
Proiectul de metodologie pentru concursul de directori de unităţi de învăţământ, pus în dezbatere publică
04 Iunie 2021
AgerpresPotrivit proiectului, pentru a ocupa funcţia de director sau de director adjunct, un cadru didactic trebuie să îndeplinească, cumulativ, mai multe condiţii.
Ministerul Educaţiei a pus în dezbatere publică proiectul de metodologie privind organizarea şi desfăşurarea concursului pentru ocuparea funcţiilor de director şi director adjunct din unităţile de învăţământ preuniversitar.
Potrivit proiectului, pentru a ocupa funcţia de director sau de director adjunct, un cadru didactic trebuie să îndeplinească, cumulativ, următoarele condiţii:
* să fie absolvent de învăţământ superior cu diplomă de licenţă sau atestat de echivalare potrivit legislaţiei în vigoare;
* să fie titular în învăţământul preuniversitar, având încheiat contract de muncă pe perioadă nedeterminată;
* să aibă o vechime în învăţământul preuniversitar de minim 5 ani;
* să aibă calificativul 'Foarte bine' acordat în ultimii 2 ani şcolari lucraţi efectiv la catedră în funcţii didactice sau în funcţii de conducere din unităţi de învăţământ/inspectorate şcolare/casele corpului didactic/Palatul Naţional al Copiilor/Ministerul Educaţiei ori în funcţii de îndrumare şi control din inspectorate şcolare/funcţii de specialitate specifice Ministerului Educaţiei;
* să nu fi fost sancţionat disciplinar în ultimul an şcolar anterior anului desfăşurării concursului;
* să nu fi fost lipsit de dreptul de a ocupa o funcţie de conducere în învăţământ prin hotărâre judecătorească definitivă de condamnare penală;
* să fie apt din punct de vedere medical pentru îndeplinirea funcţiei;
* să nu fi avut statutul de 'lucrător al Securităţii' sau 'colaborator al Securităţii'.
Proiectul prevede că probele din cadrul concursului pentru ocuparea funcţiilor de director şi de director adjunct din unităţile de învăţământ sunt următoarele:
* O probă scrisă care constă în rezolvarea de către candidaţi, în maximum 120 de minute, a unui test standardizat cu 50 de itemi, cu un singur răspuns corect, prin care se evaluează capacităţi şi competenţe relevante pentru activitatea de management educaţional. Fiecare item corect rezolvat se notează cu două puncte. Nota se obţine prin împărţirea la 10 a sumei punctajelor obţinute.
* Un interviu susţinut în faţa unei comisii de evaluare, cu durata de 60 de minute pentru fiecare candidat, în cadrul căruia se evaluează competenţele de management strategic, operaţional şi de comunicare, prin prezentarea unui plan de dezvoltare al şcolii pentru care candidează, abilităţile de rezolvare a unor situaţii-problemă, raportat la contextul şi specificul unităţii de învăţământ pentru care candidează, competenţele digitale, printr-o probă practică de utilizare a calculatorului.
"Este declarat "admis" la proba scrisă candidatul care a obţinut cel puţin nota 7. Pot participa la proba de interviu doar candidaţii declaraţi admişi la proba scrisă", se precizează în proiect.
Conform calendarului, între 21 şi 30 iunie se vor depune dosarele de înscriere la proba scrisă pe platforma informatică dedicată. În perioada 1-8 iulie se vor evalua dosarele de înscriere.
Proba scrisă a concursului se va desfăşura pe 27 iulie şi în aceeaşi zi vor fi afişate rezultatele.
Contestaţiile vor putea fi depuse pe 27 şi 28 iulie, iar rezultatele finale - pe 30 iulie.
Proba de interviu se va desfăşura între 11 octombrie şi 26 noiembrie, iar deciziile de numire se vor face în perioada 13 - 20 decembrie.
Potrivit proiectului, pentru a ocupa funcţia de director sau de director adjunct, un cadru didactic trebuie să îndeplinească, cumulativ, următoarele condiţii:
* să fie absolvent de învăţământ superior cu diplomă de licenţă sau atestat de echivalare potrivit legislaţiei în vigoare;
* să fie titular în învăţământul preuniversitar, având încheiat contract de muncă pe perioadă nedeterminată;
* să aibă o vechime în învăţământul preuniversitar de minim 5 ani;
* să aibă calificativul 'Foarte bine' acordat în ultimii 2 ani şcolari lucraţi efectiv la catedră în funcţii didactice sau în funcţii de conducere din unităţi de învăţământ/inspectorate şcolare/casele corpului didactic/Palatul Naţional al Copiilor/Ministerul Educaţiei ori în funcţii de îndrumare şi control din inspectorate şcolare/funcţii de specialitate specifice Ministerului Educaţiei;
* să nu fi fost sancţionat disciplinar în ultimul an şcolar anterior anului desfăşurării concursului;
* să nu fi fost lipsit de dreptul de a ocupa o funcţie de conducere în învăţământ prin hotărâre judecătorească definitivă de condamnare penală;
* să fie apt din punct de vedere medical pentru îndeplinirea funcţiei;
* să nu fi avut statutul de 'lucrător al Securităţii' sau 'colaborator al Securităţii'.
