
Licitaţia pentru tunelul Predeal-Braşov, la începutul anului viitor. Contract estimat la 1,8 miliarde de euro
02 Iulie 2025
AgerpresTunelul va avea o lungime de 10 kilometri.
Lansarea licitaţiei pentru tunelul Predeal - Braşov ar putea avea loc în trimestrul I din 2026, contractul fiind estimat la 1,8 miliarde de euro, a declarat, miercuri, şeful Direcţiei Strategie, Reglementări şi Reprezentare Externă "CFR" SA, Radu Urziceanu, la conferinţa "Italy & Romania, building together sustainable infrastructure".
Potrivit acestuia, tunelul va avea o lungime de 10 kilometri.
"Este un studiu de fezabilitate pentru acest tunel, pentru această legătură Predeal - Braşov, care se va face indiferent de concluziile studiului strategic privind marea viteză. Atunci când se va face, se va face ţinând cont şi de evoluţiile ulterioare ale infrastructurii şi ale circulaţiei feroviare în România, ţinând cont şi de finanţarea care va fi alocată pentru această investiţie. În cazul în care resursele financiare nu vor fi cele aşteptate, se va face o scădere a vitezei, o scădere a parametrilor de construcţie. Studiul de fezabilitate pentru tunel este finalizat sau spre finalizare. Deci, în trimestrul I 2026 noi estimăm lansarea licitaţiei pentru tunelul Predeal - Braşov, evident, în funcţie de finanţarea pe care o vom avea la dispoziţie. Cum am spus, CFR este concesionarul infrastructurii feroviare, care este proprietatea statului. Toate investiţiile sunt în sarcina statului, nu sunt în sarcina CFR SA. CFR realizează doar întreţinerea şi reparaţia curenta a infrastructurilor feroviar. Deci, oricum se vă face acest tunel. Cu viteză mai mare sau mai mică, dar se vă face", a completat, pentru AGERPRES, Urziceanu, după dezbateri.
Potrivit acestuia, tunelul va avea o lungime de 10 kilometri.
"Este un studiu de fezabilitate pentru acest tunel, pentru această legătură Predeal - Braşov, care se va face indiferent de concluziile studiului strategic privind marea viteză. Atunci când se va face, se va face ţinând cont şi de evoluţiile ulterioare ale infrastructurii şi ale circulaţiei feroviare în România, ţinând cont şi de finanţarea care va fi alocată pentru această investiţie. În cazul în care resursele financiare nu vor fi cele aşteptate, se va face o scădere a vitezei, o scădere a parametrilor de construcţie. Studiul de fezabilitate pentru tunel este finalizat sau spre finalizare. Deci, în trimestrul I 2026 noi estimăm lansarea licitaţiei pentru tunelul Predeal - Braşov, evident, în funcţie de finanţarea pe care o vom avea la dispoziţie. Cum am spus, CFR este concesionarul infrastructurii feroviare, care este proprietatea statului. Toate investiţiile sunt în sarcina statului, nu sunt în sarcina CFR SA. CFR realizează doar întreţinerea şi reparaţia curenta a infrastructurilor feroviar. Deci, oricum se vă face acest tunel. Cu viteză mai mare sau mai mică, dar se vă face", a completat, pentru AGERPRES, Urziceanu, după dezbateri.
Practic, va trebui făcută legătura între două secţiuni care sunt deja modernizate pentru circulaţia trenurilor de călători cu o viteză de maximum 160 de km/h.
"Generic, tunelul va folosi în Predeal linia modernizată existentă, făcând conexiunea către Braşov unde, la fel, este o linie feroviară modernizată. Deci, va trebui făcută legătura între două secţiuni care sunt deja modernizate pentru circulaţie cu maximum 160 de km/oră pentru trenuri de călători, ţinând cont de toate constrângerile geologice, de traseu, de mediu, de Natura 2000, deci de toate constrângerile posibile. Va rezulta o variantă de traseu care să ţină cont şi de constrângeri şi de eficienţa economică a unei asemenea investiţii", a menţionat oficialul CFR SA.
El a subliniat că acest proiect este esenţial pentru finalizarea conexiunii între Constanţa şi vestul României, trecerea Carpaţilor din punct de vedere feroviar fiind un punct critic.
"Este o legătură absolut esenţială pentru asigurarea, finalizarea conexiunii între Constanţa şi vestul României. Trecerea Carpaţilor din punct de vedere feroviar este un punct critic. În Predeal sunt introduse nişte măsuri de siguranţă a circulaţiei, care din punctul de vedere al siguranţei circulaţiei sunt esenţiale, dar din punctul de vedere al eficienţei economice al transportului de marfă induc pierderi şi costuri, aşa că străpungerea unui nou tunel este o soluţie esenţială pentru reducerea declivităţilor. Şi având în vedere perspectiva de a avea o linie feroviară de mare viteză pe termen mediu spre lung, dat fiind vorba de o investiţie majoră, a avea acel tunel construit care să permită o eventuală circulaţie cu 200 de km la oră este un lucru de bun simţ şi ingineresc şi economic", a explicat acesta.
