ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Ministrul Muncii: Tind să cred că nu s-a înţeles mesajul obligativităţii decalării programului angajaţilor în firmele mari

10 Noiembrie 2020   |   Agerpres

Aceasta a cerut Inspecţiei Muncii să verifice cu rigurozitate acest aspect şi să explice angajatorilor importanţa respectării acestor măsuri.

 
 
Ministrul Muncii, Violeta Alexandru a declarat marţi, la finalul unei vizite de lucru efectuate la Sfântu Gheorghe, că a constatat, că firmele mari nu au înţeles mesajul obligativităţii decalării programului de lucru al angajaţilor în scopul prevenirii răspândirii noului coronavirus, tratând cu lejeritate această cerinţă.
 
"Am mers la Inspecţia Muncii şi am avut o abordare, dacă vreţi, neobişnuită, în sensul în care după ce am avut o mică discuţie în cadrul Inspectoratului cu şeful instituţiei, discuţie care mi-ar fi creat impresia că totul este în regulă, că se fac verificări pe teren şi că totul este în regulă în urma verificărilor, (...) l-am luat pe inspectorul şef cu mine şi ne-am dus la doi angajatori. Nu era deloc în regulă, în sensul în care verificările făcute la cei doi angajatori nu atinseseră exact punctul cel mai important pe care premierul l-a cerut Inspecţiei Muncii în aceste săptămâni şi anume să se discute cu angajatorii de o manieră civilizată, fară abuzuri, fără exces cu privire la decalarea programului de intrare la serviciu şi ieşire din tură de la serviciu. Exact acest lucru nu se discutase, acolo unde se duseseră să verifice, verificau contractele de muncă, ceea ce este foarte bine, ţine de atribuţiile dumnealor, dar nu se întâmplă exact ceea ce reprezintă una dintre cele mai presante nevoi în acest moment şi anume să conştientizăm angajatorii că trebuie să ia măsuri de organizare la intrarea la program şi la ieşire, astfel încât să se evite aglomeraţia la nivelul angajaţilor", a declarat ministrul Muncii.
 
Aceasta a cerut Inspecţiei Muncii să verifice cu rigurozitate acest aspect şi să explice angajatorilor importanţa respectării acestor măsuri.
 
"Obiectivul nostru nu este să speriem angajatorii sau să le întrerupem activitatea, obiectivul nostru este să ne asigurăm că aceste informaţii ajung la dânşii şi că ştiu ce au de făcut. Am rugat şi angajatorii pe care i-am întâlnit să formalizeze, să ia o decizie internă, să o comunice. Mi s-a spus că li s-a explicat verbal angajaţilor: 'veniţi dumneavoastră mai devreme, dumneavoastră mai târziu'. Nu aşa se fac lucrurile. Fiecare angajator trebuie să ia o decizie internă care să fie adusă la cunoştinţa salariaţilor, ei trebuie să ştie în mod organizat care dintre dânşii vin, la ce oră, tocmai pentru a se evita aglomeraţia. Tind să cred că se tratează uşor lejer la nivelul angajatorilor această solicitare şi nu vreau să sperii pe nimeni, ci doar îmi doresc o Inspecţie a Muncii care să preia acest mesaj, să iasă pe teren şi să explice oamenilor de ce este important să îşi organizeze salariaţii corespunzător. E vorba de firme mari, am văzut o firmă de 200 şi o firmă de 500 de angajaţi, deci vorbesc despre firme mari care au această obligaţie de a decala programul de intrare şi de ieşire de la serviciu a angajaţilor, astfel încât să nu se creeze aglomeraţie. În general, însă, am observat că erau respectate măsurile de bază în protecţia angajaţilor, chiar am fost atentă (...), angajaţii purtau mască, într-adevăr, am văzut şi soluţie de dezinfectare la intrare, am văzut şi circuite separate, însă, repet, nu am văzut că s-a înţeles mesajul obligativităţii decălării programului angajaţilor în firmele cu peste 50 de angajaţi", a mai spus ministrul Violeta Alexandru.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 8452 / 9821
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Popovici Nițu Stoica & Asociații asistă PPC în procesul de consolidare a afacerilor din domeniul energiei regenerabile
LegiTeam: Lawyer - Dispute Resolution and Employment | GNP Guia Naghi and Partners
PNSA a asistat una dintre cele mai mari finanțări acordate în ultimii ani | Grupul Ameropa, client tradițional al casei de avocatură, semnează o facilitate de refinanțare de 1,35 miliarde USD cu un sindicat format din trei bănci. Partenerul Bogdan C. Stoica a coordonat echipa, cu contribuția Ioanei Lazăr (Senior Associate) și a Crinei Stan (Associate)
LegiTeam: Lawyer - Pharma & Regulatory and Public Procurement Team | GNP Guia Naghi and Partners
Kinstellar a asistat cumpărătorul East Grain într-una dintre cele mai mari tranzacții din agrobusiness din ultimii ani. Vânzătorii au fost asistatați de avocați italieni, care au coordonat și echipa din București a unei firme internaționale
WTR Global Leaders 2025 | Ana-Maria Baciu (Baciu Partners), Sorina Olaru și Florina Firaru (NNDKP), Ciprian Dragomir (TZA) și Alina Tugearu (ZRVP), printre cei 17 români care au intrat în liga celor mai apreciați specialiști în domeniul mărcilor, la nivel global. Cine sunt aceștia, prin ce s-au remarcat și cum îi văd clienții
CMS | Join Our Team: Tax Consultant - Tax Department
LegiTeam: Lawyer - Tax Controversy and Tax Litigation | Reff & Associates
Kinstellar își consolidează practica de Energie din București prin recrutarea Ralucăi Gabor (Counsel) | Iustinian Captariu, coordonatorul practicii regionale de Energie a Kinstellar: ”Alăturarea Ralucăi ne întărește angajamentul de a excela într-unul dintre cele mai dinamice și strategice sectoare din România”
Legal 500 - Central and Eastern Europe Awards 2025 | Clifford Chance, Filip & Company și Băncilă, Diaconu și Asociații sunt pe lista scurtă pentru titlul de ”Firma anului în România”. Horea Popescu (CMS), Ruxandra Bologa (NNDKP), Madalina Rachieru-Postolache (Clifford Chance) și Ana-Maria Baciu (Baciu Partners) printre candidații la titlul ”Romania Lawyer of the Year”. Alți 18 avocați români și 8 firme locale concurează la premiile regionale
Țuca Zbârcea & Asociații stabilește un precedent important în domeniul serviciilor digitale și comerțului electronic | Reprezentarea, asigurată de o echipă coordonată de Alina Ungureanu (partner) și Cătălina Ionescu (senior associate)
Schoenherr și Asociații promovează trei avocați în pozițiile managing attorney at law și senior attorney at law | Sebastian Guțiu (managing partner): ”Schoenherr continuă să se extindă în România, unde echipa noastră numără în prezent peste 75 de avocați și avem planuri mari pentru perioada următoare”
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...