ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Retailul nealimentar a înregistrat în iulie-august scăderi de până la 75% (RORETAIL)

10 Septembrie 2020   |   AGERPRES

Reprezentanţii organizaţiei avertizează că, în cazul în care nu vor găsi deschidere şi disponibilitate la proprietarii şi administratorii de centre comerciale de tip mall pentru implementarea acestei relaţii de parteneriat echitabil, adaptată la condiţiile speciale de piaţă pe care încă le traversăm, sunt decişi să reia protestele.

 
 
Situaţia magazinelor din retailul nealimentar continuă să fie una extrem de dificilă la aproape 3 luni de la redeschiderea centrelor comerciale de tip mall, în perioada iulie - august fiind înregistrate scăderi ale vânzărilor de până la 75%, anunţă Organizaţia Patronală a Retailerilor din România (RORETAIL), printr-un comunicat remis, joi, AGERPRES.

Reprezentanţii organizaţiei avertizează că, în cazul în care nu vor găsi deschidere şi disponibilitate la proprietarii şi administratorii de centre comerciale de tip mall pentru implementarea acestei relaţii de parteneriat echitabil, adaptată la condiţiile speciale de piaţă pe care încă le traversăm, sunt decişi să reia protestele.

"După o uşoară revenire a vânzărilor în ultimele două săptămâni din luna iunie, retailul nealimentar a înregistrat în perioada iulie - august scăderi extrem de puternice. În lunile iulie şi august procentele de scădere a volumului vânzărilor retailului nealimentar faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut au fost de până la 75%, cu o medie a scăderilor între 35% şi 45%. Scăderea de trafic din lunile iulie - august a fost şi ea de până la 60%, cu vârfuri chiar şi de 75%, media situându-se în intervalul unor scăderi de 35% - 50%, faţă de acelaşi interval din 2019", se menţionează în comunicat.


Potrivit patronatului, aceste scăderi puternice ale volumului vânzărilor nu au putut fi evitate nici în condiţiile în care retailerii au aplicat tăieri semnificative ale marjei comerciale, chiar şi cu până la 78%, fiind înregistrate situaţii în care peste 20% din întreg volumul comercializat a avut marjă negativă.

Magazinele de retail nealimentar din mall-uri s-au redeschis la jumătatea lunii iunie, după trei luni, timp în care au fost închise prin decizie a autorităţilor. În perioada în care au fost închise, magazinele au avut zero încasări şi deci zero venituri. Mai mult, cheltuielile făcute înainte de apariţia situaţiei de criză pentru asigurarea stocurilor de marfă sezoniere au făcut ca retailerii nealimentari să aibă resurse financiare disponibile extrem limitate pentru depăşirea dificultăţilor curente, subliniază RORETAIL.

Reprezentanţii organizaţiei semnalează că, odată cu redeschiderea, magazinele nu au avut altă opţiune decât să îşi asume pierderea totală sau, în cel mai bun caz, parţială, a stocurilor deţinute anterior. De asemenea, pentru reluarea activităţii au fost necesare noi investiţii în realizarea stocurilor de marfă specifice sezonului actual, acestea fiind ulterior puse în comercializare cu marje extrem de reduse.

"Situaţia din retailul nealimentar a fost dramatică în perioada stării de urgenţă şi de alertă, fiind extrem de dificilă şi în prezent. După o perioadă de trei luni în care activitatea magazinelor a fost stopată de autorităţi, revenirea nu este cea pe care o speram. Volumele de vânzări, mult mai mici decât în anii anteriori, nu asigură resursele necesare pentru supravieţuirea magazinelor. O situaţie similară se înregistrează şi în cadrul HoReCa din marile centre comerciale. Este important ca deţinătorii şi administratorii acestora să susţină aducerea obligaţiilor contractuale la noua realitate pe care o traversăm. Altfel ne îndreptăm spre faliment, ceea ce nu va fi în avantajul nimănui", a declarat Cosmin Savu Cristescu, secretar general, RORETAIL.

Criza din ultimele luni a afectat puternic în special reţelele naţionale, magazinele care fac parte din reţele internaţionale beneficiind de stabilitatea mai ridicată oferită din prezenţa şi pe alte pieţe. Reţelele naţionale depind însă exclusiv de evoluţiile de pe această piaţă.

