ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Comisia Europeană anunţă măsuri pentru îmbunătăţirea drepturilor şi o mai bună informare a călătorilor

29 Noiembrie 2023   |   Agerpres

Propunerile adoptate miercuri se axează pe trei aspecte: întărirea drepturilor consumatorilor, protecţia călătorilor care achiziţionează pachete de servicii şi îmbunătăţirea serviciilor de informare cu privire la călătoriile multimodale şi crearea unui spaţiu european comun al datelor privind mobilitatea.

 
 
Comisia Europeană a adoptat miercuri o serie de propuneri menite să îmbunătăţească experienţa pasagerilor şi a călătorilor prin consolidarea drepturilor acestora, se arată într-un comunicat al Executivului comunitar.

Noile norme se vor baza pe lecţiile învăţate, inclusiv pe experienţele recente ale crizei provocate de pandemia de COVID-19 şi ale falimentului grupului de voiaje Thomas Cook în 2019, care au avut un impact major atât asupra călătorilor, cât şi asupra pieţei călătoriilor. În special, acestea vor clarifica normele privind rambursarea atunci când zborurile sau călătoriile multimodale sunt rezervate printr-un intermediar, astfel încât pasagerii să fie mai bine protejaţi împotriva anulărilor. Acestea vor asigura, de asemenea, călătorii mai uşoare, în special cele care implică diferite servicii de călătorie sau moduri de transport, asigurându-se că pasagerii au acces la sprijin direct şi informaţii îmbunătăţite în timp real, de exemplu cu privire la întârzieri şi anulări.


Se acordă o atenţie deosebită nevoilor pasagerilor cu handicap sau cu mobilitate redusă pentru a aborda şi a facilita trecerea de la un mod de transport la altul şi pentru a îmbunătăţi asistenţa de calitate acolo unde este necesar.

Propunerile adoptate miercuri se axează pe trei aspecte: întărirea drepturilor consumatorilor, protecţia călătorilor care achiziţionează pachete de servicii şi îmbunătăţirea serviciilor de informare cu privire la călătoriile multimodale şi crearea unui spaţiu european comun al datelor privind mobilitatea.

În ceea ce priveşte întărirea drepturilor consumatorilor, pasagerii care călătoresc cu avionul, cu trenul, cu vaporul sau cu autobuzul se bucură deja de o protecţie recunoscută la nivel mondial prin drepturile pasagerilor din UE. Aceştia au, de exemplu, dreptul la redirecţionare, rambursare, despăgubiri şi/sau asistenţă (în funcţie de circumstanţe) în cazul în care călătoria este perturbată. Cu toate acestea, persistă unele lacune în normele actuale, în timp ce deficienţele în ceea ce priveşte punerea în aplicare şi asigurarea respectării legislaţiei împiedică pasagerii să beneficieze pe deplin de aceste drepturi.

Propunerea de revizuire a regulamentelor privind drepturile pasagerilor abordează aceste probleme prin consolidarea mecanismelor de punere în aplicare şi prin introducerea unor norme pentru pasagerii aerieni care şi-au rezervat zborurile printr-un intermediar, inclusiv în ceea ce priveşte rambursarea. Propunerea privind drepturile pasagerilor în contextul călătoriilor multimodale stabileşte, de asemenea, pentru prima dată, noi norme de protecţie a pasagerilor care utilizează diferite tipuri de transport, cum ar fi autobuzele, trenurile şi avioanele, toate în cadrul unei singure călătorii. Pasagerii se vor bucura de drepturi de informare mai bune înainte şi în timpul acestor călătorii, inclusiv în ceea ce priveşte duratele minime de legătură între diferitele servicii de transport.

În plus, în cazul în care au cumpărat călătoria multimodală în cadrul unui contract de transport, aceştia vor avea dreptul la asistenţă din partea transportatorului în cazul pierderii legăturilor. Se acordă o atenţie deosebită nevoilor pasagerilor cu handicap sau cu mobilitate redusă. Persoanele cu mobilitate redusă care trec de la un mod de transport la altul în timpul călătoriei vor fi asistate la punctele de legătură de către transportatori şi operatorii terminalelor atunci când călătoresc în temeiul unui singur contract de transport sau când călătoresc prin noduri multimodale pentru călători.

