Companiile din telecom vor trebui să-și recalibreze strategiile de business. Sabin Taclit, Legal Manager în cadrul NextGen Communications: Departamentele juridice ale marilor corporații vor avea de înfruntat provocări profesionale de anvergură
13 Februarie 2019 Ștefania Enache
În ceea ce privește criteriile de selecție a firmelor de avocatură, acestea rămân aceleași ca și cele din anul precedent, respectiv calitatea și palmaresul deținut de acestea.
| |
|
Sabin Taclit, Legal Manager&Data Protection Officer în cadrul NextGen Communications SRL |
Modificările legislative operate de Guvern în ultima perioadă, în special OUG 114/2018, vor pune la grea încercare mediul de afaceri din România. Anul 2019 se anunță unul destul de dificil pentru mai multe domenii de activitate, inclusiv pentru industria de telecomunicații.
“Întrucât anul 2019 a început, din punct de vedere legislativ, cu noi impuneri fiscale în ceea ce privește domeniul de telecomunicații, este evident că și companiile care activează în acest domeniu, vor trebui să își regândească și recalibreze strategiile de business”, a declarat pentru BizLawyer Sabin Taclit, Legal Manager & Data Protection Officer în cadrul NextGen Communications SRL.
Anul acesta, activitatea departamentelor juridice din cadrul companiilor din telecomunicații se vor focusa, în primul rând, pe identificarea acelor soluții legale menite să elimine pe cât posibil riscurile derivate din activitatea comercială. “Întrucât cadrul legislativ pare a fi și în 2019 unul extrem de volatil, consider că departamentele juridice ale marilor corporații vor avea de înfruntat provocări profesionale de anvergură. Singura metodă pe care o consider relevantă pentru a depăși cu brio provocările de ordin legislativ este pregătirea profesională temeinică și corelată întotdeauna cu business-ul companiei pentru care lucrezi”, este de părere Sabin Taclit.
“Întrucât anul 2019 a început, din punct de vedere legislativ, cu noi impuneri fiscale în ceea ce privește domeniul de telecomunicații, este evident că și companiile care activează în acest domeniu, vor trebui să își regândească și recalibreze strategiile de business”, a declarat pentru BizLawyer Sabin Taclit, Legal Manager & Data Protection Officer în cadrul NextGen Communications SRL.
Anul acesta, activitatea departamentelor juridice din cadrul companiilor din telecomunicații se vor focusa, în primul rând, pe identificarea acelor soluții legale menite să elimine pe cât posibil riscurile derivate din activitatea comercială. “Întrucât cadrul legislativ pare a fi și în 2019 unul extrem de volatil, consider că departamentele juridice ale marilor corporații vor avea de înfruntat provocări profesionale de anvergură. Singura metodă pe care o consider relevantă pentru a depăși cu brio provocările de ordin legislativ este pregătirea profesională temeinică și corelată întotdeauna cu business-ul companiei pentru care lucrezi”, este de părere Sabin Taclit.
Citește și
► Sabin Taclit, Legal Manager NextGen Communications: Juristul intern rămâne pionul principal al serviciilor juridice, chiar și în cazul externalizării unor proiecte, fiind atât principalul punct de informare al firmei de avocatură, cât și punctul control al activității acesteia
„Probabil cel mai important proiect al anului 2018 în cadrulal departamentului nostru juridic a fost alinierea activității companiei cu cerințele Regulamentului(UE) 2016/679 privind prelucrarea datelor cu caracter personal. Implementarea acestui proiect de către membrii departamentului juridic nu ar fi fost posibilă fără o strânsă colaborare cu toate structurile companiei și fără o cunoaștere în profunzime a fiecărei activități desfășurate în cadrul NextGen.”Sabin Taclit, Legal Manager&Data Protection Officer în cadrul NextGen Communications SRL
Provocările anului
Legal Manager-ul NextGen Communications SRL crede că anul 2019 va aduce challenge-uri juridice, în primul rând, din asistența juridică pe care va trebui să o primească firmele pentru alinierea activității acestora cu noile modificări legislative.
De asemenea, un loc important în stabilirea volumelor de muncă pentru echipele departamentelor juridice îl va reprezenta și gestionarea litigiilor, generate cel mai probabil de impreviziunea financiară preconizată din ce in ce mai vehement de analiștii financiari.
În cadrul NextGen Communications SRL, departamentul juridic își va continua activitatea curentă în aceeași formulă.
În ceea ce privește criteriile de selecție a firmelor de avocatură, acestea rămân aceleași ca și cele din anul precedent, respectiv calitatea și palmaresul deținut de acestea.
“Numărulul membrilor unui departament juridic trebuie să fie întotdeauna proporțional cu activitatea și proiectele derulate de companie. Atât un staff mult prea numeros, cât si unul mult prea redus ca dimensiuni ar putea afecta în mod negativ asistența juridică oferită corporației. Astfel, dacă în cazul staffului subdimensionat efectele negative sunt evidente, în sensul că proiectele nu pot fi gestionate la timp, în cazul unui număr mult prea mare de juriști în raport cu proiectele gestionate, se poate ajunge la situații de plafonare și de lipsă de interes pentru gestionarea proiectelor. În oricare din cazuri, pentru a stabili componența unui departament juridic, trebuie avut în vedere ca și prim criteriu profesionalismul și pregătirea profesională a membrilor”, a conchis Sabin Taclit.
