CCR a admis sesizarea Guvernului pe modificarea legii privind salarizarea din fonduri publice (surse)
05 Februarie 2020 AGERPRES
Executivul preciza, în sesizare, că legea criticată încalcă prevederile articolului 61 alineatul 2 şi ale articolului 75 alineatul 1 din Constituţie.
Curtea Constituţională a României a admis, miercuri, sesizarea Guvernului asupra proiectului de modificare a Legii-cadru 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice.
Potrivit unor surse din CCR, legea privind modificarea legii salarizării este neconstituţională, fiind admisă sesizarea depusă la Curtea Constituţională.
Executivul preciza, în sesizare, că legea criticată încalcă prevederile articolului 61 alineatul 2 şi ale articolului 75 alineatul 1 din Constituţie.
Legea pentru modificarea şi completarea Legii-cadru 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice a fost adoptată cu nesocotirea prevederilor art. 61 şi ale art. 75 din Constituţie, fiind încălcată competenţa primei Camere sesizate, Senatul, care nu a dezbătut textul şi soluţiile adoptate de Camera Deputaţilor. În forma adoptată, legea dedusă controlului de constituţionalitate nesocoteşte şi principiile constituţionale în virtutea cărora o lege nu poate fi adoptată de o singură Cameră, legea fiind, cu aportul specific al fiecărei Camere, opera întregului Parlament", se precizează în document.
Potrivit unor surse din CCR, legea privind modificarea legii salarizării este neconstituţională, fiind admisă sesizarea depusă la Curtea Constituţională.
Executivul preciza, în sesizare, că legea criticată încalcă prevederile articolului 61 alineatul 2 şi ale articolului 75 alineatul 1 din Constituţie.
Legea pentru modificarea şi completarea Legii-cadru 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice a fost adoptată cu nesocotirea prevederilor art. 61 şi ale art. 75 din Constituţie, fiind încălcată competenţa primei Camere sesizate, Senatul, care nu a dezbătut textul şi soluţiile adoptate de Camera Deputaţilor. În forma adoptată, legea dedusă controlului de constituţionalitate nesocoteşte şi principiile constituţionale în virtutea cărora o lege nu poate fi adoptată de o singură Cameră, legea fiind, cu aportul specific al fiecărei Camere, opera întregului Parlament", se precizează în document.
Guvernul menţionează că, potrivit expunerii de motive a legii criticate, măsurile legislative vizau majorări salariale cu 20% pentru angajaţii Bibliotecii Naţionale a României şi pentru angajaţii Bibliotecii Academiei Române.
În sesizare se mai precizează că modificările aduse legii în Camera decizională sunt "majore".
"Prin raportare la primul criteriu, voinţa iniţiatorului, observăm că forma transmisă la promulgare se îndepărtează de voinţa iniţiatorului, iar în acelaşi timp, prin raportare la cel de-al doilea criteriu, modificările aduse în Camera decizională sunt majore, substanţiale. Nu în ultimul rând, configuraţia între formele adoptate de cele două Camere ale Parlamentului este una semnificativ diferită, forma iniţiatorului având un singur articol, în timp ce legea adoptată de Camera Deputaţilor are 4 articole, operând modificări atât în cuprinsul Legii 153/2017, cât şi în cuprinsul anexelor acestei legi şi introducând, totodată, derogări de la alte acte normative neavute în vedere de iniţiatori", se notează în sesizare.
Potrivit sesizării, legea încalcă prevederile articolului 138 alineatul 5 coroborate cu cele ale articolului 111 alineatul 1 din Constituţie.
