ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Vouchere de proprietate intelectuală pentru IMM-uri prin schema de finanțare “Ideas powered for business”

26 Septembrie 2021   |   Zsófia Judit Halmágyi – Consilier în proprietate intelectuală - Simion&Baciu

În cadrul programului „Ideas Powered for Business” IMM-urile pot beneficia de o rambursare până la o sumă maximă de 1.500 EUR, prin solicitarea anumitor servicii.

 
 
IMM-urile pot solicita o subvenție sub forma unor vouchere de proprietate intelectuală în valoare maximă de 1500 Euro până la data de 30 septembrie 2021 (finalul etapei V) prin schema de finanțare „Ideas Powered for Business” pusă în aplicare de Oficiul Uniunii Europene pentru Proprietate Intelectuală (EUIPO) la inițiativa Comisiei Europene

Fondul pentru IMM-uri „Ideas Powered for Business” este o schemă de subvenții în valoare de 20 de milioane EUR concepută cu scopul de a oferi sprijin financiar întreprinderilor mici și mijlocii (IMM-uri) din cele 27 de State Membre ale Uniunii Europene în dezvoltarea strategiilor lor în domeniul proprietății intelectuale și protejarea drepturilor lor de proprietate intelectuală la nivel național, regional sau la nivelul UE.1



În cadrul programului „Ideas Powered for Business” IMM-urile pot beneficia de o rambursare până la o sumă maximă de 1.500 EUR, prin solicitarea următoarelor servicii:

       ·          Serviciul 1: 75% reducere la servicii de prediagnoză de proprietate intelectuală (IP Scan) oferite de unele oficii naționale de proprietate intelectuală (lista oficiilor naționale participante se poate consulta aici: https://euipo.europa.eu/tunnel-web/secure/webdav/guest/document_library/sp2025/sme/webcorner/pdfs/List_of_NIPOs_Service1_IP_Scan.pdf). Oficiul de Stat pentru Invenții și Mărci din România nu oferă servicii de prediagnoză prin Fondul pentru IMM-uri.

       ·         Serviciul 2: 50% reducere din taxele de bază pentru cereri de înregistrare a mărcilor, desenelor și modelelor industriale naționale, regionale și UE.

Fondul vizează toate întreprinderile mici și mijlocii (IMM-uri) cu sediul în Uniunea Europeană. Se încadrează în categoria IMM-urilor - conform definiției oficiale a IMM-urilor dată de UE în Recomandarea UE 2003/361 - întreprinderile care au mai puțin de 250 de angajați și fie au fie o cifră de afaceri anuală care nu depășește 50 de milioane EUR, fie un bilanț total anual care nu depășește 43 de milioane EUR.2

Programul de finanțare se află în ultima etapă (etapa a 5-a) care se desfășoară în perioada 1 – 30 septembrie 2021, iar subvențiile se acordă după principiul “Primul venit, primul servit”. Cererile depuse în afara intervalului deschis pentru depunerea cererilor nu vor fi luate în considerare.

IMM-urile care doresc să beneficieze de subvenție, sunt rugate să completeze și să depună formularul de cerere de subvenție online (eForm1), împreună cu documentația necesară în atenția Oficiului de Proprietate Intelectuală al Uniunii Europene (EUIPO). Formularul este accesibil aici: https://euipo.europa.eu/cosme/ro/form/sme-fund.

În cazul în care cererea depusă online este admisă, beneficiarii au la dispoziție 30 de zile de la primirea deciziei de admitere în format electronic de la EUIPO, pentru a solicita serviciul de prediagnoză de proprietate intelectuală (în cazul în care au sediul într-o țară în care este disponibil un furnizor eligibil) sau să depună cererea pentru înregistrarea mărcii, desenului sau modelului și să achite taxele oficiale corespunzătoare la oficiul național de proprietate intelectuală (la nivel național), la Oficiul Benelux pentru Proprietate Intelectuală (care include Belgia, Țările de Jos și Luxemburg; la nivel regional) sau la EUIPO (care include toate Statele Membre UE).

După plata serviciilor solicitate, este necesară transmiterea cererii de rambursare (eForm2) la linkul comunicat în decizia de subvenție, iar rambursarea se va efectua în termen de o lună, sub condiția aprobării informațiilor și documentelor depuse.

Mai multe informații despre Fondul pentru IMM-uri “Ideas Powered for Business SME Fund”, condițiile de participare și pașii procedurali pot fi consultate pe următoarele linkuri: https://euipo.europa.eu/ohimportal/ro/online-services/ideas-powered-for-business/; https://euipo.europa.eu/ohimportal/ro/online-services/sme-fund;  https://euipo.europa.eu/ohimportal/ro/help-sme-fund

Fondul pentru IMM-uri „Ideas Powered for Business” este menit să sprijine IMM-urile în materie de proprietate intelectuală și reprezintă în același timp un stimulent pentru protejarea drepturilor de proprietate intelectuală.

