
Coronavirus: operatorii economici a căror activitate este afectată vor putea beneficia, la cerere, de Certificate de Situaţie de Urgenţă, eliberate de Ministerul Economiei, Energiei şi Mediului de Afaceri
19 Martie 2020
Mușat & AsociațiiOperatorii economici vor trebui să motiveze solicitarea CSU, să justifice nevoia acestuia, precum și să pună la dispoziția Comisiei de Analiză a cererilor de eliberare a CSU din cadrul MEEMA date referitoare la situațiile financiare.
Activitatea multor operatori economici este afectată în contextul pandemiei SARS-CoV-2. Conform prevederilor unei noi Hotarari de Guvern, acestora li se pot elibera, LA CERERE, Certificate de Situaţie de Urgenţă (CSU) de către Ministerul Economiei, Energiei şi Mediului de Afaceri (MEEMA), se arată într-un comunicat al firmei Mușat & Asociații, remis spre publicare.
Utilizarea CSU
Certificatele pot fi folosite în relațiile cu terții și vor atesta faptul că operatorul economic a avut activitatea economică afectată în contextul pandemiei SARS-CoV-2.
Prin intermediul CSU, operatorii economici pot:
(ii) cere renegocierea anumitor contracte, în orice relație cu alți operatori economici, si
(iii) interveni în relația cu instituțiile financiar-bancare și de leasing sau cu orice alte instituții publice.
Operatorii economici ce pot solicita CSU
CSU poate fi solicitat doar de către operatorii economici care își desfășoară activitatea principala în cel puțin unul dintre sectoarele transport, turism, HoReCa, organizări de evenimente, publicitate, învățământ privat și activități adiacente, industria confecțiilor, încălțămintei și pielăriei, servicii destinate populației.
Termenul de obținere a certificatelor este (i) maximum 5 (cinci) zile lucrătoare pentru operatorii economici care demonstrează o scădere a cifrei de afaceri cu peste 40%, respectiv (ii) maximum 20 (douăzeci) de zile lucrătoare pentru operatorii economici care nu întrunesc condiția scăderii cifrei de afaceri cu peste 40% dar respectivul operator este in dificultate (dovedita) generata de apariția situației de urgenta.
Solicitarea eliberării Certificatelor de Situaţie de Urgenţă (CSU) se va face exclusiv prin intermediul mijloacelor electronice, respectiv printr-o sectiune dedicată, disponibilă pe platforma ministerului http://prevenire.gov.ro/.
Operatorii economici vor trebui să motiveze solicitarea CSU, să justifice nevoia acestuia, precum și să pună la dispoziția Comisiei de Analiză a cererilor de eliberare a CSU din cadrul MEEMA date referitoare la situațiile financiare.
Mai multe informații vor fi disponibile pe platforma ministerului: http://prevenire.gov.ro/
MUŞAT & ASOCIAŢII (www.musat.ro) este una dintre primele case de avocatură înfiinţate în România, după 1 ianuarie 1990. Având în prezent, 16 parteneri şi peste 100 de avocaţi şi consilieri, MUŞAT & ASOCIAŢII acordă servicii de consultanţă în toate sectoarele avocaturii de business, incluzând fuziuni & achiziţii, privatizări, drept bancar, energie & resurse naturale, concurenţă, drept societar, telecomunicaţii & IT, dreptul muncii, fiscalitate, pieţe de capital, drept imobiliar, dreptul mediului, litigii & arbitraje comerciale.
MUŞAT & ASOCIAŢII este recunoscută ca fiind unul dintre pilonii avocaturii de business din România, iar publicaţiile internaţionale de specialitate (Chambers & Partners, International Financial Law Review, Legal 500 etc.) recomandă cu regularitate firma ca fiind unul din liderii pieţei avocaţiale, mulţi dintre avocaţii firmei fiind la rândul lor nominalizaţi de aceste publicaţii ca făcând parte din elita avocaturii de business din România.
În 2018, MUŞAT & ASOCIAŢII a câștigat premiul pentru cea mai mare tranzacție M&A în domeniul Pharma în România, pentru asistența acordată Dr. Max în achiziția grupului A&D Pharma, precum și alte premii, acordate pentru ariile de practică: Fuziuni și achiziții/Privatizare, Infrastructură și PPP/Achiziții Publice și Drept Penal.
În 2016, MUŞAT & ASOCIAŢII a câștigat premiul pentru cea mai mare tranzacție în domeniul energiei pentru asistența acordată Sterling Resources în procesul de vânzare a operaţiunilor din România către Carlyle International Energy Partners, precum și premiul pentru cea mai mare tranzacție din HORECA pentru asistarea Premier Capital în achiziționarea McDonald’s în România. Distincțiile au fost oferite de Ziarul Financiar, în cadrul Galei Avocaţilor 2016, ediţia a VII-a.
