ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Sondaj AHK România printre companiile germane: Economia românească îşi va reveni în 2022

20 Noiembrie 2020   |   Agerpres

Chestionarul are în vedere atât evaluarea situaţiei conjuncturale şi situaţia companiilor, dar oferă şi o privire de ansamblu asupra principalilor factori de risc economic din perspectiva companiilor, în general, dar şi raportată la actuala criză.

 
 
Economia românească îşi va reveni după criza generată de coronavirus abia în 2022 sau chiar mai târziu, susţin mai mult de jumătate dintre companiile germane prezente în România, relevă un sondaj realizat de Camera de Comerţ şi Industrie Româno-Germană (AHK România) în luna octombrie 2020.
 
Chestionarul are în vedere atât evaluarea situaţiei conjuncturale şi situaţia companiilor, dar oferă şi o privire de ansamblu asupra principalilor factori de risc economic din perspectiva companiilor, în general, dar şi raportată la actuala criză.
 
"Situaţia generală a companiilor s-a înrăutăţit, dar majoritatea companiilor germane din România văd totuşi oportunităţile în criza actuală şi acceptă provocările. Criza Corona are mai ales un rol de catalizator pentru schimbările structurale existente în toate sectoarele economice. Ritmul şi presiunea pentru schimbare sunt în mod clar în creştere", este de părere Sebastian Metz, director general AHK România.
 
Situaţia actuală a companiilor germane din România este apreciată de majoritatea respondenţilor ca fiind "satisfăcătoare".
 
"Din sondaj reiese că doar 35% din firmele germane apreciază situaţia propriei companii ca fiind bună, mult mai puţine faţă de toamna anului trecut (2019: 60%). Peste 55% dintre respondenţi o consideră satisfăcătoare, iar restul de 9,6% apreciază situaţia actuală în care se află compania ca fiind dificilă (2019: 8,3%)", se arată într-un comunicat transmis vineri AGERPRES.
 
În ceea ce priveşte evoluţia activităţii, companiile sunt mai puţin încrezătoare în această toamnă, ceea ce este de înţeles pe fondul nesiguranţei provocate de pandemie. Doar un sfert (26%) dintre companiile chestionate sunt de părere că activitatea lor va evolua mai bine în următoarele 12 luni (2019: 35%), în timp ce 25% sunt de părere că evoluţia activităţii lor în România va fi mai slabă (2019: 13,3%).
 
Referitor la situaţia conjuncturii în următoarele 12 luni, peste 40% dintre cei chestionaţi se aşteaptă la o evoluţie negativă (2019: 30,5%), aproape un sfert sunt optimişti şi cred într-o revenire conjuncturală pe termen mediu, iar 31% nu se aşteaptă la vreo schimbare (2019: 57,6%).
 
La întrebarea, când estimează că îşi va reveni economia românească, peste 58% dintre respondenţi se aşteaptă la o revenire abia în 2022 sau chiar mai târziu.
 
"Drumul spre redresarea economică rămâne stâncos şi pavat cu multe incertitudini. Programele de sprijin guvernamental ar trebui să ţină seama de acest aspect şi, de exemplu, să extindă noul program de muncă flexibilă, Kurzarbeit", spune Sebastian Metz.
 
Numărul angajaţilor se menţine la acelaşi nivel, potrivit a 60,6% dintre respondenţi. Semnificativ mai puţine companii decât în anul precedent spun că vor să continue angajările (2020: 17%, 2019: 33%).
 
În ceea ce priveşte intenţiile de investiţii în următoarele 12 luni, 40,4% dintre companii spun că acestea nu se vor schimba (toamna anului 2019: 40%), doar 11,7% văd cheltuieli de investiţii mai mari (2019: 22%). Soldul (diferenţa dintre răspunsurile pozitive şi cele negative) coboară de la 5 la minus 21 de puncte la un minim absolut.
 
În ceea ce priveşte factorii de risc economic din punctul de vedere al companiilor, anul acesta s-a schimbat ponderea, arată studiul citat.
 
"Principalul risc în prezent este cererea scăzută de produse şi servicii, urmată de condiţiile-cadru politico-economice. În anii precedenţi, cei mai importanţi factori de risc au fost lipsa forţei de muncă şi costurile cu forţa de muncă. Pe fondul pandemiei provocată de Coronavirus, restricţiile de călătorie şi lipsa investiţiilor influenţează cel mai mult activitatea companiilor", se menţionează în document.
 
Cele mai utilizate măsuri pe care le iau companiile pentru a face faţă situaţiei actuale sunt digitalizarea, reducerea costurilor şi amânarea sau anularea investiţiilor. Pentru companiile germane din România, Germania şi Uniunea Europeană sunt regiunile de interes pentru căutarea de furnizori, dar şi pentru stabilirea unor noi amplasamente investiţionale.
 