Radu Urziceanu a precizat că în urmă cu şase luni a fost demarat un studiu strategic privind oportunitatea, eficienţa şi fezabilitatea economică şi financiară, plus implicaţiile economice şi financiare ale unei investiţii în infrastructura feroviară care să permită circulaţia cu o viteză de 250 de km la oră, acesta fiind punctul limită al marii viteze.
"Studiul este în curs, este o mare companie internaţională cu foarte mare experienţă în zona aceasta şi sunt convins că atunci când va fi finalizat se va constitui într-un reper pentru toţi decidenţii politici prezenţi şi ulteriori. Este vorba de o decizie politică majoră pentru o investiţie majoră. Cât despre costuri, calculaţi între 10 şi 12 milioane de euro pe kilometru de linie feroviară de mare viteză şi putem socoti pentru 1.000 de kilometri ce ar însemna aşa ceva. Deci, este o investiţie care se face nu pentru o generaţie, ci se face pentru un termen foarte lung şi este un proiect al unei generaţii", a adăugat el.
Şeful Direcţiei Strategie, Reglementări şi Reprezentare Externă "CFR" SA, Radu Urziceanu, a participat, miercuri, la evenimentul dedicat infrastructurii şi colaborării româno-italiene "Italy & Romania, building together sustainable infrastructure", organizat de Agenţia Italiană pentru Comerţ Exterior (ITA), în cadrul căruia Agenţia Naţională de Presă AGERPRES este unul dintre partenerii media.
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
Articol 44 / 9751 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |

BREAKING NEWS
ESENTIAL
CMS | Join Our Team: Tax Consultant - Tax Department
Filip & Company a asistat consorțiul de bănci în legătură cu prima emisiune de obligațiuni verzi a Electrica, în valoare de 500 de milioane de euro. Alexandru Bîrsan (managing partner) și Olga Niță (partener) au coordonat echipa
Țuca Zbârcea & Asociații salvează Asociația Municipală de Fotbal București de la dizolvare | Dosarul, preluat abia după pronunțarea hotărârii definitive de dizolvare. Dan Cristea (Partener): “Admiterea unei căi extraordinare de atac este un eveniment”
Cei mai buni profesioniști în domeniul brevetelor, văzuți de ”IAM Patent 1000 - 2025” | NNDKP, ZRVP și Dincă & Speciac au cea mai bună poziționare, iar Mușat & Asociații și Baciu Partners sunt în prim plan. Ce firme au cei mai mulți avocați listați și ce spun clienții despre aceștia
Finanțările sindicalizate își păstrează poziția solidă, iar club-deal-urile câștigă teren pe piață, spun avocații din practica de Banking & Finance de la NNDKP | Valentin Voinescu (Partener): ”Am remarcat o creștere a interesului din partea fondurilor de investiții și a creditorilor non-bancari. Profilul clientului a evoluat: companiile sunt mai bine informate, mai receptive la structuri mixte și tot mai interesate de optimizarea costurilor și a structurii de capital”
Women in Business Law EMEA Awards 2025 | CMS câștigă titlul de de “Firma anului în România”. Un avocat in-house local, desemnat ”General Counsel of the Year” pentru regiune
LegiTeam: Atorney at Law (0 - 2 years) - Dispute Resolution | Reff & Associates
Tranzacție rară pe piața românească | Cum au lucrat avocații Legal Ground în proiectul legat de achiziția unor obligațiuni ‘tokenizate’, înregistrate și tranzacționate prin sistemul blockchain. Mihai Dudoiu (Partener): ”Pe lângă aspectele comune unor proiecte de finanțare ‘clasice’, a fost necesară integrarea unei componente de fintech. Arhitectura juridică a trebuit adaptată unui cadru relativ nou și încă în formare din punct de vedere normativ”
Clifford Chance a asistat băncile în legătură cu emisiunea record de 1,5 miliarde RON a Băncii Transilvania, prima sa emisiune de obligațiuni sustenabile denominată în lei. Proiect coordonat din București, cu avocați din Londra în echipă
BizLawyer îi prezintă pe avocații care au devenit parteneri în ultimele runde de promovări | Corina Roman, avocat format în câteva firme mari, spune că a regăsit „cu drag”, la BACIU PARTNERS, aceeași preocupare pentru knowledge și dedicare față de mandatele primite de la clienți. “Nu am crezut niciodată că voi lucra într-un proiect cu sateliți, dar iată că aici am avut această ocazie. Și mi-a plăcut enorm, pentru că m-a scos din zona de confort. Acum, datorită acelei experiențe, știm mai multe și putem explora și acest tip de proiecte la nivel de echipă”
BRD coordonează un club loan de 190 mil. € pentru NE Property BV. Avocații CMS au consiliat consorțiul bancar în această finanțare
LegiTeam: Lawyer - Corporate M&A | Reff & Associates
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...