ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Renault a înregistrat vânzări în scădere cu 6,7% la nivel mondial, în 2021; circa 985.000 de unităţi comercializate în Europa

17 Ianuarie 2022   |   Agerpres

Cât priveşte mixul de vânzări de vehicule hibride de pasageri, Renault a consemnat creşteri la modelele Clio (19%), Captur (24%) şi Arkana (56%).

 
 
Vânzările Renault, la nivel mondial, au ajuns la 1.751.089 de unităţi, în 2021, în scădere cu 6,7% comparativ cu anul precedent, în timp ce în Europa cota de piaţă a constructorului a scăzut cu 0,7 puncte procentuale, până la 7,1%, şi 984.784 de unităţi comercializate, arată datele companiei publicate, luni.
 
În acelaşi timp, pe piaţa din România, Renault ocupă a doua poziţie în topul mărcilor importate înmatriculate în 2021, cu un volum total vândut de 10.144 unităţi şi o cotă de piaţă de 7,3% (-0,8 puncte procentuale faţă de 2020), pe o piaţă în scădere cu peste 5%. Cel mai vândut model al mărcii rămâne Renault Clio, cu un volum total de 2.945 unităţi, urmat de Captur (2.017 unităţi) şi Megane (1.765 unităţi), încadrându-se în top 15 modele, cu o cotă de piaţă cumulată de 5,6%.
 
Gama de vehicule utilitare uşoare Renault a fost completată anul trecut, prin lansarea noilor modele: Express, aflat la prima generaţie, Kangoo şi Trafic, care au performat în segmentele lor. Renault se situează pe locul 2 mărci importate cu 2.063 de unităţi, înregistrând o cotă de piaţă de 12%, în creştere cu +1,7 puncte faţă de anul precedent.
 
Totodată, gama E-Tech a reprezentat 23% dintre vânzările de vehicule de persoane ale mărcii Renault, în România. În acest context, vehiculele 100% electrice au reprezentat un volum total de 372 de unităţi (5% cotă de piaţă, locul 3 mărci importate), din care 347 din gama Zoe şi 25 de Kangoo Z.E. În zona de vehicule hibride şi plug-in hibride, Renault a înregistrat un volum total de 1.521 de unităţi, dintre care 905 de Captur, 397 de Arkana şi 219 de Clio. În cazul modelului Arkana, cel mai recent SUV al mărcii, lansat în aprilie 2021, unul din două vehicule vândute este în versiune E-Tech.
 
Conform unui comunicat de presă al companiei, transmis luni AGERPRES, Renault confirmă trecerea rapidă către electrificare cu o creştere impresionantă a mixului său de vehicule EV şi hibride de 52% din vânzările de retail în Europa. Gama E-Tech reprezintă, la ora actuală, 30% din vânzările de autoturisme Renault în Europa în 2021, pe o piaţă care se ridică la 26%.
 
De asemenea, la nivel european, Renault se află pe podiumul EV în Franţa (lider), în Italia (poziţia a 2-a) şi în Germania (locul 3). În acest sens, modelul Zoe, lansat în anul 2012, îşi menţine poziţia de lider de piaţă în segmentul EV din Franţa şi ocupă locul secund în Europa.
 
Cât priveşte mixul de vânzări de vehicule hibride de pasageri, Renault a consemnat creşteri la modelele Clio (19%), Captur (24%) şi Arkana (56%).
 
La nivel mondial, vânzările constructorului auto francez au ajuns la 1.751.089 de unităţi (-6,7% faţă de 2020) şi o cotă de piaţă de 4,7% (-0,6 puncte vs 2020). În plus, Renault a atins o cotă de piaţă de 7,1% (-0,7 puncte), până la 984.784 de unităţi, în Europa.
 
"Pieţele din afara Europei reprezintă acum 44% din vânzările producătorului auto (+2 puncte faţă de 2020) şi se concentrează mai mult pe profit. Lansarea Noului Renault Duster a contribuit la succesul strategiei noastre şi a înregistrat vânzări mari: 41.000 de unităţi în Rusia (+31%), 22.000 de unităţi în Brazilia (+15% faţă de 2020), 6.200 de vânzări în Mexic (+55% faţă de 2020) şi 9.100 de vânzări în Columbia (+34% faţă de 2020). În India, Noul Renault Kiger este un succes, cu 29 000 de unităţi vândute. Reprezentând deja 30% din vânzările Renault, confirmă strategia de upselling a Renault pentru această piaţă. Pentru piaţa de vehicule utilitare (fără caroseria pick-up) Renault recuperează primul loc european cu numeroase lansări de succes. O gamă cu totul nouă de vehicule utilitare este acum disponibilă pentru clienţii noştri, cu noile Express Van şi Kangoo Van. Organizaţia International Van Of The Year a premiat noua furgonetă Kangoo drept Van of The Year 2022, recunoscând punctele forte ale diviziei comerciale uşoare Renault", se precizează în comunicat.
 
