ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

ANCOM a aprobat o nouă modalitate de stabilire a tarifelor pentru serviciul poştal

16 Decembrie 2021   |   AGERPRES

Conform reglementării, CNPR îşi stabileşte tarifele practicate pentru serviciile din sfera serviciului universal pe care a fost desemnată să le presteze fără să depăşească limita maximă stabilită conform metodologiei.

 
 
Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM) a adoptat noi măsuri de reglementare a tarifelor pentru o serie de servicii pe care Compania Naţională Poşta Română (CNPR) a fost desemnată să le presteze până la data de 31 decembrie 2024, în calitatea sa de furnizor de serviciu universal în domeniul serviciilor poştale, potrivit unui comunicat al ANCOM.

Decizia a fost luată în cadrul ultimei şedinţe a Consiliului Consultativ, desfăşurată online.

Măsurile adoptate au la bază plafoane tarifare şi formule de control al creşterii tarifelor şi stabilesc, totodată, şi condiţiile în care acestea se aplică.

Conform reglementării, CNPR îşi stabileşte tarifele practicate pentru serviciile din sfera serviciului universal pe care a fost desemnată să le presteze fără să depăşească limita maximă stabilită conform metodologiei.


La stabilirea tarifelor aferente serviciilor poştale prestate, CNPR trebuie să ia în considerare indicele preţurilor de consum, dar şi elemente ce reflectă variaţia preţurilor de consum şi productivitatea CNPR comparativ cu productivitatea economiei naţionale. Pentru respectarea limitei impuse de ANCOM, CNPR stabileşte cu prudenţă tarifele, ţinând cont inclusiv de perioada în care aceste tarife se vor aplica, precum şi de volumul de trafic previzionat pentru fiecare dintre categoriile de servicii incluse în sfera serviciului universal.

Serviciile poştale din sfera serviciului universal cărora li se aplică reglementarea tarifară adoptată de Autoritate sunt colectarea, sortarea, transportul şi livrarea trimiterilor poştale interne şi internaţionale, în greutate de până la 2 kg (inclusiv), având ca obiect trimiteri de corespondenţă, cu excepţia trimiterilor de corespondenţă în număr mare; imprimate, cu excepţia imprimatelor în număr mare; pachete mici, conform prevederilor Convenţiei Poştale Universale şi Regulamentului poştei de scrisori, cu excepţia pachetelor mici în număr mare; colectarea, sortarea, transportul şi livrarea coletelor poştale interne şi internaţionale, în greutate de până la 10 kg (inclusiv), cu excepţia coletelor în număr mare; serviciul de trimitere recomandată având ca obiect trimiteri poştale interne şi internaţionale în greutate de până la 2 kg (inclusiv) prevăzute la lit. a); serviciul de trimitere cu valoare declarată având ca obiect trimiteri poştale interne şi internaţionale în greutate de până la 2 kg (inclusiv) prevăzute la lit. a); colete poştale interne şi internaţionale în greutate de până la 10 kg (inclusiv), cu excepţia coletelor în număr mare.

CNPR are obligaţia de a notifica ANCOM cu privire la toate tarifele practicate pentru furnizarea serviciilor incluse în sfera serviciului universal, până la data de 30 martie a anului următor celui în care au fost percepute. Autoritatea are la dispoziţie 60 de zile pentru verificarea acestor tarife, stabilite conform metodologiei şi practicate în anul anterior. În cazul oricărei modificări a tarifelor stabilite de CNPR conform metodologiei adoptate, furnizorul va aduce la cunoştinţa publicului şi a Autorităţii tarifele respective cu cel puţin 30 de zile înainte ca acestea să fie percepute.

Dacă din informaţiile transmise de CNPR se va constata existenţa unei diferenţe între tarifele rezultate din verificarea ANCOM şi tarifele practicate de CNPR ca urmare a aplicării metodologiei de calcul, CNPR va ajusta în anul următor tarifele aferente serviciilor poştale, astfel încât să fie corectată diferenţa practicată în plus sau în minus faţă de majorarea aplicată.
Informaţii suplimentare

Accesul la serviciul universal poştal reprezintă dreptul oricărei persoane de a beneficia de furnizarea permanentă a unor servicii poştale (serviciile incluse în sfera serviciului universal), la un anumit nivel de calitate, în orice punct de pe teritoriul României, la tarife accesibile.

ANCOM a desemnat Compania Naţională Poşta Română S.A. (CNPR) ca furnizor de serviciu universal prin Decizia preşedintelui ANCOM nr.1363/2019 pentru furnizarea tuturor serviciilor incluse în sfera serviciului universal pentru perioada 1 ianuarie 2020 - 31 decembrie 2024, pe întregul teritoriu naţional.

