ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Mai multe proiecte mari, de zeci de milioane de euro, asistate de avocații ZRVP, au continuat în criză și se apropie de final. Ioana Racoți, Partener: Credem că am trecut cu bine acest examen dur și am dat dovadă că avem o echipă puternică și dedicată

13 Mai 2020   |   Maria Teodoru

În această perioadă de declin economic, la ZRVP ariile dreptulului muncii, contractelor și dreptului bancar & financiar sunt cele mai solicitate. La acestea se adaugă achizițiile publice, în contextul special al achizițiilor în domeniul medical.

Ioana Racoti, Partener ZRVP

 
 
Firmele de avocați continuă să acorde asistență clienților, multe arii de practică fiind solicitate și în perioada actuală, de încetinire a economiei. Dacă unele dintre acestea au considerat că situația specială impune măsuri de redimensionare a echipelor și au renunțat la o parte din efective, altele au avut strategii care le-au permis să păstreze oamenii și să își continue activitate fără sincope. Zamfirescu Racoți Vasile & Partners (ZRVP) este una dintre casele de avocați care au demonstrat că puterea de adaptare face diferența într-o situație de criză.”Credem că am trecut cu bine acest examen dur și am dat dovadă că avem o echipă puternică și dedicată”, a precizat pentru BizLawyer Ioana Racoți, name partner al firmei de avocați.


Avocatul spune că politica firmei a fost întotdeauna aceeași, independent de contextul economic: constituirea unei rezerve care să permită funcționarea pe termen mediu fără a face restructurări ale echipei. La această rezervă se adaugă încasările curente care sunt direcționate în același scop.

”Am decis păstrarea întregii echipe de avocați și suntem convinși că vom ieși întăriți din această criză. În această perioadă activitatea profesională trebuie să continue, bineînteles adaptată noii realități. În toate domeniile va exista o imensă nevoie de consiliere juridică generată de starea de urgență și efectele acesteia, și este de datoria noastră să ne sprijinim clienții în eforturile lor de relansare a activității”, a nuanțat partenerul ZRVP.

Mai multe proiecte au avansat în criză și se apropie de final

În această perioadă de declin economic, la ZRVP ariile dreptulului muncii, contractelor și dreptului bancar & financiar sunt cele mai solicitate. La acestea se adaugă achizițiile publice, în contextul special al achizițiilor în domeniul medical. 

”Au crescut solicitările pe mai multe domenii, respectiv dreptul muncii, contracte, financiar & bancar, achiziții publice și drept medical. Au continuat proiectele de finanțări/refinanțări care erau deja în lucru, precum și câteva proiecte de amplă restructurare societară și fuziuni & achiziții, demarate cu ceva vreme în urmă sau aproape de finalizare”, a arătat partenerul firmei ZRVP.


De altfel, multe proiecte demarate înainte de declanșarea crizei medicale au continuat și se apropie de final chiar și în aceste condiții dificile. 

Printre acestea, în etapa de  pre-semnare poate fi amintit un proiect în care avocații ZRVP asistă creditorul, o bancă străină, care acordă o finanțare în sectorul medical. Mandatul este gestionat de Elena Iacob, partener, și Dragos Stratone, avocat colaborator senior.

În plus, echipa ZRVP a ajuns în etapa de finalizare a vânzării pachetului integral de acțiuni deținute de clienții săi într-o societate din domeniul materialelor de construcții. Totodată, un proiect multi-jurisdicțional de restructurare societară la nivelul unui grup internațional din industria lemnului este pe punctul de a se încheia. Ambele mandate sunt coordonate de Anca Danilescu, partener senior.

Un alt proiect care urmează sa fie finalizat vizează o tranzacție imobiliară ce presupune achiziția unor active în Portul Giurgiu pentru dezvoltarea unui centru logistic. Echipa este coordonată de Cătălin Micu, partener.

Printre proiectele care au avansat în perioada crizei medicale este și mandatul de asistență al unui împrumutat, companie industrială, într-un dosar de obținere a unui împrumut pentru investiții în valoare de mai multe zeci de milioane de euro.

Continuă, de asemenea, un dosar de refinanțare a unui împrumut de mai multe sute de milioane de euro și un proiect în care echipa ZRVP acordă asistență vânzătorului în procedura de vânzare a unui pachet majoritar de acțiuni, procedură demarată la sfârșitul anului 2019. Toate dosarele menționate sunt coordonate de Ioana Racoți, partener senior, și Elena Iacob, partener.

Merge mai departe și un proces de restructurare/redimensionare a participațiilor deținute de mai mulți asociați ai unui grup de companii ce activează în domeniul imobiliar. Echipa care gestionează acest proiect este formată din Cătălin Micu, partener, și Lidia Trandafir, avocat senior.

”Echipele de dreptul muncii, drept medical și financiar & bancar asistă clienții în legătură cu probleme specifice acestei perioade de criză”, a arătat Ioana Racoți. În sfera dreptului muncii, solicitările au în vedere aspecte privind implementarea programului de muncă flexibil, munca la domiciliu/telemunca, șomajul tehnic, restructurări, concedieri, aspecte privind protejarea sănătății angajaților.

Pe lângă activitatea de consultanță obișnuită, echipa de drept bancar acordă asistență băncilor și instituțiilor financiare nebancare cu privire la aplicarea prevederilor OUG 37/2020, precum și cu privire la aspecte de reglementare privind diverse facilități avute în vedere pentru clienți în afara cadrului OUG 37/2020.

”Asistăm, de asemenea, împrumutați în renegocierea condițiilor de finanțare și accesarea facilităților de credite în cadrul programelor de susținere a economiei adoptate în contextul crizei. În plus față de proiectele specifice perioadei, sunt în curs proiecte de finanțare/refinanțare inițiate înainte de declanșarea pandemiei, dintre care câteva au fost finalizate recent”, a explicat Partenerul ZRVP.

