
Operatorii de telecomunicaţii trebuie să pună la dispoziţia utilizatorilor o fişă de sinteză cu date despre serviciile oferite
19 Septembrie 2024
AGERPRESReprezentanţii reglementatorului pieţei locale de telecomunicaţii precizează că fişa de sinteză reprezintă o modalitate de informare precontractuală şi devine parte integrantă a contractului încheiat cu utilizatorii.
Furnizorii de servicii de comunicaţii electronice sunt obligaţi să pună la dispoziţia utilizatorilor finali, înainte de încheierea unui contract, fie într-un spaţiu comercial, fie la distanţă, o fişă de sinteză care să cuprindă informaţii minime, într-un format standard, referitoare la serviciile de care viitorii clienţi vor beneficia, informează Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM), într-un comunicat de presă transmis, joi, spre publicare.
Reprezentanţii reglementatorului pieţei locale de telecomunicaţii precizează că fişa de sinteză reprezintă o modalitate de informare precontractuală şi devine parte integrantă a contractului încheiat cu utilizatorii.
Reprezentanţii reglementatorului pieţei locale de telecomunicaţii precizează că fişa de sinteză reprezintă o modalitate de informare precontractuală şi devine parte integrantă a contractului încheiat cu utilizatorii.
"Reglementările actuale vin în sprijinul utilizatorilor şi obligă operatorii să furnizeze informaţiile esenţiale despre oferta aleasă de cumpărător sub forma unei fişe de sinteză a contractului. Aceasta ar trebui să fie concisă şi uşor de citit, pe un suport durabil (pe hârtie, email, DVD etc.) sau, în cazul în care furnizarea pe un suport durabil nu este fezabilă, într-un document care poate fi deschis, vizualizat şi descărcat cu uşurinţă. Formatul fişei de sinteză se aplică tuturor contractelor de telefonie, internet sau televiziune şi le permite utilizatorilor să compare mai uşor ofertele de servicii. Modelul este în conformitate cu Regulamentul (UE) nr. 2019/2243 de stabilire a modelului fişei de sinteză a contractului", menţionează Autoritatea.
Conform prevederilor legale în vigoare, fişa de sinteză trebuie să includă: denumirea, adresa şi informaţiile de contact ale furnizorului, inclusiv pentru primirea unor reclamaţii; principalele caracteristici ale fiecărui serviciu furnizat; preţurile aferente pentru activarea serviciului de comunicaţii electronice, precum şi orice taxă recurentă sau aferentă consumului; durata contractului şi condiţiile de reînnoire şi încetare a acestuia; un rezumat al informaţiilor privind parametrii de calitate şi remediile pe care consumatorul le are la dispoziţie, în cazul serviciilor de acces la internet; în ce măsură produsele şi serviciile contractate sunt concepute pentru utilizatorii finali cu dizabilităţi.
"În cazul în care, în funcţie de modalitatea de încheiere a contractului, din motive tehnice obiective, este imposibilă punerea la dispoziţia utilizatorului final a fişei de sinteză a contractului la momentul încheierii contractului, aceasta se pune la dispoziţie ulterior, fără întârzieri nejustificate, cel târziu la momentul livrării echipamentului terminal sau înainte de începerea prestării serviciului solicitat. Obligaţiile cu privire la primirea fişei de sinteză se aplică atât contractelor încheiate cu consumatorii, cât şi celor încheiate cu alte categorii, precum microîntreprinderi, întreprinderi mici sau organizaţii non-profit", se arată în comunicat.
ANCOM susţine că, înainte de a sesiza orice aspect cu privire la încheierea unui contract, utilizatorii trebuie să se asigure că deţin şi că au verificat documentele care alcătuiesc contractul (informarea precontractuală, fişa de sinteză, contractul de bază, condiţii generale, broşura de tarife etc).
"În cazul în care furnizorul nu a pus la dispoziţie fişa de sinteză la încheierea contractului de furnizare de servicii de comunicaţii electronice, utilizatorii pot sesiza ANCOM. În cazul în care furnizorii nu respectă clauzele din contract, consumatorii pot sesiza Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC), iar utilizatorii finali care sunt microîntreprinderi, întreprinderi mici sau organizaţii non-profit se pot adresa mediatorilor autorizaţi sau instanţelor de judecată. ANCOM poate oferi consiliere şi mediere, dar nu are atribuţii cu privire la sancţionarea furnizorilor în astfel de situaţii", notează arbitrul telecom.
