
Ministerul Economiei va deschide o aplicaţie informatică pentru turism | Virgil Popescu: Vrem să ştim clar statele unde s-au făcut plăţi
03 Aprilie 2020
AGERPRESŞeful de la Economie a făcut din nou apel la turiştii care şi-au plătit vacanţe pentru această perioadă să nu meargă să ceară banii înapoi agenţiilor, ci să îşi reprogrameze sejururile.
Ministrul Economiei, Energiei şi Mediului de Afaceri, Virgil Popescu, a anunţat, vineri, că intenţionează să lanseze o aplicaţie informatică pentru turism, care să permită tuturor agenţiilor, dar şi turiştilor, să transmită avansurile care au fost plătite pentru vacanţele din acest an, în vederea recuperării acestor sume.
"Am cerut agenţiilor de turism o situaţie clară, pe fiecare agenţie, unde au plecat aceste avansuri, ca să ştim cel puţin statele unde au fost plătite aceste avansuri, să încercăm pe căi diplomatice să obţinem înapoi aceşti bani. (...) Dacă până săptămâna viitoare nu vom avea această situaţie din partea agenţiilor cu plăţile unde au fost făcute, pentru că efectiv trebuie să ştim, noi vom deschide o aplicaţie informatică, care să permită tuturor agenţiilor, poate ne gândim să deschidem aplicaţia şi pentru turiştii care au plătit aceste avansuri, ca să avem această evidenţă. Trebuie să pornim de undeva, nu putem în orb, nu putem crede nici agenţiile de turism, care ne spun că au încasat atâtea avansuri şi au plătit atâtea în altă parte, dar nici pe turiştii care spun că avem de încasat, dacă nu demonstrează acest lucru. Asta doresc, să centralizăm datele, să ştim concret de câţi bani este nevoie, de câţi bani ar putea fi puşi la dispoziţie, despre ce este vorba din punct de vedere financiar. Evident, vrem să ştim clar statele către care s-au făcut aceste plăţi", a precizat Popescu, la Digi 24.
"Am cerut agenţiilor de turism o situaţie clară, pe fiecare agenţie, unde au plecat aceste avansuri, ca să ştim cel puţin statele unde au fost plătite aceste avansuri, să încercăm pe căi diplomatice să obţinem înapoi aceşti bani. (...) Dacă până săptămâna viitoare nu vom avea această situaţie din partea agenţiilor cu plăţile unde au fost făcute, pentru că efectiv trebuie să ştim, noi vom deschide o aplicaţie informatică, care să permită tuturor agenţiilor, poate ne gândim să deschidem aplicaţia şi pentru turiştii care au plătit aceste avansuri, ca să avem această evidenţă. Trebuie să pornim de undeva, nu putem în orb, nu putem crede nici agenţiile de turism, care ne spun că au încasat atâtea avansuri şi au plătit atâtea în altă parte, dar nici pe turiştii care spun că avem de încasat, dacă nu demonstrează acest lucru. Asta doresc, să centralizăm datele, să ştim concret de câţi bani este nevoie, de câţi bani ar putea fi puşi la dispoziţie, despre ce este vorba din punct de vedere financiar. Evident, vrem să ştim clar statele către care s-au făcut aceste plăţi", a precizat Popescu, la Digi 24.
În ceea ce priveşte orizontul de timp în care s-ar putea finaliza această aplicaţie, ministrul a precizat că se poate face într-o săptămână, la fel ca aplicaţia pentru Certificatele pentru Situaţie de Urgenţă.
"Finalizăm astăzi aplicaţia pentru Certificatele pentru Situaţie de Urgenţă, o testăm, ca să fim siguri că în momentul în care am pus-o sus va funcţiona perfect şi nimeni nu va avea o problemă şi va primi acel Certificat pentru Situaţie de Urgenţă în mod automat. După care ne apucăm şi cred, cum am terminat-o şi pe asta într-o săptămână, şi acea aplicaţie pentru turism va putea fi finalizată tot într-o săptămână", a subliniat Virgil Popescu.
