
23 de echipe se alătură programului de accelerare Innovation Labs 2021 din Cluj şi Timişoara
08 Martie 2021
AgerpresSăptămâna aceasta, pe 13 şi 14 martie 2021, urmează alte două Hackathoane, care vor avea loc simultan în Bucureşti şi Sibiu, iar în 20 şi 21 martie va avea loc Hackathonul din Iaşi. Înscrierea pentru acestea se poate face pe www.innovationlabs.ro/register până pe 11, respectiv 18 martie.
Weekendul trecut a marcat debutul programului Innovation Labs 2021 cu două Hackathoane on-line, desfăşurate în paralel - în Cluj şi Timişoara. În cadrul lor, 23 de echipe bazate pe inovaţii tehnice s-au calificat pentru programul de mentorat de 7 luni, organizat de Asociaţia Tech Lounge, Fundaţia Transylvania Institute of Technology, Asociaţia Calemis, EduHub şi Cowork Timişoara cu sprijinul BRD- Groupe Societe Generale, Atos, Orange, UiPath, Elrond, Microsoft, Carrefour, având Romanian - American Foundation ca partener strategic, şi în colaborare cu Unitatea Executivă Pentru Finanţarea Învăţământului Superior a Cercetării Dezvoltării şi Inovării.
Săptămâna aceasta, pe 13 şi 14 martie 2021, urmează alte două Hackathoane, care vor avea loc simultan în Bucureşti şi Sibiu, iar în 20 şi 21 martie va avea loc Hackathonul din Iaşi. Înscrierea pentru acestea se poate face pe www.innovationlabs.ro/register până pe 11, respectiv 18 martie.
Innovation Labs este implementat alături de partenerii academici: Universitatea POLITEHNICA din Bucureşti, Universitatea din Bucureşti, Universitatea de Medicină şi Farmacie "Carol Davila", Universitatea "Babeş-Bolyai", Universitatea Tehnică din Cluj-Napoca, Universitatea de Medicină şi Farmacie "Iuliu Haţieganu" din Cluj-Napoca, Universitatea "Alexandru Ioan Cuza" din Iaşi, Universitatea Tehnică "Gheorghe Asachi" din Iaşi, Universitatea "Lucian Blaga" din Sibiu, Universitatea Politehnica Timişoara şi Universitatea de Vest din Timişoara.
Innovation Labs invită în continuare tineri din toate universităţile să se alăture programului în centrul Innovation Labs cel mai apropiat lor - profitând de organizarea în online a programului.
Cele două Hackathoane din Cluj şi Timişoara au adunat 75 de echipe, formate din peste 190 de tineri cu proiecte curajoase, care îşi propun să aibă un impact pozitiv asupra mai multor sectoare de business prin soluţiile lor tehnologice. Start-up-urile prezente s-au aliniat cu una dintre verticalele de afaceri ale programului: Agriculture, Blockchain, Cybersecurity, Fintech, Health & Lifestyle, Retail, Smart Cities şi Smart Mobility.
Participanţii Hackathoanelor Innovation Labs 2021 acoperă trei categorii, în funcţie de experienţa membrilor: echipe formate exclusiv din studenţi - ce parcurg prima lor experienţă antreprenorială, echipe spin-off din proiecte de cercetare din mediul universitar - care vor beneficia de susţinere în procesul de identificare a potenţialelor pieţe de vânzare şi a oportunităţilor privind aplicarea tehnologiilor dezvoltate în scenarii reale de afaceri; echipe formate din studenţi şi antreprenori cu experienţă, ce vor parcurge împreună un program de descoperire antreprenorială.
Hackathonul este un proces dinamic de explorare, dezvoltare, finisare şi creare de produse, ce aduce împreună tineri pasionaţi de tehnologie, antreprenori, specialişti din industrie, dar şi lideri cunoscuţi din ecosistemul antreprenorial românesc. Cele 75 de echipe înscrise, pasionate de tehnologie şi animate de o idee îndrăzneaţă, s-au prezentat virtual în dimineaţa de sâmbătă, 6 martie, pentru prima etapă de admitere în Hackathon: o prezentare fulger de 1 minut a ideii în faţa juriului şi publicului, urmată de votul publicului prezent la eveniment şi deliberarea juriului.
