ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

ANCOM:Condiţiile din contractul încheiat cu un furnizor de servicii de telefonie trebuie verificate, înainte de a se solicita încetarea acestuia

06 Decembrie 2021   |   Agerpres

În plus, conform ANCOM, utilizatorii trebuie să mai verifice termenul şi modalităţile în care pot depune o cerere de încetare a contractului, precum şi termenul în care este operată efectiv încetarea acestuia (de exemplu, 30 de zile de la data depunerii cererii de către utilizator).

 
 
Utilizatorii sunt sfătuiţi să verifice condiţiile dintr-un contract încheiat cu un furnizor de servicii de telefonie, înainte de a solicita încetarea acestuia, atrage atenţia Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM).
 
Potrivit sursei citate, atunci când doresc încetarea contractului de servicii de telefonie, utilizatorii sunt sfătuiţi să verifice, printre altele, dacă a expirat perioada contractuală iniţială, caz în care nu sunt percepute penalităţi pentru reziliere. De asemenea, trebuie să verifice penalităţile care se aplică dacă solicită încetarea contractului înainte de expirarea perioadei iniţiale.
 
În plus, conform ANCOM, utilizatorii trebuie să mai verifice termenul şi modalităţile în care pot depune o cerere de încetare a contractului, precum şi termenul în care este operată efectiv încetarea acestuia (de exemplu, 30 de zile de la data depunerii cererii de către utilizator).
 
Toate aceste informaţii trebuie să se găsească în contract, menţionează autoritatea.
 
"Unii furnizori oferă posibilitatea ca solicitarea de încetare a contractului să fie adresată şi telefonic. Cu toate acestea, este mai sigur dacă cererea este adresată în scris şi este transmisă prin poştă, cu confirmare de primire, e-mail sau este depusă la un punct de lucru/magazin al furnizorului, în acest ultim caz utilizatorii fiind sfătuiţi să solicite un număr de înregistrare", afirmă ANCOM.
 
Reprezentanţii autorităţii susţin că atunci când utilizatorii solicită trecerea de la abonament la cartelă preplătită, la acelaşi furnizor de telefonie, trebuie să aibă în vedere că acest aspect ţine de politica comercială a fiecărui furnizor. Prin urmare, este la latitudinea furnizorilor dacă şi în ce condiţii acceptă astfel de solicitări din partea utilizatorilor, această situaţie nefiind reglementată de legislaţia din domeniul comunicaţiilor electronice.
 
Astfel, dacă furnizorul refuză o astfel de cerere, iar utilizatorii nu sunt interesaţi în mod special de serviciile acestuia, ci doar să-şi păstreze numărul de telefon şi, totodată, să beneficieze de servicii preplătite, aceştia au posibilitatea să-şi porteze numărul de telefon. În acest caz, utilizatorii trebuie să aibă în vedere că cererea de portare reprezintă, în acelaşi timp, o cerere de încetare a contractului pe care aceştia îl au cu furnizorul din reţeaua căruia pleacă şi nu vor fi scutiţi de plata eventualelor taxe de reziliere anticipată.
 
În plus faţă de informaţiile prevăzute în contractele încheiate cu utilizatorii, furnizorii de servicii de telefonie din România sunt obligaţi să publice pe site-urile proprii informaţii legate de încetarea contractelor încheiate cu utilizatorii, respectând, astfel, Decizia ANCOM nr. 158/2015 privind obligaţiile de informare a utilizatorilor finali. Totodată, trebuie să publice informaţii privind demersurile pe care utilizatorii trebuie să le facă pentru a obţine încetarea contractului, precum şi adresa de e-mail, adresa poştală şi numărul de telefon/fax, la care utilizatorii pot transmite cererea de încetare a contractului.
 
De asemenea, furnizorii de servicii de telefonie din România sunt obligaţi să publice formulare/cereri-tip, dacă se solicită completarea acestora, precum şi informaţii legate de modalităţile prin care utilizatorii pot intra în posesia lor, dacă este cazul, dar şi informaţii legate de penalităţile ce pot fi aplicate în cazul încetării anticipate a contractului, dacă astfel de penalităţi sunt percepute.
 
Potrivit Deciziei ANCOM nr. 158/2015, toate informaţiile destinate utilizatorilor trebuie să se regăsească pe site-urile furnizorilor într-un loc uşor accesibil, prezentate într-un mod vizibil şi bine structurat. ANCOM poate lua măsuri dacă furnizorul nu a prevăzut în contract sau pe pagina sa de internet informaţii legate de încetarea contractelor.
 
