ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Ministrul Muncii: În acest moment avem 500.000 de contracte de muncă suspendate; suntem pregătiţi pentru dublu

30 Martie 2020   |   AGERPRES

Ministrul Muncii a adăugat că statul este pregătit pentru acoperirea indemnizaţiei de şomaj tehnic pentru un milion de persoane.

 
 
O jumătate de milion de contracte individuale de muncă sunt suspendate în prezent, a declarat, luni, ministrul Muncii şi Protecţiei Sociale, Violeta Alexandru.

Ministrul Muncii a adăugat că statul este pregătit pentru acoperirea indemnizaţiei de şomaj tehnic pentru un milion de persoane.

"Reglementările pe care noi le-am luat sunt aferente decretului pe care domnul preşedinte l-a emis. În orizontul acestui decret, care înseamnă 16 martie - 16 aprilie, noi ne-am făcut o estimare în două etape. O etapă care ar fi însemnat aproximativ 500.000 de contracte individuale de muncă suspendate, respectiv 1.000.000 (de contracte de muncă suspendate - n. r.). Suntem pe la jumătatea acestui scenariu. Noi ne-am pregătit cu o estimare de 4 miliarde de lei pentru acoperirea unui număr de 1.000.000 de contracte suspendate. În acest moment suntem la jumătate. Sigur, nu înseamnă că ne aşteptăm ca cifra să rămână aici, doar ne-am pregătit pentru dublul numărului pe care îl avem în acest moment şi suntem atenţi în continuare, pe măsură ce evoluează lucrurile şi discuţiile noastre se reiau, pentru a fi pregătiţi în orice scenariu", a declarat Violeta Alexandru, la Digi FM.


Ministrul Muncii a explicat că angajatorii care şi-au plasat angajaţii în şomaj tehnic pot depune începând cu 1 aprilie solicitările către agenţiile judeţene pentru ocuparea forţei de muncă.

"Statul va plăti (şomajul tehnic, n.r.), nu va plăti niciun angajator urmând ca statul să-i ramburseze banii, ci ei vor veni direct de la stat. De aceea am şi simplificat procedurile prin care angajatorii pot avea acces la aceste resurse. Dacă sunt angajatori cu angajaţi având contracte individuale de muncă, atunci în baza unei cereri şi a unei declaraţii, două modele foarte simple, (...) oamenii vor avea acces rapid la fondurile guvernamentale. Se pot depune începând cu 1 aprilie, oricând în intervalul de până în 15 zile începând din prima zi a lunii aprilie, urmând ca imediat ce se va depune cererea, indiferent că este vorba de AJOFM sau AJPIS, să se proceseze rapid şi să se şi vireze banii pentru angajator, astfel încât, până la jumătatea lunii, aşa cum se întâmplă în practica oricărei companii, să se poată încasa şi banii şi să se poată face şi plăţile de îndată către angajaţi. Pentru angajaţii cu contracte individuale de muncă, având în vedere că statul acoperă şi contribuţiile la salariile acestora, plata se va face la angajator, urmând ca acesta să îi vireze în trei zile banii şi să plătească toate contribuţiile acoperite din resursele statului pentru salariile acestora, astfel încât ei (angajaţii - n. r.) să aibă continuitate în această perioadă", a precizat Violeta Alexandru.

Ministrul Muncii a adăugat că vor exista controale la angajatorii care primesc şomajul tehnic de la stat, dar doar după încheierea crizei actuale.

"Vor fi controale după această perioadă - subliniez, după perioada de criză, dar controale vor fi. Eu voi avea grijă să nu se facă abuzuri şi voi fi atentă şi eu şi ceilalţi colegi care au instituţii, care se ocupă cu activităţi de control, să nu existe abuzuri. Dar sunt bani publici şi trebuie să fim responsabili pentru cheltuirea lor. De aceea spun că cine îi va cheltui corect n-ar niciun motiv să se îngrijoreze. Cine nu, probabil că se sperie. Nu trebuie să avem niciun fel de sperietură cu privire la eventuale verificări, pentru că nu avem de gând să se întâmple abuzuri. O parte din bani, cea mai mare parte din bani, sper, vor fi rambursaţi de Comisia Europeană şi, prin urmare, suntem obligaţi, inclusiv prin procedurile pe care le avem în accesarea banilor europeni, să efectuăm aceste verificări, care însă nu au de ce să sperie pe niciun angajator", a menţionat Violeta Alexandru.

Pe de altă parte, ministrul Muncii a confirmat că legislaţia actuală îi obligă pe părinţii cu copii să se întoarcă la muncă în perioada vacanţei şcolare de Paşte.

