ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Procedura de implementare a măsurii „Granturi pentru capital de lucru acordate entităților din domeniul agroalimentar” se află în consultare publică

13 Mai 2022   |   BizLawyer

Granturile pentru capital de lucru vor fi acordate pe bază de contract următoarelor categorii de beneficiari, a căror activitate a fost afectată de efectele pandemiei COVID-19: IMM-uri, societăți agricole, cooperative agricole, grupuri de producători și organizații de producători din domeniile de activitate agricultură, piscicultură si acvacultură, industria alimentară și alte activități asimilate acesteia.

 
 
Ministerul Antreprenoriatului și Turismului a afișat pe site-ul propriu, spre consultare publică, proiectul procedurii de implementare a măsurii „Granturi pentru capital de lucru acordate entităților din domeniul agroalimentar” din cadrul schemei de ajutor de stat instituită prin Ordonanța de Urgență nr. 61/2022 privind unele măsuri pentru acordarea de microgranturi și granturi pentru capital de lucru entităților din domeniul agroalimentar cu finanțare din fonduri externe nerambursabile.

„Domeniul agroalimentar a fost semnificativ afectat de criza economică provocată de pandemie, motiv pentru care, în ciuda timpului scurt avut la dispoziție, am depus și vom depune toate eforturile pentru a implementa cu succes una dintre cele două măsuri care va compensa aceste pierderi. Este vorba despre granturile pentru capital de lucru destinate acestui sector de activitate, schemă de ajutor de stat pentru care noi, ca minister, în parteneriat cu agențiile pentru întreprinderile mici și mijlocii, atragere de investiții și promovare a exportului (AIMMAIPE), suntem administratori. Primul pas a fost realizat: am publicat în transparență proiectul procedurii de implementare. În paralel, microgranturile în valoare de 5.000 euro vor fi acordate de Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale”, a declarat ministrul antreprenoriatului și turismului, Constantin-Daniel Cadariu.


Cererile vor fi finanțate în ordinea depunerii acestora pe aplicația informatică www.granturi.imm.gov.ro, în următoarele condiții:

•    pentru IMM-urile cu cifra de afaceri aferentă anului 2019 cuprinsă între 5.000 și 33.350 euro, valoarea grantului este de 5.000 euro;
•    pentru IMM-urile cu cifra de afaceri aferentă anului 2019 mai mare de 33.350 euro, valoarea grantului este în procent de 15% din cifra de afaceri și nu poate depăși suma de 120.000 euro.

Beneficiarii vor asigura, în schimb, o cofinanțare în valoare de 15% din grantul solicitat.

Granturile pentru capital de lucru vor fi acordate pe bază de contract următoarelor categorii de beneficiari, a căror activitate a fost afectată de efectele pandemiei COVID-19: IMM-uri, societăți agricole, cooperative agricole, grupuri de producători și organizații de producători din domeniile de activitate agricultură, piscicultură si acvacultură, industria alimentară și alte activități asimilate acesteia.

Conform proiectului de procedură de implementare, beneficiarii vor putea folosi ajutoarele financiare pentru susținerea unor cheltuieli angajate după data de 1 februarie 2020, care fac referire, spre exemplu, la stocurile de materii prime, materiale, mărfuri, datorii curente și restante față de furnizori, chiria pe bază de contract încheiat și/sau cheltuieli privind arenda sau redevența, achiziția de servicii necesare activității curente/operaționale și de obiecte de inventar, cumpărarea de echipamente, utilaje, instalații, tehnologii și cheltuieli privind plata datoriilor către bugetul statului și bugetele locale.

Măsura este valabilă până la 30 iunie 2022, iar plățile vor fi efectuate până la 31 decembrie 2023. Bugetul alocat este în valoare totală de 250.000.000 euro, din care 149.225.400 euro fonduri externe nerambursabile și 100.774.600 euro de la bugetul de stat.

