Guvernul a adoptat Ordonanţa privind ţintele de achiziţii publice pentru autovehicule nepoluante
30 Iunie 2021 Agerpres
Potrivit unui comunicat al instituţiei, transmis miercuri AGERPRES, actul normativ transpune în legislaţia naţională prevederile Directivei UE 2019/1161 privind promovarea vehiculelor de transport rutier nepoluante şi eficiente din punct de vedere energetic, defineşte "vehiculele nepoluante" şi impune ţinte privind achiziţia acestora şi termene clare de implementare tuturor autorităţilor contractante.
Guvernul a aprobat, în şedinţa de marţi, proiectul de Ordonanţă de Urgenţă privind promovarea vehiculelor de transport rutier nepoluante, în sprijinul unei mobilităţi cu emisii scăzute, informează Ministerul Mediului.
Potrivit unui comunicat al instituţiei, transmis miercuri AGERPRES, actul normativ transpune în legislaţia naţională prevederile Directivei UE 2019/1161 privind promovarea vehiculelor de transport rutier nepoluante şi eficiente din punct de vedere energetic, defineşte "vehiculele nepoluante" şi impune ţinte privind achiziţia acestora şi termene clare de implementare tuturor autorităţilor contractante.
"În calitate de stat membru al Uniunii Europene, România şi-a asumat tranziţia către ecomobilitate, iar o componentă esenţială a acestui proces este decarbonizarea sectorului de transport. Şi pentru că legislaţia românească din acest domeniu s-a dovedit ineficientă în a stimula achiziţiile de vehicule nepoluante, în special din fondurile publice, venim cu reglementări noi care impun, în premieră, ţinte clare pentru toate achiziţiile publice de vehicule. Este un pas important care vine în completarea programelor de susţinere a achiziţiilor de vehicule curate, cum este Rabla Plus, sau a programelor de finanţare a infrastructurii de alimentare pentru vehiculele electrice. Prin aprobarea acestei OUG ne îndeplinim obiectivul de transpunere a directivei europene în termenul solicitat de Comisie şi venim în sprijinul cetăţenilor care îşi doresc să trăiască în oraşe fără poluare", a declarat Barna Tanczos, ministrul Mediului, Apelor şi Pădurilor.
Vehiculele nepoluante sunt definite ca fiind vehicule uşoare nepoluante, respectiv orice maşină sau microbuz care îndeplineşte următoarele criterii: până la 31 decembrie 2025 - cantitatea maximă a emisiilor de CO2 la ţeava de evacuare mai mică de 50 g/km, precum şi cu emisiile de poluanţi în condiţii reale de conducere (RDE) mai mici de 80%; de la 1 ianuarie 2026 - numai vehicule cu emisii zero.
De asemenea, categoria vehiculelor grele nepoluante include orice camion sau autobuz care utilizează unul dintre următorii combustibili alternativi: hidrogen, energie electrică, gaze naturale (GPL, GNC, LNG), biocombustibili lichizi şi combustibili sintetici.
Conform actului normativ, începând cu data de 2 august 2021, în procesul de achiziţie publică sau achiziţie sectorială, autorităţile şi entităţile contractante au obligaţia de a se asigura că, la fiecare contract de achiziţie pentru vehicule, este respectată ponderea aferentă vehiculelor nepoluante.
În prima fază, până la 31 decembrie 2025, ponderea pentru vehicule uşoare nepoluante este de 18,7%, iar pentru vehicule grele nepoluante este de 6% în cazul autoutilitarelor şi de 24% în cazul autobuzelor pentru transport persoane. În intervalul 1 ianuarie 2026 - 31 decembrie 2030, ponderea pentru vehicule uşoare nepoluante rămâne la 18,7%, însă pentru vehiculele grele creşte la 7% în cazul autoutilitarelor şi la 33% în cel al autobuzelor.
