UE a extins normelor privind gestionarea infrastructurii rutiere pentru a include autostrăzi
07 Octombrie 2019 MEDIAFAX
Statele membre vor trebui să efectueze o evaluare a siguranței rutiere la nivelul întregii rețele cel puțin o dată la cinci ani.
Consiliul UE a adoptat, luni, norme revizuite pentru a include autostrăzile și alte drumuri principale din afara rețelei transeuropene de transport. Reforma face parte din obiectivele strategice de reducere la jumătate, până în 2020 a numărul deceselor cauzate de accidente rutiere.
Uniunea Europeană își propune ca până în 2050 numărul deceselor cauzate de accidente rutiere să se apropie de zero, informează Consiliul UE, într-un comunicat de presă publicat pe site-ul instituției.
„Directiva revizuită va extinde domeniul de aplicare al normelor actuale pentru a include autostrăzile și alte drumuri principale din afara rețelei transeuropene de transport (TEN-T). Statisticile indică faptul că acest lucru va contribui la sporirea considerabilă a siguranței infrastructurii rutiere în întreaga UE. Domeniul de aplicare al normelor va include și drumurile situate în afara zonelor urbane, construite prin folosirea de fonduri din partea UE”, mai arată sursa citată.
Uniunea Europeană își propune ca până în 2050 numărul deceselor cauzate de accidente rutiere să se apropie de zero, informează Consiliul UE, într-un comunicat de presă publicat pe site-ul instituției.
„Directiva revizuită va extinde domeniul de aplicare al normelor actuale pentru a include autostrăzile și alte drumuri principale din afara rețelei transeuropene de transport (TEN-T). Statisticile indică faptul că acest lucru va contribui la sporirea considerabilă a siguranței infrastructurii rutiere în întreaga UE. Domeniul de aplicare al normelor va include și drumurile situate în afara zonelor urbane, construite prin folosirea de fonduri din partea UE”, mai arată sursa citată.
Astfel, statele membre vor trebui să efectueze o evaluare a siguranței rutiere la nivelul întregii rețele cel puțin o dată la cinci ani.
Prin evaluarea la nivelul întregii rețele se realizează o imagine de sinteză a întregii rețele rutiere vizate de această directivă, care este folosită pentru a evalua riscul de accidente. Autoritățile vor utiliza rezultatele pentru a efectua inspecții de siguranță rutieră mai bine orientate sau pentru măsuri directe de remediere. Primele evaluări ale siguranței rutiere la nivelul întregii rețele trebuie furnizate cel târziu în 2024.
Va fi obligatoriu să se țină seama în mod sistematic de pietoni, cicliști și alți utilizatori vulnerabili ai drumurilor în procedurile de gestionare a siguranței rutiere. În 2017, acești utilizatori ai drumurilor au reprezentat aproape jumătate din decesele cauzate de accidente rutiere în UE, mai spune sursa menționate.
Votul de luni al Consiliului Uniunii Europene încheie procedura legislativă. La 21 februarie 2019, Președinția română a Consiliului UE și Parlamentul European au ajuns la un acord provizoriu.
Directiva urmează acum să fie publicată în Jurnalul Oficial al UE. Ea va intra în vigoare la 20 de zile după publicare. Statele membre vor avea apoi la dispoziție doi ani pentru a adopta dispoziții naționale în vederea punerii sale în practică, conchide comunicatul de presă.
| Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
| Articol 4501 / 5611 | Următorul articol |
| Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Wolf Theiss a asistat Rheinmetall în legătură cu semnarea unui acord de înființare a unui joint venture cu Pirochim Victoria
Într-un an cu investigații mai tehnice și presiune pe termene, DLA Piper România așază practica de Concurență pe trei piloni - oameni, metodă, ritm, astfel încât proiectarea strategiilor, controlul probelor și continuitatea între faze să producă cele mai bune rezultate | De vorbă cu membrii unei echipe sudate, condusă de lideri cu experiență și antrenată pe industrii sensibile, despre prudență juridică și curaj tactic, cooperare internă și rigoare probatorie, bazate pe înțelegerea fină a mediului de business și utilizarea tehnologiei ca multiplicator de acuratețe
Filip & Company a oferit asistență juridică în legătură cu o nouă emisiune de obligațiuni corporative garantate de către Agroserv Măriuța, în valoare de 3 mil. €
Kinstellar asistă Integral Capital Group în achiziția unei participații majoritare la clinica de fertilizare in vitro Calla, prin subsidiara sa Embryos
Filip & Company a asistat consorțiul de bănci care a intermediat a doua emisiune de obligațiuni prin care Romgaz a atras 500 de mil. € de pe piețele internaționale| Alexandru Bîrsan (managing partner) și Olga Niță (partener) au coordonat echipa
Filip & Company a asistat BCR și BRD în legătură cu oferta publică inițială a Cris Tim Family Holding | Olga Niță (partener) și Alexandru Bîrsan (managing partner) au coordonat echipa
Clifford Chance Badea a asistat Cris-Tim Family Holding în legătură cu IPO-ul istoric în valoare de 454,35 milioane RON | Daniel Badea (Managing Partner): ”Sperăm ca succesul Cris-Tim să încurajeze și alte branduri românești să vină pe bursă”
Filip & Company a asistat DIGI Romania S.A. în legătură cu emisiunea de obligațiuni de 600 mil. €. Alexandru Bîrsan (managing partener) a coordonat echipa
LegiTeam: Zamfirescu Racoţi Vasile & Partners recrutează avocat definitiv Dreptul muncii | Consultanță
LegiTeam: Zamfirescu Racoţi Vasile & Partners recrutează avocat definitiv Real Estate | Consultanță
Țuca Zbârcea & Asociații obține o soluție favorabilă într-un important litigiu de drept fiscal și vamal | Ionuț Șerban (Partener): „Este o victorie importantă pentru clientul nostru și un precedent valoros în disputele de drept vamal”
Avocații PNSA au stat alături de M Plus Croatia d.o.o, lider european în outsourcing-ul proceselor de afaceri și tehnologie, în tranzacția prin care a achiziționat Valoris Group - jucător local care deservește proiecte multilingve pentru clienți internaționali | Echipa pluridisciplinară a fost coordonată de partenerul Bogdan C. Stoica
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...









RSS