Pe baza opţiunilor juriului şi a publicului participant, echipele cu cel mai mare potenţial au intrat în etapa de dezvoltare şi mentorat rapid din cadrul Hackathonului. Pe parcursul zilei de sâmbătă şi a nopţii ce a urmat, cele 46 de echipe de tineri selectate au lucrat la perfecţionarea unui prototip cât mai convingător al ideii lor iniţiale, sub îndrumarea mentorilor şi a juriului din cadrul celor două Hackathoane.
Duminică, 7 martie, echipele au expus o versiune îmbunătăţită a produsului şi a strategiei lor de business în faţa juriului şi a publicului, printr-o prezentare ce a inclus o demonstraţie tehnică şi un elevator pitch de 2 minute. Juriul, format din personalităţi din ecosistemul inovării digitale din România, a acceptat provocarea dificilă de a selecta cele mai performante şi promiţătoare 23 de echipe şi prototipuri, care au intrat astfel în programul de dezvoltare şi mentorat de 7 luni. Echipele calificate încep de astăzi o experienţă intensă de interacţiuni săptămânale cu mentorii, utilizatorii şi potenţialii investitori, pătrunzând treptat în lumea inovării digitale şi a antreprenoriatului tehnic.
Săptămâna aceasta, pe 13 şi 14 martie 2021, urmează alte două Hackathoane, care vor avea loc simultan în Bucureşti şi Sibiu, iar în 20 şi 21 martie va avea loc Hackathonul din Iaşi. Înscrierea pentru acestea se poate face pe www.innovationlabs.ro/register până pe 11, respectiv 18 martie - fiind invitate echipe din toate centrele universitare din ţară.
Pe parcursul următoarelor 7 luni, scopul programului este de a accelera ideile către stadiul de MVP (Minimum Viable Product), de a ajuta echipele să îşi aducă ideile într-o formă validată şi valoroasă, creată pentru clienţii reali ai pieţei, dar şi de a-i îndrepta către oportunităţile potrivite de finanţare ale propriului startup. Totodată, programul dezvoltă în rândul participanţilor un mod antreprenorial de a gândi, introducând în vocabularul lor termeni şi concepte de business. Astfel, prin activităţile diverse din program, antreprenorii şi oamenii de business consacraţi vor împărtăşi experienţele lor cu tinerii participanţi, orientându-se în cunoaşterea şi explorarea ecosistemului antreprenorial românesc. Nu în ultimul rând, prin intermediul partenerilor programului, echipele beneficiază de acces la tehnologii de ultimă generaţie pentru dezvoltarea produselor lor, precum şi de oportunităţi de poziţionare eficientă pe piaţă.
Pe 14 octombrie, în cadrul evenimentului Demo Day, finaliştii programului îşi vor prezenta produsele în faţa partenerilor, a reprezentanţilor media şi a potenţialilor investitori, urmând ca echipele cele mai convingătoare să fie recunoscute prin premiile Innovation Labs. Echipele vor continua să beneficieze de sprijinul acceleratorului şi al susţinătorilor programului şi după încheierea perioadei de mentorat, devenind parte din comunitatea de alumni a Innovation Labs.
Parteneri şi susţinători ai programului Innovation Labs
Innovation Labs 2021 este un program organizat în Bucureşti, Cluj-Napoca, Iaşi, Sibiu şi Timişoara, de Asociaţia Tech Lounge, Fundaţia Transylvania Institute of Technology, Asociaţia Calemis, EduHub şi Cowork Timişoara cu sprijinul BRD - Groupe Societe Generale, Atos, Orange, UiPath, Elrond, Microsoft, Carrefour, având Romanian - American Foundation ca partener strategic şi în colaborare cu Unitatea Executivă Pentru Finanţarea Învăţământului Superior a Cercetării Dezvoltării şi Inovării.
