ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Bohâlțeanu & Asociații, după primii 5 ani | Ionuț Bohâlțeanu, Managing Partner: Suntem acolo unde ne-am propus să fim. Valorile cu care am plecat la drum reprezintă în continuare cele mai valoroase „asset-uri” ale firmei. Analizăm opțiunile pentru trecerea la nivelul următor

15 Iulie 2019   |   G.S.

Mai multe despre principalele „lectii” invatate in acesti cinci ani, valorile pe care avocații le respectă în carieră, cel mai fericit moment de împlinire profesională, palierele evoluției, dar și firmele internaționale cu care colaborează Bohâlțeanu & Asociații, în interviul acordat de Ionuț Bohâlțeanu publicației noastre.

Ionut Bohâlteanu, Managing Partner Bohâlteanu & Asociatii

 
 
Casa de avocatură Bohâlțeanu & Asociații (BSMP), fondată în mai 2014 de un grup de avocați desprinși de la Mușat & Asociații, a asistat peste 150 de clienți în cei cinci ani de activitate și a reușit să își consolideze o echipă performantă, în care și-au găsit locul și profesioniști ai noii generații, oameni valoroși, pe care contează pe termen lung.

În această perioadă, avocații au fost implicați într-o gamă variată de proiecte importante, pentru mulți clienți de talie mare precum Enel, Unicredit AG, Erste Bank AG (finanțări cross-border), Carrefour, Uniqa, Novo Nordisk, Bursa de Valori București, Colgate Palmolive sau Ministerul Energiei. De asemenea, au primit mandate din partea unor instituții financiare importante din România, precum Banca Transilvania, BRD sau ING, sau ale unor instituții financiare europene.Firma a fost împlicată în mai multe tranzacții de M&A, proiecte de real estate dintre cele mai diverse, litigii în fața Înaltei Curți de Casație și Justiție, iar lista poate continua.


Bohâlțeanu & Asociații a evoluat astfel, în timp, și a devenit azi o societate „mid-size” cu proiecte de complexitate și mărime comparabile cu firmele mari. Firma a beneficiat de avântul economiei, numărul de avocați si veniturile crescând constant în cei cinci ani.

Stabilitatea casei de avocați coordonată de Ionuț Bohâlțeanu și evoluția proiectelor și a portofoliului de clienți i-au permis acesteia să crească onorariul mediu orar cu peste 30%.

”Este momentul să trecem la nivelul următor. Anvergura proiectelor în care suntem implicați și notorietatea clienților existenți în portofoliu ne obligă să ne gândim la pașii următori, astfel încât, peste alți 5 ani (sau poate mai puțini), să fim în poziția de a dubla numărul de avocați și de a tripla veniturile firmei”, a declarat Ionuț Bohâlțeanu într-un interviu acordat BizLawyer.

În acest moment, liderii firmei analizază care ar fi opțiunea cea mai bună pentru trecerea la nivelul următor.

Mai multe despre principalele „lecții” invățate în acești cinci ani, valorile pe care avocații le respectă în carieră, cel mai fericit moment de împlinire profesională, palierele evoluției, dar și firmele internaționale cu care colaborează Bohâlțeanu & Asociații, în interviul acordat de Ionuț Bohâlțeanu publicației noastre.






BizLawyer: Domnule Bohâlțeanu, în urmă cu cinci ani ați lansat pe piața avocaturii o firmă nouă, care se poziționa, chiar de la început, ca societate full service, cu ambiții de apartenență la prima ligă a consultanței juridice și recunoaștere în directoarele internaționale. Unde sunteți acum?

Ionuț Bohâlțeanu: Ca să încep cu un răspuns direct, cred că suntem unde ne-am propus să fim acum 5 ani. Deși a fost o perioadă grea, putem să ne mândrim că în cei 5 ani de la înființare am asistat peste 150 de clienți, având actualmente peste 50 de clienți care fac parte din portofoliul stabil al BSMP. În plus, ne mândrim că ne-am consolidat o echipă, iar cel mai important aspect este faptul că valorile cu care am plecat la drum – profesionalismul și caracterul membrilor echipei – reprezintă în continuare cele mai valoroase „asset-uri” ale firmei noastre.

Cât de greu este pentru o firmă de avocatură aflată la început de drum sa concureze cu firmele ”full service” care au echipe mari, acces la clienți sofisticați și oferă consultanță pe ariile de practică în care este specializată Bohâlțeanu & Asociații? Care au fost atuurile Bohâlțeanu & Asociații în fața acestor firme?