În 2015, MUŞAT & ASOCIAŢII a câştigat premiul “Firma de avocatură a anului în România”, distincţie acordată anual de reputata publicaţie britanică “The Lawyer” firmelor de avocați din Europa care au obținut performanțe deosebite în anul de referință.
În anul 2013, MUŞAT & ASOCIAŢII a fost desemnată „Casa de avocatură a anului în România”, de către International Financial Law Review, fiind pentru a doua oară când Muşat & Asociaţii îşi adjudecă acest valoros premiu, după distincţia primită în 2011, anul în care România a fost inclusă pentru prima dată în lista ţărilor nominalizate pentru premiile International Financial Law Review (IFLR).
De asemenea în 2012, MUŞAT & ASOCIAŢII a fost recompensată cu premiul Gold Award la categoria „Cea mai bună casă de avocatură din Europa Centrală şi de Est”, distincţie acordată de International Legal Alliance Summit & Awards 2012, pentru rezultatele excelente înregistrate în România de echipa de avocaţi Muşat & Asociaţii, în ceea ce priveşte evoluţia portofoliului de mandate în practica de fuziuni & achiziţii şi strategia de management adoptată.
Utilizarea CSU
Certificatele pot fi folosite în relațiile cu terții și vor atesta faptul că operatorul economic a avut activitatea economică afectată în contextul pandemiei SARS-CoV-2.
Prin intermediul CSU, operatorii economici pot:
(i) beneficia de facilități de natură fiscală, oferite de către instituțiile administrației publice centrale sau locale,
(ii) cere renegocierea anumitor contracte, în orice relație cu alți operatori economici, si
(iii) interveni în relația cu instituțiile financiar-bancare și de leasing sau cu orice alte instituții publice.
Operatorii economici ce pot solicita CSU
CSU poate fi solicitat doar de către operatorii economici care își desfășoară activitatea principala în cel puțin unul dintre sectoarele transport, turism, HoReCa, organizări de evenimente, publicitate, învățământ privat și activități adiacente, industria confecțiilor, încălțămintei și pielăriei, servicii destinate populației.
Termenul de obținere a certificatelor este (i) maximum 5 (cinci) zile lucrătoare pentru operatorii economici care demonstrează o scădere a cifrei de afaceri cu peste 40%, respectiv (ii) maximum 20 (douăzeci) de zile lucrătoare pentru operatorii economici care nu întrunesc condiția scăderii cifrei de afaceri cu peste 40% dar respectivul operator este in dificultate (dovedita) generata de apariția situației de urgenta.
Solicitarea eliberării Certificatelor de Situaţie de Urgenţă (CSU) se va face exclusiv prin intermediul mijloacelor electronice, respectiv printr-o sectiune dedicată, disponibilă pe platforma ministerului http://prevenire.gov.ro/.
Operatorii economici vor trebui să motiveze solicitarea CSU, să justifice nevoia acestuia, precum și să pună la dispoziția Comisiei de Analiză a cererilor de eliberare a CSU din cadrul MEEMA date referitoare la situațiile financiare.
Mai multe informații vor fi disponibile pe platforma ministerului: http://prevenire.gov.ro/
MUŞAT & ASOCIAŢII (www.musat.ro) este una dintre primele case de avocatură înfiinţate în România, după 1 ianuarie 1990. Având în prezent, 16 parteneri şi peste 100 de avocaţi şi consilieri, MUŞAT & ASOCIAŢII acordă servicii de consultanţă în toate sectoarele avocaturii de business, incluzând fuziuni & achiziţii, privatizări, drept bancar, energie & resurse naturale, concurenţă, drept societar, telecomunicaţii & IT, dreptul muncii, fiscalitate, pieţe de capital, drept imobiliar, dreptul mediului, litigii & arbitraje comerciale.
MUŞAT & ASOCIAŢII este recunoscută ca fiind unul dintre pilonii avocaturii de business din România, iar publicaţiile internaţionale de specialitate (Chambers & Partners, International Financial Law Review, Legal 500 etc.) recomandă cu regularitate firma ca fiind unul din liderii pieţei avocaţiale, mulţi dintre avocaţii firmei fiind la rândul lor nominalizaţi de aceste publicaţii ca făcând parte din elita avocaturii de business din România.
În 2018, MUŞAT & ASOCIAŢII a câștigat premiul pentru cea mai mare tranzacție M&A în domeniul Pharma în România, pentru asistența acordată Dr. Max în achiziția grupului A&D Pharma, precum și alte premii, acordate pentru ariile de practică: Fuziuni și achiziții/Privatizare, Infrastructură și PPP/Achiziții Publice și Drept Penal.
