Ministrul Muncii: În acest moment avem 500.000 de contracte de muncă suspendate; suntem pregătiţi pentru dublu
30 Martie 2020 AGERPRES
Ministrul Muncii a adăugat că statul este pregătit pentru acoperirea indemnizaţiei de şomaj tehnic pentru un milion de persoane.
O jumătate de milion de contracte individuale de muncă sunt suspendate în prezent, a declarat, luni, ministrul Muncii şi Protecţiei Sociale, Violeta Alexandru.
Ministrul Muncii a adăugat că statul este pregătit pentru acoperirea indemnizaţiei de şomaj tehnic pentru un milion de persoane.
"Reglementările pe care noi le-am luat sunt aferente decretului pe care domnul preşedinte l-a emis. În orizontul acestui decret, care înseamnă 16 martie - 16 aprilie, noi ne-am făcut o estimare în două etape. O etapă care ar fi însemnat aproximativ 500.000 de contracte individuale de muncă suspendate, respectiv 1.000.000 (de contracte de muncă suspendate - n. r.). Suntem pe la jumătatea acestui scenariu. Noi ne-am pregătit cu o estimare de 4 miliarde de lei pentru acoperirea unui număr de 1.000.000 de contracte suspendate. În acest moment suntem la jumătate. Sigur, nu înseamnă că ne aşteptăm ca cifra să rămână aici, doar ne-am pregătit pentru dublul numărului pe care îl avem în acest moment şi suntem atenţi în continuare, pe măsură ce evoluează lucrurile şi discuţiile noastre se reiau, pentru a fi pregătiţi în orice scenariu", a declarat Violeta Alexandru, la Digi FM.
Ministrul Muncii a adăugat că statul este pregătit pentru acoperirea indemnizaţiei de şomaj tehnic pentru un milion de persoane.
"Reglementările pe care noi le-am luat sunt aferente decretului pe care domnul preşedinte l-a emis. În orizontul acestui decret, care înseamnă 16 martie - 16 aprilie, noi ne-am făcut o estimare în două etape. O etapă care ar fi însemnat aproximativ 500.000 de contracte individuale de muncă suspendate, respectiv 1.000.000 (de contracte de muncă suspendate - n. r.). Suntem pe la jumătatea acestui scenariu. Noi ne-am pregătit cu o estimare de 4 miliarde de lei pentru acoperirea unui număr de 1.000.000 de contracte suspendate. În acest moment suntem la jumătate. Sigur, nu înseamnă că ne aşteptăm ca cifra să rămână aici, doar ne-am pregătit pentru dublul numărului pe care îl avem în acest moment şi suntem atenţi în continuare, pe măsură ce evoluează lucrurile şi discuţiile noastre se reiau, pentru a fi pregătiţi în orice scenariu", a declarat Violeta Alexandru, la Digi FM.
Ministrul Muncii a explicat că angajatorii care şi-au plasat angajaţii în şomaj tehnic pot depune începând cu 1 aprilie solicitările către agenţiile judeţene pentru ocuparea forţei de muncă.
"Statul va plăti (şomajul tehnic, n.r.), nu va plăti niciun angajator urmând ca statul să-i ramburseze banii, ci ei vor veni direct de la stat. De aceea am şi simplificat procedurile prin care angajatorii pot avea acces la aceste resurse. Dacă sunt angajatori cu angajaţi având contracte individuale de muncă, atunci în baza unei cereri şi a unei declaraţii, două modele foarte simple, (...) oamenii vor avea acces rapid la fondurile guvernamentale. Se pot depune începând cu 1 aprilie, oricând în intervalul de până în 15 zile începând din prima zi a lunii aprilie, urmând ca imediat ce se va depune cererea, indiferent că este vorba de AJOFM sau AJPIS, să se proceseze rapid şi să se şi vireze banii pentru angajator, astfel încât, până la jumătatea lunii, aşa cum se întâmplă în practica oricărei companii, să se poată încasa şi banii şi să se poată face şi plăţile de îndată către angajaţi. Pentru angajaţii cu contracte individuale de muncă, având în vedere că statul acoperă şi contribuţiile la salariile acestora, plata se va face la angajator, urmând ca acesta să îi vireze în trei zile banii şi să plătească toate contribuţiile acoperite din resursele statului pentru salariile acestora, astfel încât ei (angajaţii - n. r.) să aibă continuitate în această perioadă", a precizat Violeta Alexandru.
Ministrul Muncii a adăugat că vor exista controale la angajatorii care primesc şomajul tehnic de la stat, dar doar după încheierea crizei actuale.
"Vor fi controale după această perioadă - subliniez, după perioada de criză, dar controale vor fi. Eu voi avea grijă să nu se facă abuzuri şi voi fi atentă şi eu şi ceilalţi colegi care au instituţii, care se ocupă cu activităţi de control, să nu existe abuzuri. Dar sunt bani publici şi trebuie să fim responsabili pentru cheltuirea lor. De aceea spun că cine îi va cheltui corect n-ar niciun motiv să se îngrijoreze. Cine nu, probabil că se sperie. Nu trebuie să avem niciun fel de sperietură cu privire la eventuale verificări, pentru că nu avem de gând să se întâmple abuzuri. O parte din bani, cea mai mare parte din bani, sper, vor fi rambursaţi de Comisia Europeană şi, prin urmare, suntem obligaţi, inclusiv prin procedurile pe care le avem în accesarea banilor europeni, să efectuăm aceste verificări, care însă nu au de ce să sperie pe niciun angajator", a menţionat Violeta Alexandru.
