ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

AFIR: Beneficiarii PNDR cu poliţe de asigurări de la City Insurance trebuie să prezinte o nouă poliţă de asigurare

12 Octombrie 2021   |   Agerpres

Autoritatea de Supraveghere Financiară din România a retras autorizaţia de funcţionare a Societăţii de Asigurare-Reasigurare City Insurance SA, prin Decizia nr. 1148/ 17.09.2021.

 
 
Beneficiarii Programului National de Dezvoltare Rurala (PNDR) cu poliţe de asigurări de la City Insurance trebuie să prezinte o nouă poliţă de asigurare, conform legislaţiei în vigoare, a anunţat marţi Agenţia pentru Finanţarea Investiţiilor Rurale (AFIR).
 
Autoritatea de Supraveghere Financiară din România a retras autorizaţia de funcţionare a Societăţii de Asigurare-Reasigurare City Insurance SA, prin Decizia nr. 1148/ 17.09.2021.
 
"Având în vedere această situaţie, reamintim obligativitatea beneficiarilor PNDR de a respecta prevederile articolului 23 din Ordonanţa de Urgenţă nr. 49 din 23 octombrie 2015. Articolul prevede că societatea de asigurări emitentă a poliţei căreia îi este subordonată plata avansului - acolo unde este cazul, trebuie să fie autorizată, conform legislaţiei în vigoare", se menţionează în comunicat.
 
Potrivit sursei citate, legislaţia în vigoare prevede că rămân valabile contractele de asigurare încheiate cu societatea de asigurare-reasigurare City Insurance SA (City Insurance), producându-şi efectele până la data la care intervine una dintre următoarele situaţii: expirarea poliţei de asigurare la data menţionată în contractul de asigurare precum şi denunţarea contractului de asigurare de către asigurat (beneficiarul PNDR), printr-o notificare transmisă societăţii.
 
De asemenea, o altă situaţie este depăşirea perioadei de 90 de zile de la data pronunţării hotărârii de deschidere a procedurii falimentului conform prevederilor legale.
 
"Concret, până la expirarea poliţei pe care o deţin, beneficiarii trebuie să prezinte Agenţiei pentru Finanţarea Investiţiilor Rurale (AFIR) o poliţă de asigurare a avansului eliberată de o societate de asigurări autorizată. În acest sens, beneficiarii care au contractele de asigurare încheiate cu City Insurance trebuie să ia o decizie cu privire la aceasta şi să se asigure că nu vor rămâne fără un instrument de garantare valid, luând în calcul şi termenul de 90 de zile de la declararea definitivă a falimentului, dată care va fi anunţată public în perioada următoare", se mai precizează în comunicat.
 
Autoritatea de Supraveghere Financiară face, de asemenea, precizarea că toţi creditorii de asigurare beneficiază de protecţia Fondului de Garantare a Asiguraţilor (FGA) în vederea recuperării primelor plătite în avans sau a despăgubirilor datorate, conform contractelor de asigurare încheiate.
 
Decizia ASF privind retragerea autorizaţiei de funcţionare a societăţii de asigurare - reasigurare City Insurance, constatarea stării de insolvenţă şi promovarea cererii privind deschiderea procedurii falimentului împotriva acesteia a fost publicată în data de 27 septembrie, în Monitorul Oficial. 
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 1468 / 4448
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
De vorbă cu Anne Marie Mateeas, Country Legal Head Novartis, profesionistul pentru care integritatea reprezintă valoarea fundamentală, despre profesia juridică, experiențele acumulate și provocările abordate | “În sfera carierei mele, dezvoltarea unor valori precum respectul profund pentru lege, promovarea transparenței și adoptarea unei abordări centrate pe identificarea și implementarea de soluții eficiente sunt aspecte esențiale care îmi ghidează fiecare decizie și acțiune. Chiar și momentele dificile sau deciziile care s-au dovedit a fi mai puțin potrivite au avut un impact valoros, învățându-mă lecții esențiale”
NNDKP obține poziții de top în clasamentele The Legal 500 EMEA 2024
CMS asistă PPC în achiziția unui parc eolian operațional de 84 MW în România. Mircea Moraru (Corporate M&A) a coordonat echipa, cu sprijinul lui Horea Popescu (Corporate M&A)
Vlad Peligrad s-a desprins din asocierea cu KPMG Legal, unde era partener și lansează o firmă proiectată să asigure întreg spectrul de servicii juridice | Vlad Peligrad, Managing Partner & Founder PeligradLaw: ”Suntem la început, în procesul de formare a echipei. Până la sfârșitul anului firma va avea 8-10 avocați”
LegiTeam: Experienced Lawyer Employment | Reff & Associates
Noi Avocați Colaboratori Seniori în cadrul PNSA. Andra Vieriu și Maria Dima fac un pas înainte în carieră
Stratulat Albulescu obține în prima instanță amendarea Primarului General al Municipiului București pentru neexecutarea unei hotărâri judecătorești definitive. Partenerul Adriana Dobre a coordonat echipa care a obținut una dintre primele decizii judecătorești de acest fel: amendă de 20% din salariul minim brut pe economie pe zi de întârziere, la care se adaugă penalități de 500 lei ̸ zi de întârziere
Rundă amplă de promovări în mai multe arii de practică din cadrul biroului Kinstellar din București. Opt avocați au făcut un pas înainte în carieră | Victor Constantinescu (Managing Partner): ”Recunoaștem în mod oficial contribuțiile colegilor prin aceste promovări. Împărtășesc valorile pe care le avem, s-au dovedit a fi membri de valoare pentru echipa locală și așteptăm cu nerăbdare să îi vedem acumulând noi realizări”
Studiul CMS European M&A 2024 | Piața de fuziuni și achiziții s-a dovedit rezistentă în 2023, CMS acordând consultanță într-un număr record de tranzacții. Horea Popescu, coordonator al practicii Corporate M&A în CEE și Managing Partner al CMS România: “În ciuda unui context plin de provocări, CMS a oferit consultanță în 68 de tranzacții de fuziuni și achiziții în regiune, dintre care peste 50% au fost determinate de intrarea unor investitori strategici pe noi piețe, demonstrând soliditatea practicii noastre în întreaga regiune”
Stratulat Albulescu & Asociații estimează pentru anul 2024 un nivel de activitate, în practica de Real Estate, cel puțin egal cu cel de anul trecut, marcat însă de o anumită expectativă din partea dezvoltatorilor, prudența fiind cuvântul cheie auzit cel mai frecvent de la clienți. Vor exista însă și ferestre de oportunitate care în mod cert vor fi accesate de jucătorii cu un apetit crescut la risc | “Cel mai probabil vom asista, în cursul acestui an, la o deblocare a situației și la o creștere a numărului de tranzacții, chiar și timidă”, spun avocații
O soluție reper a ÎCCJ obținută de D&B David și Baias clarifică modalitatea de calcul a cifrei de afaceri la care se aplică amenzile Consiliului Concurenței
Creștere de doi digiți, anul trecut, pentru Milcev Burbea, firmă recunoscută de ghidurile juridice internaționale pentru practica de proprietate intelectuală | Despre mandatele provocatoare și numeroasele proiecte cu grad ridicat de complexitate, într-o discuție cu Gabriela Milcev (Managing Partner): ”Forța biroului nostru constă într-o abordare echilibrată, croită pe nevoile cazului, combinând, ca într-o rețetă care nu este niciodată aceeași, consultanța și litigiul, precum și persoanele și abordările potrivite pentru apărarea intereselor clientului. Adesea ne confruntăm cu necesitatea de a opera în alte jurisdicții, la nivel internațional”
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...