În 2016, MUŞAT & ASOCIAŢII a câștigat premiul pentru cea mai mare tranzacție în domeniul energiei pentru asistența acordată Sterling Resources în procesul de vânzare a operaţiunilor din România către Carlyle International Energy Partners, precum și premiul pentru cea mai mare tranzacție din HORECA pentru asistarea Premier Capital în achiziționarea McDonald’s în România. Distincțiile au fost oferite de Ziarul Financiar, în cadrul Galei Avocaţilor 2016, ediţia a VII-a.
În 2015, MUŞAT & ASOCIAŢII a câştigat premiul “Firma de avocatură a anului în România”, distincţie acordată anual de reputata publicaţie britanică “The Lawyer” firmelor de avocați din Europa care au obținut performanțe deosebite în anul de referință.
În anul 2013, MUŞAT & ASOCIAŢII a fost desemnată „Casa de avocatură a anului în România”, de către International Financial Law Review, fiind pentru a doua oară când Muşat & Asociaţii îşi adjudecă acest valoros premiu, după distincţia primită în 2011, anul în care România a fost inclusă pentru prima dată în lista ţărilor nominalizate pentru premiile International Financial Law Review (IFLR).
De asemenea în 2012, MUŞAT & ASOCIAŢII a fost recompensată cu premiul Gold Award la categoria „Cea mai bună casă de avocatură din Europa Centrală şi de Est”, distincţie acordată de International Legal Alliance Summit & Awards 2012, pentru rezultatele excelente înregistrate în România de echipa de avocaţi Muşat & Asociaţii, în ceea ce priveşte evoluţia portofoliului de mandate în practica de fuziuni & achiziţii şi strategia de management adoptată.
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
Articol 3963 / 5513 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |

BREAKING NEWS
ESENTIAL
PNSA a asistat una dintre cele mai mari finanțări acordate în ultimii ani | Grupul Ameropa, client tradițional al casei de avocatură, semnează o facilitate de refinanțare de 1,35 miliarde USD cu un sindicat format din trei bănci. Partenerul Bogdan C. Stoica a coordonat echipa, cu contribuția Ioanei Lazăr (Senior Associate) și a Crinei Stan (Associate)
LegiTeam: Lawyer - Dispute Resolution and Employment | GNP Guia Naghi and Partners
Tranzacție majoră în energia verde: RTPR asistă OX2 la vânzarea unui parc eolian de 96 MW. Echipă cu avocații A&O Shearman pe parte juridică, EY - consultant financiar pentru vânzător
LegiTeam: Lawyer - Pharma & Regulatory and Public Procurement Team | GNP Guia Naghi and Partners
Kinstellar își consolidează practica de Energie din București prin recrutarea Ralucăi Gabor (Counsel) | Iustinian Captariu, coordonatorul practicii regionale de Energie a Kinstellar: ”Alăturarea Ralucăi ne întărește angajamentul de a excela într-unul dintre cele mai dinamice și strategice sectoare din România”
Țuca Zbârcea & Asociații stabilește un precedent important în domeniul serviciilor digitale și comerțului electronic | Reprezentarea, asigurată de o echipă coordonată de Alina Ungureanu (partner) și Cătălina Ionescu (senior associate)
Schoenherr i-a asistat pe fondatorii Purcari Wineries în legătură cu oferta publică de preluare voluntară de acțiuni ale companiei de către Maspex. Narcisa Oprea (partener) a coordonat echipa
bpv GRIGORESCU ȘTEFĂNICĂ și Andronic and Partners au gestionat juridic, în plan local, achiziția startup-ului Planable, fondat în Moldova și România, de către SE Ranking. Firme de avocatură din SUA și Moldova, în tranzacție
Kinstellar a asistat cumpărătorul East Grain într-una dintre cele mai mari tranzacții din agrobusiness din ultimii ani. Vânzătorii au fost asistatați de avocați italieni, care au coordonat și echipa din București a unei firme internaționale
Filip & Company a asistat OLX în vânzarea Kiwi Finance | Alina Stancu Bîrsan, partener: ”Această tranzacție reflectă dinamica accelerată a pieței locale de servicii financiare și interesul în creștere pentru tranzacții în segmente-cheie”
Bondoc si Asociații asistă un consorțiu de bănci și instituții financiare în finanțarea de 331 milioane EUR pentru faza a doua a parcului eolian Vifor din Buzău. Echipa, coordonată de partenerii Simona Petrișor, Diana Ispas și Monica Iancu, cu suportul partenerului Cosmin Stăvaru
Schoenherr și Asociații promovează trei avocați în pozițiile managing attorney at law și senior attorney at law | Sebastian Guțiu (managing partner): ”Schoenherr continuă să se extindă în România, unde echipa noastră numără în prezent peste 75 de avocați și avem planuri mari pentru perioada următoare”
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...