ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Procedura de acordare a facilităţilor pentru întreprinderi sociale şi întreprinderi sociale de inserţie, aprobată de Guvern

06 Iulie 2022   |   Agerpres

Potrivit Hotărârii de Guvern, instruirea personalului de specialitate, cu privire la clauzele sociale care pot fi cuprinse în caietele de sarcini destinate contractelor rezervate, va fi asigurată de către autorităţile publice.

 
 
Procedura de acordare a facilităţilor pentru întreprinderi sociale şi întreprinderi sociale de inserţie a fost aprobată miercuri printr-o Hotărâre de Guvern, a anunţat Ministerul Muncii şi Solidarităţii Sociale (MMSS).
 
"Guvernul a aprobat o hotărâre prin care sunt modificate şi completate Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 219/2015 privind economia socială, fiind introduse dispoziţii care să soluţioneze unele dificultăţi întâmpinate în implementarea acesteia şi care să pună în aplicare modificările legislative prevăzute de Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 33/2022 pentru modificarea şi completarea legii menţionate.Principala noutate adusă de actul normativ este introducerea unei proceduri de acordare a facilităţilor pentru întreprinderile sociale şi întreprinderile sociale de inserţie. În acest sens, aceste structuri trebuie să depună, la autorităţile administraţiei publice locale în a cărui rază teritorială îşi desfăşoară activitatea, o cerere însoţită de un memoriu justificativ, din care să rezulte necesitatea şi oportunitatea acordării acestor facilităţi", se menţionează în comunicat.
 
Potrivit Hotărârii de Guvern, instruirea personalului de specialitate, cu privire la clauzele sociale care pot fi cuprinse în caietele de sarcini destinate contractelor rezervate, va fi asigurată de către autorităţile publice.
 
Actul normativ reglementează procedura legală în baza căreia autorităţile publice locale să poată acorda scutiri de taxe şi impozite întreprinderilor sociale şi întreprinderilor sociale de inserţie care au sediul în circumscripţia administraţiei publice locale, prin hotărâri ale consiliilor locale.
 
Hotărârea de Guvern vizează şi modificarea termenelor de depunere a rapoartelor anuale, prin adaptarea fiecărei categorii de persoane juridice atestate la obligaţiile specifice.
 
Potrivit sursei citate, o altă modificare, care are scopul de a flexibiliza transmiterea documentelor la agenţiile de ocupare, prevede introducerea poştei electronice ca mijloc de comunicare.
 
"Actul normativ adoptat de Executiv modifică şi condiţiile de obţinere a atestatului de către întreprinderile sociale şi reglementează situaţiile de anulare şi de renunţare la atestatul de întreprindere socială şi la marca socială la cererea întreprinderii sociale/întreprinderii sociale de inserţie, precum şi procedura de lucru şi de comunicare a acestor decizii de către agenţiile de ocupare", se arată în comunicat.
 
De asemenea, în situaţia în care o întreprindere socială îşi schimbă sediul social într-un alt judeţ, aceasta va fi obligată să solicite un nou atestat prin depunerea unei cereri la agenţia de ocupare pe raza căreia şi-a stabilit noul sediu social şi să renunţe la atestatul obţinut în judeţul iniţial.
 
Pentru situaţiile în care se solicită prelungirea atestatului/certificatului, a fost eliminată obligaţia de a depune actele de înfiinţare şi funcţionare a întreprinderilor sociale/întreprinderilor sociale de inserţie, având în vedere că în arhiva agenţiei de ocupare există deja aceste documente.
 
Ministerul Muncii precizează că modificările legislative fac parte din reforma prevăzută în Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă al României (PNRR) şi vor duce la îmbunătăţirea ocupării pe piaţa muncii, inclusiv a persoanelor din grupul vulnerabil, contribuind astfel la reducerea sărăciei şi, totodată, la creşterea nivelului de trai a persoanelor angajate.
 
