
Industria de media şi divertisment din România va continua să crească în perioada 2025-2029 cu o medie de circa 2% pe an (raport PwC)
08 August 2025
BizLawyerÎn acest an sectorul ar urma să ajungă la 4,566 miliarde euro, reprezentând o creştere de aproximativ 3% faţă de 2024.
Industria de media şi divertisment din România va continua să crească în perioada 2025-2029 cu o medie de circa 2% pe an, urmând să atingă o valoare de 4,91 miliarde euro până în 2029, potrivit celei mai recente ediţii a raportului PwC Global Telecommunications, Entertainment & Media Outlook 2025-2029.
Conform unui comunicat al companiei de consultanţă, în acest an sectorul ar urma să ajungă la 4,566 miliarde euro, reprezentând o creştere de aproximativ 3% faţă de 2024.
"Industria de media şi divertisment din România evoluează într-un ritm stabil, iar creşterea vine tot mai mult din segmentele digitale, în special publicitatea online şi serviciile de streamimg. Totuşi, provocările economice, inflaţia şi schimbările în comportamentul consumatorilor pun presiune pe cheltuieli, astfel creşte nevoia pentru oferte relevante şi accesibile într-un mediu în care publicitatea devine principala sursă de venituri, iar inteligenţa artificială redefineşte regulile jocului", a declarat Florin Deaconescu, partener şi liderul echipei de servicii dedicate sectorului de Tehnologie, Media şi Telecom, PwC România, citat în comunicat.
Conform unui comunicat al companiei de consultanţă, în acest an sectorul ar urma să ajungă la 4,566 miliarde euro, reprezentând o creştere de aproximativ 3% faţă de 2024.
"Industria de media şi divertisment din România evoluează într-un ritm stabil, iar creşterea vine tot mai mult din segmentele digitale, în special publicitatea online şi serviciile de streamimg. Totuşi, provocările economice, inflaţia şi schimbările în comportamentul consumatorilor pun presiune pe cheltuieli, astfel creşte nevoia pentru oferte relevante şi accesibile într-un mediu în care publicitatea devine principala sursă de venituri, iar inteligenţa artificială redefineşte regulile jocului", a declarat Florin Deaconescu, partener şi liderul echipei de servicii dedicate sectorului de Tehnologie, Media şi Telecom, PwC România, citat în comunicat.
În ediţia din acest an a raportului pentru România au fost analizate zece segmente ale industriei media şi de divertisment, cele mai mari creşteri procentuale fiind estimate pentru publicitatea pe internet, jocurile video şi serviciile de streaming (Over-the-top - OTT) precum Netflix sau Disney+.
Segmentul publicităţii pe internet va înregistra cea mai rapidă creştere, cu venituri ce vor urca de la 297 milioane euro în 2025 la 387 milioane euro în 2029, cu creştere medie anuală de 7,5%.
Categoria cu cea mai rapidă evoluţie este publicitatea video online, urmată de căutările plătite şi anunţurile clasificate. Marile companii de tehnologie - Google şi Meta - domină piaţa, însă se confruntă cu un control tot mai strict odată cu introducerea legislaţiei UE - Digital Services Act şi Digital Markets Act - menite să protejeze concurenţa şi drepturile utilizatorilor.
Jocurile video şi esports vor avea o creştere susţinută, în medie de 8,8% pe an, veniturile urmând să crească de la 298 milioane euro în 2025 la 425 milioane euro în 2029, majoritatea veniturilor fiind generate de jocurile sociale şi ocazionale, precum şi de publicitatea în aplicaţiile de jocuri.
Piaţa de servicii de streaming - OTT va continua să se extindă cu o medie de circa 7% pe an, crescând de la 268 milioane euro în 2025 până la 338 milioane euro în 2029. Platformele bazate pe abonament, precum Netflix, Disney+ şi Prime Video, vor rămâne dominante, în timp ce segmentul de video la cerere susţinut de publicitate (AVOD) va avea o prezenţă redusă.
Industria cinematografică din România va avea o evoluţie pozitivă, cu o rata de creştere medie de 5% pe an şi venituri estimate să se majoreze de la 68 milioane euro în 2025 la 79 milioane euro în 2029. Piaţa locală va continua să beneficieze de producţii autohtone puternice, exemplu fiind succesul filmului "Buzz House The Movie", care a generat venituri importante la box office. În total, 228 de filme au fost lansate în România în 2024, în creştere faţă de 214 în anul precedent.