Şeful de la Economie a făcut din nou apel la turiştii care şi-au plătit vacanţe pentru această perioadă să nu meargă să ceară banii înapoi agenţiilor, ci să îşi reprogrameze sejururile.
"Teoretic, se pot da banii înapoi tuturor. Problema este capacitatea financiară a agenţiilor, care au plătit, la rândul lor, de a putea returna. Evident că turistul nu poate să se ducă, este normal, noi îl înţelegem şi agenţiile îl înţeleg, dar nu au cum să se ducă, este practic imposibil ca aceştia să poată să călătorească sau să facă o vacanţă în această perioadă. De aceea, cel mai prudent lucru ar fi să negocieze cu agenţia şi să reprogrameze o nouă vacanţă într-o altă perioadă, în vară, sfârşitul anului, începutul anului viitor, şi dacă nu şi nu, să recupereze aceşti bani pentru că totul trebuie făcut într-o anumită cadenţă, pentru că eu înţeleg şi agenţiile de turism că nu au de unde să dea aceşti bani", a precizat acesta.
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
Articol 3814 / 5508 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |

BREAKING NEWS
ESENTIAL
Schoenherr i-a asistat pe fondatorii Purcari Wineries în legătură cu oferta publică de preluare voluntară de acțiuni ale companiei de către Maspex. Narcisa Oprea (partener) a coordonat echipa
LegiTeam: Lawyer - Pharma & Regulatory and Public Procurement Team | GNP Guia Naghi and Partners
bpv GRIGORESCU ȘTEFĂNICĂ și Andronic and Partners au gestionat juridic, în plan local, achiziția startup-ului Planable, fondat în Moldova și România, de către SE Ranking. Firme de avocatură din SUA și Moldova, în tranzacție
LegiTeam: Lawyer - Dispute Resolution and Employment | GNP Guia Naghi and Partners
Kinstellar a asistat cumpărătorul East Grain într-una dintre cele mai mari tranzacții din agrobusiness din ultimii ani. Vânzătorii au fost asistatați de avocați italieni, care au coordonat și echipa din București a unei firme internaționale
Filip & Company a asistat OLX în vânzarea Kiwi Finance | Alina Stancu Bîrsan, partener: ”Această tranzacție reflectă dinamica accelerată a pieței locale de servicii financiare și interesul în creștere pentru tranzacții în segmente-cheie”
Bondoc si Asociații asistă un consorțiu de bănci și instituții financiare în finanțarea de 331 milioane EUR pentru faza a doua a parcului eolian Vifor din Buzău. Echipa, coordonată de partenerii Simona Petrișor, Diana Ispas și Monica Iancu, cu suportul partenerului Cosmin Stăvaru
Schoenherr și Asociații promovează trei avocați în pozițiile managing attorney at law și senior attorney at law | Sebastian Guțiu (managing partner): ”Schoenherr continuă să se extindă în România, unde echipa noastră numără în prezent peste 75 de avocați și avem planuri mari pentru perioada următoare”
CMS | Join Our Team: Tax Consultant - Tax Department
LegiTeam: Lawyer - Tax Controversy and Tax Litigation | Reff & Associates
WTR Global Leaders 2025 | Ana-Maria Baciu (Baciu Partners), Sorina Olaru și Florina Firaru (NNDKP), Ciprian Dragomir (TZA) și Alina Tugearu (ZRVP), printre cei 17 români care au intrat în liga celor mai apreciați specialiști în domeniul mărcilor, la nivel global. Cine sunt aceștia, prin ce s-au remarcat și cum îi văd clienții
Provocările cu care se vor confrunta companiile în anul 2025, pe segmentul de Muncă ̸ Resurse Umane, sunt multiple și complexe, depășind adesea simpla conformitate legislativă, avertizează avocații firmei D&B David și Baias | Dan Dascălu, Partener: ”Necesitatea de a anticipa modificările, de a comunica transparent cu angajații și partenerii sociali, precum și riscurile asociate nerespectării prevederilor, cresc presiunea asupra angajatorilor”
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...