În cazul în care o companie aeriană obligă un pasager cu handicap sau o persoană cu mobilitate redusă să călătorească însoţit de o persoană, deoarece pasagerul are nevoie de asistenţă pentru a respecta cerinţele de siguranţă a aviaţiei (de exemplu, pentru a fixa centura de siguranţă), compania aeriană va fi obligată să transporte însoţitorul gratuit şi, atunci când este practic, să aşeze persoana respectivă lângă pasagerul pe care îl asistă. Acest drept există deja atunci când călătoriţi cu trenul, vaporul sau autobuzul/autocarul.

În cazul protecţiei călătorilor care achiziţionează pachete de servicii, odată cu revizuirea Directivei din 2015 privind pachetele de servicii de călătorie, protecţia călătorilor care achiziţionează pachete de servicii va fi mai eficace în viitor, în special în situaţii de criză, învăţând învăţămintele desprinse din pandemia de COVID-19. Modificările propuse vor oferi călătorilor drepturi mai puternice şi mai clare şi vor clarifica obligaţiile şi responsabilităţile organizatorilor de pachete de servicii de călătorie.

În ceea ce priveşte rambursările, există un lanţ de furnizori de servicii, organizatori de pachete de servicii şi călători. Călătorii vor avea în continuare dreptul la rambursare în termen de 14 de zile. Acest lucru va fi facilitat deoarece organizatorii de pachete, dintre care majoritatea sunt întreprinderi mici şi mijlocii (IMM-uri), vor avea dreptul la o rambursare din partea prestatorilor de servicii în termen de 7 de zile. Faptul că aceştia primesc rambursarea în termen de o săptămână le permite, la rândul lor, să îşi ramburseze clienţii în termen de două săptămâni în total.

Aconturile efectuate de călători pentru pachete nu pot depăşi 25% din preţul pachetului, cu excepţia cazului în care organizatorii se confruntă cu costuri care justifică un acont mai mare, de exemplu, deoarece aceştia trebuie să plătească în avans companiei aeriene preţul integral al biletului. Organizatorii nu pot solicita plata totală mai devreme de 28 de zile înainte de începerea derulării pachetului.

Călătorii cărora li se oferă un voucher vor primi informaţii clare cu privire la faptul că pot solicita rambursarea şi vor fi informaţi cu privire la caracteristicile voucherului înainte de a-l accepta. Aceste vouchere vor fi rambursate automat dacă nu sunt utilizate înainte de sfârşitul perioadei lor de valabilitate. În plus, titlurile valorice şi drepturile de rambursare vor fi acoperite de protecţia în caz de insolvenţă.

Turiştii vor primi informaţii clare cu privire la măsura în care o combinaţie de servicii de călătorie constituie un pachet, cine este răspunzător în caz de probleme, precum şi cu privire la drepturile lor în calitate de călători care achiziţionează pachete de servicii.

Referitor la îmbunătăţirea serviciilor de informare cu privire la călătoriile multimodale şi crearea unui spaţiu european comun al datelor privind mobilitatea, revizuirea Regulamentului delegat privind serviciul de informare cu privire la călătoriile multimodale (MMTIS) la nivelul UE va facilita găsirea de către pasageri, prin intermediul serviciilor de informare cu privire la călătorii, a informaţiilor în timp real cu privire la diferite moduri de transport şi accesul la actualizări în timp real în timpul călătoriei, de exemplu cu privire la întârzieri şi anulări. De asemenea, vor fi disponibile noi tipuri de informaţii, cum ar fi dacă bicicletele pot fi transportate în tren şi accesibilitatea, inclusiv pentru călătorii cu handicap sau cu mobilitate redusă.

Multimodalitatea, sau combinaţia de moduri de transport, poate reduce emisiile globale generate de transport, permiţând călătorilor să aleagă cel mai eficient şi mai durabil mod de transport.

În conformitate cu Strategia europeană privind datele şi sprijinită de programul Europa digitală, iniţiativa privind un spaţiu european comun al datelor privind mobilitatea (EMDS), adoptată tot astăzi, va facilita accesul, punerea în comun şi partajarea datelor din sursele existente şi viitoare de date privind transporturile şi mobilitatea. Aceasta va permite accesul la date în timp real şi partajarea acestora, permiţând publicului călător să rămână la curent cu situaţia transportului şi cu condiţiile de trafic, permiţându-i să îşi planifice mai bine călătoriile. Aceasta va permite, de asemenea, actorilor publici şi privaţi să dezvolte servicii de transport inovatoare şi elaborarea de politici bazate pe date în domeniul transporturilor.

