Comisia Europeană cere asigurarea fluxului continuu al mărfurilor în toată Uniunea Europeană prin ‘culoare verzi’
23 Martie 2020 AGERPRES
Trecerea frontierei, inclusiv toate verificările şi controalele medicale, nu trebuie să dureze mai mult de 15 minute, afirmă Executivul comunitar.
Comisia Europeană (CE) a emis luni noi prevederi practice în legătură cu modul de punere în aplicare a Orientărilor privind gestionarea frontierelor, în scopul de a menţine circulaţia mărfurilor pe tot teritoriul UE pe durata actualei pandemii, se arată într-un comunicat al Executivului comunitar. ‘’
Pentru a se asigura că lanţurile de aprovizionare din întreaga UE continuă să funcţioneze, se solicită statelor membre să desemneze neîntârziat toate punctele interne corespunzătoare de trecere a frontierei din cadrul reţelei transeuropene de transport (TEN-T) ca puncte de trecere a frontierei pentru "culoarele verzi". Punctele de trecere a frontierei pentru ''culoarele verzi" trebuie să fie deschise tuturor vehiculelor de marfă, indiferent de natura mărfurilor pe care le transportă.
Pentru a se asigura că lanţurile de aprovizionare din întreaga UE continuă să funcţioneze, se solicită statelor membre să desemneze neîntârziat toate punctele interne corespunzătoare de trecere a frontierei din cadrul reţelei transeuropene de transport (TEN-T) ca puncte de trecere a frontierei pentru "culoarele verzi". Punctele de trecere a frontierei pentru ''culoarele verzi" trebuie să fie deschise tuturor vehiculelor de marfă, indiferent de natura mărfurilor pe care le transportă.
Trecerea frontierei, inclusiv toate verificările şi controalele medicale, nu trebuie să dureze mai mult de 15 minute, afirmă Executivul comunitar.
Procedurile de la punctele de trecere a frontierei pentru "culoarele verzi" trebuie reduse la minimum şi simplificate, menţinându-se un nivel strict necesar. Verificările şi controalele medicale trebuie efectuate fără ca şoferii să trebuiască să iasă din vehicule, iar aceştia trebuie supuşi doar unor controale minime. Nu trebuie să li se solicite conducătorilor vehiculelor de transport de mărfuri să prezinte niciun alt document în afara documentului de identitate, a permisului de conducere şi, dacă este necesar, a unei scrisori din partea angajatorului. Trebuie acceptată prezentarea/depunerea documentelor pe cale electronică.
Niciun vehicul şi niciun conducător al vreunui vehicul de transport de mărfuri nu trebuie să fie discriminaţi, indiferent de originea şi destinaţia lor, de naţionalitatea conducătorului auto sau de ţara de înmatriculare a vehiculului.
În contextul actualei situaţii, se solicită insistent statelor membre să suspende temporar toate interdicţiile de acces rutier valabile actualmente pe teritoriul lor, cum ar fi condusul la sfârşit de săptămână, pe timp de noapte şi interdicţiile de la nivel sectorial.
Comisia încurajează statele membre să creeze coridoare sigure de tranzit care să le permită conducătorilor auto particulari şi pasagerilor lor, cum ar fi lucrătorii din sectorul sănătăţii şi din cel al transporturilor, precum şi cetăţenilor UE care sunt repatriaţi, indiferent de naţionalitatea lor, să tranziteze ţara direct, cu prioritate, în toate direcţiile necesare de-a lungul reţelei TEN-T. Acest lucru trebuie făcut menţinându-se cu stricteţe pe ruta desemnată şi luându-şi pauzele necesare minime. Statele membre ar trebui să se asigure că dispun de cel puţin un aeroport funcţional pentru zboruri în scopuri de repatriere şi în scopuri umanitare şi de ajutorare.
În urma videoconferinţei din 18 martie dintre miniştrii transporturilor din UE, Comisia a înfiinţat o reţea de puncte naţionale de contact şi o platformă prin care să furnizeze informaţii privind măsurile naţionale în domeniul transporturilor luate de statele membre ca răspuns la coronavirus. Punctele naţionale de contact ar trebui să sprijine funcţionarea eficace a punctelor de trecere a frontierei pentru "culoarele verzi". Ţările terţe învecinate sunt invitate să coopereze îndeaproape cu această reţea pentru a asigura fluxul de mărfuri în toate direcţiile.
Pentru a menţine fluxul transporturilor, Comisia recomandă ca statele membre să ia măsuri pentru a asigura libera circulaţie a tuturor lucrătorilor implicaţi în transportul internaţional, indiferent de modul de transport. În special, ar trebui să se renunţe la norme precum restricţiile de călătorie şi carantina obligatorie a lucrătorilor din sectorul transporturilor care nu prezintă simptome. De exemplu, statele membre nu ar trebui să solicite ca lucrătorii din sectorul transporturilor să deţină un certificat medical care să dovedească faptul că sunt în stare bună de sănătate. Pentru a se garanta siguranţa lucrătorilor din sectorul transporturilor, este necesar un nivel ridicat în ceea ce priveşte igiena şi măsurile operaţionale în aeroporturi, porturi, gări şi alte noduri de transport terestru.