"Aşa cum este acum ordonanţa, da (...). Este o reglementare similară cu ceea ce aveam într-o perioadă obişnuită, dar vom evalua, funcţie de evoluţia lucrurilor, şi în mod evident, dacă se impune şi dacă este cazul, voi veni cu propuneri în completarea reglementării astăzi în vigoare, dar da, în această dimineaţă, răspunsul este da: ordonanţa prevede întoarcerea în activitate - a se înţelege şi activitatea de la domiciliu - în perioada vacanţei, aşa cum se întâmplă în mod obişnuit, când n-ar fi fost criză şi ar fi trebui ca părinţii să găsească o soluţie pe perioada vacanţei şcolare pentru copii", a declarat Violeta Alexandru.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 8174 / 8648
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
ONV LAW își extinde echipa de avocați și își mărește portofoliul de proiecte cu 20%, în primele 3 luni ale anului. Afaceri de 1,5 mil E, anul trecut
LegiTeam: Reff & Associates is looking for a 3-5 years Atorney at Law | Dispute Resolution
LegiTeam: Reff & Associates is looking for a 0-3 years Atorney at Law | Dispute Resolution
Studiu Refinitiv | Piața tranzacțiilor de M&A s-a redresat în Q1 ̸ 2024, dar nu înregistrează creșteri pe piețele emergente. DLA Piper și CMS își mențin pozițiile fruntașe la nivel global, Schoenherr se remarcă în Europa, iar Filip & Company întră în topul consultanților din Europa Estică
Cine sunt și cum gândesc profesioniștii evidențiați de Legal 500 în GC Powerlist Romania | De vorbă cu Alexandru Dinuță, Legal and Administrative Manager - Amromco Energy: ” Cred că un grup profesional atât de important nu poate evolua cu adevărat doar în virtutea inerției, ci trebuie să existe o coeziune reală. Competiția și concurența în anumite limite sunt clar productive, dar în final noi toți trebuie să fim, în primul rând, colegi de breaslă și nu adversari, chiar dacă lucrăm pentru un concurent de pe piață”
Dorsey & Whitney (Europe) LLP și Schoenherr România, alături de cumpărator în tranzacția prin care Eleco plc, firmă listată pe bursa londoneză, preia două companii de software locale. Ce consultanți au lucrat pentru vânzător
Avocații ZRVP au în derulare, de la începutul anului, cinci proiecte de M&A în domeniul energiei regenerabile şi alte câteva tranzacţii în alte sectoare economice | Anca Danilescu, Partener Senior: Nu doar profitabilitatea sau perspectivele de business ale societăţii – ţintă decid soarta unei tranzacţii, ci şi „sănătatea” juridică a acesteia, ceea ce face ca profesionalismul avocaţilor implicaţi în tranzacţie să încline semnificativ balanţa spre un final sau altul al respectivului proiect
BONDOC ȘI ASOCIAȚII anunță 5 noi promovări în cadrul echipei sale de avocați, inclusiv un nou partener | Lucian Bondoc, Managing Partner: Continuă recunoașterea meritocratică și echitabilă a atingerii unor praguri de experiență și a unor contribuții speciale la succesul nostru comun
LegiTeam: Zamfirescu Racoţi Vasile & Partners recrutează avocat stagiar | Litigii
LegiTeam: POPESCU & ASOCIAȚII recrutează avocați cu experiență | Litigii
De vorbă cu studenții admiși în fruntea listei la Facultatea de Drept a Universității București | Alexia Rizoiu, 85 de puncte la examenul organizat de Facultatea de Drept în anul 2022: ”Cuvântul-cheie în jurul căruia îmi concentrez activitatea de student este echilibrul. Satisfacția pe care o obții după ce ai reușit să înțelegi încă un concept sau o instituție a dreptului nu se compară cu nimic altceva; simți că ai mai făcut un pas spre a deveni profesionistul care îți dorești să fii”
Cine sunt și cum gândesc profesioniștii evidențiați de Legal 500 în GC Powerlist Romania | De vorbă cu Mihai Rotaru, Deputy legal director – head of legal consultancy department - Banca Transilvania: ”În zilele noastre nu prea mai există domenii în care să poți crește un business ignorând latura juridică a afacerii. La modul general, cred că vom vedea din ce în ce mai mulți juriști în ipostaze diferite decât cele uzuale, de tehnicieni ai dreptului, în postura de antreprenori și fondatori în business-uri diverse, în echipe de design thinking, în echipe de dezvoltare produse și aplicații IT și, de ce nu, chiar cumulând toate aceste calități”
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...