ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Ministrul Economiei: Ne-am exprimat rezervele faţă de implementarea Euro 7

31 Mai 2023   |   Agerpres

Statele membre UE şi Parlamentul European urmează să negocieze în acest an noile reglementări 'Euro 7', care îşi propun să înăsprească regulile cu privire la poluatori precum oxizi de azot şi monoxidul de carbon.

 
 
România se află printre puţinele ţări, împreună cu Italia, Polonia şi Spania, care şi-au exprimat rezervele faţă de implementarea Euro 7, a declarat miercuri, ministrul Economiei, Florin Spătaru.

"Poziţionarea Ministerului Economiei şi a României prin Ministerul Economiei a fost clar în această direcţie. Ne-am exprimat rezervele faţă de implementarea Euro 7. Suntem una dintre puţinele ţări, împreună cu Italia, Polonia şi Spania, care am exprimat o astfel de opinie, tocmai pentru a putea să susţinem acest lanţ valoric din domeniul automotive. Pe de altă parte, trebuie să ne pregătim pentru această schimbare pe care o avem şi de aceea împreună cu cei de la ACAROM (Asociaţia Constructorilor de Automobile din România - n.r.) am solicitat un studiu de impact. Vrem să vedem care este impactul dezvoltării acestei reţele de alimentare, câte staţii, dacă sistemul electric poate susţine un astfel de un astfel de proiect produc. Dacă această reţea poate fi susţinută de producţia electrică, care va fi impactul la nivelul întregii economii", a precizat Florin Spătaru, la conferinţa "Reindustrializarea României 2023".


Ministrul Economiei a declarat că, în perioada următoare, după ce datele vor fi obţinute, vor fi asamblate şi făcute publice pentru că sectorul automotive are un impact major în Produsul Intern Brut al României, respectiv 14%. De asemenea, acesta reprezintă peste 28% din valoarea de export al României.

Statele membre UE şi Parlamentul European urmează să negocieze în acest an noile reglementări 'Euro 7', care îşi propun să înăsprească regulile cu privire la poluatori precum oxizi de azot şi monoxidul de carbon. De asemenea, normele Euro 7 sunt concepute să abordeze particulele poluante rezultate din frâne şi anvelope. Normele Euro 7 ar urma să intre în vigoare la 1 iulie 2025, pentru autoturisme şi utilitare, iar doi ani mai târziu şi pentru autobuze şi camioane.

În paralel, Comisia Europeană a stabilit ca termen limită anul 2035 pentru eliminarea producţiei de automobile care utilizează motoare pe combustie, chiar dacă recent a introdus o excepţie pentru acele vehicule care utilizează electro-carburanţi.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 1535 / 8882
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
LegiTeam | Mitel & Asociatii caută avocat cu experiență (Litigii și Soluționare a Disputelor)
LegiTeam | Mitel & Asociații caută avocat cu experiență (Drept Societar și Comercial)
LegiTeam | Mitel & Asociații caută avocat cu experiență (Drept Imobiliar)
„The Lawyer European Awards 2024”| Patru firme cu activitate în România concurează pentru titlu la secțiunea ”Law Firm of the Year: South Eastern Europe” | Popescu & Asociații și TZA, pe lista scurtă a premianților. ZRVP, pentru a treia oară în ultimii cinci ani, printre finaliștii secțiunii ”European litigation team of the year”
LegiTeam: Reff & Associates is looking for a 3 - 5 years Atorney at Law | Dispute Resolution
Încă un spin-off în piața avocaturii | Luminița Popa și Miruna Suciu, fondatoarele Suciu Popa, o iau pe drumuri diferite. Popa Legal se va focusa pe practica de arbitraj, iar Suciu Partners anunță consolidarea echipei
Semne de redresare: CMS European M&A Outlook 2025 | Piața de fuziuni și achiziții din Europa prezintă semne de redresare, ECE înregistrează o creștere în valoarea tranzacțiilor. Horea Popescu, Managing Partner CMS Romania si Coordonator Corporate M&A în ECE: ”Această revenire sugerează că, în ciuda așteptărilor diferite, Europa Centrală și de Est este văzută din ce în ce mai mult ca o piață promițătoare pentru fuziuni și achiziții, cu un puternic potențial de creștere”
Țuca Zbârcea & Asociații apără interesele statului român în litigiul inițiat de Damen Holding la Curtea de Arbitraj de la Viena | Legea 187 ̸ 2023 referitoare la guvernanța corporativă a întreprinderilor publice a pus pe butuci modelul de cooperare cu investitorul olandez la Damen Shipyards Mangalia SA, o companie în care statul deține 51%, prin Șantierul Naval 2 Mai SA. Pierderea litigiului antrenează plata unor ”despăgubiri semnificative”
MidEuropa a angajat banca de investiţii Rothschild pentru vânzarea Regina Maria (România) și MediGroup (Serbia). Firma de avocați A&O Shearman, care colaborează pe piața locală cu RTPR, asigură suport juridic în pregătirea tranzacției | Este de așteptat ca unele dintre cele mai importante firme de private equity active în CEE și jucători strategici să își manifeste interesul, dar numai câțiva pretendenți pot susține prețul de 12-13x EBITDA solicitat de MidEuropa
Mușat & Asociații intră în arbitrajul ICSID inițiat de bulgarii de la Eurohold și va lupta, de partea statului român, cu Pinsent Masons și DGKV. Reclamanții și-au ales un arbitru din Anglia
VIDEO | Dicționar de arbitraj: Reprezentarea părților în arbitraj (Powered by ZRVP)
Cum s-a desfășurat în această vară programul de internship organizat de Popescu & Asociații pentru studenții de la Drept și cum își alege firma viitorii colaboratori. Ce trebuie să știe tinerii aflați la început de drum care vor să se alăture uneia dintre cele mai puternice echipe de avocați | Capacitatea de a vedea lucrurile atât per ansamblu, cât și din diverse unghiuri de vedere, de a analiza situații complexe și de a veni cu soluții, combinată cu dorința de a învăța și de a se perfecționa, sunt calități apreciate și căutate la viitorii colegi
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...