
Reprezentanţii Sindicatului Grefei Judiciare avertizează asupra ‘blocării sistemului judiciar din România’
11 Aprilie 2020
AGERPRESPractic, au fost sancţionate mai multe persoane decât au fost testate, susţine Sindicatul Naţional al Grefei Judiciare Dicasterial.
Amenzile aplicate pentru nerespectarea restricţiilor impuse în perioada pandemiei vor "contribui" la creşterea numărului de plângeri contravenţionale, iar la stocul instanţelor judecătoreşti se va adăuga numărul mare de dosare înregistrate, repartizate şi fără prim termen acordat, care potrivit decretului prezidenţial se suspendă de plin drept şi vor fi repuse pe rol în termen de 10 zile de la încetarea stării de urgenţă, informează Sindicatul Naţional al Grefei Judiciare Dicasterial într-un comunicat de presă transmis sâmbătă.
"Toate acestea vor conduce negreşit la blocarea sistemului judiciar din România, fără precedent, urmând a se crea un dezechilibru vădit între volumul excesiv de activitate şi resursele umane din sistem", avertizează sindicatul
"Toate acestea vor conduce negreşit la blocarea sistemului judiciar din România, fără precedent, urmând a se crea un dezechilibru vădit între volumul excesiv de activitate şi resursele umane din sistem", avertizează sindicatul
Mai mult, potrivit surselor oficiale, până la data de 01.04.2020, prin structurile abilitate, ale Ministerului de Interne, au fost întocmite 260 dosare penale, sub aspectul săvârşirii infracţiunii de zădărnicirea combaterii bolilor. Practic, au fost sancţionate mai multe persoane decât au fost testate, susţine Sindicatul Naţional al Grefei Judiciare Dicasterial.
Instituţia estimează că peste 80% din aceste sancţiuni se vor transforma în dosare pe rolul instanţelor alături de stocul imens deja existent; subdimensionarea schemelor de personal (reclamată de mulţi ani de către organizaţia noastră sindicală) va fi factorul decisiv care va conduce la blocajul instanţelor de judecată. Inclusiv Consiliul Superior al Magistraturii (CSM) a întocmit o situaţie privind necesarul de personal auxiliar de specialitate la nivelul instanţelor de judecată.
De la începutul acestei crize epidemiologice, personalul din sistemul judiciar a fost şi va fi prezent la serviciu. Personalul a desfăşurat toate activităţile specifice funcţiilor, de la înregistrarea plângerilor/cererilor/petiţiilor, alocarea numărului unic de dosar, în Sistemul informatic ECRIS şi colectarea tuturor datelor statistice, asigurarea accesului la dosarul electronic, participarea la audieri/şedinţe de judecată, chiar şi deservirea compartimentelor care au program de lucru cu publicul, etc.
Din spaţiul mediatic, sindicatul a aflat că se pregăteşte un proiect de act normativ care să reglementeze ceea ce deja se întâmplă în instanţe: judecarea exclusiv a cauzelor excepţionale. Ceea ce nu ştiu însă factorii decidenţi este că activitatea de judecată nu înseamnă doar şedinţa propriu-zisă, cu public, în care se judecă efectiv dosarele, şi că mare parte din activităţi s-au mutat în compartimentele auxiliare ale instanţei, întrucât justiţiabilii depun cererile prin intermediul mijloacelor electronice de comunicare sau poştă, astfel că, în spatele uşilor închise se lucrează aproape în acelaşi ritm ca şi înainte de pandemie, susţine Sindicatul Naţional al Grefei Judiciare Dicasterial.
Instituţia susţine că "tot mediatic - că dialogul social lipsea înainte de pandemie, iar acum l-au eliminat total în timpul stării de urgenţă - aflăm că premierul ia în calcul şomajul tehnic în sistemul bugetar, fără a nominaliza şi Justiţia ca fiind exceptată. Dacă cele reclamate până acum, precum şi cele de mai sus nu sunt argumente suficiente pentru guvernanţi să analizeze riguros sectoarele de activitate în care vor trimite personalul în şomaj tehnic, atenţionăm că trimiterea personalului din justiţie câte 15 zile în şomaj tehnic nu va fi decât un alt factor care va greva activitatea şi va conduce la blocarea instanţelor după pandemie".
