
Chitu (MF): Cererea de derogare pentru implementarea generalizată a e-Facturii a fost trimisă încă de anul trecut
26 Mai 2022
AgerpresEl a spus că autorităţile au ales implementarea "cu bune şi cu rele" a măsurilor e-Factura, SAF-T, iar de anul acesta şi e-Transport, dar aceste lucruri implică nişte dezvoltări şi nişte capacităţi implementate într-un termen foarte scurt de către mediul public. Alin Chitu a menţionat că şi pentru parteneri privaţi este un efort foarte mare în a-şi ajusta sistemele informatice şi a răspunde la solicitările de informaţii pe care le primeşte ANAF.
Cererea de derogare pentru implementarea generalizată a e-Facturii a fost trimisă încă de anul trecut, iar generalizarea implementării ar putea avea avea loc în una sau două luni de la aprobarea primită din partea Comisiei Europene, a declarat, miercuri, Alin Chitu, secretar de stat în Ministerul Finanţelor.
"Directiva europeană privind facturarea prevede că trebuie să solicităm o derogare pentru implementarea generalizată a e-Facturii. Cererea de derogare a fost trimisă încă de anul trecut. Proiectul de act normativ din Parlament aşa cum a fost ajustat de către colegii noştri parlamentari prevede faptul că vom generaliza implementarea e-Facturii în termen de o lună sau două luni de zile de la primirea derogării din partea Comisiei Europene pentru aplicarea generalizată a e-Facturii. Deci acesta este stadiul. Pe de altă parte, din perspectivă administrativă, vorbim de aceste eforturi de digitalizare care sunt de ambele părţi, atât din partea mediului de afaceri, cât şi din partea autorităţilor publice", a precizat Alin Chitu, la masa rotundă "Incluziune financiară şi digitală: Soluţie pentru IMM-uri", organizată de Asociaţia de Plăţi Electronice din România (APERO) în parteneriat cu Parlamentul României.
El a spus că autorităţile au ales implementarea "cu bune şi cu rele" a măsurilor e-Factura, SAF-T, iar de anul acesta şi e-Transport, dar aceste lucruri implică nişte dezvoltări şi nişte capacităţi implementate într-un termen foarte scurt de către mediul public. Alin Chitu a menţionat că şi pentru parteneri privaţi este un efort foarte mare în a-şi ajusta sistemele informatice şi a răspunde la solicitările de informaţii pe care le primeşte ANAF.
Totodată, sursa citată a arătat că ministrul Finanţelor a solicitat o analiză a companiilor pe baza bilanţurilor pentru a vedea ce poate face statul astfel încât capitalizarea societăţilor comerciale să crească.
La rândul său, Florin Jianu, preşedintele Consiliului Naţional al IMM-urilor din România (CNIPMMR), a afirmat că "din păcate, în România, digitalizarea înseamnă dublarea unui proces administrativ". El a explicat că până acum se cereau documentele în format scris, iar în prezent se cer şi scris şi online pentru că valoarea documentelor scrise este incontestabilă faţă de cele online.
De asemenea, Jianu a precizat că în discuţiile pe care le-a avut cu ministrul Finanţelor a cerut ca e-Factura să fie obligatorie, pentru că dacă este opţională o vor utiliza tot cei care sunt corecţi.
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
Articol 4593 / 10075 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |

BREAKING NEWS
ESENTIAL
ZRVP aniversează în 2025 trei decenii de avocatură | Cosmin Vasile, Managing Partner: “Am crescut organic, am construit fără grabă și fără artificii, și am ajuns aici pentru că am rămas fideli profesiei și valorilor ei. Rămânem, după 30 de ani, cu aceleași ținte primordiale: perfecțiunea juridică și formarea de avocați care să ne împărtășească pasiunea, valorile și viziunea”
Practica de Concurență de la Țuca Zbârcea & Asociații rămâne etalon pe piața locală, cu o echipă evidențiată în ghidurile internaționale și performanță constantă în mandatele încredințate | Raluca Vasilache (Partener): Ultimul an a fost cu adevărat special, având privilegiul de a lucra în câteva tranzacții stimulante din punct de vedere profesional. A crescut considerabil practica în domeniul autorizării investițiilor străine și se remarcă o pondere mai mare a investigațiilor
Mitel & Asociații se remarcă în practica de Concurență prin rigoare și sincronizare, oferind clienților remedii țintite, viteză procedurală și certitudine în calendarul de closing | Sub coordonarea partenerului Șerban Suchea, firma asigură trasee clare de conformare, maximizează predictibilitatea autorizărilor și păstrează direcția tranzacțiilor într-un peisaj normativ exigent și bine articulat
CMS, implicată în proiectul câștigător al premiului „Investiția Anului” în cadrul SEE Property Forum Awards 2025 pentru al doilea an consecutiv
Bohâlțeanu & Asociații a stat alături de asociații Auto Brand SRL în tranzacția prin care BPW Group a intrat pe piața locală. Ionuț Bohâlțeanu (Managing Partner) și Anda Călin (Managing Associate), în prim plan
LegiTeam: Junior lawyers 0-1 years - Dispute Resolution Practice | GNP Guia Naghi and Partners
Lexology IP Rankings 2025 | Cine sunt profesioniștii care setează standardele pe o piață din ce în ce mai competitivă: Ana-Maria Baciu, Răzvan Dincă, Dana Blaer și Ciprian Dragomir, printre avocații a căror poziționare confirmă maturizarea sectorului local și relevanța lui în arhitectura regională a proprietății intelectuale
CMS CAMERON MCKENNA NABARRO OLSWANG LLP SCP is looking for junior lawyers
Radiografia unui an intens în practica de Employment la KPMG Legal – Toncescu și Asociații | Arhitectura normelor de dreptul muncii arată ca un șantier în lucru: reglementări noi, intenții bune, dar și intersecții nerezolvate între acte normative, zone fără busolă și practici care alunecă în interpretări divergente. De vorbă cu membrii echipei despre provocările perioadei, proiectele cheie și prioritățile clienților, în linie cu valul normativ
Practica de M&A de la Volciuc-Ionescu accelerează într-o piață mai activă, unde conformarea multiplă și mecanismele sofisticate de preț ̸ structurare ridică miza juridică. “O tranzacție este cu adevărat de succes dacă, după closing, integrarea noii afaceri decurge fluent, sinergiile preconizate se realizează efectiv și nu apar probleme majore care să-i erodeze valoarea”, spun avocații | În spatele fiecărui mandat finalizat se află o combinație atent dozată de expertiză, colaborare și reziliență
Filip & Company asistă OH Holding Limited în finalizarea tranzacției prin care fondul de investiții intră în acționariatul Lensa. Echipa, coordonată de Alina Stancu Bîrsan (partener)
Filip & Company a asistat Victoriabank în finalizarea achiziției OCN “Microinvest” SRL în Republica Moldova. Alina Stancu Bîrsan (partener) a coordonat echipa
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...