ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Toamna se numără încasările la ANAF

18 Septembrie 2020   |   Alina Andrei, Tax & Transfer Pricing Partner al Cabot Transfer Pricing

Mulți specialiști fiscali și bancheri vorbesc de o creștere de taxe în România în 2021 pe fondul unor cheltuieli bugetare imense generate de pandemie.

Alina Andrei, Tax & Transfer Pricing Partner al Cabot Transfer Pricing

 
 
În toamna aceasta, mai exact pe 25 octombrie 2020 expiră termenul unei facilități extrem de importante pentru mediul de afaceri și în special pentru IMM-uri, care au acces mai greu la finanțare: amânarea plații taxelor și a executării silite.

Ce se întâmplă însă după 25 octombrie?

Teoretic, toate firmele care nu au plătit impozitele la termenul legal de 25 ale lunii pentru luna anterioară trebuie să achite toate restanțele acumulate în perioada de acordare a facilității (martie - octombrie) până cel mai târziu la 25 octombrie.  

Altfel, în lipsa altor mecanisme sau facilități de plată, vor fi executate silit și cel mai probabil multe dintre ele vor intra în insolvență și ulterior faliment.


Se discută tot mai mult zilele acestea ca termenul de 25 octombrie să rămână termenul final al facilității de amânare a plății / executării silite, întrucât o nouă amânare ar pune presiune pe construcția bugetului anului viitor.

Astfel că, singura soluție pentru cei care nu pot să plătească este posibilitatea restructurării / eșalonării datoriilor fiscale.  

În prezent, restructurarea sau eșalonarea datoriilor fiscale se face doar prin garanții aduse ANAF.  Fără eliminarea acestei condiții, restructurarea / eșalonarea datoriilor fiscale va fi foarte dificilă și în unele situații, imposibilă.

Ce urmează din punct de vedere fiscal?

Observăm o serie de modificări de procedură fiscală care accentuează tendințele existente deja de ceva vreme - obligația de a declara în 394 dacă există tranzacții cu afiliați (români sau străini), desk-auditul, obligațiile de declarare a tranzacțiilor transfrontaliere cu potențial de optimizare fiscală conform DAC6 - toate aceste obligații arată că tendința autorităților fiscale va fi de asigurare a conformării fiscale și de reducere a posibilităților de optimizare fiscală.

Pârghiile pentru asigurarea conformării fiscale voluntare sunt controalele fiscale și observăm o accentuare a lor (datorată și presiunii pe buget), dar și modificările legislative care vor lăsa puțin sau deloc spațiu de manevră în ceea ce privește optimizarea fiscală.

La ce să ne așteptăm în 2021?

Mulți specialiști fiscali și bancheri vorbesc de o creștere de taxe în România în 2021 pe fondul unor cheltuieli bugetare imense generate de pandemie.

Dacă ne uităm la ce întâmplă la nivel european - discuții tot mai intense despre impozitarea giganților digitali, finanțarea cheltuielilor generate de pandemie exclusiv din taxe și impozite noi, atunci cu siguranță și în 2021 vom discuta mult despre fiscalitate.

5 lucruri de avut în vedere în perioada următoare:

•    Verificați dacă puteți beneficia de facilitățile fiscale acordate în acest an (bonificații la plata impozitului pe profit, amnistierea accesoriilor în condițiile achitării tuturor obligațiilor fiscale restante până la 15 decembrie 2020, alte facilități / fonduri / granturi).
•    Realizați o mapare a riscurilor fiscale și de prețuri de transfer și estimare a lor și bugetați ajustări dacă aveți riscuri în acest sens (pierdere din exploatare, tranzacții semnificative cu afiliații).
•    Realizați o revizuire a fluxurilor intra-grup în vederea determinării obligațiilor de declarare a tranzacțiilor transfrontaliere cu potențial de optimizare fiscală conform DAC6.
•    Bugetați majorări de taxe pentru anul viitor.
•    Asigurați fondurile necesare pentru perioada următoare.

