
Şase din zece companii vor să investească mai mult în 2024, în contextul schimbărilor climatice (EY)
04 Iulie 2023
AgerpresÎn medie, respondenţii spun că de 2,8 ori mai multe dintre iniţiativele organizaţiei lor privind schimbările climatice vor avea un impact financiar pozitiv, decât unul negativ (39% faţă de 14%).
Şase din zece companii intenţionează să investească mai mult anul viitor pentru a aborda schimbările climatice, comparativ cu anul acesta, iar 25% dintre ele intenţionează să aloce semnificativ mai multe fonduri, potrivit unui studiu realizat de o companie de consultanţă.
"Investiţiile alocate schimbărilor climatice generează mai multă valoare decât se aşteptau companiile, pe mai multe planuri. Acest lucru se întâmplă în ciuda îngrijorărilor că iniţiativele pentru schimbări climatice vor avea un impact negativ asupra performanţei financiare (37%) sau vor reduce capacitatea companiei de a face faţă competiţiei pe termen scurt (19%)", susţin autorii studiului EY 2023 CESA Sustainable Value.
"Investiţiile alocate schimbărilor climatice generează mai multă valoare decât se aşteptau companiile, pe mai multe planuri. Acest lucru se întâmplă în ciuda îngrijorărilor că iniţiativele pentru schimbări climatice vor avea un impact negativ asupra performanţei financiare (37%) sau vor reduce capacitatea companiei de a face faţă competiţiei pe termen scurt (19%)", susţin autorii studiului EY 2023 CESA Sustainable Value.
În medie, respondenţii spun că de 2,8 ori mai multe dintre iniţiativele organizaţiei lor privind schimbările climatice vor avea un impact financiar pozitiv, decât unul negativ (39% faţă de 14%).
"Companiile sunt de 0,5 ori mai predispuse să prioritizeze valoarea financiară faţă de obiectivele globale legate de planetă atunci când evaluează o iniţiativă. Studiul arată că impactul iniţiativelor climatice pe mai multe tipuri de valoare poate fi benefic atât pentru companii, cât şi pentru societate şi planetă", se mai precizează în raport.
Astfel, planificarea sustenabilităţii pe termen lung facilitează menţinerea bunei evoluţii a companiilor sau identificarea unor noi oportunităţi de a crea valoare.
Sondajul arată că acele companii care sunt mai active în ceea ce priveşte acţiunile de combatere a schimbărilor climatice beneficiază de o performanţă financiară mai bună decât cea preconizată.
Conform sondajului, luarea unor măsuri pentru reducerea emisiilor şi investiţiile în iniţiative care abordează schimbările climatice pot chiar accelera performanţa financiară.
"Acesta este un mesaj puternic pentru acele organizaţii care încă ezită să ia măsuri decisive pentru a-şi reduce emisiile de gaze cu efect de seră şi pentru a preveni potenţialele consecinţe ale schimbărilor climatice asupra activităţii lor. Înţelegerea şi abordarea cerinţelor de reglementare emergente şi a aşteptărilor clienţilor, precum şi optimizarea costurilor de operare prin eficienţa energetică şi a resurselor, minimizarea deşeurilor şi reformularea produselor, deblochează noi oportunităţi în piaţă şi cresc vânzările şi veniturile, ceea ce, în cele din urmă, duce la o performanţă financiară mai bună. Acest sondaj confirmă faptul că acţiunea în domeniul climei nu este doar o chestiune de gestionare adecvată a riscurilor, ci este, de asemenea, şi poate chiar mai important, o oportunitate care creează valoare pe termen mediu şi lung şi sporeşte rezilienţa unei companii", a afirmat Massimo Bettanin, partener Schimbări Climatice şi Sustenabilitate, EY România.
România are mari şanse de a devansa celelalte ţări din regiunea CESA (regiunea Europei Centrale, de Est şi de Sud-Est şi regiunea Asiei Centrale) în ceea ce priveşte adoptarea diverselor acţiuni pentru schimbările climatice în mai multe domenii, în special în privinţa acţiunilor legate de furnizori şi terţi prin parteneriate, fuziuni şi achiziţii şi dezinvestiţii, susţin autorii studiului EY CESA Sustainable Value Study, care pentru România are la bază un sondaj realizat cu 52 de Chief Sustainability Officers (CSO).
Conform sursei citate, investiţiile în iniţiative privind schimbările climatice variază pentru fiecare ţară CESA, deciziile fiind motivate de diferiţi factori.
Astfel, Polonia are cel mai scurt termen pentru a deveni carbon-negativă, iar România are cel mai scurt termen pentru reducerea emisiilor şi cel mai mic obiectiv de reducere pentru a atinge zero emisii nete.
De asemenea, este mai probabil ca Polonia să prioritizeze valoarea oferită clienţilor, în timp ce agenda României privind schimbările climatice este modelată atât de valorile angajaţilor, cât şi de obiectivele climatice stabilite la nivel global.
În comparaţie cu alte ţări din CESA, respondenţii din România consideră că este mai uşor să măsoare progresele înregistrate în agenda privind schimbările climatice comparativ cu măsurarea altor rezultate importante pentru companii. Cu toate acestea, România trebuie să îmbunătăţească în continuare colaborarea între managementul executiv şi board cu privire la agenda de schimbări climatice.