Putem spune ca este destul de dificil, clienții mari caută „brand-uri” formate, sunt oarecum refractari la „new-entries”, însă am reușit să surmontam acest dezavantaj prin faptul că am continuat să facem ceea ce Silvia (n.r. Silvia Sandu, Partener BSMP), Daniela (n.r. Daniela Milculescu, Partener BSMP) și cu mine știam mai bine: să facem avocatură de „business” care, sub aspect calitativ, să fie, potrivit „feedback-ului” primit de la clienți, la același nivel cu firmele mari.

Care au fost palierele evoluției firmei ?  Vă rugăm să punctați și principalele repere ale activității în perioadele aferente creșterii firmei.

În fiecare an, numărul de avocați si veniturile au crescut constant. În primii 3 ani chiar s-au dublat. Odată cu creșterea si stabilitatea firmei au venit și proiectele complexe. De asemenea, faptul că am reușit să „livram” și să nu înșelăm încrederea oamenilor care ne cunoșteau de ani de zile a constituit un mare avantaj care ne-a permis să ne dezvoltăm. În prezent, putem să afirmăm cu tărie că suntem o firmă „mid-size” cu proiecte de complexitate și mărime comparabile cu firmele mari. În plus, la acest moment, împreună cu asociații mei, analizăm care ar fi opțiunea cea mai bună pentru trecerea la nivelul următor.

Ne puteți spune care a fost cel mai delicat moment din viața firmei? Dar cel mai favorabil? Și care au fost efectele, în ambele cazuri...

Chiar făcând un exercițiu de memorie profund, nu pot să spun că am traversat vreun moment cu adevărat delicat. Datorită Silviei și Danielei – partenerele mele – pot să spun că am gestionat diferitele momente fără ca acestea să poată fi considerate ca fiind cu adevărat delicate. În ceea ce privește momentele favorabile, putem aprecia „trend-ul” de creștere economică din acești 5 ani, care ne-a permis să ne dezvoltăm pe multiple arii de practică simultan.

Principala lecție pe care am învățat-o este că cel mai important „asset” al unei firme sunt avocații care o formează



Fondatorii firmei Bohâlțeanu & Asociații | De la stânga la dreapta: Ionuț Bohalțeanu, Daniela Milculescu și Silvia Sandu, Parteneri BSMP

Ce ar fi principalele „lecții” învățate în acești cinci ani? Ce greșeli ați făcut, care au fost deciziile „de aur”?

Principala lecție pe care am învățat-o este că cel mai important „asset” al unei firme sunt avocații care o formează, deopotrivă partneri sau colaboratori. Cu cât mai stabilă este echipa, cu atât mai simplă este dezvoltarea.

Cum vă alegeți oamenii cu care lucrați? Ce abilități “vânați” la aceștia? Ce calități trebuie să aibă? Cum trebuie să fie? Cât de ușor găsiți oameni potriviți?

În ceea ce privește oamenii cu care lucrăm, colaboratorii noștri, trebuie în mod special să exercite această profesie cu pasiune și dedicație,  pentru a putea înfrânge dificultățile inerente profesiei (orele lungi la birou, necesitatea de a explora chestiuni inovative, nevoia clienților de răspunsuri succinte, rapide, dar extrem de cuprinzătoare). Pe această pasiune se poate apoi construi, iar lipsa ei pune în dificultate colaborarea cu firma noastră.

Cât timp le oferiți oamenilor noi din firmă pentru a arăta ce pot, pentru a performa? Cât de greu vă despărtiți de oamenii care au lucrat la Bohâlțeanu & Asociații?

În general, un interval de 3 luni este suficient pentru a trage concluzii vis-a-vis de potrivirea cu cultura firmei noastre. Practic, putem spune că, după acest interval, putem, cu un procent de eroare destul de mic, să conchidem dacă respectivul avocat va fi cu noi și peste 5 ani sau nu.

Care sunt principiile după care vă ghidați în viața de zi cu zi? Care sunt valorile pe care le respectați în carieră?

Principiile avocaturii sunt aceleași peste tot: profesionalism, inventivitate, comunicare continuă și sete de cunoaștere, însă cred, deopotrivă, că este extrem de important și modul în care reușim să punem în practică aceste principii.

Care sunt oamenii cu care ați interacționat și și-au pus amprenta asupra profilului dvs. profesional? Ce ați împrumutat de la ei?

Pot spune că mentorul meu profesional a fost Gheorghe Mușat, însă am avut de învățat de la o multitudine de avocați, fie ei colegi sau avocați cu care am interacționat în diverse proiecte.

Câte ore munciţi pe săptămână şi cum arată o zi tipică de lucru?