Intervenţiile legislative au ca scop diversificarea facilităţilor fiscale şi de achiziţii publice care să stimuleze start-up-uri inovatoare de economie socială, grupuri de economie socială, acceleratoare şi incubatoare de proiecte antreprenoriale pe economie socială cu impact social, structurile de economie socială urmând a fi sprijinite şi în perioada de programare 2021-2027, prin intermediul fondurilor europene.
 
Potrivit MMSS, în cadrul Planului Naţional de Redresare şi Rezilienţă al României, adoptat de Comisia Europeană la 27 septembrie 2021, este prevăzută Componenta 13 - Reforme Sociale, în cadrul căreia se regăseşte Reforma 6 - Îmbunătăţirea legislaţiei privind economia socială.
 
În acest context, la 1 aprilie 2022 a fost publicată în Monitorul Oficial al României, Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 33/2022 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 219/2015 privind economia socială. OUG prevede modificarea corespunzătoare a Normelor metodologice de aplicare a Legii privind economia socială, în termen de 60 de zile de la intrarea sa în vigoare.
 
Normele metodologice de aplicare, aprobate prin HG nr. 585/2016, conţin prevederi ce au drept scop reglementarea procedurii de atestare şi certificare a întreprinderilor sociale/ întreprinderilor sociale de inserţie de către agenţiile judeţene pentru ocuparea forţei de muncă, a situaţiilor de suspendare şi retragere a atestatului de întreprindere socială/marcă socială, precum şi stabilirea modalităţilor de raportare anuală a activităţii acestora. 
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 1174 / 5146
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Senior Lawyer Employment | Reff & Associates
Patru case locale de avocați rămân în topul global al celor mai bune 100 de firme implicate în arbitraje internaționale | Cum sunt prezentate în GAR 100 (2024), ce mandate au avut și ce spun clienții despre avocați și prestațiile acestora. TZA, ZRVP, LDDP și SP asistă clienți în arbitraje cu pretenții de 15,7 miliarde de dolari
Kinstellar a asistat BIG Mega Renewable Energy cu privire la finanțarea de 92 mil. € cu BERD și OTP Bank pentru construcția și operarea Parcului Eolian Urleasca
Răzvan Gheorghiu-Testa, fondator al Țuca Zbârcea & Asociații, inclus în „Top 50 Cei Mai Influenți Oameni de pe Piața Imobiliară din România”
Wolf Theiss a asistat AIRSOL în legătură cu achiziția MedAir Oxygen Solution | Emanuele Lainati, Legal Affair Manager SOL Group: “Expertiza, dedicarea și abordarea proactivă a avocaţilor Wolf Theiss au fost esențiale pentru încheierea cu succes a tranzacției”
Filip & Company a asistat Centrokinetic, în parteneriat cu Agista, în achiziția pachetului majoritar de părți sociale ale clinicii Socrates din Timișoara
Arbitrajul ICSID cerut de Nova Group Investments a ajuns la final | Statul român așteaptă decizia, după ce tribunalul a declarat închisă procedura în litigiul în care pretențiile se ridică la 345 mil. E. Ce onorarii au fost plătite firmelor de avocați care au asigurat apărarea
LegiTeam: Reff & Associates is looking for a 3-5 years Atorney at Law | Dispute Resolution
LegiTeam: Reff & Associates is looking for a 0-3 years Atorney at Law | Dispute Resolution
După un an plin, în care s-au implicat în peste 20 de tranzacții, avocații de M&A de la PNSA au acum în lucru peste zece mandate „cu greutate” | Silviu Stoica, partener: ”Există un interes crescut al fondurilor de private equity, dar și al investitorilor strategici și instituționali. Avem proiecte în cele mai variate domenii”
D&B David şi Baias o cooptează în echipă pe Adina Guțiu, care va coordona departamentul de Energie și Resurse Naturale
Provocarile legislative actuale ale companiilor într-un mediu de afaceri dinamic și inovator | De vorbă cu cu Alexandra Pădurariu, Head of Legal, Compliance and Public Affairs – Samsung Electronics România & Bulgaria, despre cum reușește compania să implementeze practicile și politicile care sprijină guvernanța corporativă responsabilă și adaptarea la tendințele ESG
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...