Ministerul de resort precizează că prevederile se aplică pentru toate tipurile de contracte de achiziţii publice, fie că vorbim despre cumpărare, închiriere sau leasing. De asemenea, prevederile se aplică inclusiv societăţilor cu capital privat care prestează servicii publice (transport public de persoane, transport şcolar, salubritate etc.).
| Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
| Articol 2396 / 5622 | Următorul articol |
| Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
PNSA, consultanții Five Elms Capital în runda de finanţare serie B a companiei Digitail Inc. | Echipă pluridisciplinară extinsă, coordonată de Florian Nițu (Partener M&A) și Diana Dobra (Managing Associate)
VIDEO-INTERVIURI ESENȚIALE | Horea Popescu, Managing Partner CMS Romania și Head of CEE Corporate M&A: De când coordonez practica de fuziuni și achiziții în CEE, este pentru prima dată când numărul tranzacțiilor din România este cel mai mare din regiune după primele nouă luni. A fost un an interesant din perspectiva private equity, însă investitorii strategici rămân în continuare cei de bază. Toate ariile de practică au fost foarte ocupate, dar finanțările și departamentul de Banking, cu mandate ce însumează 3 miliarde euro, ”poartă coroana” anul acesta
Cum arată, din interior, practica de Concurență de la 360Competition într-un an cu FDI intens, investigații tot mai tehnice și o presiune procedurală care schimbă regulile jocului | De vorba cu Adrian Șter (Managing Partner) despre axele de lucru care definesc practica, evaluarea corectă a riscului şi „linia de apărare” oferită clienţilor. Modelul senior-led bazat pe echipe compacte, rapiditate în decizii şi claritate în recomandări, arată de ce un boutique specializat e chemat frecvent acolo unde mandatele devin prea complicate pentru abordări standard
‘Leading lawyers’ in Romania | RTPR, NNDKP, CMS, TZA și PNSA au cei mai mulți avocaţi recomandaţi de IFLR 1000, ediția 2025. Ce firme sunt recomandate în practicile de M&A, Banking & Finance, Capital markets și Project development
Practica de Concurență de la Băncilă, Diaconu și Asociații își confirmă maturitatea prin claritate și execuție disciplinată, luciditate tactică și robustețe în decizie | De vorbă cu Claudia Grosu (Managing Associate) despre modul de lucru al unei echipe care anticipează, ordonează pașii esențiali și finalizează impecabil mandatele dificile
Într-un an cu investigații mai tehnice și presiune pe termene, DLA Piper România așază practica de Concurență pe trei piloni - oameni, metodă, ritm, astfel încât proiectarea strategiilor, controlul probelor și continuitatea între faze să producă cele mai bune rezultate | De vorbă cu membrii unei echipe sudate, condusă de lideri cu experiență și antrenată pe industrii sensibile, despre prudență juridică și curaj tactic, cooperare internă și rigoare probatorie, bazate pe înțelegerea fină a mediului de business și utilizarea tehnologiei ca multiplicator de acuratețe
CMS, alături de Buildcom EOOD la achiziția Argus în România. Echipă pluridisciplinară, cu Rodica Manea (Corporate M&A) și Cristina Reichmann în prim plan
Filip & Company a acordat asistență juridică companiei Instant Factoring în structurarea și implementarea unui parteneriat transfrontalier de securitizare în valoare de 30 de milioane EUR cu un fond din Luxemburg
Schoenherr a asistat fondatorii Calla Oradea în vânzarea unei participații majoritare către Integral Capital Group I Echipa, coordonată de Mădălina Neagu (partner)
Mușat & Asociații anunță cooptarea fostei președinte a Curții Supreme, Corina Corbu, în poziția de Partener Coordonator al Departamentului de Litigii | Gheorghe Mușat, Senior Partner: ”Este un mare câștig pentru firmă, pentru avocații firmei, pentru clienții firmei”
Filip & Company a oferit asistență juridică în legătură cu o nouă emisiune de obligațiuni corporative garantate de către Agroserv Măriuța, în valoare de 3 mil. €
Kinstellar asistă Integral Capital Group în achiziția unei participații majoritare la clinica de fertilizare in vitro Calla, prin subsidiara sa Embryos
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...









RSS