Orice avocat știe că nu există un număr de ore de muncă pe săptămâna, ci doar chestiuni de rezolvat de 24/24, 7/7, pe parcursul unei zile îmbinând întâlnirile cu clienți/potențiali clienți, verificarea lucrărilor avocațiale și o serie de chestiuni administrative.

Care a fost cel mai fericit moment de împlinire profesională?

-    Fiecare zi de 15 mai din an - aniversarea firmei noastre - este un moment de mare împlinire profesională.


Focus pe consolidarea firmei și construcția unui brand. E momentul să trecem la nivelul următor

Care au fost proiectele cheie ale firmei în acești ani?

Am fost implicați într-o gamă variată de proiecte importante pentru noi ca firmă, pentru o multitudine de clienți sonori precum Enel, Unicredit AG, Erste Bank AG (finanțări cross-border) Carrefour, Uniqa, Novo Nordisk, Bursa de Valori București, Ministerul Energiei, Colgate Palmolive, fiind implicați în proiecte extrem de interesante precum asistarea unor instituții financiare importante din România, precum Banca Transilvania, BRD sau ING, asistarea unor instituții financiare europene, tranzacții de M&A, proiecte de real estate dintre cele mai diverse, litigii în fața Înaltei Curți de Casație și Justiție, și lista poate continua.

Care sunt azi principalele arii de practică ale firme, ”locomotivele” Bohâlțeanu & Asociatii? Care au fost cele mai complicate proiecte în care aţi asistat clienții în aceste domenii de practică, în cei cinci ani? Care sunt clienții-fanion ai firmei?

În acest moment, lucrăm extrem de intens pe mai multe arii de practică, dintre care amintim M&A, piața de capital (un proiect fanion care este încă confidențial), banking & finance (colega mea Daniela gestionând o serie de proiecte pe zona IFN-urilor deosebit de inovative) sau data protection, unde Silvia s-a afirmat ca un specialist de prima mână, care nu odată a anticipat decizii ale instanțelor sau autorităților pe aceasta zonă. Referitor la clienți, așa cum menționam, ne mândrim cu stabilitatea clienților, entități precum Enel, Novo Nordisk sau S+B Gruppe fiind alături de noi încă de acum 5 ani, alături de ceilalți clienți indicați anterior, care continuă sa aibă încredere în noi.

Sunteți multumiți de evoluția firmei, prin prisma profiturilor generate în ultimii ani? Pe unde sunteți acum?

Așa cum spuneam, veniturile firmei au crescut constant pe parcursul celor 5 ani. În plus, stabilitatea firmei și evoluția proiectelor și a clienților gestionați ne-a permis să creștem onorariul orar mediu practicat de firma cu peste 30%.

Într-un interviu acordat BizLawyer în anul lansării firmei, spuneați că piatra de temelie în acest business este echipa. Accentul urma să fie pus pe echipă -  pentru ca aceasta să fie recunoscută şi să crească fără a face rabat de la calitate şi principiile de business, astfel încât să devină în mod natural prima alegere a clienţilor. Ați reușit să realizati ceea ce v-ați propus pe acest segment al resurselor umane?

În primul rând, vreau să le menționez pe partenerele mele, Silvia și Daniela, care dau sens conceptului de echipă și parteneriat avocațial. Însă, cu bucurie, pot să remarc formarea unei echipe prin alăturarea unei noi generații care este alături de noi de peste 3 ani de zile, oameni tineri, valoroși, cu dedicație,  care ne-au înțeles valorile, pe care ne bucurăm să îi avem alături și pe care, cu siguranță, contăm pe termen lung.

V-ați gândit în cei cinci ani la o fuziune cu o alta firmă - locală sau straină - sau la un „best friends”? Ați primit sau ați facut, în acești cinci ani, astfel de propuneri?

În această perioadă, focusul nostru a fost pe consolidarea firmei și construcția unui brand, astfel încât, deși avem relații de colaborare cu mai multe firme străine, nu putem spune că am dezvoltat exclusivități. Lucrăm cu firme multinaționale precum Baker & McKenzie, Dechert, și altele asemenea pe diferite arii de practică pe care Silvia, Daniela sau eu ne-am remarcat de-a lungul timpului.

Care sunt perspectivele de dezvoltare a activității Bohâlțeanu & Asociații? Pe unde vă vedeți după încă un ciclu de cinci ani? Care sunt planurile de viitor?

Așa cum spuneam, e momentul să trecem la nivelul următor. Cei 5 ani care au trecut, anvergura proiectelor în care suntem implicați și notorietatea clienților existenți în portofoliu ne obligă să ne gândim la pașii următori, astfel încât, peste 5 ani (sau poate mai puțini), să fim în poziția de a dubla numărul de avocați și de a tripla veniturile firmei.