Aproximativ 13 miliarde de pasageri care călătoresc cu avionul, cu trenul, cu autocarul, cu autobuzul sau cu feribotul în fiecare an în UE beneficiază de drepturile pasagerilor din UE şi mulţi alţii utilizează transportul local. Se preconizează că această cifră va ajunge la 15 miliarde până în 2030 şi la aproape 20 miliarde până în 2050.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 127 / 5071
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Bondoc și Asociații, alături de cumpărător în tranzacția de 432 mil. lei prin care Fondul Proprietatea și-a vândut acțiunile deţinute la Engie România. Echipa, coordonată de Lucian Bondoc
Teodorescu Partners a asistat Autonom Protect în achiziția Nova Ria24
După un an bun, în care a fost solicitată să acorde consultanță în câteva dintre cele mai spectaculoase proiecte de pe piața locală, Bulboacă & Asociații vede un 2024 cu oportunități semnificative în mai multe domenii | ”Vom avea privilegiul să acționăm într-unul dintre cei mai interesanți ani din istoria recentă a țării, dar cu România în cea mai bună formă economică a sa. Provocări vor fi, important este să prindem vârful și acestui val”, spun avocații
Stănescu Vasile & Asociaţii și Strelia CVBA apără România în procesul intentat de Pfizer la Bruxelles, cu pretenții de peste o jumătate de miliard de euro plus dobânzi. Cine sunt apărătorii României și ce îi recomandă
Banking & Finance | Avocații NNDKP au asistat anul trecut finanțări locale de aproape un miliard de euro și s-au implicat în proiecte transfrontaliere de peste trei miliarde de euro. Echipa a continuat să lucreze pentru finanțatorii unor grupuri importante din industrie sau sectorul agricol, dar a stat alături și de clienții finanțați, companii fanion în domeniile în care operează. Valentin Voinescu (Partener): Mediul de business din România a demonstrat reziliență și numărul de proiecte nu s-a redus, ba chiar am asistat la o accelerare la sfârșitul anului trecut
Chambers Global 2024 | RTPR, singura firmă de avocați listată pe prima poziție în ambele arii de practică analizate: Corporate ̸ M&A și Banking & Finance. Filip & Company și Schoenherr sunt în prima bandă în Corporate ̸ M&A. Firmele care au cei mai mulți avocați evidențiați sunt RTPR (8), Filip & Company (6), CMS (5) și Clifford Chance Badea (5)
Ce firme au ales studenții aflați în fruntea listelor de absolvenți ai Facultății de Drept și cum au fost primii pași în profesie | Azi, despre avocatura văzută „din interior”, alături de Monica Alexandra Popa, una dintre premiantele anului 2021: “Mi-am dorit să lucrez într-o echipă în care să simt că mi se oferă oportunități de creștere și sunt încurajată să cresc și să absorb cât mai multă informație, atât în primii ani de avocatură, cât și ulterior. Firma de avocatură cu care am simțit și simt că sunt compatibilă este Filip & Company”
Bohâlțeanu & Asociații, implicată într-o nouă tranzacție importantă din domeniul industriei aviatice | Firma de avocați a asistat grupul Christian Tour în procedura de preluare de la Aegean Airlines SA a 51% în cadrul companiei aeriene românești Anima Wings Aviation SA. Ionuț Bohâlțeanu (Managing Partner) și Daniela Milculescu (Partner), în prim plan
LegiTeam: Experienced Lawyer Employment | Reff & Associates
Lista scurtă a finaliștilor “Chambers Europe Awards - 2024” | Cinci firme din România luptă pentru trofeu: CMS, NNDKP și Schoenherr, prezențe constante la gala premiilor, RTPR intră în competiție propulsată de activitatea intensă din ultimul an, iar Filip & Company este nominalizată pentru a treia oară consecutiv
DLA Piper | The Opportunity: Lawyer, Employment
Ioana Gelepu The Office Litigation & Enforcement obține la ICCJ o soluție definitivă în favoarea unui cunoscut operator de restaurante, într-o dispută judiciară cu un probatoriu voluminos, care a durat peste 4 ani. Proiect coordonat de Ioana Gelepu (Managing Partner)
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...