ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Singura femeie pilot de la Raliul Braşovului învinge FRAS în instanţă

11 Noiembrie 2022   |   Agerpres

Numeroşi piloţi cu experienţă din cadrul Federaţiei îşi exprimă solidaritatea cu Catherine Rădulescu şi cer reformarea FRAS

 
 
Comunica de presă - Singura femeie pilot de la Raliul Braşovului învinge FRAS în instanţă
 
Numeroşi piloţi cu experienţă din cadrul Federaţiei îşi exprimă solidaritatea cu Catherine Rădulescu şi cer reformarea FRAS
 
Bucureşti, 11 noiembrie 2022 - Pilotul de raliuri Catherine Rădulescu obţine prima victorie în instanţă împotriva Federaţiei Române de Automobilism Sportiv (FRAS), după ce Tribunalul Bucureşti a suspendat normele contestate din statutul FRAS, printr-o hotărâre executorie.
 
Pe 28 octombrie, cu 2 ore înainte de debutul Raliului Braşovului, FRAS a decis în mod abuziv să o elimine din competiţie pe Catherine Rădulescu, singura femeie pilot înscrisă. Totodată, Comisia de Disciplină a FRAS a decis să îi excludă din Federaţie pe Catherine Rădulescu, copilotul său Bogdan Minea, precum şi clubul pe care cei doi îl reprezintă - ACS Chronorally. Motivul a fost faptul că sportivii au contestat în instanţa civilă o decizie de sancţionare, ceea ce statutul FRAS interzice sub sancţiunea suspendării şi excluderii, fără a reglementa un arbitraj independent.
 
"Deşi sportivii au informat FRAS că asemenea prevederi din statut sunt vădit nelegale întrucât îngrădesc accesul la justiţie, dl. Dan Zărnescu, membru al Comisiei de Apel FRAS, le-a recomandat sportivilor să participe la curse în Ungaria sau Bulgaria dacă nu sunt mulţumiţi, întrucât decizia Comisiei este irevocabilă şi riscă excluderea dacă o vor contesta", spune Claudiu Toma, avocat. "Catherine Rădulescu şi Bogdan Minea şi-au asumat riscul de a fi sancţionaţi şi au contestat în instanţă sancţiunea primită, solicitând totodată anularea dispoziţiilor nelegale din Statutul FRAS. Totodată, au solicitat pe calea ordonanţei preşedinţiale suspendarea normelor nelegale din Statul FRAS, care interzic sesizarea instanţei şi sancţionează drastic sportivii care îndrăznesc acest lucru. Instanţa a admis cererile sportivilor şi a suspendat normele contestate din statutul FRAS printr-o hotărâre executorie, pe 10 noiembrie".
 
"Sunt mândră să îi anunţ pe colegii mei sportivi că noi toţi am câştigat în instanţă şi că judecătorul a decis că secţiunea din Statutul FRAS care ne interzice să solicităm justiţie în instanţă a fost suspendată", spune Catherine Rădulescu. "Regula FRAS care a fost folosită împotriva mea la Braşov a fost greşită şi nu poate fi folosită împotriva voastră. În ultimele două săptămâni m-am bucurat de sprijinul multor colegi care au fost, la rândul lor, nedreptăţiţi de-a lungul timpului de conducerea FRAS şi care sunt de acord că această Federaţie este condusă în mod discreţionar şi că trebuie reformată".
 
În urma deciziei abuzive de la Braşov, peste 50 de sportivi membri ai Federaţiei au semnat o petiţie solicitând de urgenţă Ministerului Sporturilor să demareze o investigaţie asupra conducerii FRAS, regulamentelor şi conduitei acesteia faţă de sportivi, suspendarea din funcţie a Preşedintelui FRAS, dl. Norris Marcu Măgeanu, până la finalizarea investigaţiei, precum şi anularea deciziei de suspendare a lui Catherine Rădulescu şi copilotului Bogdan Emilian Minea.
 