InfoCentru ANCOM pune la dispoziţia utilizatorilor informatii utile despre serviciile de comunicaţii electronice (telefonie, internet şi televiziune) şi serviciile poştale, pentru a-i sprijini in alegerea şi folosirea acestor servicii.
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
Articol 289 / 5537 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |

BREAKING NEWS
ESENTIAL
Summer Internship-ul Mușat & Asociații, mai mult decât un stagiu de vară: program strategic de formare și recrutare, care le oferă studenților experiență practică autentică, mentorat direct de la parteneri și acces la Fellowship, cu șanse reale de a deveni parte din echipa firmei | De vorbă cu Ștefan Diaconescu (Partner) despre experiență completă a cursanților, cu expunere directă la multiple arii de practică și la cultura organizațională a uneia dintre cele mai mari firme de avocatură din România
Reff & Asociații | Deloitte Legal a asistat dezvoltatorul şi investitorul imobiliar Prime Kapital în emisiunea de obligațiuni de 100 mil. €. Partenerii Andrei Burz-Pînzaru și Irina Dimitriu, în prim plan
League Tables of Legal Advisors (H1 2025) | Piața globală a fuziunilor și achizițiilor a atins 2 trilioane USD – cel mai bun semestru pentru mega-deal-uri din 2020, dar cu cel mai mic număr de tranzacții din ultimele două decenii. CMS și Clifford Chance, printre primele în clasamentul global. Schoenherr are un avans impresionant în Europa și a asistat cele mai multe tranzacții în CEE
Filip & Company a asistat ACP Credit în acordarea unei noi runde de finanțare rețelei de clinici veterinare PartnerVet. Echipa, coordonată de Alexandra Manciulea (partener) și Rebecca Marina (counsel)
Clifford Chance își consolidează practica de Litigii prin recrutarea lui Remus Codreanu ca partener în echipa din București
Kinstellar are un nou Office Managing Partner în București | Iustinian Captariu a preluat managementul biroului de la Victor Constantinescu, cel care a condus echipa locală timp de șase ani, cu rezultate remarcabile. Kristóf Ferenczi, Firm Managing Partner: ”Numirea lui Iustinian face parte din programul nostru de planificare a succesiunii, un element esențial pentru a asigura creșterea și succesul continuu al Kinstellar”
Lexology Energy Rankings 2025 | Cine sunt avocații români care s-au remarcat într-o practică devenită, în ultimii ani, un adevărat laborator de inovație juridică: ZRVP, CMS, TZA și NNDKP au o amprentă bine conturată în Oil & Gas. NNDKP strălucește și în Power & Electricity, unde se remarcă și Kinstellar, dar și în Renewables
ANALIZĂ | Gabriel Resources a deschis o procedură de anulare a hotărârii ICSID prin care Tribunalul arbitral a respins cererea de peste 3 mld. USD privind controversatul proiect minier de la Roșia Montană, iar România a răspuns cu un Contramemoriu care demontează acuzațiile și atacă frontal strategia reclamanților. Dacă statul ar pierde, impactul ar fi devastator pentru finanțele publice și ar compromite rezultatele măsurilor pe care guvernul Bolojan încearcă să le implementeze
CMS | Join Our Team: Tax Consultant - Tax Department
Ana-Maria Baciu, avocatul din România cu cele mai multe nominalizări la gala Legal 500 CEE Awards 2025: Intellectual Property Lawyer of the Year, Romania Lawyer of the Year și CEE Partner of the Year. Astfel de validări contribuie nu doar la consolidarea brandului său personal, ci și la repoziționarea avocaturii de business din România ca un partener credibil, capabil să ofere consultanță sofisticată clienților internaționali
LegiTeam: Lawyer - Dispute Resolution and Employment | GNP Guia Naghi and Partners
Bulboacă & Asociatii caută un Avocat Colaborator pentru Echipa de Tranzacții de Elită (Corporate ̸ M&A)
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...