
Reprezentanţii Sindicatului Grefei Judiciare avertizează asupra ‘blocării sistemului judiciar din România’
11 Aprilie 2020
AGERPRESPractic, au fost sancţionate mai multe persoane decât au fost testate, susţine Sindicatul Naţional al Grefei Judiciare Dicasterial.
Amenzile aplicate pentru nerespectarea restricţiilor impuse în perioada pandemiei vor "contribui" la creşterea numărului de plângeri contravenţionale, iar la stocul instanţelor judecătoreşti se va adăuga numărul mare de dosare înregistrate, repartizate şi fără prim termen acordat, care potrivit decretului prezidenţial se suspendă de plin drept şi vor fi repuse pe rol în termen de 10 zile de la încetarea stării de urgenţă, informează Sindicatul Naţional al Grefei Judiciare Dicasterial într-un comunicat de presă transmis sâmbătă.
"Toate acestea vor conduce negreşit la blocarea sistemului judiciar din România, fără precedent, urmând a se crea un dezechilibru vădit între volumul excesiv de activitate şi resursele umane din sistem", avertizează sindicatul
"Toate acestea vor conduce negreşit la blocarea sistemului judiciar din România, fără precedent, urmând a se crea un dezechilibru vădit între volumul excesiv de activitate şi resursele umane din sistem", avertizează sindicatul
Mai mult, potrivit surselor oficiale, până la data de 01.04.2020, prin structurile abilitate, ale Ministerului de Interne, au fost întocmite 260 dosare penale, sub aspectul săvârşirii infracţiunii de zădărnicirea combaterii bolilor. Practic, au fost sancţionate mai multe persoane decât au fost testate, susţine Sindicatul Naţional al Grefei Judiciare Dicasterial.
Instituţia estimează că peste 80% din aceste sancţiuni se vor transforma în dosare pe rolul instanţelor alături de stocul imens deja existent; subdimensionarea schemelor de personal (reclamată de mulţi ani de către organizaţia noastră sindicală) va fi factorul decisiv care va conduce la blocajul instanţelor de judecată. Inclusiv Consiliul Superior al Magistraturii (CSM) a întocmit o situaţie privind necesarul de personal auxiliar de specialitate la nivelul instanţelor de judecată.
De la începutul acestei crize epidemiologice, personalul din sistemul judiciar a fost şi va fi prezent la serviciu. Personalul a desfăşurat toate activităţile specifice funcţiilor, de la înregistrarea plângerilor/cererilor/petiţiilor, alocarea numărului unic de dosar, în Sistemul informatic ECRIS şi colectarea tuturor datelor statistice, asigurarea accesului la dosarul electronic, participarea la audieri/şedinţe de judecată, chiar şi deservirea compartimentelor care au program de lucru cu publicul, etc.
Din spaţiul mediatic, sindicatul a aflat că se pregăteşte un proiect de act normativ care să reglementeze ceea ce deja se întâmplă în instanţe: judecarea exclusiv a cauzelor excepţionale. Ceea ce nu ştiu însă factorii decidenţi este că activitatea de judecată nu înseamnă doar şedinţa propriu-zisă, cu public, în care se judecă efectiv dosarele, şi că mare parte din activităţi s-au mutat în compartimentele auxiliare ale instanţei, întrucât justiţiabilii depun cererile prin intermediul mijloacelor electronice de comunicare sau poştă, astfel că, în spatele uşilor închise se lucrează aproape în acelaşi ritm ca şi înainte de pandemie, susţine Sindicatul Naţional al Grefei Judiciare Dicasterial.
Instituţia susţine că "tot mediatic - că dialogul social lipsea înainte de pandemie, iar acum l-au eliminat total în timpul stării de urgenţă - aflăm că premierul ia în calcul şomajul tehnic în sistemul bugetar, fără a nominaliza şi Justiţia ca fiind exceptată. Dacă cele reclamate până acum, precum şi cele de mai sus nu sunt argumente suficiente pentru guvernanţi să analizeze riguros sectoarele de activitate în care vor trimite personalul în şomaj tehnic, atenţionăm că trimiterea personalului din justiţie câte 15 zile în şomaj tehnic nu va fi decât un alt factor care va greva activitatea şi va conduce la blocarea instanţelor după pandemie".