Experienta profesionala acumulata de Sabin Taclit este una importanta. El a inceput sa lucreze inca din timpul facultatii, activand, pe rand, in mai multe institutii financiare, printre care amintim Bancpost si OTP Leasing Romania IFN S.A.
Din mai 2015, ocupa pozitia de Legal Manager in cadrul NextGen Communications, parte a grupului Deutsche Telekom.
In paralel cu dezvoltarea carierei profesionale, Sabin si-a efectuat si studiile academice. El a absolvit, in 2009, Facultatea de Drept din cadrul Universitatii Romano Americana, Bucuresti. De asemenea, in intervalul 2007 - 2010 a urmat cursurile Facultatii de Marketing si Afaceri Economice Internationale, Universitatea Spiru Haret, Bucuresti, iar in perioada 2009 - 2010 a urmat un program de Master in Dreptul Afacerilor (absolvit cu Diploma de Excelenta) la Universitatea Romano Americana.
Din mai 2015, ocupa pozitia de Legal Manager in cadrul NextGen Communications, parte a grupului Deutsche Telekom.
In paralel cu dezvoltarea carierei profesionale, Sabin si-a efectuat si studiile academice. El a absolvit, in 2009, Facultatea de Drept din cadrul Universitatii Romano Americana, Bucuresti. De asemenea, in intervalul 2007 - 2010 a urmat cursurile Facultatii de Marketing si Afaceri Economice Internationale, Universitatea Spiru Haret, Bucuresti, iar in perioada 2009 - 2010 a urmat un program de Master in Dreptul Afacerilor (absolvit cu Diploma de Excelenta) la Universitatea Romano Americana.
NextGen Communications a fost înființată în anul 2008 și face parte din grupul Deutsche Telekom, fiind deținută 100% de Telekom. NextGen deține o rețea națională în peste 30 orașe din România și în peste 300 de alte localități rurale.
| Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
| Articol 77 / 80 | Următorul articol |
| Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Patru firme de avocați, în proiectul prin care Banca Transilvania a finalizat cu succes cea mai mare emisiune de obligaţiuni AT 1 din Europa Centrală şi de Est
Kinstellar a asistat Lidl în achiziția unui teren situat în incinta fostei platforme industriale Aversa din București. Victor Constantinescu (Partner) și Sandra Gheorghe (Senior Associate), în prim plan
GNP obține o nouă soluție favorabilă definitivă la Înalta Curte de Casație și Justiție prin care a fost anulată o decizie de sancționare emisă de Consiliul Concurenței | Reper jurisprudențial care impune un standard de analiză mai riguros în litigiile de concurență
PNSA asistă Rex Concepts în obținerea unor linii de finanțare de la Bank Pekao pentru dezvoltarea rețelelor Burger King și Popeyes | Echipa de proiect a fost coordonată de partenerul Silviu Stoica, alături de Ioana Lazăr (Senior Associate) și Crina Stan (Associate)
Băncilă, Diaconu și Asociații a asistat asociații Mamaia Resort Hotels în vânzarea părților lor sociale către Steaua de Mare Hotels & Resorts
Fiscalitate ̸ Litigii Fiscale - Practica de Taxe a Kinstellar funcționează ca un „hub” integrat între drept, fiscalitate și finanțe, ce conturează un parcurs procedural previzibil, din faza de control al documentelor până la soluțiile finale ale instanței. Clienții beneficiază de pregătire proactivă, probatoriu robust și o echipă calibrată pentru litigii sofisticate | De vorbă cu Theodor Artenie (Counsel) și Raluca Botea (Counsel) despre tendințele ultimului an, prevenție, timing și modul de lucru al unei echipe recunoscute de directoarele internaționale
Schoenherr asistă Allianz-Țiriac Asigurări în vânzarea unei clădiri de birouri către Primavera Development. Echipa, coordonată de Mădălina Mitan (partner)
Clifford Chance Badea a asistat Aukera Energy în obținerea unei finanțări de 60 mil. € pentru primul său proiect de stocare a energiei pe bază de baterii din România
LegiTeam: GNP Guia Naghi and Partners — Corporate | M&A Associate (2–4 years)
Primul pas real spre avocatura de business | În culisele programului de practică juridică organizat de Țuca Zbârcea & Asociații, o adevărată școală de formare și începutul unui dialog profesional. Cursanții implicați în program au apreciat comunicarea continuă și proiectele în care au fost implicați și ar recomanda această experiență altor studenți. Avocații-mentori spun că experiența de practică autentică oferă prilejul de a înțelege care sunt valorile ce definesc profesia
Clifford Chance Badea a asistat consorțiul de bănci de investiții în legătură cu emisiunea de obligațiuni de 600 milioane Euro lansată de DIGI România
Cum arată, din interior, practica de Concurență de la 360Competition într-un an cu FDI intens, investigații tot mai tehnice și o presiune procedurală care schimbă regulile jocului | De vorba cu Adrian Șter (Managing Partner) despre axele de lucru care definesc practica, evaluarea corectă a riscului şi „linia de apărare” oferită clienţilor. Modelul senior-led bazat pe echipe compacte, rapiditate în decizii şi claritate în recomandări, arată de ce un boutique specializat e chemat frecvent acolo unde mandatele devin prea complicate pentru abordări standard
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...









RSS





