Documentatia standard pentru achizitiile publice de produse
22 Noiembrie 2019 Vass Lawyers
Documentatia standard de atribuire a contractului de achizitie publica de produse si anuntul de participare standard vor fi utilizate obligatoriu de catre toti beneficiarii publici ai Programului National de Dezvoltare Rurala atunci cand se initiaza proceduri pentru atribuirea contractelor de furnizare.
In Monitoru Oficial nr 215 bis din data de 19 martie 2019 a fost publicat Ordinul presedintelui Agentiei Nationale pentru Achizitii Publice nr 1017/2019 privind aprobarea structurii, continutului si modului de utilizare a Documentatiei standard de atribuire a contractului de achizitie publica/sectoriala de produse, precum si a modalitatii de completare a anuntului de participare/de participare simplificat (Ordinul).
Ordinul aproba:
→ structura, continutul si modul de utilizare a documentatiei standard de atribuire a contractului de produse;
→ instructiunile de completare a anuntului de participare/de participare simplificat pentru atribuirea contractului/acordului-cadru de produse.
Structura documentatiei standard
Ordinul aproba:
→ structura, continutul si modul de utilizare a documentatiei standard de atribuire a contractului de produse;
→ instructiunile de completare a anuntului de participare/de participare simplificat pentru atribuirea contractului/acordului-cadru de produse.
Structura documentatiei standard
Documentatia standard de atribuire este structurata astfel:
→ Sectiunea I – Document unic de achizitii european (DUAE), furnizat in format electronic prin utilizarea formatului standard stabilit de Comisia Europeana;
→ Sectiunea II – Instructiuni catre candidati/ofertanti – contine detaliile referitoare la:
► formalitatile ce trebuie indeplinite in legatura cu procedura de atribuire in cauza;
► modul de structurare de catre operatorii economici a informatiilor pentru a raspunde cerintelor din anuntul de participare;
► detalii procedurale, cum ar fi precizari privind garantiile solicitate, modul in care trebuie intocmite si structurate propunerea tehnica si cea financiara, criteriul de atribuire ce urmeaza a fi aplicat, termenele procedurale ce trebuie respectate si caile de atac ce pot fi utilizate;
→ Sectiunea III – Caiet de sarcini pentru achizitie de produse – contine indicatii privind regulile de baza care trebuie respectate de potentialii ofertanti pentru elaborarea propunerii tehnice in concordanta cu necesitatile autoritatii/entitatii contractante;
→ Sectiunea IV – Contract de achizitie publica/sectoriala de produse – contine modelul orientativ de contract;
→ Sectiunea V – Formulare si modele de documente – contine formularele cu caracter obligatoriu puse la dispozitie de fiecare autoritate/entitate contractanta (Ordinul nu furnizeaza modele de astfel de documente).
Obligatia de a utiliza documentatia standard
La intocmirea documentatiei de atribuire a contractului de achizitie publica/sectoriala de produse, autoritatea/entitatea contractanta are obligatia de a utiliza documentatia standard conform precizarilor din cadrul Ordinului in ceea ce priveste sectiunile obligatorii si cele adaptabile in functie de necesitatile autoritatii contractante.
La intocmirea anuntului de participare/de participare simplificat, autoritatea/entitatea contractanta are obligatia de a utiliza anuntul standard prevazut in anexa nr. 2 la Ordin. Acesta va fi elaborat intr-un mod similar documentatiei, in functie de necesitatile obiective ale autoritatii contractante, prin transcrierea identica a textelor scrise obligatorii si prin completarea datelor necesare.
Procedurile de atribuire vizate de Ordin
Potrivit dispozitiilor tranzitorii, prevederile Ordinului se aplica procedurilor de atribuire initiate dupa data publicarii Ordinului. Astfel de proceduri sunt procedurile pentru care s-a publicat un anunt de participare/de participare simplificat dupa data de 19.03.2019.