Pe de altă parte, ministrul Muncii a confirmat că legislaţia actuală îi obligă pe părinţii cu copii să se întoarcă la muncă în perioada vacanţei şcolare de Paşte.
"Aşa cum este acum ordonanţa, da (...). Este o reglementare similară cu ceea ce aveam într-o perioadă obişnuită, dar vom evalua, funcţie de evoluţia lucrurilor, şi în mod evident, dacă se impune şi dacă este cazul, voi veni cu propuneri în completarea reglementării astăzi în vigoare, dar da, în această dimineaţă, răspunsul este da: ordonanţa prevede întoarcerea în activitate - a se înţelege şi activitatea de la domiciliu - în perioada vacanţei, aşa cum se întâmplă în mod obişnuit, când n-ar fi fost criză şi ar fi trebui ca părinţii să găsească o soluţie pe perioada vacanţei şcolare pentru copii", a declarat Violeta Alexandru.
| Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
| Articol 9793 / 10267 | Următorul articol |
| Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Mușat & Asociații asistă cu succes asocierea DOGUS în adjudecarea și semnarea contractului pentru cel mai mare proiect de infrastructură derulat în ultimii ani de o autoritate publică în București
Patru firme de avocați din România, evidențiate pentru activitatea în domeniul Competition ̸ Antitrust | NNDKP, CMS, TZA și D&B David și Baias au intrat în topul global al firmelor cu cea mai bună practică de concurență. Cine sunt avocații evidențiați de GCR 100 – 2026 și care au fost proiectele care au adus recunoaștere echipelor locale
Allianz-Ţiriac Asigurări preia compania de brokeraj din asigurări Campion Broker. Schoenherr, alături de cumpărător
NNDKP confirmă, prin practica de Litigii, că este prima opțiune pentru companiile care au nevoie de reprezentare în dosare cu miză de sute de milioane de euro, în instanțe și arbitraje la curți internaționale | De vorbă cu Emil Bivolaru (Partener Executiv) și Sorina Olaru (Partner) despre combinația dintre strategie, tehnologie și echipe capabile să ducă la capăt dosare complexe cu soluții favorabile, construite pe argumente solide, într-o piață a disputelor sofisticată
Filip & Company a asistat Global Vision Investment Fund S.A. în obținerea unei refinanțări pentru prima sa investiție în retail
Filip & Company operează în segmentul cel mai sofisticat al pieței de Capital Markets, acolo unde se proiectează emisiuni pentru stat, bănci sistemice, companii listate și emitenți antreprenoriali, toate sub presiunea unui calendar strâns și a unor standarde de conformare ridicate | De vorbă cu Olga Niță (Partener) despre direcția pieței, proiectele-reper ale anului, modul în care funcționează ”laboratorul de soluții” și mecanismele interne care permit echipei să finalizeze, la timp și în siguranță, tranzacții extrem de sofisticate
Filip & Company a asistat Grupul Banca Transilvania în finalizarea achiziției BRD SAFPP SA. Alina Stancu Bîrsan (partener) a coordonat echipa
ZRVP, desemnată din nou „Firma de Avocatură a Anului din România” la Lexology Index Awards 2025 | Dr. Cosmin Vasile (Managing Partner): Un premiu obținut doi ani la rând spune un lucru simplu: că echipa merge în direcția bună. O astfel de recunoaștere confirmă nivelul profesional atins și, în același timp, ne obligă să rămânem la fel de exigenți
Albota Law Firm își menține standardele ridicate în Real Estate cu o echipă alcătuită doar din avocați seniori, recunoscută constant în ghidurile internaționale. Practica are anvergură, ritm și disciplină, iar vizibilitatea internațională validează un mod de lucru orientat spre rezultat | De vorbă cu Oana Albota (Managing Partner) despre tendințele pieței, provocările perioadei modul în care lucrează echipa
Filip & Company a asistat Banca Transilvania în cea mai mare emisiune de obligațiuni AT1 din Europa Centrală și de Est | Echipa de proiect, coordonată de Alexandru Bîrsan (managing partner)
Balog & Stoica: Un nou jucător pe piața serviciilor juridice și o perspectivă contemporană asupra avocaturii
Lexology Index: Arbitration - 2026 | Arbitrajul românesc nu mai este doar „prezent” în clasamentele globale, ci începe să-și contureze, în mod coerent, un ecosistem. Patru avocați, printre care Cosmin Vasile (ZRVP), Crenguța Leaua (LDDP) și Luminița Popa (Popa Legal) formează nucleul de influență al practicii. ZRVP Și LDDP au cei mai mulți profesioniști în categoriile Thought Leaders și Future Leaders. România devine un „hub” credibil în arbitrajul regional
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...









RSS





