
Şeful ARMO: Ne aşteptăm la o creştere a industriei de e-Commerce între 5% şi 10%, în acest an
18 Octombrie 2023
AgerpresAcesta a adăugat că, la momentul actual, media de consum în online se situează la 10-11%, la nivel naţional, la jumătate faţă de situaţia înregistrată în ţările din Vest.
Industria de comerţ electronic din România va creşte în acest an cu până la 10%, faţă de anul trecut, până la o valoare de 7 miliarde de euro, a declarat, miercuri, în marja evenimentului dedicat Zilei Naţionale a Comerţului Electronic, preşedintele Asociaţiei Române a Magazinelor Online (ARMO), Cristi Movilă.
"Întotdeauna, finalul de an, ultimul trimestru, coincide cu Black Friday, cu sezonul cadourilor, cumpărăturile de Crăciun. Şi atunci ar trebui să crească toată partea de comerţ online şi toată partea de comerţ spre final de an. Unele companii pot să-şi recupereze ce au pierdut faţă de anul 2022. Astfel, ne aşteptăm la o creştere a industriei între 5 şi 10%, pe tot acest an, până la o sumă de şapte miliarde de euro. Dacă adăugăm şi serviciile - facturi, biletele electronice şi aşa mai departe - probabil ne ducem spre zece miliarde de euro. E un an de consolidare, aş putea spune. Ne continuăm cumva accelerarea sau ne continuăm parcursul într-o poziţie de consolidare, urmând trendurile din vest. Cu siguranţă, creşterea nu va fi precum cea din 2019 - 2022, pentru că atunci au fost cumpărături de necesitate, pentru că nu aveam posibilitatea să mă deplasez sau să cumpăr offline. Per total, toată piaţa a crescut şi asta e foarte important", a afirmat Movilă.
"Întotdeauna, finalul de an, ultimul trimestru, coincide cu Black Friday, cu sezonul cadourilor, cumpărăturile de Crăciun. Şi atunci ar trebui să crească toată partea de comerţ online şi toată partea de comerţ spre final de an. Unele companii pot să-şi recupereze ce au pierdut faţă de anul 2022. Astfel, ne aşteptăm la o creştere a industriei între 5 şi 10%, pe tot acest an, până la o sumă de şapte miliarde de euro. Dacă adăugăm şi serviciile - facturi, biletele electronice şi aşa mai departe - probabil ne ducem spre zece miliarde de euro. E un an de consolidare, aş putea spune. Ne continuăm cumva accelerarea sau ne continuăm parcursul într-o poziţie de consolidare, urmând trendurile din vest. Cu siguranţă, creşterea nu va fi precum cea din 2019 - 2022, pentru că atunci au fost cumpărături de necesitate, pentru că nu aveam posibilitatea să mă deplasez sau să cumpăr offline. Per total, toată piaţa a crescut şi asta e foarte important", a afirmat Movilă.
Acesta a adăugat că, la momentul actual, media de consum în online se situează la 10-11%, la nivel naţional, la jumătate faţă de situaţia înregistrată în ţările din Vest.
"Categoria de Fashion este în continuare predominantă, însă a crescut foarte mult categoria de bunuri de frecvenţă, adică toată partea de cosmetice, de pet-food, toate produsele pe care le folosim cu frecvenţă, inclusiv produse alimentare şi toată piaţa de produse proaspete, odată cu intrarea şi mai multor companii în acest domeniu, cu investiţiile pe care le-au făcut. Dacă în Vest avem o medie de consum în online din total piaţă de 20%, la noi suntem undeva 10-11%, deci potenţialul e destul de rapid de dublare, însă se va face treptat. Nu ne aşteptăm la o dublare peste noapte. Majoritatea consumatorilor din România care pot să cumpere online au acces la Internet, însă doar 66% dintre ei au postat o comandă online în ultimul an. 99% dintre români folosesc internetul pentru comunicare, pentru social media, pentru informare, comunicare etc. Ce ne aşteptăm e să crească această pondere, iar portretul-robot al consumatorului din mediul online este consumatorul cu precădere din mediul urban, cu venituri medii sau peste medie, din sectorul de vârstă 18 - 35, spre 45 de ani. Evident, că şi în mediul rural am văzut o creştere foarte mare în 2022, de la o pondere foarte mică, pentru că magazinele au venit cu foarte multe avantaje pentru consumatorii care trăiau în zone greu accesibile, au reuşit să livreze şi să ofere nişte servicii de calitate", a menţionat şeful ARMO.