"Dacă un furnizor refuză să dea curs unei cereri de trecere de la abonament la cartelă preplătită, în reţeaua sa, ANCOM nu poate interveni deoarece în acest caz nu s-a produs o încălcare a legislaţiei din domeniul comunicaţiilor electronice. Dacă, însă, prin contract este reglementată o astfel de situaţie şi furnizorul nu respectă această prevedere contractuală sau în cazul în care furnizorul nu dă curs unei cereri de încetare a contractului, utilizatorii care au calitatea de consumatori (persoane fizice) se pot adresa Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor", se mai precizează în comunicat.
 
InfoCentru ANCOM pune la dispoziţia utilizatorilor informaţii utile despre serviciile de comunicaţii electronice (telefonie, internet şi televiziune) şi serviciile poştale, pentru a-i sprijini în alegerea şi folosirea acestor servicii. Informaţiile se referă în principal la încheierea contractelor, modalitatea de tarifare, calitatea serviciilor, deblocarea terminalelor sau serviciul de roaming. În plus, utilizatorii pot găsi aici ghiduri dedicate, pe teme precum fraudele prin telefon sau serviciile de acces la internet.
 
ANCOM este instituţia care promovează interesele utilizatorilor de servicii prin promovarea concurenţei şi inovaţiei pe pieţele comunicaţiilor electronice şi serviciilor poştale, administrarea pro-competitivă a resurselor limitate (spectru radio, resurse de numerotaţie şi resurse tehnice asociate), încurajarea investiţiilor eficiente în reţele şi infrastructuri şi promovarea conectivităţii ultrarapide. 
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 322 / 16447
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
RTPR alături de Autonom Services la achiziția Premium Leasing. Echipă multidisciplinară de avocați coordonată de partenerii Costin Tărăcilă și Alina Stăvaru
Clienții BSMP din practica de Energie manifestă un apetit ridicat pentru proiecte în segmentele de oil&gas și regenerabile. Ionuț Bohâlțeanu, Managing Partner: Din perspectiva practicii de Energie, putem afirma că anul 2021 a depășit nivelul anilor precedenți pandemiei COVID19
LegiTeam: Băncilă, Diaconu și Asociații SPRL is recruiting senior associates | Banking, Finance, Digital & Tech Law
Wolf Theiss a asistat Enercon GmbH în legătură cu vânzarea a 100% din părţile sociale deţinute în cadrul Ecoenergia SRL. Meinhard Stelte, Senior Consultant UEE Holding: ”Avocații noștri de la Wolf Theiss au acordat un sprijin remarcabil în această tranzacție”
SAA anunță o nouă rundă de promovări în cadrul echipei. Doi avocați preiau roluri de partener, alți trei fac un pas înainte în carieră
Practica de Real Estate & Construction de la Wolf Theiss a derulat anul trecut unele dintre cele mai mari tranzacţii din piața locală | Interesul investitorilor se îndreaptă acum, cu precădere, către proiecte logistice şi industriale, dar şi către parcuri fotovoltaice şi eoliene. Piaţa rezidenţială continuă să fie atractivă, atât pe segmentul de high-end ̸ lux, cât şi al locuințelor ‘affordable’, spun avocații
De vorbă cu experții KPMG specializați în achiziții publice, despre modificările legislative, asistența acordată clienților și proiectele cheie din această arie de practică. Vlad Peligrad, Partener KPMG Legal – Toncescu și Asociații: Apartenența la rețeaua KPMG ne aduce avantaje unice pe piață. Echipele mixte de avocați și consultanți fiscali, tehnici, contabili abordează orice proiect din toate perspectivele
LegiTeam: BOHÂLȚEANU ȘI ASOCIAȚII recrutează
VIDEO | Dicționar de arbitraj: Conferința de administrare a cauzei (Powered by ZRVP)
Avocații de Real Estate de la D&B David și Baias văd semne pozitive pentru 2022 în acest sector afectat de criza sanitară, de modificări legislative cu impact direct asupra costurilor și de lipsa de claritate a unor acte normative. Clauzele de garanție și indemnizații au rămas cele mai discutate subiecte în tranzacțiile imobiliare
MPR Partners intră în al doilea arbitraj ICSID, alături de avocații biroului newyorkez Squire Patton Boggs. De cealaltă parte, lângă reclamanți sunt birourile Schoenherr din Viena și București
Activitatea practicii de real estate de la DLA Piper Dinu a fost aproape „business as usual” în 2021, aspect confirmat și prin realizarea țintelor financiare și creșterea echipei. Cele mai multe proiecte au fost din aria tranzacțiilor - transferuri de proprietate sau de companii cu o componentă majoră imobiliară. Piața rămâne dinamică și ofertantă pentru tranzacții, pe fondul unui apetit ridicat al băncilor în finanțarea sau refinanțarea proiectelor imobiliare, spun avocații
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...