ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

România are dispoziţie doi ani pentru transpunerea pachetului legislativ privind protecţia consumatorilor în online

09 Ianuarie 2020   |   AGERPRES

Termenul de transpunere a noului pachet legislativ este 28 noiembrie 2021, urmând ca noile dispoziţii să intre în vigoare începând de la 28 mai 2022.

 
 
România are dispoziţie aproape doi ani pentru transpunerea noului pachet legislativ european privind protecţia consumatorilor în mediul online, respectiv 28 noiembrie 2021, a anunţat Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC).

"În data de 7 ianuarie 2020 a intrat în vigoare Directiva (UE) 2019/2161 (denumită Directiva Omnibus) a Parlamentului European şi a Consiliului referitoare la o asigurare mai bună a respectării normelor Uniunii în materie de protecţie a consumatorilor şi modernizarea normelor anterioare. În acest context, Autoritatea Naţionala pentru Protecţia Consumatorilor va pregăti actul normativ de transpunere a Directivei Omnibus în dreptul naţional, care va cuprinde o serie de măsuri ce vor garanta standarde mai ridicate de protecţie pentru consumatorii români împotriva practicilor comerciale incorecte, atunci când aceştia optează să achiziţioneze produse sau servicii on-line", precizează ANPC.


Termenul de transpunere a noului pachet legislativ este 28 noiembrie 2021, urmând ca noile dispoziţii să intre în vigoare începând de la 28 mai 2022.

Comisia Europeană a salutat marţi intrarea în vigoare a noilor norme UE privind protecţia consumatorilor, pe care comisarul european pentru Justiţie, Didier Reynders, le-a caracterizat ca fiind un avertisment puternic transmis comercianţilor cu privire la faptul că ar trebui să respecte normele, nu să le ocolească, se precizează într-un comunicat al Comisiei Europene.

Noul pachet legislativ de actualizare a normelor europene privind protecţia consumatorilor, parte a "Noilor avantaje pentru consumatori", vizează o mai bună aplicare şi modernizare a normelor actuale ale UE privind protecţia consumatorilor, în conformitate cu evoluţiile digitale.

Noile norme privind protecţia consumatorilor vor asigura, printre altele, o mai mare transparenţă a pieţelor online: va deveni mai clar dacă produsele sunt vândute de un comerciant sau de o persoană fizică, iar recenziile false vor fi interzise, se menţiona marţi într-un comunicat al Comisiei Europene.

Potrivit noului pachet legislativ, vânzătorii nu vor putea să promoveze în mod fals reduceri de preţ, iar site-urile de comparare a preţurilor vor trebui să informeze consumatorii cu privire la criteriile de clasificare. Noile norme vor consolida, de asemenea, drepturile consumatorilor prin asigurarea de compensaţii pentru victimele practicilor comerciale neloiale şi prin aplicarea de sancţiuni în cazul unor situaţii de prejudiciu colectiv, care afectează consumatorii din întreaga UE, potrivit sursei.

Vicepreşedintele Comisiei Europene pentru Valori şi Transparenţă, Vera Jourova, a atras atenţia că noile reguli vor proteja consumatorii de comercianţii necinstiţi doar dacă statele membre le vor pune în aplicare rapid.

"Noile norme vor spori protecţia consumatorilor în lumea digitală, protecţie pe care o merită cu prisosinţă. De asemenea, UE spune 'NU' produselor vândute ca fiind identice cu cele din alte state membre, atunci când este evident că nu e aşa. Însă aceste noi norme nu vor proteja consumatorii de comercianţii necinstiţi şi de escrocherii online decât dacă sunt implementate în mod strict. Încurajez cu fermitate toate statele membre să se asigure că noile norme sunt puse în aplicare fără întârziere", a comentat vicepreşedintele Comisiei Europene.