Intră pe LadyLawyer.ro și află mai multe despre activitatea, preocupările și proiectele doamnelor avocat din cele mai importante firme de pe piața locală.

 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 1513 / 1678
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
De vorbă cu Anne Marie Mateeas, Country Legal Head Novartis, profesionistul pentru care integritatea reprezintă valoarea fundamentală, despre profesia juridică, experiențele acumulate și provocările abordate | “În sfera carierei mele, dezvoltarea unor valori precum respectul profund pentru lege, promovarea transparenței și adoptarea unei abordări centrate pe identificarea și implementarea de soluții eficiente sunt aspecte esențiale care îmi ghidează fiecare decizie și acțiune. Chiar și momentele dificile sau deciziile care s-au dovedit a fi mai puțin potrivite au avut un impact valoros, învățându-mă lecții esențiale”
NNDKP obține poziții de top în clasamentele The Legal 500 EMEA 2024
CMS asistă PPC în achiziția unui parc eolian operațional de 84 MW în România. Mircea Moraru (Corporate M&A) a coordonat echipa, cu sprijinul lui Horea Popescu (Corporate M&A)
Vlad Peligrad s-a desprins din asocierea cu KPMG Legal, unde era partener și lansează o firmă proiectată să asigure întreg spectrul de servicii juridice | Vlad Peligrad, Managing Partner & Founder PeligradLaw: ”Suntem la început, în procesul de formare a echipei. Până la sfârșitul anului firma va avea 8-10 avocați”
LegiTeam: Experienced Lawyer Employment | Reff & Associates
Noi Avocați Colaboratori Seniori în cadrul PNSA. Andra Vieriu și Maria Dima fac un pas înainte în carieră
Stratulat Albulescu obține în prima instanță amendarea Primarului General al Municipiului București pentru neexecutarea unei hotărâri judecătorești definitive. Partenerul Adriana Dobre a coordonat echipa care a obținut una dintre primele decizii judecătorești de acest fel: amendă de 20% din salariul minim brut pe economie pe zi de întârziere, la care se adaugă penalități de 500 lei ̸ zi de întârziere
Rundă amplă de promovări în mai multe arii de practică din cadrul biroului Kinstellar din București. Opt avocați au făcut un pas înainte în carieră | Victor Constantinescu (Managing Partner): ”Recunoaștem în mod oficial contribuțiile colegilor prin aceste promovări. Împărtășesc valorile pe care le avem, s-au dovedit a fi membri de valoare pentru echipa locală și așteptăm cu nerăbdare să îi vedem acumulând noi realizări”
Studiul CMS European M&A 2024 | Piața de fuziuni și achiziții s-a dovedit rezistentă în 2023, CMS acordând consultanță într-un număr record de tranzacții. Horea Popescu, coordonator al practicii Corporate M&A în CEE și Managing Partner al CMS România: “În ciuda unui context plin de provocări, CMS a oferit consultanță în 68 de tranzacții de fuziuni și achiziții în regiune, dintre care peste 50% au fost determinate de intrarea unor investitori strategici pe noi piețe, demonstrând soliditatea practicii noastre în întreaga regiune”
Stratulat Albulescu & Asociații estimează pentru anul 2024 un nivel de activitate, în practica de Real Estate, cel puțin egal cu cel de anul trecut, marcat însă de o anumită expectativă din partea dezvoltatorilor, prudența fiind cuvântul cheie auzit cel mai frecvent de la clienți. Vor exista însă și ferestre de oportunitate care în mod cert vor fi accesate de jucătorii cu un apetit crescut la risc | “Cel mai probabil vom asista, în cursul acestui an, la o deblocare a situației și la o creștere a numărului de tranzacții, chiar și timidă”, spun avocații
O soluție reper a ÎCCJ obținută de D&B David și Baias clarifică modalitatea de calcul a cifrei de afaceri la care se aplică amenzile Consiliului Concurenței
Creștere de doi digiți, anul trecut, pentru Milcev Burbea, firmă recunoscută de ghidurile juridice internaționale pentru practica de proprietate intelectuală | Despre mandatele provocatoare și numeroasele proiecte cu grad ridicat de complexitate, într-o discuție cu Gabriela Milcev (Managing Partner): ”Forța biroului nostru constă într-o abordare echilibrată, croită pe nevoile cazului, combinând, ca într-o rețetă care nu este niciodată aceeași, consultanța și litigiul, precum și persoanele și abordările potrivite pentru apărarea intereselor clientului. Adesea ne confruntăm cu necesitatea de a opera în alte jurisdicții, la nivel internațional”
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...