Ar trebui să se considere că certificatele de competenţă profesională recunoscute la nivel internaţional dovedesc într-o măsură suficientă că lucrătorul îşi desfăşoară activitatea în domeniul transporturilor internaţionale. În lipsa acestor certificate (nu toţi conducătorii auto internaţionali deţin un astfel de document) ar trebui acceptată o scrisoare semnată de angajator.
Toate aceste principii ar trebui să se aplice şi resortisanţilor ţărilor terţe dacă aceştia sunt esenţiali pentru a asigura circulaţia liberă a mărfurilor în interiorul UE şi cu destinaţia UE.
"Reţeaua UE de transport conectează întreaga UE. Documentul nostru de orientare are drept scop să contribuie la protejarea lanţurilor de aprovizionare ale UE în aceste condiţii dificile şi să asigure că mărfurile şi lucrătorii din sectorul transporturilor pot continua să circule peste tot unde este necesar, şi asta fără întârziere. Acum este importantă mai mult decât oricând o abordare colectivă şi coordonată în privinţa transportului transfrontalier. Culoarele verzi sunt de asemenea concepute special pentru a-i proteja pe lucrătorii din sectorul transporturilor aflaţi în prima linie a acestei crize. Acest set de recomandări le va facilita misiunea deja stresantă şi va conferi muncii lor mai multă siguranţă şi previzibilitate", a declarat comisarul european pentru transporturi, Adina Vălean.
| Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
| Articol 4035 / 5630 | Următorul articol |
| Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Clifford Chance Badea a asistat consorțiul de bănci de investiții în legătură cu emisiunea de obligațiuni AT1 de 500 milioane Euro lansată de Banca Transilvania pe piețele externe
Popovici Nițu Stoica & Asociații a asistat Hexagon în achiziția Platformei CUG din Cluj, într-unul dintre cele mai mari proiecte imobiliare ale anului
Patru firme de avocați, în proiectul prin care Banca Transilvania a finalizat cu succes cea mai mare emisiune de obligaţiuni AT 1 din Europa Centrală şi de Est
Lexology Index: Arbitration - 2026 | Arbitrajul românesc nu mai este doar „prezent” în clasamentele globale, ci începe să-și contureze, în mod coerent, un ecosistem. Patru avocați, printre care Cosmin Vasile (ZRVP), Crenguța Leaua (LDDP) și Luminița Popa (Popa Legal) formează nucleul de influență al practicii. ZRVP Și LDDP au cei mai mulți profesioniști în categoriile Thought Leaders și Future Leaders. România devine un „hub” credibil în arbitrajul regional
Fiscalitate ̸ Litigii Fiscale - Practica de Taxe a Kinstellar funcționează ca un „hub” integrat între drept, fiscalitate și finanțe, ce conturează un parcurs procedural previzibil, din faza de control al documentelor până la soluțiile finale ale instanței. Clienții beneficiază de pregătire proactivă, probatoriu robust și o echipă calibrată pentru litigii sofisticate | De vorbă cu Theodor Artenie (Counsel) și Raluca Botea (Counsel) despre tendințele ultimului an, prevenție, timing și modul de lucru al unei echipe recunoscute de directoarele internaționale
PNSA asistă Rex Concepts în obținerea unor linii de finanțare de la Bank Pekao pentru dezvoltarea rețelelor Burger King și Popeyes | Echipa de proiect a fost coordonată de partenerul Silviu Stoica, alături de Ioana Lazăr (Senior Associate) și Crina Stan (Associate)
Primul pas real spre avocatura de business | În culisele programului de practică juridică organizat de Țuca Zbârcea & Asociații, o adevărată școală de formare și începutul unui dialog profesional. Cursanții implicați în program au apreciat comunicarea continuă și proiectele în care au fost implicați și ar recomanda această experiență altor studenți. Avocații-mentori spun că experiența de practică autentică oferă prilejul de a înțelege care sunt valorile ce definesc profesia
Schoenherr asistă Allianz-Țiriac Asigurări în vânzarea unei clădiri de birouri către Primavera Development. Echipa, coordonată de Mădălina Mitan (partner)
Într-un an cu investigații mai tehnice și presiune pe termene, DLA Piper România așază practica de Concurență pe trei piloni - oameni, metodă, ritm, astfel încât proiectarea strategiilor, controlul probelor și continuitatea între faze să producă cele mai bune rezultate | De vorbă cu membrii unei echipe sudate, condusă de lideri cu experiență și antrenată pe industrii sensibile, despre prudență juridică și curaj tactic, cooperare internă și rigoare probatorie, bazate pe înțelegerea fină a mediului de business și utilizarea tehnologiei ca multiplicator de acuratețe
GNP obține o nouă soluție favorabilă definitivă la Înalta Curte de Casație și Justiție prin care a fost anulată o decizie de sancționare emisă de Consiliul Concurenței | Reper jurisprudențial care impune un standard de analiză mai riguros în litigiile de concurență
Băncilă, Diaconu și Asociații a asistat asociații Mamaia Resort Hotels în vânzarea părților lor sociale către Steaua de Mare Hotels & Resorts
LegiTeam: GNP Guia Naghi and Partners — Corporate | M&A Associate (2–4 years)
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...









RSS