Antreprenori şi profesionişti din sectorul de e-commerce participă, miercuri, la un eveniment dedicat Zilei Naţionale a Comerţului Electronic, organizat de Asociaţia Română a Magazinelor Online (ARMO).
Anual, pe data de 15 octombrie, în România este marcată Ziua Naţională a Comerţului Electronic, instituită prin Legea 144/2020, cu scopul informării şi conştientizării cu privire la existenţa acestui tip de comerţ.
Agenţia Naţională de Presă AGERPRES este unul dintre partenerii media ai evenimentului.
Lansată în anul 2010, ARMO reprezintă magazinele online din România şi este membră a Ecommerce Europe, singura voce a sectorului de comerţ electronic european, ce reprezintă peste 150.000 de companii prin intermediul asociaţiilor naţionale.
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
Articol 2003 / 9907 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |

BREAKING NEWS
ESENTIAL
Summer Internship-ul Mușat & Asociații, mai mult decât un stagiu de vară: program strategic de formare și recrutare, care le oferă studenților experiență practică autentică, mentorat direct de la parteneri și acces la Fellowship, cu șanse reale de a deveni parte din echipa firmei | De vorbă cu Ștefan Diaconescu (Partner) despre experiență completă a cursanților, cu expunere directă la multiple arii de practică și la cultura organizațională a uneia dintre cele mai mari firme de avocatură din România
Reff & Asociații | Deloitte Legal a asistat dezvoltatorul şi investitorul imobiliar Prime Kapital în emisiunea de obligațiuni de 100 mil. €. Partenerii Andrei Burz-Pînzaru și Irina Dimitriu, în prim plan
League Tables of Legal Advisors (H1 2025) | Piața globală a fuziunilor și achizițiilor a atins 2 trilioane USD – cel mai bun semestru pentru mega-deal-uri din 2020, dar cu cel mai mic număr de tranzacții din ultimele două decenii. CMS și Clifford Chance, printre primele în clasamentul global. Schoenherr are un avans impresionant în Europa și a asistat cele mai multe tranzacții în CEE
Filip & Company a asistat ACP Credit în acordarea unei noi runde de finanțare rețelei de clinici veterinare PartnerVet. Echipa, coordonată de Alexandra Manciulea (partener) și Rebecca Marina (counsel)
Clifford Chance își consolidează practica de Litigii prin recrutarea lui Remus Codreanu ca partener în echipa din București
Kinstellar are un nou Office Managing Partner în București | Iustinian Captariu a preluat managementul biroului de la Victor Constantinescu, cel care a condus echipa locală timp de șase ani, cu rezultate remarcabile. Kristóf Ferenczi, Firm Managing Partner: ”Numirea lui Iustinian face parte din programul nostru de planificare a succesiunii, un element esențial pentru a asigura creșterea și succesul continuu al Kinstellar”
ANALIZĂ | Gabriel Resources a deschis o procedură de anulare a hotărârii ICSID prin care Tribunalul arbitral a respins cererea de peste 3 mld. USD privind controversatul proiect minier de la Roșia Montană, iar România a răspuns cu un Contramemoriu care demontează acuzațiile și atacă frontal strategia reclamanților. Dacă statul ar pierde, impactul ar fi devastator pentru finanțele publice și ar compromite rezultatele măsurilor pe care guvernul Bolojan încearcă să le implementeze
CMS | Join Our Team: Tax Consultant - Tax Department
Ana-Maria Baciu, avocatul din România cu cele mai multe nominalizări la gala Legal 500 CEE Awards 2025: Intellectual Property Lawyer of the Year, Romania Lawyer of the Year și CEE Partner of the Year. Astfel de validări contribuie nu doar la consolidarea brandului său personal, ci și la repoziționarea avocaturii de business din România ca un partener credibil, capabil să ofere consultanță sofisticată clienților internaționali
LegiTeam: Lawyer - Dispute Resolution and Employment | GNP Guia Naghi and Partners
Bulboacă & Asociatii caută un Avocat Colaborator pentru Echipa de Tranzacții de Elită (Corporate ̸ M&A)
Bulboacă & Asociatii caută avocați apecializați în Drept Bancar & Finanțări | Practica Noastră de Referinţă
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...