
Proiectul pentru vinietele din Bucureşti, în dezbatere publică. Care vor fi tarifele pentru viniete
19 August 2019
MEDIAFAXProiectul trebuie să treacă, după dezbaterea publică, prin votul consilierilor generali.
Primăria Capitalei a lansat în dezbatere publică proiectul care prevede interzicerea maşinilor sub Euro 3 în Centrul Capitalei, precum şi introducerea unei viniete pentru maşinile care nu sunt din Bucureşti sau Ilfov. Proiectul va fi în dezbatere până pe 30 septembrie.
Proiectul trebuie să treacă, după dezbaterea publică, prin votul consilierilor generali.
Articolul 1 al proiectului stabileşte zona „Zona de Acţiune pentru Calitatea Aerului”, numită „ZACA” – zonă în care traficul va fi restricţionat:
„Se defineşte Zona de Actiune pentru Calitatea Aerului (ZACA) în perimetrul delimitat de: P-ţa Victoriei – bd. Iancu de Hunedoara – Şos. Ştefan cel Mare - str Polonă - str Mihai Eminescu - str. Traian – bd. Nerva Traian – bd. Gheorghe Sincai - str Lânăriei - Calea Şerban Vodă - bd. Mărăsesti - str. Mitropolit Nifon – bd. Libertăţii - Calea 13 Septembrie - str. Izvor - str. B.P. Haşdeu – str. Vasile Pârvan - str. Berzei - str. Buzeşti – P-ta Victoriei, inclusiv limitele acestuia”, se arată în poriectul pus în dezbatere publică.
Proiectul trebuie să treacă, după dezbaterea publică, prin votul consilierilor generali.
Articolul 1 al proiectului stabileşte zona „Zona de Acţiune pentru Calitatea Aerului”, numită „ZACA” – zonă în care traficul va fi restricţionat:
„Se defineşte Zona de Actiune pentru Calitatea Aerului (ZACA) în perimetrul delimitat de: P-ţa Victoriei – bd. Iancu de Hunedoara – Şos. Ştefan cel Mare - str Polonă - str Mihai Eminescu - str. Traian – bd. Nerva Traian – bd. Gheorghe Sincai - str Lânăriei - Calea Şerban Vodă - bd. Mărăsesti - str. Mitropolit Nifon – bd. Libertăţii - Calea 13 Septembrie - str. Izvor - str. B.P. Haşdeu – str. Vasile Pârvan - str. Berzei - str. Buzeşti – P-ta Victoriei, inclusiv limitele acestuia”, se arată în poriectul pus în dezbatere publică.
Articolul 2 al Proiectului stabileşte ce categorii de autovehicule vor avea traficul restricţionat în această zonă:
„Începând cu data de 01.01.2020 accesul autovehiculelor cu masa totală maximă autorizată mai mică de 5 tone pe arterele din interiorul ZACA este restricţionat zilnic de luni până vineri cu excepţia sărbătorilor legale, în intervalul 07:00 - 22:00, după cum urmează:
a) pentru autovehiculele înmatriculate în Bucureşti şi judeţul Ilfov, cu norma de poluare Euro 4, Euro 5, Euro 6 precum şi pentru autovehicule electrice sau hibrid, accesul este permis fără restricţii.
b) pentru autovehicule înmatriculate în Municipiul Bucureşti şi judeţul Ilfov, cu norma de poluare Euro 3, accesul este permis numai în urma achiziţionării unei viniete electronice de tip Oxigen-C.
c) pentru autovehicule înmatriculate în afara Municipiului Bucureşti şi a judeţului Ilfov, cu norma de poluare minim Euro 3, accesul este permis doar în urma achiziţionării unei viniete electronice de tip Oxigen-B.
d) pentru autovehiculele cu norma de poluare non-Euro, Euro 1 şi Euro 2, accesul este interzis în intervalul menţionat”, se arată în proiect.
Articolul 3 al proiectului stabişeşte că autovehiculele cu masa totală autorizată mai mică de 5 tone, înmatriculate în afara Municipiului Bucureşti şi a judeţului Ilfov, cu norma de poluare non Euro, Euro 1 şi Euro 2 vor putea circula în Municipiul Bucureşti, mai puţin în perimetrul ZACA, de luni până vineri, cu excepţia sărbătorilor legale, în intervalul 07.00 – 22.00, numai în urma achiziţionării vinietei electronice de tip Oxigen-B.
Tot în articulul 3 se arată că autovehiculele cu masa totală autorizată mai mică de 5 tone, înmatriculate în afara Municipiului Bucureşti şi a judeţului Ilfov, cu norma de poluare Euro 3, Euro 4, Euro 5 şi Euro 6, precum şi cele hybride sau electrice, vor putea circula pe toate arterele din Municipiul Bucureşti, numai în urma achiziţionării vinietei electronice de tip Oxigen-B.
„Vinietele se emit numai după achitarea sumelor prevăzute în anexa nr.1 la prezenta hotărâre, în baza dovezii privind norma de poluare. În urma emiterii vinietelor, autovehiculul este înregistrat într-un sistem informatic de emitere, gestiune, monitorizare şi control a vinietelor denumit în continuare SIEGMCV”, se arată în articolul 4.
