Guvernul urmează să aprobe acordarea unor măsuri active de sprijin pentru angajaţi şi angajatori de la 1 iunie
28 Mai 2020 AGERPRES
Proiectul de act normativ reglementează, printre altele, acordarea unor măsuri active de sprijin pentru angajaţi şi angajatori.
Guvernul urmează să aprobe în şedinţa de joi un proiect de ordonanţă de urgenţă pentru instituirea unor măsuri active de sprijin destinate angajaţilor şi angajatorilor în contextul situaţiei epidemiologice determinate de răspândirea coronavirusului SARS-CoV-2.
Proiectul de act normativ reglementează, printre altele, acordarea unor măsuri active de sprijin pentru angajaţi şi angajatori.
"Începând cu data de 1 iunie 2020, angajaţii care au beneficiat de prevederile articolului XI alineat (1) din OUG 30/2020 pentru modificarea şi completarea unor acte normative, precum şi pentru stabilirea unor măsuri în domeniul protecţiei sociale în contextul situaţiei epidemiologice determinate de răspândirea coronavirusului SARS-CoV-2, aprobată cu modificări şi completări prin Legea 59/2020 şi cărora le sunt menţinute raporturile de muncă ulterior reluării activităţii de către angajatori, beneficiază, pentru o perioada de trei luni, prin intermediul angajatorului, de plata unei părţi din salariu, reprezentând 45% din salariul de baza brut corespunzător locului de muncă ocupat, dar nu mai mult de 45% din câştigul salarial mediu brut prevăzut de Legea bugetului asigurărilor sociale de stat pe anul 2020 nr. 6/2020", se prevede în proiectul de OUG.
Proiectul de act normativ reglementează, printre altele, acordarea unor măsuri active de sprijin pentru angajaţi şi angajatori.
"Începând cu data de 1 iunie 2020, angajaţii care au beneficiat de prevederile articolului XI alineat (1) din OUG 30/2020 pentru modificarea şi completarea unor acte normative, precum şi pentru stabilirea unor măsuri în domeniul protecţiei sociale în contextul situaţiei epidemiologice determinate de răspândirea coronavirusului SARS-CoV-2, aprobată cu modificări şi completări prin Legea 59/2020 şi cărora le sunt menţinute raporturile de muncă ulterior reluării activităţii de către angajatori, beneficiază, pentru o perioada de trei luni, prin intermediul angajatorului, de plata unei părţi din salariu, reprezentând 45% din salariul de baza brut corespunzător locului de muncă ocupat, dar nu mai mult de 45% din câştigul salarial mediu brut prevăzut de Legea bugetului asigurărilor sociale de stat pe anul 2020 nr. 6/2020", se prevede în proiectul de OUG.
De asemenea, se menţionează în proiect, angajatorii au obligaţia menţinerii raporturilor de muncă pentru o perioadă de 6 luni după împlinirea termenului de 3 luni.
În proiect se mai propune ca: "Prin excepţie de la prevederile articolului 85 alineat (1) din Legea 76/2006 privind sistemul asigurărilor pentru şomaj şi stimularea ocupării forţei de muncă, cu modificările şi completările ulterioare, începând cu 1 iunie 2020, angajatorii care încadrează în muncă, dar nu mai târziu de data de 31 decembrie 2020, pe perioada nedeterminată, cu norma întreagă, persoane în vârsta de peste 50 de ani ale căror raporturi de muncă au încetat din motive neimputabile lor, prin concediere, în perioada stării de urgenţă decretată sau a stării de alerta instituite, înregistraţi ca şomeri în evidenţa agenţiilor pentru ocuparea forţei de muncă judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, primesc lunar, pe o perioadă de 12 luni, pentru fiecare persoană angajată din aceasta categorie, o sumă de 2.500 lei".
Totodată, "angajatorii care încadrează în muncă, dar nu mai târziu de data de 31 decembrie 2020, pe perioada nedeterminată, cu normă întreagă, persoane cu vârsta cuprinsă între 16 şi 29 de ani înregistraţi ca şomeri în evidenţa agenţiilor pentru ocuparea forţei de muncă judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, primesc lunar, pe o perioada de 12 luni, pentru fiecare persoana angajată din această categorie, o sumă de 2.500 lei".
În proiect se menţionează că angajatorii au obligaţia menţinerii raporturilor de muncă pentru o perioadă de încă 12 luni de la împlinirea termenului de 12 luni.
Pe agenda şedinţei Guvernului figurează şi un proiect de hotărâre pentru modificarea HG 282/2010 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a OUG 110/2017 privind programul de susţinere a întreprinderilor mici şi mijlocii - ''IMM INVEST România".
