
Turcan: Se elimină obligativitatea completării fişei postului, a foii de prezenţă şi a regulamentului intern pentru microîntreprinderi
28 Aprilie 2021
AgerpresObligativitatea completării celor trei tipuri de documente va rămâne valabilă doar în cazul în care salariatul va solicita în scris acest lucru, a adăugat ministrul Muncii.
Angajaţii microîntreprinderilor cu cel mult 9 salariaţi nu vor mai fi obligaţi să completeze sau să semneze fişa postului, foaia de prezenţă şi regulamentul intern, în urma ordonanţei de urgenţă adoptate miercuri de Guvern, a anunţat ministrul Muncii şi Protecţiei Sociale, Raluca Turcan.
Obligativitatea completării celor trei tipuri de documente va rămâne valabilă doar în cazul în care salariatul va solicita în scris acest lucru, a adăugat ministrul Muncii.
"În şedinţa de Guvern de astăzi au fost adoptate 4 ordonanţe de urgenţă care ţin de resortul Ministerului Muncii şi Protecţiei Sociale. Prima se referă la debirocratizarea microîntreprinderilor cu până la 9 angajaţi. (...) Prin măsurile adoptate astăzi am reuşit să eliminăm anumite sarcini administrative inutile. De prevederile acestei ordonanţe de urgenţă vor beneficia aproximativ 450.000 de microîntreprinderi, iar conţinutul acestei ordonanţe de urgenţă conduce practic la o gură de oxigen pentru angajatorii care de multe ori se simţeau sufocaţi de numărul de hârtii pe care trebuiau să le completeze pentru angajaţii pe care îi aveau. De aceea, fişa postului, foaia de prezenţă şi regulamentul intern vor putea fi completate sau respectate verbal, existând obligativitatea existenţei acestora în scris doar dacă angajatul solicită acest lucru în scris. Aşadar se elimină fişa postului, fişa de prezenţă şi regulamentul intern, iar acestea rămân valabile doar la solicitarea în scris a angajatului către angajator", a afirmat Raluca Turcan, la finalul şedinţei de Guvern.
Ordonanţa de urgenţă adoptată miercuri de Guvern modifică şi completează Legea nr. 53/2003 - Codul Muncii, potrivit unui comunicat remis miercuri de Ministerul Muncii.
Ministrul de resort a argumentat această măsură prin faptul că microîntreprinderile cu maxim 9 angajaţi au costuri mari la capitolul activităţi administrative.
"Microîntreprinderile cu până la 9 salariaţi sunt cele mai afectate de lipsa de personal calificat în domeniile economic, juridic sau resurse umane, adică cele care desfăşoară activităţi de natură administrativă. Costurile sunt şi ele mari, birocraţia este excesivă, dacă ne raportăm la dimensiunea acestor societăţi, astfel că reducerea sarcinilor administrative inutile poate sprijini potenţialul microîntreprinderilor de a menţine locuri de muncă, mai ales în actualul context epidemiologic", a adăugat Raluca Turcan, citată în comunicat.
Potrivit datelor deţinute de Inspecţia Muncii, în România există în prezent 445.491 de microîntreprinderi cu maximum 9 angajaţi.
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
Articol 2492 / 5516 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |

BREAKING NEWS
ESENTIAL
ITR EMEA Tax Awards 2025 | Băncilă Diaconu și Asociații, Popescu & Asociații, CMS și Schoenherr concurează pentru titlul ”Firma anului în România în domeniul taxelor”. Popescu & Asociații are două nominalizări în jurisdicția locală și este, alături de NNDKP, pe lista scurtă pentru distincția ”Firma anului în dispute fiscale”. TZA, printre finaliste în competitia pentru ”Transfer Pricing Firm of the Year”
CMS | Join Our Team: Tax Consultant - Tax Department
Bondoc & Asociații acordă asistență pentru 5 proiecte eoliene și solare în cadrul celei de-a doua licitații CfD din România | Echipa a fost coordonată de Cosmin Stăvaru (Partener), susținut de Raluca Catargiu (Senior Associate)
Bulboacă & Asociatii caută un Avocat Colaborator pentru Echipa de Tranzacții de Elită (Corporate ̸ M&A)
CMS asistă Rezolv Energy în obținerea finanțării suplimentare de 331 milioane euro pentru parcul eolian VIFOR din România. Echipa, coordonată de Ana Radnev (Head of Banking and Finance) și Varinia Radu (Head of Energy and Projects) | Prin adoptarea în premieră a schemei de sprijin Contracte pentru Diferență, proiectul stabilește un precedent pentru viitoarele dezvoltări în domeniul energiei verzi din România
Bulboacă & Asociatii caută avocați apecializați în Drept Bancar & Finanțări | Practica Noastră de Referinţă
WTR Global Leaders 2025 | Ana-Maria Baciu (Baciu Partners), Sorina Olaru și Florina Firaru (NNDKP), Ciprian Dragomir (TZA) și Alina Tugearu (ZRVP), printre cei 17 români care au intrat în liga celor mai apreciați specialiști în domeniul mărcilor, la nivel global. Cine sunt aceștia, prin ce s-au remarcat și cum îi văd clienții
LegiTeam: Lawyer - Pharma & Regulatory and Public Procurement Team | GNP Guia Naghi and Partners
Kinstellar își consolidează practica de Energie din București prin recrutarea Ralucăi Gabor (Counsel) | Iustinian Captariu, coordonatorul practicii regionale de Energie a Kinstellar: ”Alăturarea Ralucăi ne întărește angajamentul de a excela într-unul dintre cele mai dinamice și strategice sectoare din România”
LegiTeam: Lawyer - Dispute Resolution and Employment | GNP Guia Naghi and Partners
Women Lawyers | Pentru Irina Văleanu, Counsel în cadrul firmei BACIU PARTNERS, nucleul comun de valori fundamentale a fost esențial în alegerea echipei în care se dezvoltă profesional acum: ”Reputația firmei în piața avocaturii de business din România a fost un factor decisiv, iar întâlnirea cu Ana-Maria Baciu a consolidat această alegere; am rezonat imediat, iar decizia de a colabora a venit în mod firesc”
Popovici Nițu Stoica & Asociații asistă PPC în procesul de consolidare a afacerilor din domeniul energiei regenerabile
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...