Până la o nouă decizie, cei doi sunt în continuare suspendaţi de la toate cursele oficiale din România. Catherine Rădulescu şi Bogdan Emilian Minea au participat la 11 raliuri în sezonul 2022, inclusiv în Serbia şi Germania, iar în acest weekend concurează în Ungaria, urcând pe podium în 8 din cele 10 curse finalizate.
 
Clubul ACS Chronorally şi pilotul Catherine Rădulescu sunt susţinuţi printr-un contract de sponsorizare de 500.000 Euro pentru participarea la Campionatul Naţional de Raliuri 2023, sponsorizare pe care o poate pierde în urma acţiunilor ilegale ale FRAS.
 
Prima victorie în instanţă împotriva FRAS a atras numeroase mesaje de susţinere şi încurajare din partea unor piloţi şi copiloţi de calibru.
 
"Am fost şi eu pus la rândul meu în situaţii de abuz din partea FRAS, mai ales pentru că regulamentele şi deciziile sunt patronate de către FIA. Odată ce am decis în 2014 să merg doar la raliuri FIA, am înţeles cum se pot lua deciziile, cum fiecare sportiv este egal şi cum fiecare echipaj contează. O felicit pe Catherine pentru curajul de a înfrunta conducerea FRAS. Mi-ar plăcea să pot concura şi în România la etape în care hotărârile se aplică după un regulament internaţional". - Alex Filip, pilot de raliu din 2003
 
"Mă întristează faptul că doi sportivi au ajuns în situaţia de a-şi căuta dreptate în instanţă. Mă întristează şi mai tare faptul că sunt colegi sau fani ai motorsportului care îşi exprimă păreri legate de acest subiect fără să aloce un minimum de resurse să citească şi să înţeleagă regulamentele. Consider că decizia iniţială a Comisiei a fost judecată superficial, nu s-a ţinut cont de lacunele regulamentelor, nu s-au dovedit eventuale prejudicii sau beneficii ale echipajului, nu s-a judecat dacă faptele au fost făcute sau nu cu rea-credinţă. Cred cu tărie în dreptul la apărare!" - Carmen Poenaru, copilot cu 16 ani de activitate, Campioană Naţională Absolută la Raliuri
 
"În peste 20 de ani de participări în Campionatul Naţional de Raliuri şi nu numai, am trecut prin tot ceea ce înseamnă interacţiunea cu Federaţia. În urmă cu mulţi ani, am reuşit, noi sportivii, să punem bazele unei noi federaţii numită FRAS. Am vrut, atunci, dezlipirea de un for conducător, ACR, care se ocupa de orice altceva, numai de sportivi nu. Anii au trecut, preşedinţii şi echipele lor s-au schimbat iar în prezent FRAS, ajunsă la o maturitate considerabilă, se îndreaptă cu paşi siguri spre ceea ce era ACR. Din păcate, a fost nevoie de mai multe decizii controversate care ne-au adus în punctul acesta. FRAS trebuie să se modernizeze şi să fie mai aplecată spre sportivi şi nevoile acestora. Sper, din tot sufletul, ca viitorul sporturilor cu motor, şi implicit, al sportivilor să fie unul modern, ancorat în realitate şi, mai ales, bazat pe regulamente corecte". - Traian Codruţ Arsenescu, debut în CNR în 1999.
 
"Îmi doresc ca astfel de neînţelegeri să nu mai aibă loc în Motorsportul românesc. Un sport atât de frumos, cu oameni frumoşi, care doar uniţi pot dezvolta această ramură a sportului înspre bine. Îmbrăţişez ideea că tot mai multe reprezentante ale sexului feminin au făcut paşi în sportul care până nu demult era considerat un sport doar al bărbaţilor, ceea ce nu poate aduce decât un plus. A fost, este şi vreau să continue ca un sport fair-play, iar bătăliile să se dea pe probele speciale!" - Pop Tudor Adrian, pilot, debut în 2014 la viteza în coastă şi anul acesta la Rally.
 