De asemenea, comisarul european pentru Justiţie, Didier Reynders, i-a avertizat pe comercianţi că o amendă pentru încălcarea drepturilor consumatorilor poate ajunge la 4% din cifra de afaceri anuală a companiei.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 4302 / 5654
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Mușat & Asociații asistă cu succes asocierea DOGUS în adjudecarea și semnarea contractului pentru cel mai mare proiect de infrastructură derulat în ultimii ani de o autoritate publică în București
Patru firme de avocați din România, evidențiate pentru activitatea în domeniul Competition ̸ Antitrust | NNDKP, CMS, TZA și D&B David și Baias au intrat în topul global al firmelor cu cea mai bună practică de concurență. Cine sunt avocații evidențiați de GCR 100 – 2026 și care au fost proiectele care au adus recunoaștere echipelor locale
Allianz-Ţiriac Asigurări preia compania de brokeraj din asigurări Campion Broker. Schoenherr, alături de cumpărător
NNDKP confirmă, prin practica de Litigii, că este prima opțiune pentru companiile care au nevoie de reprezentare în dosare cu miză de sute de milioane de euro, în instanțe și arbitraje la curți internaționale | De vorbă cu Emil Bivolaru (Partener Executiv) și Sorina Olaru (Partner) despre combinația dintre strategie, tehnologie și echipe capabile să ducă la capăt dosare complexe cu soluții favorabile, construite pe argumente solide, într-o piață a disputelor sofisticată
Filip & Company a asistat Global Vision Investment Fund S.A. în obținerea unei refinanțări pentru prima sa investiție în retail
Filip & Company operează în segmentul cel mai sofisticat al pieței de Capital Markets, acolo unde se proiectează emisiuni pentru stat, bănci sistemice, companii listate și emitenți antreprenoriali, toate sub presiunea unui calendar strâns și a unor standarde de conformare ridicate | De vorbă cu Olga Niță (Partener) despre direcția pieței, proiectele-reper ale anului, modul în care funcționează ”laboratorul de soluții” și mecanismele interne care permit echipei să finalizeze, la timp și în siguranță, tranzacții extrem de sofisticate
Filip & Company a asistat Grupul Banca Transilvania în finalizarea achiziției BRD SAFPP SA. Alina Stancu Bîrsan (partener) a coordonat echipa
ZRVP, desemnată din nou „Firma de Avocatură a Anului din România” la Lexology Index Awards 2025 | Dr. Cosmin Vasile (Managing Partner): Un premiu obținut doi ani la rând spune un lucru simplu: că echipa merge în direcția bună. O astfel de recunoaștere confirmă nivelul profesional atins și, în același timp, ne obligă să rămânem la fel de exigenți
Albota Law Firm își menține standardele ridicate în Real Estate cu o echipă alcătuită doar din avocați seniori, recunoscută constant în ghidurile internaționale. Practica are anvergură, ritm și disciplină, iar vizibilitatea internațională validează un mod de lucru orientat spre rezultat | De vorbă cu Oana Albota (Managing Partner) despre tendințele pieței, provocările perioadei modul în care lucrează echipa
Filip & Company a asistat Banca Transilvania în cea mai mare emisiune de obligațiuni AT1 din Europa Centrală și de Est | Echipa de proiect, coordonată de Alexandru Bîrsan (managing partner)
Balog & Stoica: Un nou jucător pe piața serviciilor juridice și o perspectivă contemporană asupra avocaturii
Lexology Index: Arbitration - 2026 | Arbitrajul românesc nu mai este doar „prezent” în clasamentele globale, ci începe să-și contureze, în mod coerent, un ecosistem. Patru avocați, printre care Cosmin Vasile (ZRVP), Crenguța Leaua (LDDP) și Luminița Popa (Popa Legal) formează nucleul de influență al practicii. ZRVP Și LDDP au cei mai mulți profesioniști în categoriile Thought Leaders și Future Leaders. România devine un „hub” credibil în arbitrajul regional
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...