"Pentru a elimina barierele operaţionale care stau în calea implementării programului, se propune renunţarea la cerinţa de instituire a ipotecii legale asupra universalităţii de bunuri mobile şi imobile aparţinând debitorului, ca parte integrantă din structura de garanţii a creditelor garantate în cadrul programului. Propunerea are în vedere pe de o parte efortul operaţional implicat de inventarierea, individualizarea, descrierea şi înscrierea ipotecilor asupra bunurilor care compun universalitate, iar pe de altă parte evitarea colateralizării excesive şi a supragarantării, cu repercursiuni directe asupra accesibilităţii facilităţilor oferite prin program şi cu îngreunarea situaţiei beneficiarilor, care se confrunta oricum cu dificultăţi în privinţa asigurării garanţiilor aferente creditelor. Mai mult, monitorizarea şi actualizarea bunurilor care intră sub incidenţa ipotecii asupra universalităţii de bunuri apare ca fiind imposibilă dupa ce creditul garantat în cadrul programului a fost pus la dispoziţia beneficiarului. Se propune introducerea unei reglementări care instituie obligaţia de individualizare a ipotecilor legale în contractul de garantare", se arată în nota de fundamentare a proiectul de act normativ.
| Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
| Articol 3716 / 5646 | Următorul articol |
| Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Clifford Chance Badea a asistat Nofar Energy în acordul de finanțare semnat cu BERD în valoare de 192 mil. €
Popescu & Asociații, singura firmă independentă locală evidențiată la gala ”The Lawyer European Awards”
ZRVP, desemnată din nou „Firma de Avocatură a Anului din România” la Lexology Index Awards 2025 | Dr. Cosmin Vasile (Managing Partner): Un premiu obținut doi ani la rând spune un lucru simplu: că echipa merge în direcția bună. O astfel de recunoaștere confirmă nivelul profesional atins și, în același timp, ne obligă să rămânem la fel de exigenți
Albota Law Firm își menține standardele ridicate în Real Estate cu o echipă alcătuită doar din avocați seniori, recunoscută constant în ghidurile internaționale. Practica are anvergură, ritm și disciplină, iar vizibilitatea internațională validează un mod de lucru orientat spre rezultat | De vorbă cu Oana Albota (Managing Partner) despre tendințele pieței, provocările perioadei modul în care lucrează echipa
Filip & Company a asistat Banca Transilvania în cea mai mare emisiune de obligațiuni AT1 din Europa Centrală și de Est | Echipa de proiect, coordonată de Alexandru Bîrsan (managing partner)
Clifford Chance Badea a asistat Nofar Energy la semnarea a trei contracte de operare și mentenanță (O&M) cu EnergoBit pentru trei parcuri fotovoltaice cu o capacitate totală de peste 360 MW
Balog & Stoica: Un nou jucător pe piața serviciilor juridice și o perspectivă contemporană asupra avocaturii
Lexology Index: Arbitration - 2026 | Arbitrajul românesc nu mai este doar „prezent” în clasamentele globale, ci începe să-și contureze, în mod coerent, un ecosistem. Patru avocați, printre care Cosmin Vasile (ZRVP), Crenguța Leaua (LDDP) și Luminița Popa (Popa Legal) formează nucleul de influență al practicii. ZRVP Și LDDP au cei mai mulți profesioniști în categoriile Thought Leaders și Future Leaders. România devine un „hub” credibil în arbitrajul regional
Fiscalitate ̸ Litigii Fiscale - Practica de Taxe a Kinstellar funcționează ca un „hub” integrat între drept, fiscalitate și finanțe, ce conturează un parcurs procedural previzibil, din faza de control al documentelor până la soluțiile finale ale instanței. Clienții beneficiază de pregătire proactivă, probatoriu robust și o echipă calibrată pentru litigii sofisticate | De vorbă cu Theodor Artenie (Counsel) și Raluca Botea (Counsel) despre tendințele ultimului an, prevenție, timing și modul de lucru al unei echipe recunoscute de directoarele internaționale
Țuca Zbârcea & Asociații și britanicii de la Legal 500 au lansat ediția 2025 a GC Powerlist Romania
Filip & Company a asistat Autonom Services S.A. la încheierea unui contract de facilități de credit în valoare de 300 mil. €. Ce avocați au fost în echipa de proiect
Popovici Nițu Stoica & Asociații a asistat Hexagon în achiziția Platformei CUG din Cluj, într-unul dintre cele mai mari proiecte imobiliare ale anului
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...









RSS