"Decizia de ieri a instanţei de judecată ne arată că ne îndreptăm spre o stare de normalitate. Federaţia Română de Automobilism Sportiv nu poate fi arbitrul disputelor dintre ea însăşi şi cluburile sau sportivii ce activează în automobilismul sportiv românesc. Organele jurisdicţionale ale federaţiei sunt controlate în întregime de federaţie, iar deciziile acestora pot fi suspectate uneori ca fiind părtinitoare. Nu vreau să comentez dacă decizia federaţiei atacată în instanţă este una corectă sau nu, întrucât nu am toate detaliile, dar sunt întru totul de acord cu principiul liberului acces la justiţie, acces ce nu poate fi îngrădit. Sper ca această ordonanţă preşedinţială să rămână definitivă, să se reflecte în hotărârea finală a instanţei şi să ducă la modificarea statutului federaţiei în ceea ce priveşte o normalitate a protejării drepturilor sportivilor". - Cătălin-Cedric Ghigea, Avocat, Sportiv cu o vechime de 11 ani în automobilismul românesc
 
"Mda! Ce să zic, este o decizie corectă şi mult-aşteptată, având în vedere faptul că "nimeni nu este mai presus de lege". Având în vedere faptul că într-un stat democratic FRAS nu îşi poate face legile şi regulile după bunul lor plac, încălcând drepturile omului! Cu alte cuvinte, nimeni nu are dreptate, doar FRAS-ul! De ce? Pentru că şi-au votat singuri statutul, astfel încât greşelile şi deciziile greşite pe care de cele mai multe ori le dau în necunoştinţă de cauză, cu dreptatea în mână ei să te judece după bunul lor plac şi să facă ce vor ei, mizând pe faptul că sunt acoperiţi de statutul pe care şi l-au făcut singuri, doar ca să fie acoperiţi şi mai mult. Dacă îi dai în judecată, ei te vor exclude din campionatul următor! De ce? Răspunsul oficial - "Pentru că aşa vrem noi". Nu se poate aşa ceva! Este strigător la cer ca FRAS să abuzeze şi să facă ceea ce vor! Este o decizie binevenită şi sper că vom intra într-o normalitate!" - Colceriu Sorin, debut în 1992, iar din 2000 activitate continuă.
 
"Felicitări! Este un prim pas spre normalitate şi sperăm că spre o federaţie pentru sportivi şi nu altfel". - Alina Pop, copilot, 12 ani vechime
 
"Sunt prezent în fenomenul automobilistic de 20 de ani, cu participări constante. În toţi aceşti ani am observat o evoluţie a fenomenului automobilistic în general, dar şi diverse nereguli în cadrul regulamentelor. În 2004, am luat cumva parte la înfiinţarea FRAS, fiind parte dintr-unul din cluburile fondatoare. Câţiva sportivi, printre care şi echipajul nostru, au "plătit" atunci, nefiind lăsaţi să concureze (total abuziv), din cauza conflictelor dintre ACR şi "noua" Federaţie FRAS. Anii au trecut, dar de curând tocmai am asistat la un episod similar, cel al echipajului Rădulescu/Minea, cu ocazia ultimei etape din 2022. Cu regret confirm că şi eu m-am lovit de o situaţie de abuz asemănătoare, anul trecut, în privinţa activităţii şcolii de pilotaj pe care o conduc din 2013. Consider că este nevoie de o reforma urgentă, regulamentele trebuie restructurate corespunzător şi aplicate legal. Interesele sportivilor trebuie întotdeauna să primeze, fără ei, sportul nu ar mai exista". - Vali Porcişteanu, Campion naţional absolut - senior trainer & rally coach @ Vali Porcisteanu Driving School
 
