ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Kurtzarbeit: Măsuri suplimentare de sprijin pentru salariați și angajatori, accesibile în anumite condiții

19 August 2020   |   Mihaela Bondoc (Partener) si Daniela Gladunea (Managing Associate) - Bondoc & Asociații

Modalitatea de acordare a sumei şi categoriile de bunuri ce pot fi achiziţionate vor fi stabilite prin ordin al Ministrului Muncii și Protecţiei Sociale, care urmeaza să se publice în Monitorul Oficial în 10 zile de la publicarea OUG 132.

 
 
Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 132/2020 privind instituirea unor măsuri de sprijin destinate salariaților și angajatorilor în contextul situației epidemiologice determinate de răspândirea coronavirusului SARS-CoV-2, precum și pentru stimularea creșterii ocupării forței de muncă (“OUG 132”) a fost publicată în Monitorul Oficial al României nr. 720/10.08.2020.

OUG 132 conține măsuri suplimentare de sprijin destinate atât salariatilor, cât și angajatorilor, accesibile în anumite condiții, expres prevăzute în cuprinsul actului normativ, la care ne vom referi pe scurt în cele ce urmeaza, aceasta reprezentând o reglementare similara așa – numitului Kurtzarbeit din legislația germană, un subiect aflat constant în dezbatere publica încă din perioada stării de urgență.


I. Reducerea timpului de munca decisă de către angajator cu acordarea unei indemnizații

În cazul reducerii temporare a activității determinată de instituirea stării de urgență/ alertă/ asediu, angajatorul are posibilitatea reducerii timpului de muncă al salariaților cu cel mult 50% din durata prevăzută în contractul individual de muncă.

Pe durata reducerii timpului de muncă, salariații afectați de aceasta măsură beneficiază de o indemnizație de 75% din diferența dintre salariul de bază brut prevăzut în contractul individual de muncă și salariul de bază brut aferent orelor de muncă efectiv prestate ca urmare a reducerii timpului de muncă, în completarea drepturilor salariale cuvenite, calculate la timpul efectiv lucrat.

Procedura de decontare a sumelor menționate mai sus, precum și perioada de aplicare vor fi stabilite prin Hotărâre a Guvernului care se aprobă, pentru anul 2020, în maximum 30 de zile de la data intrării în vigoare a OUG 132.

Angajatorul poate dispune această măsură și poate solicita indemnizația corespunzătoare dacă îndeplinește cumulativ următoarele condiții: (i) măsura afectează cel puțin 10% din numărul de salariați ai unitătii, și (ii) reducerea activității este justificată de o diminuare a cifrei de afaceri din luna anterioară aplicării măsurii (sau cel mult luna dinaintea lunii anterioare) de cel puțin 10% față de luna similară din anul anterior.

Sunt, de asemenea, prevazute atât obligația de informare și consultare prealabilă de către angajator a sindicatului/ reprezentanților salariaților/ salariaților, după caz, cu privire la implementarea acestei masuri, precum și aceea ca reducerea timpului de munca se decide pentru o perioadă de cel puțin 5 zile lucrătoare consecutive.

Pentru perioada în care angajatorii dispun reducerea timpului de munca, OUG 132 reglementeaza, între altele, și unele interdictii în ceea ce îi priveste pe angajatori, cu titlu de exemplu interdictia de angajare de personal sau subcontractarea activitaților desfasurate de salariații afectati de măsura reducerii timpului de muncă. De asemenea, este interzis salariaților al caror timp de muncă a fost redus să efectueze muncă suplimentară la acelasi angajator.

În ceea ce priveste angajații care au încheiate contracte individuale de muncă pe perioadă determinată (de până la 3 luni), angajatorii acestora vor putea primi până la data de 31 decembrie 2020, dar nu mai mult de o perioadă de 3 luni, contravaloarea a 41,5% din salariul aferent zilelor lucrate, pentru o perioadă de lucru de 8 orei/zi, dar nu mai mult de 41,5% din câştigul salarial mediu brut de 5.429 lei, aferent perioadei lucrate.