•    Puteți consulta proiectul procedurii de implementare aici: https://bit.ly/39iJpVm.

 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 23 / 17328
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Mihai Popa, Deputy Managing Partner și Coordonator al Departamentului de Restructurare și Insolvență din cadrul Mușat & Asociații, lector în cadrul Conferinței Naționale de Insolvență
Încă un ‘chinese wall’: Stratulat Albulescu a asistat dezvoltatorul de solutii software Cyscale si fondul de investitii GapMinder cu privire la runda de finantare de tip Seed in valoare de 3 mil. E
Cum să-ți împlinești visul de a practica avocatura în propria firmă, înființată în afara granițelor | Rețeta succesului, în varianta Florentinei Marin, fondatoarea Marin & Pasalodos, din Barcelona. ‘Planul nostru este să ne dezvoltăm și să deschidem cabinete în alte orașe din Spania, România și în alte țări’, spune avocata
LMG Life Sciences Awards EMEA 2022: Mușat & Asociații, desemnată la Londra „Firma de avocatură a anului în Europa de Est”
Tendințele ultimelelor luni pe piața muncii, analizate de avocații firmei Băncilă, Diaconu și Asociații. De vorbă cu Anca Atanasiu (Managing Associate), depre marile provocări ale anului și mandatele primite de echipa de Dreptul muncii, pe care o coordonează. Volumul, diversitatea și complexitatea proiectelor au crescut continuu
Avocații ZRVP analizează proiectul de lege, aflat pe agenda Parlamentului, care transpune în legislația națională Directiva (UE) 2019 ̸ 1023 privind restructurarea și insolvența. De vorbă cu Andreea Macașoi (Managing Associate) și Stan Tîrnoveanu (Senior Partner), numit de Legal 500 ”un guru al insolvenței”, despre legislație și proiecte, conduita juridică inovativă a echipei și riscul crescut de insolvență în această perioadă
Șansa de a lucra într-o firmă ce oferă oportunități profesionale și instruire ”fără limite” | Cristina Tudoran, numită recent Counsel la Filip & Company: Acesta este, fără doar și poate, locul potrivit pentru dezvoltare profesională la nivel înalt. Tinerii au acces la educație continuă, iar cei care și-au început deja cariera își pot dezvolta rapid și armonios atuurile profesionale. Ce ne distinge însă cu adevărat este mediul de lucru relaxat, buna dispoziție din cadrul echipei și calitatea relațiilor interumane
BizLawyer îi prezintă pe cei mai buni absolvenți din generația lor | Cosmin-Teodor Cotos a finalizat acum trei ani studiile de licență cu media 9,79 și are azi propriul cabinet de avocatură. ”Esența și particularitățile dreptului m-au fascinat, iar profesorii și persoanele pe care le-am întâlnit în mediul universitar mi-au schimbat complet cursul vieții”, spune azi avocatul
POPESCU & ASOCIAȚII obține în instanță o soluție fără precedent, relevantă pentru economia circulară. Echipa de avocați a fost coordonată de Octavian POPESCU (Managing Partner) și Dana BIVOL (Partner)
MPR Partners câștigă, pentru clienții săi, două dispute cu pretenții de cca. 26 mil. €. Cum au lucrat avocații și ce soluții au obținut în dosarele Municipiul Bacău vs. CET și Getica vs. grupul Auchan
Tendințe noi și multiple provocări în piața muncii | Avocații RTPR au mandate multe, variate și complexe în practica de Employment, de la „stock option” plan-uri cu scheme simplificate ori cu adevărate tranzacții în care angajații devin co-investitori împreună cu acționarii majoritari, până la integrarea în activitate a refugiaților din Ucraina. Despre modul de lucru și factorii care diferențiază RTPR de ceilalți consultanți, într-o discuție cu partenerul Alina Stăvaru
LegiTeam | Zamfirescu Racoţi Vasile & Partners recrutează avocat definitiv (Litigii)
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...