
Visa lansează o platformă integrată cu informații, soluții și oferte speciale pentru a sprijini digitalizarea afacerilor mici și mijlocii din România
23 Martie 2021
BizLawyerInițiativa face parte din strategia Visa la nivel global de a susține afacerile mici să treacă la economia digitală și să beneficieze de avantajele plăților electronice.
![]() |
Visa lansează în România o platformă integrată destinată întreprinderilor mici și mijlocii, prin care acestea pot accesa atât informații despre soluțiile de digitalizare disponibile pentru afacerile lor, cât și oferte speciale, cu scopul de a oferi ajutor pentru adaptarea la noua realitate economică, generată de impactul pandemic.
Prin accesarea platformei integrată pe www.visa.ro/marileafacerimici, deținătorii de afaceri mici și mijlocii au la dispoziție informații practice pentru dezvoltarea afacerii în mediul online. Astfel, antreprenorii pot afla cum să creeze un website pentru afacerea lor, ce trebuie să facă pentru a-și putea vinde online produsele sau serviciile și cum să își promoveze afacerea pe internet astfel încât să atragă noi clienți. Platforma oferă și informații despre avantajele plăților digitale pentru comercianți și contribuția acestora la dezvoltarea afacerii în general, precum și detalii despre soluțiile de acceptare a plăților cu cardul în magazine și online.
Prin accesarea platformei integrată pe www.visa.ro/marileafacerimici, deținătorii de afaceri mici și mijlocii au la dispoziție informații practice pentru dezvoltarea afacerii în mediul online. Astfel, antreprenorii pot afla cum să creeze un website pentru afacerea lor, ce trebuie să facă pentru a-și putea vinde online produsele sau serviciile și cum să își promoveze afacerea pe internet astfel încât să atragă noi clienți. Platforma oferă și informații despre avantajele plăților digitale pentru comercianți și contribuția acestora la dezvoltarea afacerii în general, precum și detalii despre soluțiile de acceptare a plăților cu cardul în magazine și online.
Platforma pune la dispoziția IMM-urilor oferte Visa avantajoase și reduceri de până la 85% pentru optimizarea afacerii lor, precum: oferte de conectivitate mobilă și de date sau opțiuni prietenoase pentru crearea unui website sau a unui magazine online în parteneriat cu Vodafone Romania; servicii de curierat prin Fan Courier; programe de e-learning, training, coaching și consultanță, atât pentru lideri, cât și pentru echipele lor prin Trend Consult; certificate digitale calificate pentru semnătură electronică și solutii de management a documentelor “EasyStream” în parteneriat cu Trans Sped; servicii medicale prin Rețeaua de sănătate REGINA MARIA; servicii de facturare și gestiune a stocurilor prin SmartBill; soluții de vânzare rapidă și administrarea afacerii prin Ebriza; soluții de optimizare a producției prin KFactory. Special pentru platformă, Google a pus la dispoziție un playbook în care antreprenorii vor găsi sfaturi pentru a-și dezvolta afacerea în mediul online, iar parteneri internaționali precum Canva, Shopify, Wix, Squarespace, Wordpress, Facebook Blueprint, Sprout Social, Tailor Brands oferă soluții, discount-uri sau o perioadă limitată de testare gratuită pentru serviciile lor.
România are aproximativ 486.000 de IMM-uri în industrie, construcții, comerț și servicii, care reprezintă 99,7% din totalul firmelor din economie și oferă locuri de muncă pentru aproape două treimi din totalul salariaților, potrivit datelor de la Comisia Europeană . Nevoia de transformare digitală este critică pentru afacerile mici și mijlocii din România, care se află pe ultimele locuri în Europa în privința integrării tehnologiilor digitale, conform Indicelui economiei și societății digitale (DESI) 2020 al Comisiei Europene.
“Impactul pandemiei asupra afacerilor mici și mijlocii este semnificativ, în special în turism, servicii și comertul cu amanuntul, dar unele companii au reușit să se adapteze la schimbările rapide din piață cu ajutorul solutiilor digitale. Însă tranziția la noile tehnologii nu este întotdeauna un proces usor. Inițiativa de a lansa o platformă care vine în ajutorul IMM-urilor din România face parte din strategia Visa la nivel global de a sprijini afacerile mici să dobândească competențe digitale, să adopte soluții de marketing și vânzări online și să beneficieze de avantajele plăților electronice. Revenirea economiei locale este corelată puternic cu evoluția afacerilor mici, de aceea ne propunem să cooperăm îndeaproape cu toți partenerii noștri și instituțiile competente pentru a susține economia în această perioadă plină de provocări”, a declarat Elena Ungureanu, Country Manager Visa în România.