Renault a preluat compania Dacia în anul 1999, marcă relansată în 2004 cu modelul Logan. Ulterior, Dacia a devenit un jucător de notorietate pe piaţa auto europeană. 
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 11691 / 19628
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Filip & Company a asistat Mozaik Investments în achiziția unei participații majoritare în cadrul Genesis College. Alexandru Bîrsan (managing partner) și Andreea Bănică (counsel) au coordonat echipa | Ce firmă de avocați a mai fost implicată în tranzacție
LegiTeam: Lawyer - Tax Controversy and Tax Litigation | Reff & Associates
Studiu Refinitiv | Piața de M&A a continuat să crească în S1 ̸ 2025 pe piețele emergente și la nivel nivel global, însă numărul tranzacțiilor este în scădere, iar Europa pierde viteză. CMS își menține poziția fruntașă la nivel global și în Europa de Est, regiune în care Clifford Chance și Schoenherr strălucesc, iar RTPR rămâne în Top 15
CMS | Join Our Team: Tax Consultant - Tax Department
WTR Global Leaders 2025 | Ana-Maria Baciu (Baciu Partners), Sorina Olaru și Florina Firaru (NNDKP), Ciprian Dragomir (TZA) și Alina Tugearu (ZRVP), printre cei 17 români care au intrat în liga celor mai apreciați specialiști în domeniul mărcilor, la nivel global. Cine sunt aceștia, prin ce s-au remarcat și cum îi văd clienții
Clifford Chance Badea a asistat fondul de private equity T2Y Capital în tranzacția prin care devine al doilea cel mai mare acționar al Prime Batteries Energy Holding
Provocările cu care se vor confrunta companiile în anul 2025, pe segmentul de Muncă ̸ Resurse Umane, sunt multiple și complexe, depășind adesea simpla conformitate legislativă, avertizează avocații firmei D&B David și Baias | Dan Dascălu, Partener: ”Necesitatea de a anticipa modificările, de a comunica transparent cu angajații și partenerii sociali, precum și riscurile asociate nerespectării prevederilor, cresc presiunea asupra angajatorilor”
O nouă abordare pe piața avocaturii de business | Mihai Dudoiu și echipa Legal Ground construiesc o alternativă flexibilă la marile case de avocatură, propunând un model colaborativ și antreprenorial. „Legal hub” inovator, ce oferă servicii specializate în finanțări, tranzacții și litigii printr-o structură circulară, în care profesioniștii lucrează „la masa rotundă” pentru a oferi clienților soluții adaptate proiectelor lor
Filip & Company a asistat ENGIE Romania în obținerea unui împrumut de 90 milioane de euro de la BERD. Tranzacție coordonată de Alexandru Bîrsan (managing partner) și Camelia Ianțuc (senior associate)
Clifford Chance Badea a asistat Alpha Bank la finalizarea vânzării către Vista Bank România a societăților Alpha Leasing România IFN și Alpha Insurance Brokers. Ce avocați au fost implicați în proiect
GNP Guia Naghi și Partenerii obține la Înalta Curte anularea definitivă a unei decizii de sancționare emisă de Consiliul Concurenței împotriva unui important furnizor din sectorul alimentar | Dosarul s-a aflat la intersecția unor domenii juridice deosebit de tehnice – dreptul concurenței, dreptul administrativ și dreptul Uniunii Europene
Legal 500 - Central and Eastern Europe Awards 2025 | Clifford Chance, Filip & Company și Băncilă, Diaconu și Asociații sunt pe lista scurtă pentru titlul de ”Firma anului în România”. Horea Popescu (CMS), Ruxandra Bologa (NNDKP), Madalina Rachieru-Postolache (Clifford Chance) și Ana-Maria Baciu (Baciu Partners) printre candidații la titlul ”Romania Lawyer of the Year”. Alți 18 avocați români și 8 firme locale concurează la premiile regionale
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...