ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Proiectul de metodologie pentru concursul de directori de unităţi de învăţământ, pus în dezbatere publică

04 Iunie 2021   |   Agerpres

Potrivit proiectului, pentru a ocupa funcţia de director sau de director adjunct, un cadru didactic trebuie să îndeplinească, cumulativ, mai multe condiţii.

 
 
Ministerul Educaţiei a pus în dezbatere publică proiectul de metodologie privind organizarea şi desfăşurarea concursului pentru ocuparea funcţiilor de director şi director adjunct din unităţile de învăţământ preuniversitar.

Potrivit proiectului, pentru a ocupa funcţia de director sau de director adjunct, un cadru didactic trebuie să îndeplinească, cumulativ, următoarele condiţii:

* să fie absolvent de învăţământ superior cu diplomă de licenţă sau atestat de echivalare potrivit legislaţiei în vigoare;
* să fie titular în învăţământul preuniversitar, având încheiat contract de muncă pe perioadă nedeterminată;
* să aibă o vechime în învăţământul preuniversitar de minim 5 ani;
* să aibă calificativul 'Foarte bine' acordat în ultimii 2 ani şcolari lucraţi efectiv la catedră în funcţii didactice sau în funcţii de conducere din unităţi de învăţământ/inspectorate şcolare/casele corpului didactic/Palatul Naţional al Copiilor/Ministerul Educaţiei ori în funcţii de îndrumare şi control din inspectorate şcolare/funcţii de specialitate specifice Ministerului Educaţiei;
* să nu fi fost sancţionat disciplinar în ultimul an şcolar anterior anului desfăşurării concursului;
* să nu fi fost lipsit de dreptul de a ocupa o funcţie de conducere în învăţământ prin hotărâre judecătorească definitivă de condamnare penală;
* să fie apt din punct de vedere medical pentru îndeplinirea funcţiei;
* să nu fi avut statutul de 'lucrător al Securităţii' sau 'colaborator al Securităţii'.

Proiectul prevede că probele din cadrul concursului pentru ocuparea funcţiilor de director şi de director adjunct din unităţile de învăţământ sunt următoarele:

* O probă scrisă care constă în rezolvarea de către candidaţi, în maximum 120 de minute, a unui test standardizat cu 50 de itemi, cu un singur răspuns corect, prin care se evaluează capacităţi şi competenţe relevante pentru activitatea de management educaţional. Fiecare item corect rezolvat se notează cu două puncte. Nota se obţine prin împărţirea la 10 a sumei punctajelor obţinute.

* Un interviu susţinut în faţa unei comisii de evaluare, cu durata de 60 de minute pentru fiecare candidat, în cadrul căruia se evaluează competenţele de management strategic, operaţional şi de comunicare, prin prezentarea unui plan de dezvoltare al şcolii pentru care candidează, abilităţile de rezolvare a unor situaţii-problemă, raportat la contextul şi specificul unităţii de învăţământ pentru care candidează, competenţele digitale, printr-o probă practică de utilizare a calculatorului.

"Este declarat "admis" la proba scrisă candidatul care a obţinut cel puţin nota 7. Pot participa la proba de interviu doar candidaţii declaraţi admişi la proba scrisă", se precizează în proiect.

Conform calendarului, între 21 şi 30 iunie se vor depune dosarele de înscriere la proba scrisă pe platforma informatică dedicată. În perioada 1-8 iulie se vor evalua dosarele de înscriere.

Proba scrisă a concursului se va desfăşura pe 27 iulie şi în aceeaşi zi vor fi afişate rezultatele.

Contestaţiile vor putea fi depuse pe 27 şi 28 iulie, iar rezultatele finale - pe 30 iulie.