II. Sprijin financiar pentru desfășurarea activității în regim de telemuncă

Pentru desfăşurarea activităţii în regim de telemuncă, în conformitate cu prevederile legale aplicabile, se acordă, o singură dată, angajatorilor pentru fiecare telesalariat un sprijin financiar în valoare de 2.500 lei în scopul achiziţionării de pachete de bunuri şi servicii tehnologice necesare desfăşurării activităţii în regim de telemuncă.

Suma menționată mai sus se acordă, în ordinea depunerii solicitărilor la Agentia Nationala pentru Ocuparea Fortei de Munca, până la data de 31 decembrie 2020, din bugetul asigurărilor de şomaj, în limita fondurilor alocate cu această destinaţie, angajatorilor, pentru angajaţii care au lucrat în regim de telemuncă în perioada stării de urgenţă cel puţin 15 zile lucrătoare.

Modalitatea de acordare a sumei şi categoriile de bunuri ce pot fi achiziţionate vor fi stabilite prin ordin al Ministrului Muncii și Protecţiei Sociale, care urmeaza să se publice în Monitorul Oficial în 10 zile de la publicarea OUG 132.

Facem mențiunea că OUG 132 prevede masuri de sprijin aplicabile și altor categorii, precum profesioniștii, membrii cooperatori, dar și zilierii, cu indicarea cerintelor legale specifice.

 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


     

    Ascunde Reclama
     
     

    POSTEAZA UN COMENTARIU


    Nume *
    Email (nu va fi publicat) *
    Comentariu *
    Cod de securitate*







    * campuri obligatorii


    Articol 363 / 13171
     

    Ascunde Reclama
     
    BREAKING NEWS
    ESENTIAL
    LegiTeam: Reff & Associates is looking for a Lawyer | Banking & Finance
    Înalta Curte suspendă în integralitate o decizie de impunere care fusese suspendată inițial doar parțial. Avocații Radu și Asociații salvează penalitățile de întârziere și obțin restituirea scrisorii de garanție bancară
    ANAF are un plan de acţiune pentru recuperarea obligaţiilor fiscale neachitate în perioada pandemiei | Situația îndemnă la prudență și analiză, spun avocații NNDKP specializați în fiscalitate. Adaptabilitatea şi o bună comunicare în cadrul echipei sunt elemente cruciale în momente de criză, iar capacitatea de reacţie rapidă a consultantului şi avocatului este, de asemenea, esenţială
    LegiTeam | POPESCU & ASOCIAȚII recrutează asistent ̸ ă | secretar ̸ ă recepție.
    Dragne & Asociații își extinde echipa de parteneri și anunță alte 5 promovări
    LegiTeam | ZRVP recrutează avocat definitiv pentru departamentul Corporate | M&A
    CEZ Group a aprobat vânzarea activelor din România către fondurile administrate de Macquarie Infrastructure and Real Assets. Tranzacţia asistată de avocații TZA și RTPR va fi supusă aprobării CSAT şi Autorităţii Europene Antitrust
    Avocații TZA specializați în Drept bancar spun că din a doua jumătate a anului au revenit mandatele tradiţionale în Banking & Finance. Gabriela Anton, Partener: Trendul din ultimele luni ne-a depășit așteptările. Acum lucrăm în paralel la un număr mai mare de mandate de acest tip, peste nivelul anului trecut
    RTPR, alături de Innova la achiziția PayPoint și Payzone. Alina Stăvaru (Partner) și Andrei Mihul (Senior Associate) au coordonat echipa
    LegiTeam | ZRVP recrutează avocat definitiv pentru departamentul Consultanță ̸ Dreptul muncii
    Mandate unice și complexe pentru avocații de Banking & Finance de la Popescu & Asociații. Investitorii sunt mai atenți în privința tranzacțiilor, analizele - mai amănunțite, dar crește numărul solicitărilor de finanțare, spun avocații. Firma are cinci mandate de finanțare în desfășurare pentru jucători-cheie, atât locali, cât și internaționali
    Cum își alege DLA Piper viitorii colaboratori din România. Ce trebuie sa știe stagiarii care vor să se alăture uneia dintre cele mai puternice firme globale de avocați
     
    Citeste pe SeeNews Digital Network
    • BizBanker

    • BizLeader

        in curand...
    • SeeNews

      in curand...