Ministerul Economiei: Certificatele de Situaţie de Urgenţă nu mai sunt necesare pentru obţinerea şomajului tehnic
31 Martie 2020 AGERPRES
Prin Certificatul de Situaţii de Urgenţă (CSU), se constată, în baza declaraţiilor pe propria răspundere a reprezentanţilor legali ai operatorilor economici, diminuarea veniturilor sau a încasărilor cu minimum 25% în luna martie 2020 prin raportare la media lunilor ianuarie şi februarie 2020 sau întreruperea parţială sau totală a activităţii ca efect al deciziilor emise de autorităţile publice competente pe perioada stării de urgenţă.
Certificatele de Situaţie de Urgenţă nu mai sunt necesare pentru obţinerea şomajului tehnic pentru salariaţii angajatorilor care îşi reduc sau îşi întrerup activitatea, ca urmare a efectelor epidemiei de coronavirus, a anunţat marţi Ministerul Economiei, Energiei şi Mediului de Afaceri (MEEMA).
"În contextul situaţiei epidemiologice determinate de răspândirea coronavirusului SARS-CoV-2, Guvernul a adoptat noi măsuri economice în domeniul protecţiei sociale destinate mediului de afaceri din România. Actele normative adoptate de Executiv reglementează şi unele aspecte legate de Certificatele de Situaţie de Urgenţă (CSU). Astfel, Guvernul a stabilit, prin OUG 32/26.03.2020 privind modificarea şi completarea OUG 30/2020, că Certificatele de Situaţie de Urgenţă nu mai sunt necesare pentru obţinerea şomajului tehnic pentru salariaţii angajatorilor care îşi reduc sau îşi întrerup activitatea ca urmare a efectelor epidemiei de SARS-CoV-2", se spune într-un comunicat al MEEMA.
"În contextul situaţiei epidemiologice determinate de răspândirea coronavirusului SARS-CoV-2, Guvernul a adoptat noi măsuri economice în domeniul protecţiei sociale destinate mediului de afaceri din România. Actele normative adoptate de Executiv reglementează şi unele aspecte legate de Certificatele de Situaţie de Urgenţă (CSU). Astfel, Guvernul a stabilit, prin OUG 32/26.03.2020 privind modificarea şi completarea OUG 30/2020, că Certificatele de Situaţie de Urgenţă nu mai sunt necesare pentru obţinerea şomajului tehnic pentru salariaţii angajatorilor care îşi reduc sau îşi întrerup activitatea ca urmare a efectelor epidemiei de SARS-CoV-2", se spune într-un comunicat al MEEMA.
Conform documentului, şomajul tehnic va fi obţinut în urma depunerii, de către angajator, prin poşta electronică, la agenţiile pentru ocuparea forţei de muncă judeţene, precum şi a municipiului Bucureşti, în raza cărora îşi au sediul social, o cerere semnată şi datată de reprezentantul legal, însoţită de o declaraţie pe propria răspundere şi de lista persoanelor care urmează să beneficieze de această indemnizaţie, asumată de reprezentantul legal al angajatorului.
De asemenea, tot pentru susţinerea activităţii companiilor pe perioada crizei cauzate de coronavirus, a fost adoptată de Guvern Ordonanţa de Urgenţă 33/26.03.20220 privind unele măsuri fiscale.
Potrivit acestui act normativ, prin Certificatul de Situaţii de Urgenţă (CSU), se constată, în baza declaraţiilor pe propria răspundere a reprezentanţilor legali ai operatorilor economici, diminuarea veniturilor sau a încasărilor cu minimum 25% în luna martie 2020 prin raportare la media lunilor ianuarie şi februarie 2020 sau întreruperea parţială sau totală a activităţii ca efect al deciziilor emise de autorităţile publice competente pe perioada stării de urgenţă.
