
PwC România Tax Talks: Facturarea electronică: Top 5 provocări
12 Februarie 2024
BizLawyerÎn noul episod PwC Romania Tax Talks, Inge Abdulcair, Director Taxe, și Ramona Curta, Senior Manager, au discutat despre provocările sistemului de facturare electronică e-Factura.
În noul episod PwC Romania Tax Talks, Inge Abdulcair, Director Taxe, și Ramona Curta, Senior Manager, au discutat despre provocările sistemului de facturare electronică e-Factura. Urmăriți episodul 7 al PwC Tax Talks aici.
Principalele declarații
Deși alte state membre au decis amânarea datei de implementare a facturării electronice, precum Polonia, Franța și Germania, în România, acest proces a mers pe repede-înainte, ca orice altă măsură de digitalizare, astfel încât există o serie de probleme la nivelul companiilor în procesul de implementare pe toți pilonii relevanți.
Nu cred în eliminarea facturilor pe hârtie de la 1 iulie 2024 pentru că avem atât de multe provocări.
Atunci când se lucrează la sistem, apar provocări pentru mediul de afaceri pentru că sunt întreruperi în planificarea pe care și-au făcut-o pentru testare, în corectarea erorilor.
Lipsa unei documentații complete, cu toate scenariile și mesajele de eroare creează dificultăți mediului de afaceri în procesul de testare. O altă provocare este lipsa de claritate a legislației și în zona de mapare a tranzacțiilor. Pentru a ne conforma, trebuie să consultăm standardul european, RO Cius, standardul UBL, și unele dintre reguli nu sunt întotdeauna aliniate.
Multe dintre restricții nu sunt implementate în sistem și atunci când încercăm să testăm, vedem că orice este posibil, ceea ce duce la o confuzie, și din nou întârzie procesul de implementare. Aș mai putea să enumăr aici și accesul în SPV al companiilor, pentru că știm că avem nevoie de acces pentru a accesa sistemul e- factura. Și sunt companii care până la 1 ianuarie 2024 nu aveau acces sau accesul este asigurat prin furnizori de servicii terți.
Mai întâmpinăm dificultăți în regândirea proceselor interne, precum procesul de analiză și aprobare a deconturilor angajaților, pentru că de la 1 iulie vom avea niște deconturi care nu mai au în spate facturile așa cum eram obișnuiți și vom vedea provocări în zona asta de reconciliere.
Posibilitatea emiterii facturilor în numele și pe seama furnizorilor a întârziat procesul de implementare pentru că, deși este o practică extrem de uzitată de mediul de afaceri în România în anumite industrii, precum automotive, retail, energie, nu a fost posibilă emiterea facturilor în numele și pe seama furnizorilor. Abia recent, ANAF a făcut posibilă încărcarea acestor tipuri de facturi.
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
Articol 2160 / 18425 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |

Noi promovări în echipa RTPR | Andreea Nedeloiu devine Counsel, alți cinci avocați au terminat stagiatura și vin pe poziția de Associate
Promovări la Voicu & Asociații | Roxana Neguțu devine Senior Partner, noi poziții ocupate în cadrul Firmei
Filip & Company asistă eMAG şi HeyBlu în achiziția a 100% din acțiunile Orange Money IFN SA. Echipa, coordonată de Alina Stancu Bîrsan (partener) și Rebecca Marina (counsel)
Academia Română, reprezentată de Popescu & Asociații, obține o victorie semnificativă într-un proiect complex de retrocedare | Echipa coordonată de Octavian POPESCU (Managing Partner), Andreea MIHALACHE (Partner) și Ana Maria BULEA-CIURARU (Associate) stabilește un precedent important în protejarea bunurilor de importanță națională
O nouă echipă de coordonare la Filip & Company | Cristina Filip și Alexandru Bîrsan, co-Managing Partners, au un mandat de 4 ani. Mai mulți parteneri devin manageri sau co-manageri ai departamentelor firmei
VIDEO | Dicționar de arbitraj: Intervenția instanței în arbitraj (Powered by ZRVP)
Mușat & Asociații promovează șapte avocați în ariile fuziuni și achiziții, litigii și arbitraj, drept bancar și financiar, piețe de capital și achiziții publice
RTPR, alături de Integral Capital Group la investiția în Embryos. Echipa de proiect, coordonată de Costin Tărăcilă (Managing Partner) și Marina Fechetă-Giurgică (Senior Associate)
CMS asistă grupul M Core cu privire la achiziția portofoliului de centre comerciale (Strip Malls) din România de la MAS Plc. Roxana Frățilă (partener) și Mircea Moraru (senior counsel), au coordonat avocații care au acoperit aspectele tranzacționale, iar Ana Radnev (partner) și Alina Tihan (senior counsel) au condus echipa de drept bancar
Promovări la Schoenherr: Monica Cojocaru devine partner în structura internațională a grupului, alți trei avocați fac un pas înainte în carieră | Sebastian Guțiu, managing partner: ”Aceste promovări vin să confirme valoarea pe care o atribuim contribuției efective a colegelor noastre la dezvoltarea ariilor de practică din care fac parte – corporate m&a, energy, banking & finance, labour & employment – și a relației cu clienții firmei”
Clifford Chance Badea și-a extins echipa cu 15 avocați în 2024, după cel mai accelerat ritm de creștere și recrutare din ultimii ani | Daniel Badea, Managing Partner: ”Am avut colegi care au lucrat în birourile internaționale ale Clifford Chance, dar și în locuri precum Stockholm sau Zurich, pe proiecte transfrontaliere de o complexitate foarte mare, acoperind aproape toate continentele”
BACIU PARTNERS, numită ”Gold Stars of Romanian IP” de World Trademark Review în clasamentele WTR 1000 2025. Patru membri ai echipei, desemnați profesioniști de top în clasamentul individual
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...