de lider pe piața de avocatură din România și din regiune, câștigând în paralel aprecierea întregii rețele globale Clifford Chance
LegiTeam: Zamfirescu Racoţi Vasile & Partners recrutează avocat definitiv Achiziții & Corporate| Consultanță
D&B David și Baias confirmă reziliența M&A: achiziții strategice dominante, mecanisme flexibile, grafic de lucru modelat de conformare și componenta tehnică. Echipa livrează soluții prompte în proiecte cu arhitectură complexă, aliniind interesele vânzătorilor cu obiectivele investitorilor și orchestrând integrarea post-closing | Anda Rojanschi (Partener): „Tranzacția de succes este aceea în care cele două afaceri se integrează după finalizarea deal-ului”. O regulă care devine rutină operațională prin rigoare, colaborare și coordonare interdisciplinară
Schoenherr lansează a cincea ediție a concursului de eseuri „law, sweet law‟, cu premii totale de 21.000 lei
Filip & Company a asistat ACP Credit în acordarea unei investiții de capital grupului Dental Elite Clinics. Alexandra Manciulea (partener) și Rebecca Marina (counsel) au coordonat echipa
ZRVP aniversează în 2025 trei decenii de avocatură | Cosmin Vasile, Managing Partner: “Am crescut organic, am construit fără grabă și fără artificii, și am ajuns aici pentru că am rămas fideli profesiei și valorilor ei. Rămânem, după 30 de ani, cu aceleași ținte primordiale: perfecțiunea juridică și formarea de avocați care să ne împărtășească pasiunea, valorile și viziunea”
Mitel & Asociații se remarcă în practica de Concurență prin rigoare și sincronizare, oferind clienților remedii țintite, viteză procedurală și certitudine în calendarul de closing | Sub coordonarea partenerului Șerban Suchea, firma asigură trasee clare de conformare, maximizează predictibilitatea autorizărilor și păstrează direcția tranzacțiilor într-un peisaj normativ exigent și bine articulat
CMS, implicată în proiectul câștigător al premiului „Investiția Anului” în cadrul SEE Property Forum Awards 2025 pentru al doilea an consecutiv
Bohâlțeanu & Asociații a stat alături de asociații Auto Brand SRL în tranzacția prin care BPW Group a intrat pe piața locală. Ionuț Bohâlțeanu (Managing Partner) și Anda Călin (Managing Associate), în prim plan
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...