ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Bogdan Chiriţoiu: Domeniul feroviar este zona cea mai puţin reformată

08 Octombrie 2019   |   MEDIAFAX

Acesta susţine că Uniunea Europeană va impulsiona schimbările în companiile feroviare prin reglementările aduse, mai ales în sectorul financiar.

 
 
Domeniul feroviar este cel mai puţin reformat, de la comunism până în prezent, şi nu este sprijinit nici din administraţie, a afirmat marţi, Bogdan Chiriţoiu, Preşedintele Consiliului Concurenţei, la deschiderea Zilelor Feroviare 2019.

"Noi suntem reglementatorul pentru acces pe calea ferată. Vedem multe sectoare din economie şi din administraţie. Din perspectiva asta, CFR Marfă este cea mai puţin reformată, cea mai rămasă în urmă din economia românească, cea mai puţin schimbată de la comunism încoace. Aveți neşansa să nu aveţi un sprijin foarte bun în administraţie. Poate fi o problemă de expertiză, şi mai mult o problemă de captură a administraţiei de diferitele interese din piaţă şi societate", a declarat Chiriţoiu.


Acesta susţine că Uniunea Europeană va impulsiona schimbările în companiile feroviare prin reglementările aduse, mai ales în sectorul financiar.

"Singura parte bună pe care o văd este că suntem forţaţi să facem nişte schimbări, nu cred că lucrurile vor să rămână aşa. În primul rând sunt o serie de reguli care ne vin dinspre Uniunea Europeană. Vrând nevrând va trebui să aducem nişte schimbări. Cele mai importante sunt cele financiare. Sunt investiţii care se fac în infrastructură", a mai spus Preşedintele Consiliului Concurenţei.

Chiriţoiu a subliniat că CFR nu duce lipsă de clienţi, există cerere de transport comercial pe calea ferată din partea marilor exportatori şi nevoie ridicată de creştere a limitei de viteză.

"Dacă nu creştem viteza de circulaţie a trenurilor, evident că nu vom putea atrage nici marfă şi nici călători pe calea ferată. Clienţi aţi avea. Operatorii mari economici se plâng de faptul că nu pot folosi calea ferată. Am fost de curând la Renault, cel mai mare exportator al ţării. Are nevoie de o capacitate mai bună pe calea ferată pentru a scoate producţia spre export. Banii sunt esenţiali pentru investiţii ca să creştem viteza", a spus acesta.

Preşedintele Consiliului Concurenţei a adus în discuţie şi decizia Comisiei Europene asupra CFR Marfă şi preluare a o parte din activele companiei de către CFR Infrastructură pentru a ameliora datoriile.

„Banii singur nici ei nu sunt însă suficienţi. E nevoie şi de schimbări de reguli care să crească transparenţa şi să aducă şi să aducă mai multă competiţie în sistem. Pe partea de reguli, acolo ar fi contribuţia noastră, ajutorul pe care îl putem da sectorului. Pe scurt, cartoful cel mai fierbinte pe care trebuie să-l gestionăm este situaţia CFR Marfă. Bănuiesc că mulţi din cei prezenţi în sală sunt implicaţi în plângerea care a fost adresată Comisiei Europene acum trei ani. Ştim cu toţii că la sfîrşitul acestui an vom avea decizia Comisiei Europene care va spune dacă datoriile pe care CFR Marfă le are în momentul de faţă va mai adăuga câteva sute de milioane de euro. Avem câteva luni ca să gândim, în primul rînd CFR Marfă şi Ministerul, care este acţionarul CFR Marfă, să găsim soluţii cum, cum vedem evoluţia companiei şi a activelor companiei. Propunerea noastră a fost ca cel puţin o parte din active să fie preluate de CFR Infrastructură, şi în felul acesta să se reducă nivelul datoriilor", a adăugat Chiriţoiu.

Bogdan Chiriţoiu a mai explicat că se pregăteşte deschiderea CFR Călători pentru concurenţa între traseele cel mai mult utilizate şi profitabile şi cele care vor necesita subvenţii.