"Legea supusă controlului de constituţionalitate modifică şi completează dispoziţii ale Legii 153/2017, majorând cuantumul brut al salariilor pentru Biblioteca Naţională a României, Biblioteca Academiei Române, muzee de importanţă naţională şi alte muzee, Institutul pentru studierea problemelor minorităţilor naţionale şi, totodată, acordă sporuri personalului ANSVSA şi unităţilor din subordinea acestei. Prin aceste reglementări se generează cheltuieli de fonduri publice necesare salariilor majorate prin prevederile prezentei legi. Toate aceste prevederi dau naştere unor cheltuieli financiare care sunt de natură să majoreze cheltuielile bugetului de stat", se mai precizează în documentul trimis CCR.
| Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
| Articol 3150 / 4837 | Următorul articol |
| Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Clifford Chance Badea a asistat Cris-Tim Family Holding în legătură cu IPO-ul istoric în valoare de 454,35 milioane RON | Daniel Badea (Managing Partner): ”Sperăm ca succesul Cris-Tim să încurajeze și alte branduri românești să vină pe bursă”
Filip & Company a asistat DIGI Romania S.A. în legătură cu emisiunea de obligațiuni de 600 mil. €. Alexandru Bîrsan (managing partener) a coordonat echipa
ANALIZĂ | Cum a răspuns România acuzațiilor aduse de Nova Group Investments la ICSID: Tribunalul arbitral a respins teza „campaniei coordonate”, dar a penalizat statul pentru „retorica ofensivă”. România a câștigat cauza pe fond, dar a fost sancționată simbolic prin soluția pe costuri, pentru maniera în care și-a condus apărarea
Filip & Company, consultant juridic în noua emisiune de obligațiuni prin care Agroserv Măriuța atrage 3 mil. €
LegiTeam: Zamfirescu Racoţi Vasile & Partners recrutează avocat definitiv Dreptul muncii | Consultanță
LegiTeam: Zamfirescu Racoţi Vasile & Partners recrutează avocat definitiv Real Estate | Consultanță
Cum lucrează una dintre cele mai performante echipe de Concurență de pe piața locală și care sunt particularitățile ce o diferențiază | O discuție cu Manuela Guia (Managing Partener GNP Guia Naghi & Partners) și Otilia Vîlcu (Partener), despre munca avocaților pe toată plaja serviciilor de concurență, standarde înalte și modul în care operează astfel încat să asigure clienților siguranță, claritate, robustețe probatorie și soluții care trec testul autorităților și al instanțelor
România solicită despăgubiri de 2 miliarde de euro la Curtea Internațională de Arbitraj din Londra pentru blocarea proiectului „Casa Radio” din București, dezvoltat de Plaza Centers NV | Statul și investitorii se înfruntă pe două planuri, comercial și investițional, cu seturi de remedii și probatoriu diferite, dar și cu potențiale efecte de interferență
Țuca Zbârcea & Asociații obține o soluție favorabilă într-un important litigiu de drept fiscal și vamal | Ionuț Șerban (Partener): „Este o victorie importantă pentru clientul nostru și un precedent valoros în disputele de drept vamal”
Avocații PNSA au stat alături de M Plus Croatia d.o.o, lider european în outsourcing-ul proceselor de afaceri și tehnologie, în tranzacția prin care a achiziționat Valoris Group - jucător local care deservește proiecte multilingve pentru clienți internaționali | Echipa pluridisciplinară a fost coordonată de partenerul Bogdan C. Stoica
Bohâlțeanu și Asociații a asistat Microfruits SA în achiziționarea pachetului majoritar de acțiuni emise de Armătura SA, cu o echipă coordonată de Ionuț Bohâlțeanu (Managing Partner) | Proiectul a presupus o analiză juridică amplă și o coordonare atentă între toate părțile implicate
ITR World Tax 2026 | Brandurile din avocatura locală cu o activitate notabilă în domeniul taxelor urcă în top. NNDKP, CMS, PNSA, TZA, Schoenherr, Băncilă, Diaconu și Asociații, Mușat & Asociații sau Popescu & Asociații, printre cele mai bune firme locale evidențiate pe palierele de General corporate tax, Transfer pricing și Tax controversy
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...









RSS