Ioana Racoți spune că există deja mai multe proiecte de drept bancar & financiar și fuziuni & achiziții care vor fi reluate sau demarate în viitorul apropiat. ”Echipa de dreptul muncii va rămâne solicitată la maxim în perioada următoare, ca urmare a reluării activității economice de către majoritatea clienților noștri. Anticipăm că și zona de achiziții publice și PPP va genera proiecte în perioada următoare. Structura flexibilă a echipelor noastre multidisciplinare permite realocarea avocaților în funcție de gradul de încărcare a fiecărei echipe”, a adăugat Ioana Racoți



Mesaj pentru clienți și avocații firmei

Clienții știu că împreună vom depăși și acest obstacol și că vom ieși mai puternici din această criză. Colegii noștri au demonstrat că suntem o echipă și vrem să le mulțumim atât pentru profesionalism, cât mai ales pentru puterea de mobilizare, solidaritate și capacitatea de a vedea dincolo de interesele individuale.

Ioana Racoți, Partener ZRVP
 


Adaptare și management al cheltuielilor

Ioana Racoți admite că, în această perioadă, cuvântul cheie este adaptarea. Managementul costurilor a presupus luarea unor măsuri mixte care au inclus reduceri temporare ale onorariilor, renunțarea la orice cheltuieli care nu sunt urgente/absolut necesare desfășurării activității și sistarea oricăror distribuiri către parteneri.

”Prioritare sunt adaptarea la modul de lucru impus de regulile de distanțare socială și restricțiile de circulație, precum și adaptarea echipelor la tipurile de mandate solicitate de către clienți”, a adăugat Partenerul ZRVP

Avocații care lucrau în proiecte aflate în stand by pentru moment sprijină departamentele sau echipele cele mai solicitate în această perioadă.

Până în acest moment, ZRVP a primit doar două solicitări de eșalonare a plăților onorariilor de la clienți care au activitatea puternic afectată de măsurile impuse de autorități în contextul crizei. ”Este însă prea devreme pentru a estima impactul pe termen lung, vom putea avea o primă estimare cel mai devreme la sfârșitul trimestrului doi”, a conchis Ioana Racoți.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 181 / 5489
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
RTPR a asistat Aegon la vânzarea business-ului din România. Este a opta tranzacție de M&A în ultimele 6 săptămâni
In-houseLegal.ro | Cum s-au adaptat marile companii private la ‘noua normalitate’ și ce sprijin oferă echipele de Legal în perioada pandemiei. Adina Calfa, Group General Counsel - E-Infra: Chiar și în criză este esențial să rămânem orientați înspre creștere. Aceste momente reprezintă o oportunitate, dacă există suficientă determinare și un strop de inspirație
RTPR a asistat fondatorii în vânzarea Te-Rox Prod. RTPR a anunțat 7 tranzacții de M&A în ultima lună
Pandemia a generat mandate complexe pentru avocații din practica de Healthcare & Pharma de la Wolf Theiss. Ileana Glodeanu (Partener): Continuăm să fim implicați în câteva tranzacții în sfera biotech și anticipăm câteva mișcări în piață, atât în Pharma, cât și în Healthcare
Dubla impozitare și ignorarea prescripției de către Administrația Fondului pentru Mediu, confirmate definitiv ca nelegale de către ICCJ într-o cauză în care avocații D&B au asistat cu succes un contribuabil în disputa fiscală
Presiunea bugetară din ce în ce mai mare va obliga statul să caute soluții pentru creșterea încasărilor. Cum lucrează echipele specializate în soluționarea problemelor legate de fiscalitate de la Popescu & Asociații, ce mandate primesc și ce sfaturi le dau clienților în această perioadă
În spatele scenei, alături de echipa de litigii de la CMS România, a cărei activitate a continuat la turație maximă în perioada crizei medicale. Horia Drăghici, Partener coordonator al practicii: Profilul activității contencioase a rămas în general neschimbat, remarcabilă fiind consolidarea poziției noastre în disputele strategice, ceea ce a generat o creștere a activității și a veniturilor
Cum lucrează performanta echipă de litigii fiscale a firmei Reff și Asociații|Deloitte Legal și ce sfaturi oferă clienților intrați în vizorul Fiscului. Mihnea Galgoţiu-Săraru, Partener: E posibil să vedem un fenomen ce se manifestă deja în Europa, al investitorilor privați care solicită daune de la stat pentru măsurile restrictive, pe motiv de discriminare, lipsă de proporționalitate sau absenţa unor măsuri compensatorii corespunzătoare
MPR Partners a asistat J. Christof E&P Services SRL, societate deținută de Christof Industries Global, în notificarea transfrontalieră a unei concentrări economice privind servicii externalizate, în România și Serbia
PNSA a asistat Orange în achiziția pachetului majoritar din acțiunile Telekom Romania Communications. Partenerii Bogdan C. Stoica și Irina Ivanciu au coordonat echipele din mai multe arii de practică
Avocații MPR Partners se așteaptă ca ANAF să reînceapă activitatea de inspecție și întăresc liniile de apărare a clienților. De ce ar trebui să țină cont firmele în această perioadă și cum le poate ajuta echipa de consultanți și avocați specalizați, călită în spețe fiscale
Analiză Colliers International, în parteneriat cu CMS și Randstad: Companiile active pe piața logistică și industrială din România vor să accelereze investițiile. Roxana Frățilă, Partener CMS: Există deja un interes crescut în acest sector, inclusiv în ceea ce privește achiziția de terenuri cu destinație industrială
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...