
Magazinele vor rămâne închise, luni şi marţi, în centrele comerciale care au solicitat plata chiriei în ultimele luni (RORETAIL)
12 Iunie 2020
AGERPRESDe miercuri 17 iunie, magazinele vor fi redeschise, însă afişând public protestul comercianţilor, iar personalul va purta banderolă şi însemne specifice.
Membrii RORETAIL nu îşi vor redeschide, la începutul săptămânii viitoare, magazinele în centrele comerciale care au continuat să solicite plata chiriei pentru ultimele luni, în condiţiile în care, prin acte normative, activitatea retailerilor a fost oprită, informează Organizaţia Patronală a Retailerilor din România.
În data de luni şi marţi, respectiv 15 şi 16 iunie, magazinele vor rămâne închise în centrele comerciale care au solicitat plata chiriilor pentru ultimele luni. De miercuri 17 iunie, magazinele vor fi redeschise, însă afişând public protestul comercianţilor, iar personalul va purta banderolă şi însemne specifice. Protestul RORETAIL este declarat pe o perioadă nedeterminată, până la soluţionare.
În data de luni şi marţi, respectiv 15 şi 16 iunie, magazinele vor rămâne închise în centrele comerciale care au solicitat plata chiriilor pentru ultimele luni. De miercuri 17 iunie, magazinele vor fi redeschise, însă afişând public protestul comercianţilor, iar personalul va purta banderolă şi însemne specifice. Protestul RORETAIL este declarat pe o perioadă nedeterminată, până la soluţionare.
"Organizaţia Patronală a Retailerilor din România - RORETAIL anunţă că membrii săi nu îşi vor relua activitatea în centrele comerciale incorecte. Membrii RORETAIL nu îşi vor redeschide, la începutul săptămânii viitoare, magazinele în acele centre comerciale care au continuat să solicite plata chiriei pentru ultimele luni, în condiţiile în care, prin acte normative, activitatea retailerilor a fost oprită. Autorităţile au luat decizia de a opri activitatea de comercializare cu amănuntul a bunurilor şi serviciilor nealimentare în centrele comerciale, dar nu au intervenit şi cu clarificări privind derularea în această perioadă a relaţiilor dintre comercianţi şi proprietarii de centre comerciale. În aceste condiţii, deşi au existat exemple de comportament corect de afaceri din partea deţinătorilor de centre comerciale, mulţi alţii au adoptat o atitudine incorectă şi imorală, solicitând în continuare plata chiriei şi demarând procedurile de executare silită a chiriaşilor", se precizează într-un comunicat al RORETAIL remis vineri AGERPRES.
Potrivit secretarului general al organizaţiei, Cosmin Savu Cristescu, membrii RORETAIL solicită chirie zero pentru perioada în care nu au fost lăsaţi să utilizeze aceste spaţii şi adaptarea contractelor la trafic şi vânzări, după deschiderea magazinelor.
"Nu doar toţi proprietarii de mall-uri, dar şi autorităţile române trebuie să înţeleagă responsabilitatea ce le revine în a nu împinge în colaps industria de retail non-alimentar. Cerem corectitudine şi solidaritate. Cerem normalitate: zero chirie pentru perioada în care nu am fost lăsaţi să utilizăm aceste spaţii. Ne gândim la angajaţii noştri cărora vrem să le păstrăm parcursul profesional. Ne gândim la clienţii noştri care îşi doresc produsele noastre şi merită diversitate de oferte. Ne gândim la antreprenorii români - furnizori, producători, comercianţi - care merită o cotă de piaţă în propria ţară", a declarat Cosmin Savu Cristescu.
Organizaţia Patronală a Retailerilor din România este o asociaţie înfiinţată în anul 2014, care grupează peste 800 de magazine din România (branduri naţionale şi internaţionale) şi însumează peste 10.000 de angajaţi.
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
Articol 9035 / 9806 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |

BREAKING NEWS
ESENTIAL
PNSA a asistat una dintre cele mai mari finanțări acordate în ultimii ani | Grupul Ameropa, client tradițional al casei de avocatură, semnează o facilitate de refinanțare de 1,35 miliarde USD cu un sindicat format din trei bănci. Partenerul Bogdan C. Stoica a coordonat echipa, cu contribuția Ioanei Lazăr (Senior Associate) și a Crinei Stan (Associate)
LegiTeam: Lawyer - Pharma & Regulatory and Public Procurement Team | GNP Guia Naghi and Partners
Kinstellar își consolidează practica de Energie din București prin recrutarea Ralucăi Gabor (Counsel) | Iustinian Captariu, coordonatorul practicii regionale de Energie a Kinstellar: ”Alăturarea Ralucăi ne întărește angajamentul de a excela într-unul dintre cele mai dinamice și strategice sectoare din România”
LegiTeam: Lawyer - Dispute Resolution and Employment | GNP Guia Naghi and Partners
Țuca Zbârcea & Asociații stabilește un precedent important în domeniul serviciilor digitale și comerțului electronic | Reprezentarea, asigurată de o echipă coordonată de Alina Ungureanu (partner) și Cătălina Ionescu (senior associate)
Schoenherr i-a asistat pe fondatorii Purcari Wineries în legătură cu oferta publică de preluare voluntară de acțiuni ale companiei de către Maspex. Narcisa Oprea (partener) a coordonat echipa
bpv GRIGORESCU ȘTEFĂNICĂ și Andronic and Partners au gestionat juridic, în plan local, achiziția startup-ului Planable, fondat în Moldova și România, de către SE Ranking. Firme de avocatură din SUA și Moldova, în tranzacție
Kinstellar a asistat cumpărătorul East Grain într-una dintre cele mai mari tranzacții din agrobusiness din ultimii ani. Vânzătorii au fost asistatați de avocați italieni, care au coordonat și echipa din București a unei firme internaționale
Filip & Company a asistat OLX în vânzarea Kiwi Finance | Alina Stancu Bîrsan, partener: ”Această tranzacție reflectă dinamica accelerată a pieței locale de servicii financiare și interesul în creștere pentru tranzacții în segmente-cheie”
Bondoc si Asociații asistă un consorțiu de bănci și instituții financiare în finanțarea de 331 milioane EUR pentru faza a doua a parcului eolian Vifor din Buzău. Echipa, coordonată de partenerii Simona Petrișor, Diana Ispas și Monica Iancu, cu suportul partenerului Cosmin Stăvaru
Schoenherr și Asociații promovează trei avocați în pozițiile managing attorney at law și senior attorney at law | Sebastian Guțiu (managing partner): ”Schoenherr continuă să se extindă în România, unde echipa noastră numără în prezent peste 75 de avocați și avem planuri mari pentru perioada următoare”
CMS | Join Our Team: Tax Consultant - Tax Department
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...