Certificatul de cazier judiciar poate fi obţinut online începând de miercuri
01 Februarie 2023 Agerpres
Cetăţenii au la dispoziţie două mecanisme de acces pentru obţinerea certificatului de cazier: direct prin autentificarea în portalul hub.mai.gov.ro sau prin accesarea GHISEUL.ro, cele două platforme fiind interconectate.
Certificatul de cazier judiciar poate fi obţinut online începând de miercuri, prin platformele ghişeul.ro şi hub.mai.ro, după ce Ministerul Cercetării, Inovării şi Digitalizării şi Ministerul Afacerilor Interne au operaţionalizat acest proiect pilot.
"Începând de astăzi, 1 februarie, versiunea pilot a aplicaţiei permite eliberarea certificatelor de cazier judiciar pentru persoanele fizice, de cetăţenie română, care nu sunt înscrise în evidenţele Sistemului Naţional de Evidenţă a Cazierului Judiciar Român - ROCRIS", informează MCID într-un comunicat de presă.
"Începând de astăzi, 1 februarie, versiunea pilot a aplicaţiei permite eliberarea certificatelor de cazier judiciar pentru persoanele fizice, de cetăţenie română, care nu sunt înscrise în evidenţele Sistemului Naţional de Evidenţă a Cazierului Judiciar Român - ROCRIS", informează MCID într-un comunicat de presă.
Cetăţenii au la dispoziţie două mecanisme de acces pentru obţinerea certificatului de cazier: direct prin autentificarea în portalul hub.mai.gov.ro sau prin accesarea GHISEUL.ro, cele două platforme fiind interconectate.
"Continuăm procesul de digitalizare a serviciilor publice şi lansăm, împreună cu Autoritatea pentru Digitalizarea României şi MAI, cazierul judiciar online, aşa cum am promis public anterior. Practic, oferim celor aproape 2 milioane de români care merg anual la secţia de poliţie pentru a obţine acest document posibilitatea de îl accesa la câteva click-uri distanţă. Serviciul devine disponibil 24/24, 7 zile din 7, fără a mai fi condiţionat de programul de lucru cu publicul, facilitând interconectarea serviciilor instituţiilor publice", a declarat ministrul Cercetării, Inovării şi Digitalizării, Sebastian Burduja, citat în comunicat.
"Digitalizarea fluxului de eliberare a certificatului de cazier judiciar permite cetăţenilor obţinerea documentului pe loc, indiferent de locaţia din care solicită eliberarea. Acest proiect reprezintă un pas important pentru simplificarea relaţiei dintre Ministerul Afacerilor Interne şi cetăţeni, în beneficiul cetăţenilor. Prin implementarea serviciului public electronic de obţinere a certificatului de cazier judiciar, Guvernul României pune nevoile reale ale cetăţenilor în centrul procesului de digitalizare", a declarat ministrul Afacerilor Interne, Lucian Nicolae Bode, conform aceluiaşi comunicat.
Potrivit MCID, proiectul pilot va fi extins, aplicaţia pentru eliberarea electronică a certificatului de cazier judiciar urmând a fi disponibilă atât pentru persoanele fizice care au înscrise menţiuni în cazier, cât şi pentru persoanele juridice din România, până la finalul lunii iulie 2023.
Potrivit Legii nr. 3/03.01.2023, pentru completarea art. 28 din Legea nr. 290/2004 privind cazierul judiciar, la solicitarea persoanelor fizice sau juridice, certificatul de cazier judiciar se eliberează gratuit şi în formă electronică. Certificatele de cazier judiciar eliberate în formă electronică sunt semnate cu semnătură electronică calificată şi sunt asimilate înscrisurilor autentice.
Mecanismele de obţinere a certificatului de cazier judiciar electronic:
* prin intermediul platformei www.ghiseul.ro, pentru utilizatorii care sunt înregistraţi sau doresc să se înregistreze în platformă. Solicitarea cazierului se face urmând procedura de validare a identităţii electronice folosind un card bancar înrolat 3D Secure, emis de o instituţie bancară din România. În urma validării, aceştia vor fi redirecţionaţi către platforma HUB.MAI.GOV.RO, pentru completarea online a cererii tip.
* prin platforma HUB.MAI.GOV.RO, pentru utilizatorii care nu sunt înregistraţi în GHISEUL.RO sau nu deţin un card bancar emis de o instituţie bancară din Romania. Solicitanţii vor completa un formular disponibil în platformă, iar pentru a li se stabili cu certitudine identitatea, se vor prezenta fizic, o singură dată, la un ghişeu al MAI care oferă servicii publice.