Totodata, potrivit unui comunicat de presa emis de Agentia pentru Finantarea Investitiilor Rurale la data de 19 aprilie 2019, documentatia standard de atribuire a contractului de achizitie publica de produse si anuntul de participare standard vor fi utilizate obligatoriu de catre toti beneficiarii publici ai Programului National de Dezvoltare Rurala atunci cand se initiaza proceduri pentru atribuirea contractelor de furnizare.
| Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
| Articol 4364 / 5621 | Următorul articol |
| Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
VIDEO-INTERVIURI ESENȚIALE | Horea Popescu, Managing Partner CMS Romania și Head of CEE Corporate M&A: De când coordonez practica de fuziuni și achiziții în CEE, este pentru prima dată când numărul tranzacțiilor din România este cel mai mare din regiune după primele nouă luni. A fost un an interesant din perspectiva private equity, însă investitorii strategici rămân în continuare cei de bază. Toate ariile de practică au fost foarte ocupate, dar finanțările și departamentul de Banking, cu mandate ce însumează 3 miliarde euro, ”poartă coroana” anul acesta
‘Leading lawyers’ in Romania | RTPR, NNDKP, CMS, TZA și PNSA au cei mai mulți avocaţi recomandaţi de IFLR 1000, ediția 2025. Ce firme sunt recomandate în practicile de M&A, Banking & Finance, Capital markets și Project development
Practica de Concurență de la Băncilă, Diaconu și Asociații își confirmă maturitatea prin claritate și execuție disciplinată, luciditate tactică și robustețe în decizie | De vorbă cu Claudia Grosu (Managing Associate) despre modul de lucru al unei echipe care anticipează, ordonează pașii esențiali și finalizează impecabil mandatele dificile
Într-un an cu investigații mai tehnice și presiune pe termene, DLA Piper România așază practica de Concurență pe trei piloni - oameni, metodă, ritm, astfel încât proiectarea strategiilor, controlul probelor și continuitatea între faze să producă cele mai bune rezultate | De vorbă cu membrii unei echipe sudate, condusă de lideri cu experiență și antrenată pe industrii sensibile, despre prudență juridică și curaj tactic, cooperare internă și rigoare probatorie, bazate pe înțelegerea fină a mediului de business și utilizarea tehnologiei ca multiplicator de acuratețe
CMS, alături de Buildcom EOOD la achiziția Argus în România. Echipă pluridisciplinară, cu Rodica Manea (Corporate M&A) și Cristina Reichmann în prim plan
Filip & Company a acordat asistență juridică companiei Instant Factoring în structurarea și implementarea unui parteneriat transfrontalier de securitizare în valoare de 30 de milioane EUR cu un fond din Luxemburg
Schoenherr a asistat fondatorii Calla Oradea în vânzarea unei participații majoritare către Integral Capital Group I Echipa, coordonată de Mădălina Neagu (partner)
Mușat & Asociații anunță cooptarea fostei președinte a Curții Supreme, Corina Corbu, în poziția de Partener Coordonator al Departamentului de Litigii | Gheorghe Mușat, Senior Partner: ”Este un mare câștig pentru firmă, pentru avocații firmei, pentru clienții firmei”
Filip & Company a oferit asistență juridică în legătură cu o nouă emisiune de obligațiuni corporative garantate de către Agroserv Măriuța, în valoare de 3 mil. €
Kinstellar asistă Integral Capital Group în achiziția unei participații majoritare la clinica de fertilizare in vitro Calla, prin subsidiara sa Embryos
Filip & Company a asistat consorțiul de bănci care a intermediat a doua emisiune de obligațiuni prin care Romgaz a atras 500 de mil. € de pe piețele internaționale| Alexandru Bîrsan (managing partner) și Olga Niță (partener) au coordonat echipa
Filip & Company a asistat BCR și BRD în legătură cu oferta publică inițială a Cris Tim Family Holding | Olga Niță (partener) și Alexandru Bîrsan (managing partner) au coordonat echipa
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...









RSS