AHK România a participat pentru a şasea oară consecutiv la sondajul "AHK World Business Outlook", coordonat de Uniunea Camerelor Comerţ şi Industrie din Germania (DIHK).
 
Companii din întreaga lume au fost întrebate despre planurile de investiţii şi ocuparea forţei de muncă şi despre cei mai importanţi factori de risc în afaceri din fiecare ţară. În acest an, chestionarul a cuprins şi întrebări cu privire la situaţia şi dezvoltarea economică pe fondul pandemiei Corona. Din România au participat 94 de companii, mai mult de jumătate dintre acestea fiind active în industrie şi construcţii (52,7%), peste 30% în servicii, iar restul companiilor din domeniul comerţului.
 
Sondajul s-a desfăşurat în perioada 1-19 octombrie 2020.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 16957 / 20442
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Patru firme de avocați, în proiectul prin care Banca Transilvania a finalizat cu succes cea mai mare emisiune de obligaţiuni AT 1 din Europa Centrală şi de Est
Fiscalitate ̸ Litigii Fiscale - Practica de Taxe a Kinstellar funcționează ca un „hub” integrat între drept, fiscalitate și finanțe, ce conturează un parcurs procedural previzibil, din faza de control al documentelor până la soluțiile finale ale instanței. Clienții beneficiază de pregătire proactivă, probatoriu robust și o echipă calibrată pentru litigii sofisticate | De vorbă cu Theodor Artenie (Counsel) și Raluca Botea (Counsel) despre tendințele ultimului an, prevenție, timing și modul de lucru al unei echipe recunoscute de directoarele internaționale
PNSA asistă Rex Concepts în obținerea unor linii de finanțare de la Bank Pekao pentru dezvoltarea rețelelor Burger King și Popeyes | Echipa de proiect a fost coordonată de partenerul Silviu Stoica, alături de Ioana Lazăr (Senior Associate) și Crina Stan (Associate)
Primul pas real spre avocatura de business | În culisele programului de practică juridică organizat de Țuca Zbârcea & Asociații, o adevărată școală de formare și începutul unui dialog profesional. Cursanții implicați în program au apreciat comunicarea continuă și proiectele în care au fost implicați și ar recomanda această experiență altor studenți. Avocații-mentori spun că experiența de practică autentică oferă prilejul de a înțelege care sunt valorile ce definesc profesia
Schoenherr asistă Allianz-Țiriac Asigurări în vânzarea unei clădiri de birouri către Primavera Development. Echipa, coordonată de Mădălina Mitan (partner)
Într-un an cu investigații mai tehnice și presiune pe termene, DLA Piper România așază practica de Concurență pe trei piloni - oameni, metodă, ritm, astfel încât proiectarea strategiilor, controlul probelor și continuitatea între faze să producă cele mai bune rezultate | De vorbă cu membrii unei echipe sudate, condusă de lideri cu experiență și antrenată pe industrii sensibile, despre prudență juridică și curaj tactic, cooperare internă și rigoare probatorie, bazate pe înțelegerea fină a mediului de business și utilizarea tehnologiei ca multiplicator de acuratețe
Kinstellar a asistat Lidl în achiziția unui teren situat în incinta fostei platforme industriale Aversa din București. Victor Constantinescu (Partner) și Sandra Gheorghe (Senior Associate), în prim plan
GNP obține o nouă soluție favorabilă definitivă la Înalta Curte de Casație și Justiție prin care a fost anulată o decizie de sancționare emisă de Consiliul Concurenței | Reper jurisprudențial care impune un standard de analiză mai riguros în litigiile de concurență
Băncilă, Diaconu și Asociații a asistat asociații Mamaia Resort Hotels în vânzarea părților lor sociale către Steaua de Mare Hotels & Resorts
LegiTeam: GNP Guia Naghi and Partners — Corporate | M&A Associate (2–4 years)
Clifford Chance Badea a asistat consorțiul de bănci de investiții în legătură cu emisiunea de obligațiuni de 600 milioane Euro lansată de DIGI România
Cum arată, din interior, practica de Concurență de la 360Competition într-un an cu FDI intens, investigații tot mai tehnice și o presiune procedurală care schimbă regulile jocului | De vorba cu Adrian Șter (Managing Partner) despre axele de lucru care definesc practica, evaluarea corectă a riscului şi „linia de apărare” oferită clienţilor. Modelul senior-led bazat pe echipe compacte, rapiditate în decizii şi claritate în recomandări, arată de ce un boutique specializat e chemat frecvent acolo unde mandatele devin prea complicate pentru abordări standard
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...