Segmentul de servicii de telefonie mobilă şi fixă va rămâne cam la acelaşi nivel, veniturile atingând 2,46 miliarde euro în 2029, de la 2,41 miliarde euro în 2025, iar penetrarea serviciilor 5G va creşte semnificativ, ajungând să reprezinte majoritatea conexiunilor mobile.
Segmentul media Business-to-Business (B2B) va înregistra o creştere moderată, ajungând la venituri totale de 216 milioane euro până în 2029, susţinut de cererea pentru informaţii economice şi târguri comerciale specializate.
Publicitatea outdoor va continua să crească, atingând 58 milioane euro în 2029, de la 49 milioane euro in 2025, cu un accent tot mai mare pe formatele digitale (DOOH), care vor câştiga o pondere importantă în totalul pieţei.
Industria tradiţională de televiziune se va menţine aproape la acelaşi nivel în perioada 2025-2026, de 920 milioane euro, datorită stabilităţii veniturilor din abonamente TV şi din publicitatea multicanal.
Segmentul muzică, radio şi podcast va creşte constant, cu circa 5% pe an, ajungând la 52 milioane euro în 2029, de la 43 milioane euro în 2025, cu o creştere a streamingului muzical şi a veniturilor din publicitatea radio. Festivalurile importante vor contribui în mod semnificativ la veniturile din segmentul live music.
Piaţa publicaţiilor tipărite şi digitale va rămâne relativ stabilă, menţinându-se la aproximativ 104 milioane euro anual între 2025 şi 2029, cu o creştere în zona digitală care va compensa scăderile din presa scrisă.
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
Articol 2 / 19675 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |

BREAKING NEWS
ESENTIAL
PNSA a asistat una dintre cele mai mari finanțări acordate în ultimii ani | Grupul Ameropa, client tradițional al casei de avocatură, semnează o facilitate de refinanțare de 1,35 miliarde USD cu un sindicat format din trei bănci. Partenerul Bogdan C. Stoica a coordonat echipa, cu contribuția Ioanei Lazăr (Senior Associate) și a Crinei Stan (Associate)
LegiTeam: Lawyer - Dispute Resolution and Employment | GNP Guia Naghi and Partners
Tranzacție majoră în energia verde: RTPR asistă OX2 la vânzarea unui parc eolian de 96 MW. Echipă cu avocații A&O Shearman pe parte juridică, EY - consultant financiar pentru vânzător
LegiTeam: Lawyer - Pharma & Regulatory and Public Procurement Team | GNP Guia Naghi and Partners
Kinstellar își consolidează practica de Energie din București prin recrutarea Ralucăi Gabor (Counsel) | Iustinian Captariu, coordonatorul practicii regionale de Energie a Kinstellar: ”Alăturarea Ralucăi ne întărește angajamentul de a excela într-unul dintre cele mai dinamice și strategice sectoare din România”
Țuca Zbârcea & Asociații stabilește un precedent important în domeniul serviciilor digitale și comerțului electronic | Reprezentarea, asigurată de o echipă coordonată de Alina Ungureanu (partner) și Cătălina Ionescu (senior associate)
Schoenherr i-a asistat pe fondatorii Purcari Wineries în legătură cu oferta publică de preluare voluntară de acțiuni ale companiei de către Maspex. Narcisa Oprea (partener) a coordonat echipa
bpv GRIGORESCU ȘTEFĂNICĂ și Andronic and Partners au gestionat juridic, în plan local, achiziția startup-ului Planable, fondat în Moldova și România, de către SE Ranking. Firme de avocatură din SUA și Moldova, în tranzacție
Kinstellar a asistat cumpărătorul East Grain într-una dintre cele mai mari tranzacții din agrobusiness din ultimii ani. Vânzătorii au fost asistatați de avocați italieni, care au coordonat și echipa din București a unei firme internaționale
Filip & Company a asistat OLX în vânzarea Kiwi Finance | Alina Stancu Bîrsan, partener: ”Această tranzacție reflectă dinamica accelerată a pieței locale de servicii financiare și interesul în creștere pentru tranzacții în segmente-cheie”
Bondoc si Asociații asistă un consorțiu de bănci și instituții financiare în finanțarea de 331 milioane EUR pentru faza a doua a parcului eolian Vifor din Buzău. Echipa, coordonată de partenerii Simona Petrișor, Diana Ispas și Monica Iancu, cu suportul partenerului Cosmin Stăvaru
Schoenherr și Asociații promovează trei avocați în pozițiile managing attorney at law și senior attorney at law | Sebastian Guțiu (managing partner): ”Schoenherr continuă să se extindă în România, unde echipa noastră numără în prezent peste 75 de avocați și avem planuri mari pentru perioada următoare”
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...