Ca sportiv, mi-ar plăcea să îmi ocup timpul cu creşterea performanţelor, şi tot ce înseamnă parte de regulamente să fie făcută corect şi echitabil de cei ce ne conduc. Este regretabil că uneori lucrurile nu se întâmplă aşa şi că sportivii trebuie să se sacrifice ca să duca lucrurile pe făgaşul corect. Mă bucur că cineva a înţeles că lucrurile trebuie puse la punct, şi sper într-o normalitate şi o stabilitate pe viitor. Vlad Cosma, pilot, 15 ani vechime
 
Exact acum un an am început alături de colegi o campanie de conştientizare şi informare asupra securităţii în raliuri. Din păcate, structura care ne conduce activitatea pe teritoriul României a pierdut anul acesta cea mai importantă colaborare cu FIA, organizarea pe o perioada de 3 ani a unei etape internaţionale la Cluj. Fapt care denotă lipsa de interes total în alinierea la normele FIA. Din păcate, trebuie să recunoaştem că suntem încetiniţi de structura care ne conduce din cauza regulilor făcute doar în scop personal şi în niciun caz în vederea sprijinirii sportivilor şi a sportului în general. Sebastian Barbu, pilot CNR, 14 ani vechime
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 766 / 4465
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Senior Lawyer Employment | Reff & Associates
Patru case locale de avocați rămân în topul global al celor mai bune 100 de firme implicate în arbitraje internaționale | Cum sunt prezentate în GAR 100 (2024), ce mandate au avut și ce spun clienții despre avocați și prestațiile acestora. TZA, ZRVP, LDDP și SP asistă clienți în arbitraje cu pretenții de 15,7 miliarde de dolari
Kinstellar a asistat BIG Mega Renewable Energy cu privire la finanțarea de 92 mil. € cu BERD și OTP Bank pentru construcția și operarea Parcului Eolian Urleasca
Răzvan Gheorghiu-Testa, fondator al Țuca Zbârcea & Asociații, inclus în „Top 50 Cei Mai Influenți Oameni de pe Piața Imobiliară din România”
Wolf Theiss a asistat AIRSOL în legătură cu achiziția MedAir Oxygen Solution | Emanuele Lainati, Legal Affair Manager SOL Group: “Expertiza, dedicarea și abordarea proactivă a avocaţilor Wolf Theiss au fost esențiale pentru încheierea cu succes a tranzacției”
Filip & Company a asistat Centrokinetic, în parteneriat cu Agista, în achiziția pachetului majoritar de părți sociale ale clinicii Socrates din Timișoara
Arbitrajul ICSID cerut de Nova Group Investments a ajuns la final | Statul român așteaptă decizia, după ce tribunalul a declarat închisă procedura în litigiul în care pretențiile se ridică la 345 mil. E. Ce onorarii au fost plătite firmelor de avocați care au asigurat apărarea
LegiTeam: Reff & Associates is looking for a 3-5 years Atorney at Law | Dispute Resolution
LegiTeam: Reff & Associates is looking for a 0-3 years Atorney at Law | Dispute Resolution
După un an plin, în care s-au implicat în peste 20 de tranzacții, avocații de M&A de la PNSA au acum în lucru peste zece mandate „cu greutate” | Silviu Stoica, partener: ”Există un interes crescut al fondurilor de private equity, dar și al investitorilor strategici și instituționali. Avem proiecte în cele mai variate domenii”
D&B David şi Baias o cooptează în echipă pe Adina Guțiu, care va coordona departamentul de Energie și Resurse Naturale
Provocarile legislative actuale ale companiilor într-un mediu de afaceri dinamic și inovator | De vorbă cu cu Alexandra Pădurariu, Head of Legal, Compliance and Public Affairs – Samsung Electronics România & Bulgaria, despre cum reușește compania să implementeze practicile și politicile care sprijină guvernanța corporativă responsabilă și adaptarea la tendințele ESG
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...