Proba de interviu se va desfăşura între 11 octombrie şi 26 noiembrie, iar deciziile de numire se vor face în perioada 13 - 20 decembrie.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 2024 / 5163
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Avocații KPMG Legal – Toncescu și Asociații au în derulare în jur de zece proiecte de achiziții, aflate în diferite stadii ale procesului și gestionează în prezent cinci mandate de fuziuni și divizări, incluzând o fuziune transfrontalieră. Laura Toncescu, (Managing Partner): Se observă în ultimul timp o concentrare a cererilor de consultanță pentru tranzacții de M&A din partea celor care au deja experiență pe piața din Europa, spre deosebire de anii trecuți când apetitul pentru risc era mai mare și, prin urmare, clienții proveneau și din alte regiuni
LegiTeam: Alătură-te echipei de avocați Mitel & Asociații!
Cine sunt campionii pieței locale evidențiați în ultimul clasament IP Stars 2024 | Baciu Partners are cele mai multe recomandări în prima bandă din domeniul mărcilor. ZRVP și Răzvan Dincă & Asociaţii sunt pe primul palier al performanței, urmate de Mușat & Asociații și NNDKP
WH Partners, o firmă de avocatură din Malta, deschide primul birou din România în parteneriat cu Simion & Partners | James Scicluna, Co-fondator și Managing Partner WH Partners: „Lansarea WH Simion & Partners în București ne întărește angajamentul de a ne dezvolta firma mai departe de Malta într-un mod de care să beneficieze strategic clienții noștri. Abilitățile tranzacționale ale Cosminei Simion și experiența pe care aceasta și echipa ei o aduc în tehnologie, digital, media și divertisment completează perfect serviciile noastre”
De vorbă cu studenții admiși în fruntea listei la Facultatea de Drept a Universității București | Diana Latiș, 86 de puncte, printre primii intrați în anul 2023: ”La această facultate, cantitatea de informație care trebuie asimilată în timpul scurt al unui semestru este enormă, explicațiile nu sunt întotdeauna pe înțelesul nostru. Seminarele sunt cele care mai salvează cât de cât situația, în cadrul acestora putând discuta mai aplicat teoria predată la cursuri. Practica ne-ar fi cea mai utilă”
Senior Lawyer Employment | Reff & Associates
Eurohold şi EIG au deschis oficial o procedură de arbitraj împotriva Guvernului României, cu miza de 500 mil. €. Avocații României se vor înfrunta cu Pinsent Masons şi Djingov, Gouginski, Kyutchukov & Velichkov
Alpiq a obținut anularea integrală a unei decizii fiscale cu obligații de plată de cca. 158 mil. €. Sebastian Guțiu, Manging Partner Schoenherr: ”Această victorie majoră confirmă faptul că utilizăm abordarea corectă”
Cine sunt și cum gândesc profesioniștii evidențiați de Legal 500 în GC Powerlist Romania | De vorbă cu Daniela Bulacu, Head of Legal - Ringier România: “Viitorul este cel al dialogului la nivel de comunicate, fără implicarea orgoliilor personale. Cred că sunt necesare mai multe întâlniri profesionale unde putem să schimbăm opinii, să învățăm unii de la alții”
Cine sunt și cum gândesc profesioniștii evidențiați de Legal 500 în GC Powerlist Romania | De vorbă cu Alexandru Berea, General counsel la BCR: ”Prin colaborare putem genera schimbări semnificative nu doar în interiorul profesiei noastre, ci și în societate in general. Prin natura muncii noastre, nu numai că răspundem la nevoile imediate ale societății, dar suntem și arhitecți ai viitorului acesteia, contribuind la definirea și modelarea unui cadru normativ care să orienteze comportamentul și deciziile individuale și colective pe termen lung”
Finanțele au demarat procedura de selecție a firmelor de avocați pentru un proiect ce presupune asistență consistentă în baza dreptului englez. Contract pe 3 ani, tarife orare de cca. 1.900 lei
Mușat & Asociații câștigă prestigiosul premiu “Romania Firm of the Year” la LMG Life Sciences Awards EMEA 2024 în Londra | Paul George Buta, Managing Partner: “O recunoaștere internațională a eforturilor întregii firme în mandate extrem de sofisticate din domeniul life sciences, care au implicat un număr semnificativ de avocați”
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...