Sindicatul apreciază că "în cazul personalului din sistemul judiciar telemunca sau munca la domiciliu nu este posibilă întrucât actul de justiţie şi solemnitatea şedinţei de judecată nu se pot înfăptui şi asigura din living, iar activităţile specifice funcţiilor din sistem implică prezenţa personalului în instanţe şi parchete; alternativa şomajului tehnic în Justiţie trebuie exclusă din start, întrucât activitatea judiciară nu poate fi desfăşurată cu efective reduse de personal, sistemul fiind deja subfinanţat şi subdimensionat din punctul de vedere al resursei umane".
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
Articol 2891 / 4754 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |

BREAKING NEWS
ESENTIAL
CMS | Join Our Team: Tax Consultant - Tax Department
Clifford Chance Badea a asistat Alpha Bank la finalizarea vânzării către Vista Bank România a societăților Alpha Leasing România IFN și Alpha Insurance Brokers. Ce avocați au fost implicați în proiect
GNP Guia Naghi și Partenerii obține la Înalta Curte anularea definitivă a unei decizii de sancționare emisă de Consiliul Concurenței împotriva unui important furnizor din sectorul alimentar | Dosarul s-a aflat la intersecția unor domenii juridice deosebit de tehnice – dreptul concurenței, dreptul administrativ și dreptul Uniunii Europene
Legal 500 - Central and Eastern Europe Awards 2025 | Clifford Chance, Filip & Company și Băncilă, Diaconu și Asociații sunt pe lista scurtă pentru titlul de ”Firma anului în România”. Horea Popescu (CMS), Ruxandra Bologa (NNDKP), Madalina Rachieru-Postolache (Clifford Chance) și Ana-Maria Baciu (Baciu Partners) printre candidații la titlul ”Romania Lawyer of the Year”. Alți 18 avocați români și 8 firme locale concurează la premiile regionale
Filip & Company a asistat Booster Capital în achiziția unei participații în Artesana cu o chipă de avocați coordonată de Alexandru Bîrsan (managing partner) și Andreea Bănică (counsel). RTPR a fost de partea vânzătorului ROCA Investments, iar Andronic & Partners a asistat Artesana şi pe fondatorii acesteia
Cei mai buni profesioniști în domeniul brevetelor, văzuți de ”IAM Patent 1000 - 2025” | NNDKP, ZRVP și Dincă & Speciac au cea mai bună poziționare, iar Mușat & Asociații și Baciu Partners sunt în prim plan. Ce firme au cei mai mulți avocați listați și ce spun clienții despre aceștia
RTPR obține, printr-o hotărâre definitivă, reducerea cu 85% a amenzii aplicate de Consiliul Concurenței unei agenții media, după un „roller coaster” juridic de 10 ani. Complexitatea speței, accentuată de necesitatea de a gestiona aspectele de natură tehnică referitoare la calculul veniturilor reale ale unei agenții media, cu excluderea sumelor refacturate clienților acesteia | Echipa asistă clientul și în cadrul procedurilor legale prin care să poată obține compensațiile care i se cuvin în contextul lipsirii acestuia de o sumă importantă de bani pe o perioadă îndelungată
Women in Business Law EMEA Awards 2025 | CMS câștigă titlul de de “Firma anului în România”. Un avocat in-house local, desemnat ”General Counsel of the Year” pentru regiune
Tranzacție rară pe piața românească | Cum au lucrat avocații Legal Ground în proiectul legat de achiziția unor obligațiuni ‘tokenizate’, înregistrate și tranzacționate prin sistemul blockchain. Mihai Dudoiu (Partener): ”Pe lângă aspectele comune unor proiecte de finanțare ‘clasice’, a fost necesară integrarea unei componente de fintech. Arhitectura juridică a trebuit adaptată unui cadru relativ nou și încă în formare din punct de vedere normativ”
Grupul Rodbun a accesat un credit sindicalizat de 17,3 mil. €, cu garanţie de stat. NNDKP și Legal Ground, consultanți juridici în această finanțare
LegiTeam: Atorney at Law (0 - 2 years) - Dispute Resolution | Reff & Associates
Filip & Company a asistat Ministerul Finanțelor Publice în emisiunea de obligațiuni în valoare de 4,7 miliarde de euro | Monica Stătescu (partener): ”Cererea puternică și condițiile de finanțare semnificativ îmbunătățite arată că România este percepută tot mai mult ca un emitent stabil și credibil”
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...