Proiectul prevede că probele din cadrul concursului pentru ocuparea funcţiilor de director şi de director adjunct din unităţile de învăţământ sunt următoarele:
* O probă scrisă care constă în rezolvarea de către candidaţi, în maximum 120 de minute, a unui test standardizat cu 50 de itemi, cu un singur răspuns corect, prin care se evaluează capacităţi şi competenţe relevante pentru activitatea de management educaţional. Fiecare item corect rezolvat se notează cu două puncte. Nota se obţine prin împărţirea la 10 a sumei punctajelor obţinute.
* Un interviu susţinut în faţa unei comisii de evaluare, cu durata de 60 de minute pentru fiecare candidat, în cadrul căruia se evaluează competenţele de management strategic, operaţional şi de comunicare, prin prezentarea unui plan de dezvoltare al şcolii pentru care candidează, abilităţile de rezolvare a unor situaţii-problemă, raportat la contextul şi specificul unităţii de învăţământ pentru care candidează, competenţele digitale, printr-o probă practică de utilizare a calculatorului.
"Este declarat "admis" la proba scrisă candidatul care a obţinut cel puţin nota 7. Pot participa la proba de interviu doar candidaţii declaraţi admişi la proba scrisă", se precizează în proiect.
Conform calendarului, între 21 şi 30 iunie se vor depune dosarele de înscriere la proba scrisă pe platforma informatică dedicată. În perioada 1-8 iulie se vor evalua dosarele de înscriere.
Proba scrisă a concursului se va desfăşura pe 27 iulie şi în aceeaşi zi vor fi afişate rezultatele.
Contestaţiile vor putea fi depuse pe 27 şi 28 iulie, iar rezultatele finale - pe 30 iulie.
Proba de interviu se va desfăşura între 11 octombrie şi 26 noiembrie, iar deciziile de numire se vor face în perioada 13 - 20 decembrie.
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
Articol 2372 / 5511 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |

BREAKING NEWS
ESENTIAL
PNSA a asistat una dintre cele mai mari finanțări acordate în ultimii ani | Grupul Ameropa, client tradițional al casei de avocatură, semnează o facilitate de refinanțare de 1,35 miliarde USD cu un sindicat format din trei bănci. Partenerul Bogdan C. Stoica a coordonat echipa, cu contribuția Ioanei Lazăr (Senior Associate) și a Crinei Stan (Associate)
LegiTeam: Lawyer - Pharma & Regulatory and Public Procurement Team | GNP Guia Naghi and Partners
Kinstellar își consolidează practica de Energie din București prin recrutarea Ralucăi Gabor (Counsel) | Iustinian Captariu, coordonatorul practicii regionale de Energie a Kinstellar: ”Alăturarea Ralucăi ne întărește angajamentul de a excela într-unul dintre cele mai dinamice și strategice sectoare din România”
LegiTeam: Lawyer - Dispute Resolution and Employment | GNP Guia Naghi and Partners
Țuca Zbârcea & Asociații stabilește un precedent important în domeniul serviciilor digitale și comerțului electronic | Reprezentarea, asigurată de o echipă coordonată de Alina Ungureanu (partner) și Cătălina Ionescu (senior associate)
Schoenherr i-a asistat pe fondatorii Purcari Wineries în legătură cu oferta publică de preluare voluntară de acțiuni ale companiei de către Maspex. Narcisa Oprea (partener) a coordonat echipa
bpv GRIGORESCU ȘTEFĂNICĂ și Andronic and Partners au gestionat juridic, în plan local, achiziția startup-ului Planable, fondat în Moldova și România, de către SE Ranking. Firme de avocatură din SUA și Moldova, în tranzacție
Kinstellar a asistat cumpărătorul East Grain într-una dintre cele mai mari tranzacții din agrobusiness din ultimii ani. Vânzătorii au fost asistatați de avocați italieni, care au coordonat și echipa din București a unei firme internaționale
Filip & Company a asistat OLX în vânzarea Kiwi Finance | Alina Stancu Bîrsan, partener: ”Această tranzacție reflectă dinamica accelerată a pieței locale de servicii financiare și interesul în creștere pentru tranzacții în segmente-cheie”
Bondoc si Asociații asistă un consorțiu de bănci și instituții financiare în finanțarea de 331 milioane EUR pentru faza a doua a parcului eolian Vifor din Buzău. Echipa, coordonată de partenerii Simona Petrișor, Diana Ispas și Monica Iancu, cu suportul partenerului Cosmin Stăvaru
Schoenherr și Asociații promovează trei avocați în pozițiile managing attorney at law și senior attorney at law | Sebastian Guțiu (managing partner): ”Schoenherr continuă să se extindă în România, unde echipa noastră numără în prezent peste 75 de avocați și avem planuri mari pentru perioada următoare”
CMS | Join Our Team: Tax Consultant - Tax Department
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...