"În urma mai multor discuţii pe marginea eliberării Certificatelor de Situaţie de Urgenţă (CSU), am propus să facem o serie de completări utile şi necesare. Astfel că am introdus şi criteriul diminuării veniturilor prin raportare la media lunilor ianuarie şi februarie 2020. Pentru asta este necesar să modific ordinul cu privire la Certificatele de Situaţii de Urgenţă şi în cel mai scurt timp aplicaţia va fi online. Reamintesc că nu mai este nevoie de certificat de situaţie de urgenţă pentru solicitarea şomajului tehnic", a declarat ministrul Economiei, Energiei şi Mediului de Afaceri, Virgil Popescu.
Certificatele de Situaţie de Urgenţă au ca scop susţinerea operatorilor economici în relaţiile cu instituţiile publice pentru obţinerea, în condiţiile legii, de facilităţi de creditare, măsuri de sprijin ori în relaţiile comerciale, ca urmare a impactului economic, financiar şi social asupra activităţii acestora, determinat de răspândirea coronavirusului SARS-CoV-2: amânarea la plată pentru serviciile de utilităţi, invocarea de forţă majoră (doar pentru IMM-uri).
| Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
| Articol 4018 / 5672 | Următorul articol |
| Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Victorie Mușat & Asociații pentru o companie membră a Grupului TIU: fapte de concurență neloială săvârșite ocult, sancționate de instanță | Hotărârea setează un reper jurisprudențial în materia concurenței neloiale
Bondoc & Asociații a asistat ENGIE în achiziția unuia dintre cele mai mari proiecte eoliene din România. De cealaltă parte, Schoenherr a stat alături de Greenvolt Power pe tot parcursul tranzacției, care a implicat o structură contractuală complexă și multiple considerente de reglementare. Echipele, coordonate de Monica Iancu și Monica Cojocaru
Cea mai mare fuziune din istoria avocaturii de business: Hogan Lovells și Cadwalader, Wickersham & Taft au anunțat intenția de a se combina într-o singură firmă
Apreciată constant de ghidurile juridice internaționale pentru mandatele sofisticate, practica de Capital Markets a CMS România a devenit, prin consistență și profunzime, unul dintre pilonii reputației firmei pe piața locală și un reper important în rețeaua sa regională | De vorbă cu Cristina Reichmann (Partener) despre disciplina pregătirii pentru bursă, finețea aplicării regulilor de piață și forța unei echipe care lucrează articulat, cu roluri clare și obiective aliniate
PNSA a asistat Grupul Société Générale în finalizarea vânzării BRD Pensii. Echipa, coordonată de Silviu Stoica (Avocat Asociat) și Florian Nițu (Avocat Asociat Coordonator)
NNDKP, parte din echipa juridică internațională care a asistat Metinvest în achiziția ArcelorMittal Iași
Mușat & Asociații obține o nouă victorie definitivă pentru NUROL într-un proiect strategic de infrastructură rutieră
Record de promovări la Țuca Zbârcea & Asociații: trei noi parteneri și alte 16 numiri interne | Florentin Țuca, Managing Partner: ”Această serie de promovări, una dintre cele mai extinse din istoria noastră, coincide cu aniversarea a 20 de ani de la fondarea firmei, un moment ce reconfirmă valoarea, profesionalismul și dăruirea întregii noastre echipe”
Filip & Company a organizat în parteneriat cu Asociația Studenților în Drept cea de-a zecea ediție a Concursului de negocieri simulate „Teodora Tudose”
MAXIM ̸ Asociații asistă EMSIL TECHTRANS în tranzacția imobiliară încheiată cu METSO pentru o proprietate industrială din Oradea
Mitel & Asociații dezvoltă o practică de litigii construită în jurul unui nucleu de avocați cu mare experiență, capabilă să ducă la capăt mandate complexe cu impact financiar și reputațional major, într-o piață în care disputele devin tot mai tehnice și mai dure | De vorbă cu Magda Dima (Partener) despre cum se construiește strategia, se evaluează riscurile și se formează generația nouă de litigatori
Echipa de Concurență a RTPR îmbină experiența cu precizia operațională, într-o formulă remarcată în Legal 500 și Chambers | De vorbă cu partenerii Valentin Berea și Roxana Ionescu despre modul de lucru care privilegiază consistența și rigoarea, cu rezultate ce confirmă profesionalismul și anvergura practicii
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...









RSS