La nivel CESA, 92% dintre companiile intervievate şi-au luat un angajament public privind schimbările climatice până în 2030. În medie, acestea plănuiesc să reducă emisiile cu 33%, dar până în prezent au redus emisiile cu doar 19%.
"Lumea are nevoie de o reducere de 45% până în 2030 pentru a menţine obiectivul de limitare a încălzirii globale sub 1,5°C. Cele mai multe angajamente sunt insuficiente - doar 27% dintre acestea intenţionează să reducă emisiile cu 45% sau mai mult şi doar 38% şi-au asumat un angajament până în 2030. Doar 29% dintre respondenţi s-au angajat să aibă emisii de carbon negative, iar 15% s-au angajat să atingă net zero", arată studiul.
Un alt aspect confirmat de studiu este faptul că investiţiile companiilor în domeniul climei se transformă în beneficiu financiar. Patru din zece companii respondente au obţinut o valoare financiară mai mare decât se aşteptau.
Organizaţiile care întreprind mai puţine acţiuni în domeniul climatic se luptă mai mult cu execuţia, în timp ce organizaţiile care sunt mai active din acest punct de vedere trebuie să îmbunătăţească coordonarea şi colaborarea internă. Oportunităţile cheie pentru a face progrese semnificative în ceea ce priveşte schimbările climatice includ parteneriate mai extinse şi investiţii în resursa umană.
EY are peste 900 de angajaţi din România şi Republica Moldova şi oferă servicii integrate de audit, asistenţă fiscală, juridică, strategie şi tranzacţii, consultanţă către companii multinaţionale şi locale.
Studiul EY 2023 CESA Sustainable Value a fost elaborat pentru a înţelege ce acţiuni întreprind companiile pentru a aborda schimbările climatice, ce valoare aşteaptă şi primesc de pe urma acestor acţiuni şi care sunt barierele în calea unor acţiuni mai ample.
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
Articol 5554 / 19699 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |

BREAKING NEWS
ESENTIAL
Popovici Nițu Stoica & Asociații asistă PPC în procesul de consolidare a afacerilor din domeniul energiei regenerabile
LegiTeam: Lawyer - Dispute Resolution and Employment | GNP Guia Naghi and Partners
PNSA a asistat una dintre cele mai mari finanțări acordate în ultimii ani | Grupul Ameropa, client tradițional al casei de avocatură, semnează o facilitate de refinanțare de 1,35 miliarde USD cu un sindicat format din trei bănci. Partenerul Bogdan C. Stoica a coordonat echipa, cu contribuția Ioanei Lazăr (Senior Associate) și a Crinei Stan (Associate)
LegiTeam: Lawyer - Pharma & Regulatory and Public Procurement Team | GNP Guia Naghi and Partners
Kinstellar a asistat cumpărătorul East Grain într-una dintre cele mai mari tranzacții din agrobusiness din ultimii ani. Vânzătorii au fost asistatați de avocați italieni, care au coordonat și echipa din București a unei firme internaționale
WTR Global Leaders 2025 | Ana-Maria Baciu (Baciu Partners), Sorina Olaru și Florina Firaru (NNDKP), Ciprian Dragomir (TZA) și Alina Tugearu (ZRVP), printre cei 17 români care au intrat în liga celor mai apreciați specialiști în domeniul mărcilor, la nivel global. Cine sunt aceștia, prin ce s-au remarcat și cum îi văd clienții
CMS | Join Our Team: Tax Consultant - Tax Department
LegiTeam: Lawyer - Tax Controversy and Tax Litigation | Reff & Associates
Kinstellar își consolidează practica de Energie din București prin recrutarea Ralucăi Gabor (Counsel) | Iustinian Captariu, coordonatorul practicii regionale de Energie a Kinstellar: ”Alăturarea Ralucăi ne întărește angajamentul de a excela într-unul dintre cele mai dinamice și strategice sectoare din România”
Legal 500 - Central and Eastern Europe Awards 2025 | Clifford Chance, Filip & Company și Băncilă, Diaconu și Asociații sunt pe lista scurtă pentru titlul de ”Firma anului în România”. Horea Popescu (CMS), Ruxandra Bologa (NNDKP), Madalina Rachieru-Postolache (Clifford Chance) și Ana-Maria Baciu (Baciu Partners) printre candidații la titlul ”Romania Lawyer of the Year”. Alți 18 avocați români și 8 firme locale concurează la premiile regionale
Țuca Zbârcea & Asociații stabilește un precedent important în domeniul serviciilor digitale și comerțului electronic | Reprezentarea, asigurată de o echipă coordonată de Alina Ungureanu (partner) și Cătălina Ionescu (senior associate)
Schoenherr și Asociații promovează trei avocați în pozițiile managing attorney at law și senior attorney at law | Sebastian Guțiu (managing partner): ”Schoenherr continuă să se extindă în România, unde echipa noastră numără în prezent peste 75 de avocați și avem planuri mari pentru perioada următoare”
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...