"Retailerii români îşi doresc şi promovează stabilirea unei relaţii de parteneriat echitabil şi stabil cu proprietarii şi administratorii de centre comerciale de tip mall, parteneriat care să permită depăşirea cu bine de către ambele părţi a provocărilor ce încă persistă pentru industria de profil. Este un context de piaţă nou pentru ambele părţi, dar de viteza cu care se reacţionează va depinde succesul comun. Există centre comerciale care au înţeles să adopte o atitudine de business corectă, atât pentru retaileri, cât şi pentru propria lor afacere pe termen lung. Spre exemplu, Băneasa Shopping Center, Coresi Braşov şi Alba Mall sunt centre care au acordat reducere de 100% la plata chiriei pe întreaga perioadă în care magazinele au fost închise, iar ultimele două au implementat inclusiv sistemul unei chirii procentuale din volumul vânzărilor după redeschidere, cu reevaluări periodice", se mai precizează în comunicat.

Conform sursei citate, în prezent se derulează negocieri verbale de adaptare de termeni, nu în corelare însă cu evoluţia vânzărilor, şi au fost semnate foarte puţine acte adiţionale pe relaţia comercială retaileri - proprietari/administratori de centre comerciale de tip mall. Aceştia din urmă au ales în acelaşi timp să execute multe scrisori de garanţie, ceea ce riscă să conducă la închiderea pe termen lung a unor branduri importante sau chiar la intrarea lor în faliment.

RORETAIL - Organizaţia Patronală a Retailerilor din România - este o asociaţie înfiinţată în anul 2014, care grupează peste 1.000 de magazine din România, din retailul nealimentar şi din HoReCA din centrele comerciale, grupând deopotrivă branduri naţionale şi internaţionale şi însumând peste 12.000 de angajaţi.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 14021 / 16906
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Senior Lawyer Employment | Reff & Associates
BACIU PARTNERS: Rafinarea serviciilor juridice oferite într-o manieră integrată pentru o realitate în continuă schimbare | Ana-Maria Baciu, Managing Partner: “Am coordonat mereu echipe de avocați atipice, și acum am decis să creștem tempo-ul: suntem pregătiți să facem modul nostru de a gândi și de a pune în practică lucrurile să se reflecte clar, fără obstacole, în toate inițiativele în care suntem implicați”
Filip & Company a asistat grupul Digi la contractarea unui două împrumuturi în valoare peste 117 mil. € și, respectiv, de 50 mil. €
Proiectul parcului fotovoltaic de la Ovidiu face un pas înainte. MPR|Partners a fost alături de EnPower Energy pentru coordonarea procedurii de obținere a acordului de construire, cu o echipă de avocați coordonată de Gelu Maravela (partener fondator) și Dana Rădulescu (partener)
Finanțele au demarat procedura de selecție a firmelor de avocați pentru un proiect ce presupune asistență consistentă în baza dreptului englez. Contract pe 3 ani, tarife orare de cca. 1.900 lei
Cine sunt și cum gândesc profesioniștii evidențiați de Legal 500 în GC Powerlist Romania | De vorbă cu Alexandru Berea, General counsel la BCR: ”Prin colaborare putem genera schimbări semnificative nu doar în interiorul profesiei noastre, ci și în societate in general. Prin natura muncii noastre, nu numai că răspundem la nevoile imediate ale societății, dar suntem și arhitecți ai viitorului acesteia, contribuind la definirea și modelarea unui cadru normativ care să orienteze comportamentul și deciziile individuale și colective pe termen lung”
Rebecca Marina, counsel în cadrul firmei Filip & Company după ultima rundă de promovări: “Am găsit aici oameni care îmi împărtășesc principiile și valorile de viață și care mi-au devenit prieteni și mentori sau pentru care eu am devenit mentor mai târziu. Orice promovare vine cu responsabilități și noi roluri în echipă”
Patru case locale de avocați rămân în topul global al celor mai bune 100 de firme implicate în arbitraje internaționale | Cum sunt prezentate în GAR 100 (2024), ce mandate au avut și ce spun clienții despre avocați și prestațiile acestora. TZA, ZRVP, LDDP și SP asistă clienți în arbitraje cu pretenții de 15,7 miliarde de dolari
Kinstellar a asistat BIG Mega Renewable Energy cu privire la finanțarea de 92 mil. € cu BERD și OTP Bank pentru construcția și operarea Parcului Eolian Urleasca
Răzvan Gheorghiu-Testa, fondator al Țuca Zbârcea & Asociații, inclus în „Top 50 Cei Mai Influenți Oameni de pe Piața Imobiliară din România”
Wolf Theiss a asistat AIRSOL în legătură cu achiziția MedAir Oxygen Solution | Emanuele Lainati, Legal Affair Manager SOL Group: “Expertiza, dedicarea și abordarea proactivă a avocaţilor Wolf Theiss au fost esențiale pentru încheierea cu succes a tranzacției”
Filip & Company a asistat Centrokinetic, în parteneriat cu Agista, în achiziția pachetului majoritar de părți sociale ale clinicii Socrates din Timișoara
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...