În prima fază, certificarea identităţii va fi realizată prin prezentarea la unităţile de poliţie care eliberează certificate de cazier, urmând ca în cursul acestui an certificarea identităţii să poată fi făcută la toate instituţiile MAI care oferă servicii publice (e.g.: Serviciile publice comunitare pentru eliberarea permiselor de conducere, paşapoartelor, cărţilor de identitate).
După validarea contului, pentru eliberarea certificatului de cazier, cetăţenii vor accesa secţiunea "servicii", vor selecta motivul solicitării dintr-o listă disponibilă, vor trimite cererea precompletată deja cu datele de stare civilă, iar sistemul va genera automat certificatul de cazier judiciar, semnat electronic. Valabilitatea certificatului emis este de 6 luni de la data eliberării.
Totodată, sistemul oferă posibilitatea de a verifica autenticitatea documentului, pe baza numărului de înregistrare a certificatului de cazier şi a CNP-ului persoanei.
| Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
| Articol 1299 / 5654 | Următorul articol |
| Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Allianz-Ţiriac Asigurări preia compania de brokeraj din asigurări Campion Broker. Schoenherr, alături de cumpărător
NNDKP confirmă, prin practica de Litigii, că este prima opțiune pentru companiile care au nevoie de reprezentare în dosare cu miză de sute de milioane de euro, în instanțe și arbitraje la curți internaționale | De vorbă cu Emil Bivolaru (Partener Executiv) și Sorina Olaru (Partner) despre combinația dintre strategie, tehnologie și echipe capabile să ducă la capăt dosare complexe cu soluții favorabile, construite pe argumente solide, într-o piață a disputelor sofisticată
Filip & Company a asistat Global Vision Investment Fund S.A. în obținerea unei refinanțări pentru prima sa investiție în retail
Filip & Company operează în segmentul cel mai sofisticat al pieței de Capital Markets, acolo unde se proiectează emisiuni pentru stat, bănci sistemice, companii listate și emitenți antreprenoriali, toate sub presiunea unui calendar strâns și a unor standarde de conformare ridicate | De vorbă cu Olga Niță (Partener) despre direcția pieței, proiectele-reper ale anului, modul în care funcționează ”laboratorul de soluții” și mecanismele interne care permit echipei să finalizeze, la timp și în siguranță, tranzacții extrem de sofisticate
Filip & Company a asistat Grupul Banca Transilvania în finalizarea achiziției BRD SAFPP SA. Alina Stancu Bîrsan (partener) a coordonat echipa
ZRVP, desemnată din nou „Firma de Avocatură a Anului din România” la Lexology Index Awards 2025 | Dr. Cosmin Vasile (Managing Partner): Un premiu obținut doi ani la rând spune un lucru simplu: că echipa merge în direcția bună. O astfel de recunoaștere confirmă nivelul profesional atins și, în același timp, ne obligă să rămânem la fel de exigenți
Albota Law Firm își menține standardele ridicate în Real Estate cu o echipă alcătuită doar din avocați seniori, recunoscută constant în ghidurile internaționale. Practica are anvergură, ritm și disciplină, iar vizibilitatea internațională validează un mod de lucru orientat spre rezultat | De vorbă cu Oana Albota (Managing Partner) despre tendințele pieței, provocările perioadei modul în care lucrează echipa
Filip & Company a asistat Banca Transilvania în cea mai mare emisiune de obligațiuni AT1 din Europa Centrală și de Est | Echipa de proiect, coordonată de Alexandru Bîrsan (managing partner)
Balog & Stoica: Un nou jucător pe piața serviciilor juridice și o perspectivă contemporană asupra avocaturii
Lexology Index: Arbitration - 2026 | Arbitrajul românesc nu mai este doar „prezent” în clasamentele globale, ci începe să-și contureze, în mod coerent, un ecosistem. Patru avocați, printre care Cosmin Vasile (ZRVP), Crenguța Leaua (LDDP) și Luminița Popa (Popa Legal) formează nucleul de influență al practicii. ZRVP Și LDDP au cei mai mulți profesioniști în categoriile Thought Leaders și Future Leaders. România devine un „hub” credibil în arbitrajul regional
Fiscalitate ̸ Litigii Fiscale - Practica de Taxe a Kinstellar funcționează ca un „hub” integrat între drept, fiscalitate și finanțe, ce conturează un parcurs procedural previzibil, din faza de control al documentelor până la soluțiile finale ale instanței. Clienții beneficiază de pregătire proactivă, probatoriu robust și o echipă calibrată pentru litigii sofisticate | De vorbă cu Theodor Artenie (Counsel) și Raluca Botea (Counsel) despre tendințele ultimului an, prevenție, timing și modul de lucru al unei echipe recunoscute de directoarele internaționale
Țuca Zbârcea & Asociații și britanicii de la Legal 500 au lansat ediția 2025 a GC Powerlist Romania
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...









RSS





