
Busuioc (Curtea de Conturi): Noua abordare metodologică facilitează identificarea problemelor şi a soluţiilor într-un mod mai eficient şi constructiv
28 Martie 2025
AgerpresCurtea de Conturi recomandă: instruirea personalului implicat pentru a fi la curent cu modificările legislative, consultarea instituţiilor de reglementare în domeniul salarizării, pentru îndrumare metodologică de specialitate, prevenind astfel erorile şi posibilele contestaţii sau litigii cu angajaţii şi coordonarea cu instituţiile cu atribuţii metodologice în domeniul achiziţiilor publice, pentru unificarea interpretării legislaţiei prin ghiduri şi norme clare, destinate autorităţilor contractante.
Potrivit unei postări pe pagina de Facebook a Curţii de Conturi, Mihai Busuioc a participat la Adunarea Generală a Uniunii Naţionale a Consiliilor Judeţene din România (UNCJR).
Cu acest prilej, preşedintele instituţiei a prezentat procesul de reformă prin care a trecut instituţia - o transformare ce a condus la alinierea la cele mai bune practici internaţionale, contribuind la creşterea transparenţei şi eficienţei în gestionarea finanţelor publice. Totodată, preşedintele Curţii de Conturi a prezentat rezultatele misiunilor de audit desfăşurate în 2024 la consiliile judeţene, precizează sursa citată.
"Curtea de Conturi îşi concentrează atenţia asupra celor mai frecvente şi semnificative probleme şi disfuncţionalităţi identificate în procesul de audit, astfel încât, în parteneriat cu entităţile publice auditate, să contribuim la consolidarea managementului finanţelor publice. Noua abordare metodologică facilitează identificarea problemelor şi a soluţiilor într-un mod mai eficient şi constructiv. Pe parcursul procesului de audit, promovăm o comunicare deschisă, transparentă şi continuă, oferind entităţilor auditate posibilitatea de a propune propriul plan pentru implementarea recomandărilor.", a afirmat Mihai Busuioc.
În cadrul misiunilor de audit desfăşurate la consiliile judeţene, deficienţele identificate au vizat: salarizarea personalului, modul de atribuire şi de administrare a contractelor de prestări servicii/achiziţii publice, efectuarea de plăţi pentru produse/lucrări/servicii neexecutate în cantitatea facturată şi plătită, asigurarea acurateţei datelor din situaţiile financiare şi gestionarea patrimoniului public şi privat al judeţelor.
Pentru a remedia aceste deficienţe, Curtea de Conturi recomandă: instruirea personalului implicat pentru a fi la curent cu modificările legislative, consultarea instituţiilor de reglementare în domeniul salarizării, pentru îndrumare metodologică de specialitate, prevenind astfel erorile şi posibilele contestaţii sau litigii cu angajaţii şi coordonarea cu instituţiile cu atribuţii metodologice în domeniul achiziţiilor publice, pentru unificarea interpretării legislaţiei prin ghiduri şi norme clare, destinate autorităţilor contractante.
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
Articol 670 / 10033 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |

Țuca Zbârcea & Asociații, la finalizarea proiectului în care a asistat Vodafone România la achiziția Telekom România Mobile Communications: O tranzacție de durată, sofisticată, care a necesitat multă dedicare, pricepere și inspirație
Filip & Company asistă DIGI Romania la achiziția unei părți din Telekom România Mobile Communications | Echipa implicată în proiect a fost coordonată de Alexandru Bîrsan (managing partner)
CMS CAMERON MCKENNA NABARRO OLSWANG LLP SCP is looking for junior lawyers
Lexology Competition Rankings 2025 | Cine sunt avocații români care modelează practica de concurență pe piața locală: Cătălin Suliman (Filip & Company) și Georgiana Bădescu (Schoenherr), printre avocații considerați Thought Leaders. Manuela Guia (GNP Guia Naghi & Partners), Georgeta Dinu (NNDKP), Andreea Oprișan și Raluca Vasilache (Țuca Zbârcea & Asociații), în nucleul de forță al practicii pe piața locală
KPMG Legal - Toncescu și Asociații îl recrutează pe Alexandru Slujitoru de la Reff & Asociații, pe poziția de Partener. Ramona Jurubiță, reconfirmată pentru al treilea mandat în funcția de Country Managing Partner al KPMG în România și Moldova
LegiTeam: Zamfirescu Racoţi Vasile & Partners recrutează avocati stagiari promoția septembrie 2025 | Litigii
Decizie ÎCCJ: O victorie fiscală de referință în materia cheltuielilor intra-grup internațional și a reciclării deșeurilor de ambalaje, obținută de avocații Mușat & Asociații | Echipă interdisciplinară, coordonată de partenerii Angela Porumb și Răzvan Graure
Avocații PNSA au stat alături de compania locală Bit Soft în tranzacția prin care grupul canadian Volaris a intrat pe piața românească a tehnologiei pentru ospitalitate. Echipa pluridisciplinară a fost coordonată de partenerul Bogdan C. Stoica
Instanța de judecată a constatat deductibilitatea serviciilor intra-grup de marketing și negociere, respectiv a serviciilor de cercetare și dezvoltare fără posibilitatea organelor fiscale de a evalua oportunitatea acestor servicii | Echipa Băncilă, Diaconu și Asociații, condusă de Emanuel Băncilă, a obținut victoria
Practica de M&A de la Volciuc-Ionescu accelerează într-o piață mai activă, unde conformarea multiplă și mecanismele sofisticate de preț ̸ structurare ridică miza juridică. “O tranzacție este cu adevărat de succes dacă, după closing, integrarea noii afaceri decurge fluent, sinergiile preconizate se realizează efectiv și nu apar probleme majore care să-i erodeze valoarea”, spun avocații | În spatele fiecărui mandat finalizat se află o combinație atent dozată de expertiză, colaborare și reziliență
Radiografia unui an intens în practica de Employment la KPMG Legal – Toncescu și Asociații | Arhitectura normelor de dreptul muncii arată ca un șantier în lucru: reglementări noi, intenții bune, dar și intersecții nerezolvate între acte normative, zone fără busolă și practici care alunecă în interpretări divergente. De vorbă cu membrii echipei despre provocările perioadei, proiectele cheie și prioritățile clienților, în linie cu valul normativ
Dr. Cosmin Vasile (Managing Partner ZRVP) va susține un curs de arbitraj la INPPA: “Noțiuni introductive de arbitraj comercial – un ghid practic pentru începători”, desfășurat în cinci ateliere | Înscrierile se fac până pe 7 octombrie
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...