Sindicatul apreciază că "în cazul personalului din sistemul judiciar telemunca sau munca la domiciliu nu este posibilă întrucât actul de justiţie şi solemnitatea şedinţei de judecată nu se pot înfăptui şi asigura din living, iar activităţile specifice funcţiilor din sistem implică prezenţa personalului în instanţe şi parchete; alternativa şomajului tehnic în Justiţie trebuie exclusă din start, întrucât activitatea judiciară nu poate fi desfăşurată cu efective reduse de personal, sistemul fiind deja subfinanţat şi subdimensionat din punctul de vedere al resursei umane".
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
Articol 2908 / 4771 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |

BREAKING NEWS
ESENTIAL
ANALIZĂ | Gabriel Resources a deschis o procedură de anulare a hotărârii ICSID prin care Tribunalul arbitral a respins cererea de peste 3 mld. USD privind controversatul proiect minier de la Roșia Montană, iar România a răspuns cu un Contramemoriu care demontează acuzațiile și atacă frontal strategia reclamanților. Dacă statul ar pierde, impactul ar fi devastator pentru finanțele publice și ar compromite rezultatele măsurilor pe care guvernul Bolojan încearcă să le implementeze
CMS | Join Our Team: Tax Consultant - Tax Department
Ana-Maria Baciu, avocatul din România cu cele mai multe nominalizări la gala Legal 500 CEE Awards 2025: Intellectual Property Lawyer of the Year, Romania Lawyer of the Year și CEE Partner of the Year. Astfel de validări contribuie nu doar la consolidarea brandului său personal, ci și la repoziționarea avocaturii de business din România ca un partener credibil, capabil să ofere consultanță sofisticată clienților internaționali
Filip & Company a asistat statul român prin Ministerul Finanțelor în contractarea unor plasamente private sub forma de împrumuturi în valoare de peste 2 miliarde de euro | Echipa, coordonată de Alexandra Manciulea (partener)
Ce case de avocatură se bat pentru titlul de Law Firm of the Year în România la gala Benchmark Litigation Europe Awards 2025 | Sorina Olaru, Octavian Popescu, Dan Cristea și Cosmin Vasile, printre avocații aflați pe lista scurtă pentru titlul de titlul de Litigator of the Year. Emil Bivolaru (partener NNDKP), nominalizat și la categoria Central & Eastern Europe Litigator of the Year
Finanțele caută avocați pentru litigii arbitrale investiționale internaționale judecate potrivit regulilor de arbitraj UNCITRAL și ICSID | Acorduri-cadru de reprezentare juridică a României semnate, pentru 4 ani, cu cel mult 4 firme pentru fiecare lot
LegiTeam: Lawyer - Dispute Resolution and Employment | GNP Guia Naghi and Partners
ITR EMEA Tax Awards 2025 | Băncilă Diaconu și Asociații, Popescu & Asociații, CMS și Schoenherr concurează pentru titlul ”Firma anului în România în domeniul taxelor”. Popescu & Asociații are două nominalizări în jurisdicția locală și este, alături de NNDKP, pe lista scurtă pentru distincția ”Firma anului în dispute fiscale”. TZA, printre finaliste în competitia pentru ”Transfer Pricing Firm of the Year”
Bondoc & Asociații acordă asistență pentru 5 proiecte eoliene și solare în cadrul celei de-a doua licitații CfD din România | Echipa a fost coordonată de Cosmin Stăvaru (Partener), susținut de Raluca Catargiu (Senior Associate)
Bulboacă & Asociatii caută un Avocat Colaborator pentru Echipa de Tranzacții de Elită (Corporate ̸ M&A)
Bulboacă & Asociatii caută avocați apecializați în Drept Bancar & Finanțări | Practica Noastră de Referinţă
LegiTeam: Lawyer - Pharma & Regulatory and Public Procurement Team | GNP Guia Naghi and Partners
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...