Echipele participante beneficiază de susţinere din partea partenerilor tehnologici ai programului: Adobe, Keysight, Fitbit, DPD România, Medicover, Eximprod Grup, Windsoft, PSS Prosoft Solutions, NXP, Ortec, Endava, PentestTools, BRD Mindcraft în Bucureşti, AROBS, Linnify, Macadamian, Wolfpack Digital în Cluj-Napoca, Intel în Timişoara.
Innovation Labs este un program universitar implementat alături de partenerii academici: Universitatea POLITEHNICA din Bucureşti, Universitatea din Bucureşti, Universitatea de Medicină şi Farmacie "Carol Davila", Universitatea "Babeş-Bolyai", Universitatea Tehnică din Cluj-Napoca, Universitatea de Medicină şi Farmacie "Iuliu Haţieganu" din Cluj-Napoca, Universitatea "Alexandru Ioan Cuza" din Iaşi, Universitatea Tehnică "Gheorghe Asachi" din Iaşi, Universitatea "Lucian Blaga" din Sibiu, Universitatea Politehnica Timişoara şi Universitatea de Vest din Timişoara.
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
Articol 15163 / 19659 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |

BREAKING NEWS
ESENTIAL
Schoenherr i-a asistat pe fondatorii Purcari Wineries în legătură cu oferta publică de preluare voluntară de acțiuni ale companiei de către Maspex. Narcisa Oprea (partener) a coordonat echipa
LegiTeam: Lawyer - Pharma & Regulatory and Public Procurement Team | GNP Guia Naghi and Partners
bpv GRIGORESCU ȘTEFĂNICĂ și Andronic and Partners au gestionat juridic, în plan local, achiziția startup-ului Planable, fondat în Moldova și România, de către SE Ranking. Firme de avocatură din SUA și Moldova, în tranzacție
LegiTeam: Lawyer - Dispute Resolution and Employment | GNP Guia Naghi and Partners
Kinstellar a asistat cumpărătorul East Grain într-una dintre cele mai mari tranzacții din agrobusiness din ultimii ani. Vânzătorii au fost asistatați de avocați italieni, care au coordonat și echipa din București a unei firme internaționale
Filip & Company a asistat OLX în vânzarea Kiwi Finance | Alina Stancu Bîrsan, partener: ”Această tranzacție reflectă dinamica accelerată a pieței locale de servicii financiare și interesul în creștere pentru tranzacții în segmente-cheie”
Bondoc si Asociații asistă un consorțiu de bănci și instituții financiare în finanțarea de 331 milioane EUR pentru faza a doua a parcului eolian Vifor din Buzău. Echipa, coordonată de partenerii Simona Petrișor, Diana Ispas și Monica Iancu, cu suportul partenerului Cosmin Stăvaru
Schoenherr și Asociații promovează trei avocați în pozițiile managing attorney at law și senior attorney at law | Sebastian Guțiu (managing partner): ”Schoenherr continuă să se extindă în România, unde echipa noastră numără în prezent peste 75 de avocați și avem planuri mari pentru perioada următoare”
CMS | Join Our Team: Tax Consultant - Tax Department
LegiTeam: Lawyer - Tax Controversy and Tax Litigation | Reff & Associates
WTR Global Leaders 2025 | Ana-Maria Baciu (Baciu Partners), Sorina Olaru și Florina Firaru (NNDKP), Ciprian Dragomir (TZA) și Alina Tugearu (ZRVP), printre cei 17 români care au intrat în liga celor mai apreciați specialiști în domeniul mărcilor, la nivel global. Cine sunt aceștia, prin ce s-au remarcat și cum îi văd clienții
Provocările cu care se vor confrunta companiile în anul 2025, pe segmentul de Muncă ̸ Resurse Umane, sunt multiple și complexe, depășind adesea simpla conformitate legislativă, avertizează avocații firmei D&B David și Baias | Dan Dascălu, Partener: ”Necesitatea de a anticipa modificările, de a comunica transparent cu angajații și partenerii sociali, precum și riscurile asociate nerespectării prevederilor, cresc presiunea asupra angajatorilor”
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...