UPDATE  -  EUIPO a hotărât deschiderea unui interval nou de depunere a cererilor de subvenție în perioada 1 – 31 octombrie 2021, iar bugetul disponibil pentru această etapă este de 10 000 000 EURO.




[1] https://euipo.europa.eu/ohimportal/ro/online-services/sme-fund

[2] https://op.europa.eu/ro/publication-detail/-/publication/756d9260-ee54-11ea-991b-01aa75ed71a1; https://ec.europa.eu/growth/smes/sme-definition_en

 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


     

    Ascunde Reclama
     
     

    POSTEAZA UN COMENTARIU


    Nume *
    Email (nu va fi publicat) *
    Comentariu *
    Cod de securitate*







    * campuri obligatorii


    Articol 5552 / 9124
     

    Ascunde Reclama
     
    BREAKING NEWS
    ESENTIAL
    Filip & Company a asistat PayPoint Services în contractarea unui credit sindicalizat de la UniCredit Bank și BERD | Alexandru Bîrsan (partener) şi Camelia Ianțuc (senior associate) au coordonat echipa de proiect
    Iablonschi & Asociații se alătură rețelei Marcalliance, care își consolidează astfel rețeaua globală și prezența în Europa de Est | Dorothée De Bernis (Președinte Marcalliance): ”Ne bazăm în România pe o echipă juridică de încredere”
    Hațegan Attorneys, firmă de avocatură de tip butique cu sediul la Timișoara, își consolidează practica de Banking & Finance prin cooptarea unui profesionist cu experiență în corporate banking pe poziția de counsel
    Arbitrajul ICSID cerut de 15 firme și 28 de persoane fizice din 7 țări, care care cer compensații pentru tratamentul aplicat de autoritățile române, a ajuns la final | Statul român așteaptă decizia, după ce Tribunalul a declarat închisă procedura în litigiul în care pretențiile se ridică la cca. 213 milioane USD. Ce onorarii au fost plătite firmelor de avocați care au asigurat apărarea
    Filip & Company asistă Credit Europe Bank România în fuziunea transfrontalieră cu Credit Europe Bank NV | Partenerele Alexandra Manciulea și Eliza Baias au coordonat echipa. Modificarea semnificativă a cadrului legislativ pe parcursul pregătirii acestei fuziuni a adăugat complexitate proiectului, spun avocații
    Primele mișcări pe piața muncii din avocatură | Băncilă Diaconu & Asociații recrutează un partener de la Stratulat Albulescu și un fost Head of Legal din sectorul bancar se alătură firmei Rizoiu & Asociații
    Edward Sukyas pierde arbitrajul cu statul român și trebuie să plătească peste o jumătate de milion de euro - cheltuieli arbitrale și onorarii plătite avocaților care au apărat România. Litigiul cu Jack Sukyas merge mai departe, modul de alocare a cheltuielilor de arbitraj fiind decis într-o etapă ulterioară a procedurii | Cât au însumat onorariile primite de avocații români aflați de-o parte și alta a baricadei și ce sume au încasat arbitrii
    Cum a fost anul 2024 pentru Duțescu & Partners: poziționare în topul internațional al firmelor de avocați evidențiate în practica de Capital Markets, lansarea practicii de drept islamic și multe victorii obținute pentru clienți | De vorbă cu Dr. Cristian Duțescu (partener fondator) și Casiana Dușa (partener) despre parcurs, proiecte și realizări
    Precedent important obținut de RTPR pentru Premier Energy Furnizare în materia teoriei impreviziunii. Despăgubiri de aproximativ 4 milioane EUR și dobânzi legale penalizatoare, ca urmare a neexecutării unui contract de furnizare de energie încheiat pe piața PCCB-BC. Alexandru Stănoiu (Counsel) și Ana Popa (Senior Associate), în echipa coordonată de Valentin Berea (Partener)
    Bulboacă și Asociații facilitează atragerea de finanțare, la final de an, pentru o companie românească de succes din industria panificației
    Pentru echipa de insolvență de la Țuca Zbârcea & Asociații, anul 2024 s-a caracterizat printr-o intensificare a volumului de muncă, cu mandate noi care s-au adăugat unui portofoliu existent bogat. Cele mai multe proiecte au avut complexitate și miză ridicată, necesitând extinderea echipelor implicate și un volum mai intens de activitate | De vorbă cu Cătălina Mihăilescu (Partener) despre activitatea departamentului și planurile de viitor
    Meet the Professionals | Din vorbă în vorbă cu Cristina Roșu, proaspăt promovată Partner în cadrul firmei Toncescu și Asociații - KPMG Legal: “Angajarea mea la KPMG Legal după terminarea facultății a fost punctul de plecare al unei călătorii profesionale frumoase și pline de satisfacții, care m-a adus unde sunt astăzi. Am crescut încet, dar constant, în această firmă, dezvoltându-mă ca profesionist, dar mai ales ca om”
     
    Citeste pe SeeNews Digital Network
    • BizBanker

    • BizLeader

        in curand...
    • SeeNews

      in curand...