Conform legislaţiei în vigoare, respectiv Ordonanţa de urgenţă nr. 13/2013 privind serviciile poştale, tarifele practicate de furnizorul de serviciu universal pentru serviciile din sfera serviciului universal pe care are obligaţia să le presteze trebuie să fie accesibile, indiferent de localizarea geografică, transparente, nediscriminatorii şi fundamentate în funcţie de costuri şi să stimuleze furnizarea unui serviciu universal eficient.

ANCOM poate impune plafoane tarifare şi formule de control al modificării tarifelor serviciilor din sfera serviciului universal, modalităţile de stabilire sau de modificare a unor tarife pentru serviciile din sfera serviciului universal pe care furnizorul de serviciu universal are obligaţia să le presteze şi poate stabili tarife individuale pentru serviciile din sfera serviciului universal.
Furnizorul de serviciu universal are obligaţia de a aduce la cunoştinţa publicului tarifele percepute pentru serviciile din sfera serviciului universal pe care are obligaţia să le presteze, precum şi orice modificări ale acestor tarife, cu cel puţin 30 de zile înainte de data la care acestea intră în vigoare, în condiţiile stabilite de autoritatea de reglementare.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 2156 / 5672
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Victorie Mușat & Asociații pentru o companie membră a Grupului TIU: fapte de concurență neloială săvârșite ocult, sancționate de instanță | Hotărârea setează un reper jurisprudențial în materia concurenței neloiale
Bondoc & Asociații a asistat ENGIE în achiziția unuia dintre cele mai mari proiecte eoliene din România. De cealaltă parte, Schoenherr a stat alături de Greenvolt Power pe tot parcursul tranzacției, care a implicat o structură contractuală complexă și multiple considerente de reglementare. Echipele, coordonate de Monica Iancu și Monica Cojocaru
Cea mai mare fuziune din istoria avocaturii de business: Hogan Lovells și Cadwalader, Wickersham & Taft au anunțat intenția de a se combina într-o singură firmă
Apreciată constant de ghidurile juridice internaționale pentru mandatele sofisticate, practica de Capital Markets a CMS România a devenit, prin consistență și profunzime, unul dintre pilonii reputației firmei pe piața locală și un reper important în rețeaua sa regională | De vorbă cu Cristina Reichmann (Partener) despre disciplina pregătirii pentru bursă, finețea aplicării regulilor de piață și forța unei echipe care lucrează articulat, cu roluri clare și obiective aliniate
PNSA a asistat Grupul Société Générale în finalizarea vânzării BRD Pensii. Echipa, coordonată de Silviu Stoica (Avocat Asociat) și Florian Nițu (Avocat Asociat Coordonator)
NNDKP, parte din echipa juridică internațională care a asistat Metinvest în achiziția ArcelorMittal Iași
Mușat & Asociații obține o nouă victorie definitivă pentru NUROL într-un proiect strategic de infrastructură rutieră
Record de promovări la Țuca Zbârcea & Asociații: trei noi parteneri și alte 16 numiri interne | Florentin Țuca, Managing Partner: ”Această serie de promovări, una dintre cele mai extinse din istoria noastră, coincide cu aniversarea a 20 de ani de la fondarea firmei, un moment ce reconfirmă valoarea, profesionalismul și dăruirea întregii noastre echipe”
Filip & Company a organizat în parteneriat cu Asociația Studenților în Drept cea de-a zecea ediție a Concursului de negocieri simulate „Teodora Tudose”
MAXIM ̸ Asociații asistă EMSIL TECHTRANS în tranzacția imobiliară încheiată cu METSO pentru o proprietate industrială din Oradea
Mitel & Asociații dezvoltă o practică de litigii construită în jurul unui nucleu de avocați cu mare experiență, capabilă să ducă la capăt mandate complexe cu impact financiar și reputațional major, într-o piață în care disputele devin tot mai tehnice și mai dure | De vorbă cu Magda Dima (Partener) despre cum se construiește strategia, se evaluează riscurile și se formează generația nouă de litigatori
Echipa de Concurență a RTPR îmbină experiența cu precizia operațională, într-o formulă remarcată în Legal 500 și Chambers | De vorbă cu partenerii Valentin Berea și Roxana Ionescu despre modul de lucru care privilegiază consistența și rigoarea, cu rezultate ce confirmă profesionalismul și anvergura practicii
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...