"Avem discuţii în momentul de faţă privind modul cum va fi subvenţionat transportul de călători pe calea ferată în următorul an. Preocuparea noastră şi a Guvernului este să ne asigurăm ce limite poate să suporte bugetul, subvenţiile pentru CFR Călători, există o formulă care este corectă faţă de diferiţi operatori. Ceea ce e mai complicat, trebuie să ne pregătim pentru momentul în care vom deschide spre concurenţă acest sector, între traseele profitabile care poate nu necesită subvenţii, sau poate necesită o subvenţie mai mică şi şi traseele care sunt necesare social şi vor fi subvenţionate de la buget", a spus Preşedintele Consiliului Concurenței.

"Sunt de acord cu autorităţile, că nu trebuie ca România să fie campioana reformelor, mai bine stă şi vedem cum greşesc alţii şi învăţăm din ce fac bine şi ce fac prost alţii", a concluzionat acesta.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 8752 / 8887
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Bondoc & Asociații a asistat TDI Renewables, unul dintre principalii actori în domeniul dezvoltării regenerabile, într-o restructurare internațională
Cine sunt și cum gândesc profesioniștii evidențiați de Legal 500 în GC Powerlist Romania | De vorbă cu Mihaela Scărlătescu, Head of legal - Farmexim: „Când ești managerul unei echipe de legal, rolul nu se rezumă doar în a asigura îndeplinirea sarcinilor, ci este de fapt mai mult orientat spre partea umană. Cresc echipe, cresc oameni de niște ani buni și nu există satisfacție mai mare ca atunci când vezi transformarea acestora, acolo unde există ‘sămânța dorinței de a evolua ’ ”
VIDEO | Dicționar de arbitraj: Avansul cheltuielilor arbitrale (Powered by ZRVP)
„The Lawyer European Awards 2024”| Patru firme cu activitate în România concurează pentru titlu la secțiunea ”Law Firm of the Year: South Eastern Europe” | Popescu & Asociații și TZA, pe lista scurtă a premianților. ZRVP, pentru a treia oară în ultimii cinci ani, printre finaliștii secțiunii ”European litigation team of the year”
Rising Stars | Tudor Bonifate, primul admis la Facultatea de Drept și mai apoi șef de promoție în 2022, cu media 10, a ales să profeseze ca avocat la Țuca Zbârcea & Asociații: ”Învăț permanent – de la avocații care mă coordonează, de la colegii mei avocați, de la profesorii cu care am șansa de a colabora la facultate, de la studenții mei. Cred că avocatura mă face un profesor mai bun, după cum profesoratul mă face un avocat mai bun”
Încă un spin-off în piața avocaturii | Luminița Popa și Miruna Suciu, fondatoarele Suciu Popa, o iau pe drumuri diferite. Popa Legal se va focusa pe practica de arbitraj, iar Suciu Partners anunță consolidarea echipei
Țuca Zbârcea & Asociații apără interesele statului român în litigiul inițiat de Damen Holding la Curtea de Arbitraj de la Viena | Legea 187 ̸ 2023 referitoare la guvernanța corporativă a întreprinderilor publice a pus pe butuci modelul de cooperare cu investitorul olandez la Damen Shipyards Mangalia SA, o companie în care statul deține 51%, prin Șantierul Naval 2 Mai SA. Pierderea litigiului antrenează plata unor ”despăgubiri semnificative”
Mușat & Asociații intră în arbitrajul ICSID inițiat de bulgarii de la Eurohold și va lupta, de partea statului român, cu Pinsent Masons și DGKV. Reclamanții și-au ales un arbitru din Anglia
LegiTeam | Mitel & Asociații recrutează avocați stagiari
LegiTeam | Mitel & Asociatii caută avocat cu experiență (Litigii și Soluționare a Disputelor)
LegiTeam | Mitel & Asociații caută avocat cu experiență (Drept Societar și Comercial)
LegiTeam | Mitel & Asociații caută avocat cu experiență (Drept Imobiliar)
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...