Studiul Visa “Back to Business, 2020” arată că, la nivel global, proprietarii de afaceri mici estimează că perioada necesară pentru ca afacerea lor sa își revină pe deplin va fi cel puțin între 6 și 10 luni, iar 86% dintre aceștia sunt în general îngrijorați cu privire la evoluția din perioada următoare. Totodată, comportamentul consumatorilor s-a schimbat semnificativ pe fondul pandemiei și a accelerat adoptarea soluțiilor digitale. În acest moment, proprietarii afacerilor mici au ca prioritate adaptarea la un mediu aflat în continuă schimbare, însă mai puțin de jumătate din IMM-urile din Europa au capacitatea de a accepta plăți online.
Potrivit studiului Visa, opt din zece afaceri mici și mijlocii pe plan internațional au schimbat modul în care își desfășoară activitatea de business pentru a se adapta la noul context, accesând piața de comerț digital prin: vânzarea de produse și servicii online (43%), acceptarea plăților contactless (39%), publicitatea targetată pe rețelele de socializare (38%) și digitalizarea anumitor operațiuni, în special cele legate de încasarea plăților (30%).
La nivel global, România este poziționată pe un loc fruntaș în ceea ce privește adoptarea inovațiilor și tehnologiilor noi pentru plățile digitale. Infrastructura de acceptare a plăților digitale la nivel național este aproape în totalitate modernizată pentru plăți contactless, permițând efectuarea de plăți rapide și sigure prin simpla apropiere a cardului sau a telefonului mobil de terminalul de plată. În plus, Visa a lansat în România la sfârșitul anului trecut soluția Tap to Phone - o aplicație mobilă simplă care transformă telefoanele și tabletele Android în terminale de plată, fără să fie nevoie de echipamente suplimentare. În acest moment, tehnologia Tap to Phone este oferită în România de Alpha Bank, BCR împreună cu Global Payments, CEC Bank și OTP Bank, iar interesul comercianților și al afacerilor mici pentru această soluție este în continuă creștere datorită costurilor reduse și a simplității în utilizare.
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
Articol 15230 / 19911 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |

BREAKING NEWS
ESENTIAL
BOHÂLȚEANU ȘI ASOCIAȚII recrutează avocați stagiari cu 0-3 ani experienta in profesie
„The Lawyer European Awards 2025” | Trei firme cu activitate în România concurează pentru titlu la secțiunea ”Law Firm of the Year: South Eastern Europe”: NNDKP, Popescu & Asociații și TZA, pe lista scurtă a premianților. Firma fondată de Octavian Popescu, printre finaliști și în secțiunea ”European litigation team of the year”
LegiTeam: Reff & Associates is looking for a 2 - 6 years Attorney at Law | Dispute Resolution
Oportunități, provocări și diferențe de abordare - CMS European M&A Outlook 2026 | Horea Popescu, Managing Partner CMS România: “Europa Centrală și de Est se conturează ca o surpriză pozitivă pe harta investițiilor”. Rodica Manea, Corporate Partner: “Vedem o activitate susținută pe piața locală, iar companiile românești continuă să se adapteze rapid și să valorifice oportunitățile emergente”
bpv Grigorescu Ștefănică: tranzacțiile strategice și consolidările sectoriale definesc piața de fuziuni și achiziții | 2025 aduce structuri inovatoare, distressed M&A și o redefinire a noțiunii de succes, într-o piață în care avocații devin arhitecții echilibrului între reglementări stricte și interesele investitorilor. Cătălin Grigorescu (managing partner): „Succesul în tranzacții nu se mai măsoară doar în valoare, ci în capacitatea de a le finaliza într-un mediu juridic tot mai complex”
LegiTeam: Atorney at Law (0 - 2 years) - Dispute Resolution | Reff & Associates
Banking & Finance | Echipa Popovici Nițu Stoica & Asociații, coordonată de partenerul Bogdan C. Stoica, a acordat consultanță Grupului La Fântâna pentru accesarea unei finanțări sindicalizate de 70 milioane euro, menită să susțină activitatea curentă și dezvoltarea businessului
BSMP - Bohâlțeanu și Asociații a asistat UNIGEA România în contractarea unei finanțări de 30,25 milioane EUR pentru dezvoltarea unui proiect solar de referință de 85 MW în Arad. Echipă pluridisciplinară, coordonată de partenerii Daniela Milculescu și Ionuț Bohâlțeanu, într-un efort multijurisdicțional ce a reunit investitori și consultanți cheie din patru țări
Principalele aspecte pe care angajatorii trebuie să le aibă în vedere pentru a se conforma legislației privind combaterea discriminării și hărțuirii la locul de muncă | De vorbă cu Dan Dascălu (Partener) și Sonia Bălănescu (Managing Associate) - D&B David și Baias, despre prevederile legale în vigoare, combaterea acestui fenomen și modul în care poate fi diminuat riscul apariției unor litigii inițiate de salariați
Voicu & Asociații is looking for Junior level Business Lawyers
Filip & Company a asistat ACP Credit în acordarea unei noi runde de finanțare rețelei de clinici veterinare PartnerVet. Echipa, coordonată de Alexandra Manciulea (partener) și Rebecca Marina (counsel)
Clifford Chance își consolidează practica de Litigii prin recrutarea lui Remus Codreanu ca partener în echipa din București
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...