Articolul 5 al proiectului stabileşte care sunt categoriile de maşini care sunt exceptate de la prevederile articolului 1, printre care cele ala Salvării, ale Pompierilor, dar şi cele ale Patriarhiei Române:
„autovehiculele aparţinând poliţiei, pompierilor, jandarmeriei, poliţiei de frontieră, Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, serviciului de ambulanţă sau medicină legală, protecţiei civile, Ministerului Apărării Naţionale, unităţilor speciale ale Serviciului Român de Informaţii şi ale Serviciului de Protecţie şi Pază, Servicului de Telecomunicatii Speciale, Servicului de Informatii Externe, Administraţiei Naţionale a Penitenciarelor din cadrul Ministerului Justiţiei, precum şi autovehiculele de serviciu ale procurorilor din Ministerul Public), serviciile publice comunitare pentru situaţii de urgenţă; Societatea Naţională de Cruce Roşie din România; serviciile de ambulanţă; Societatea Transport Bucuresti (STB); autovehicule adaptate special pentru persoanele cu dizabilităţii; autovehicule aparţinând Patriarhiei Române; cele utilizate la intervenţiile la căile de comunicaţie şi reţelele edilitare; cele istorice, conform datelor înscrise în certificatul de înmatriculare sau în cartea de identitate a vehiculului; cele prevăzute ca fiind exceptate prin acordurile şi tratatele internaţionale la care România este parte”, se arată în articolul 5.
Potrivit proiectului, zonele delimitate vor fi semnalizate prin indicatoare de nformare, iar încasarea vinietelor se va face de către „structurile de specialitate ale Mnicipiului Bucureşti”.
Proiectul mai arată că amenzile pentru cei care vor circula fără achiziţionarea vinietelor specificate vor fi de la 1.500 la 2.000 de lei, iar constatarea se va face de către Poliţia Locală.
În ceea ce priveşte tarifele pentru viniete, aceste vor fi:
Pentru maşinile din Bucureşti şi Ilfov, pentru Oxigen C – maşini Euro 3, tarifele vor fi de 75 de lei pe lună, 500 de lei pe 6 luni, şi 900 de lei pe un an.
Pentru maşinile înmatriculate în afara Bucureştiului şi a judeţului Ilfov, categoria Euro -3, pentru vinieta Oxigen – B, tarifele vor fi de 10 lei pe zi, 200 de lei pe lună, 1.100 de lei pe 6 luni şi 1.900 de lei pe un an.
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
Articol 4545 / 5495 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |

BREAKING NEWS
ESENTIAL
LegiTeam: Lawyer - Tax Controversy and Tax Litigation | Reff & Associates
Filip & Company a asistat ENGIE Romania în obținerea unui împrumut de 90 milioane de euro de la BERD. Tranzacție coordonată de Alexandru Bîrsan (managing partner) și Camelia Ianțuc (senior associate)
CMS | Join Our Team: Tax Consultant - Tax Department
Clifford Chance Badea a asistat Alpha Bank la finalizarea vânzării către Vista Bank România a societăților Alpha Leasing România IFN și Alpha Insurance Brokers. Ce avocați au fost implicați în proiect
GNP Guia Naghi și Partenerii obține la Înalta Curte anularea definitivă a unei decizii de sancționare emisă de Consiliul Concurenței împotriva unui important furnizor din sectorul alimentar | Dosarul s-a aflat la intersecția unor domenii juridice deosebit de tehnice – dreptul concurenței, dreptul administrativ și dreptul Uniunii Europene
Legal 500 - Central and Eastern Europe Awards 2025 | Clifford Chance, Filip & Company și Băncilă, Diaconu și Asociații sunt pe lista scurtă pentru titlul de ”Firma anului în România”. Horea Popescu (CMS), Ruxandra Bologa (NNDKP), Madalina Rachieru-Postolache (Clifford Chance) și Ana-Maria Baciu (Baciu Partners) printre candidații la titlul ”Romania Lawyer of the Year”. Alți 18 avocați români și 8 firme locale concurează la premiile regionale
Filip & Company a asistat Booster Capital în achiziția unei participații în Artesana cu o chipă de avocați coordonată de Alexandru Bîrsan (managing partner) și Andreea Bănică (counsel). RTPR a fost de partea vânzătorului ROCA Investments, iar Andronic & Partners a asistat Artesana şi pe fondatorii acesteia
Cei mai buni profesioniști în domeniul brevetelor, văzuți de ”IAM Patent 1000 - 2025” | NNDKP, ZRVP și Dincă & Speciac au cea mai bună poziționare, iar Mușat & Asociații și Baciu Partners sunt în prim plan. Ce firme au cei mai mulți avocați listați și ce spun clienții despre aceștia
RTPR obține, printr-o hotărâre definitivă, reducerea cu 85% a amenzii aplicate de Consiliul Concurenței unei agenții media, după un „roller coaster” juridic de 10 ani. Complexitatea speței, accentuată de necesitatea de a gestiona aspectele de natură tehnică referitoare la calculul veniturilor reale ale unei agenții media, cu excluderea sumelor refacturate clienților acesteia | Echipa asistă clientul și în cadrul procedurilor legale prin care să poată obține compensațiile care i se cuvin în contextul lipsirii acestuia de o sumă importantă de bani pe o perioadă îndelungată
Women in Business Law EMEA Awards 2025 | CMS câștigă titlul de de “Firma anului în România”. Un avocat in-house local, desemnat ”General Counsel of the Year” pentru regiune
Tranzacție rară pe piața românească | Cum au lucrat avocații Legal Ground în proiectul legat de achiziția unor obligațiuni ‘tokenizate’, înregistrate și tranzacționate prin sistemul blockchain. Mihai Dudoiu (Partener): ”Pe lângă aspectele comune unor proiecte de finanțare ‘clasice’, a fost necesară integrarea unei componente de fintech. Arhitectura juridică a trebuit adaptată unui cadru relativ nou și încă în formare din punct de vedere normativ”
Grupul Rodbun a accesat un credit sindicalizat de 17,3 mil. €, cu garanţie de stat. NNDKP și Legal Ground, consultanți juridici în această finanțare
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...