Alina Andrei este Tax & Transfer Pricing Partner în cadrul firmei de consultanţă fiscală specializată în preţurile de transfer Cabot Transfer Pricing.

De zece ani, Cabot Transfer Pricing este una dintre firmele de consultanță fiscală specializată în prețurile de transfer cu o creștere rapidă pe piața din România.  Cu o echipă alcătuită din 5 profesioniști competenți, compania deservește un portofoliu de mai mult de 300 de societăți – filiale ale unor grupuri locale sau multinaționale. 
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


     

    Ascunde Reclama
     
     

    POSTEAZA UN COMENTARIU


    Nume *
    Email (nu va fi publicat) *
    Comentariu *
    Cod de securitate*







    * campuri obligatorii


    Articol 8738 / 9836
     

    Ascunde Reclama
     
    BREAKING NEWS
    ESENTIAL
    Bondoc & Asociații acordă asistență pentru 5 proiecte eoliene și solare în cadrul celei de-a doua licitații CfD din România | Echipa a fost coordonată de Cosmin Stăvaru (Partener), susținut de Raluca Catargiu (Senior Associate)
    CMS | Join Our Team: Tax Consultant - Tax Department
    CMS asistă Rezolv Energy în obținerea finanțării suplimentare de 331 milioane euro pentru parcul eolian VIFOR din România. Echipa, coordonată de Ana Radnev (Head of Banking and Finance) și Varinia Radu (Head of Energy and Projects) | Prin adoptarea în premieră a schemei de sprijin Contracte pentru Diferență, proiectul stabilește un precedent pentru viitoarele dezvoltări în domeniul energiei verzi din România
    Bulboacă & Asociatii caută avocați apecializați în Drept Bancar & Finanțări | Practica Noastră de Referinţă
    ITR EMEA Tax Awards 2025 | Băncilă Diaconu și Asociații, Popescu & Asociații, CMS și Schoenherr concurează pentru titlul ”Firma anului în România în domeniul taxelor”. Popescu & Asociații are două nominalizări în jurisdicția locală și este, alături de NNDKP, pe lista scurtă pentru distincția ”Firma anului în dispute fiscale”. TZA, printre finaliste în competitia pentru ”Transfer Pricing Firm of the Year”
    Bulboacă & Asociatii caută un Avocat Colaborator pentru Echipa de Tranzacții de Elită (Corporate ̸ M&A)
    Women Lawyers | Pentru Irina Văleanu, Counsel în cadrul firmei BACIU PARTNERS, nucleul comun de valori fundamentale a fost esențial în alegerea echipei în care se dezvoltă profesional acum: ”Reputația firmei în piața avocaturii de business din România a fost un factor decisiv, iar întâlnirea cu Ana-Maria Baciu a consolidat această alegere; am rezonat imediat, iar decizia de a colabora a venit în mod firesc”
    Popovici Nițu Stoica & Asociații asistă PPC în procesul de consolidare a afacerilor din domeniul energiei regenerabile
    LegiTeam: Lawyer - Dispute Resolution and Employment | GNP Guia Naghi and Partners
    LegiTeam: Lawyer - Pharma & Regulatory and Public Procurement Team | GNP Guia Naghi and Partners
    WTR Global Leaders 2025 | Ana-Maria Baciu (Baciu Partners), Sorina Olaru și Florina Firaru (NNDKP), Ciprian Dragomir (TZA) și Alina Tugearu (ZRVP), printre cei 17 români care au intrat în liga celor mai apreciați specialiști în domeniul mărcilor, la nivel global. Cine sunt aceștia, prin ce s-au remarcat și cum îi văd clienții
    LegiTeam: Lawyer - Tax Controversy and Tax Litigation | Reff & Associates
     
    Citeste pe SeeNews Digital Network
    • BizBanker

    • BizLeader

        in curand...
    • SeeNews

      in curand...